Rozebrałem silnik, jutro wyjeżdża z budy. Głowica cała, tuleje cylindrów całe, 3 pozostałe tłoki stan igła, panewki mimo wyczuwalnego luzu stan bdb Ta tuleja gdzie zjadło tłoka ma 1 minimalny slad, ledwo wyczuwalny pod palcem - na każdej widać slady po moim honowaniu.
A nieszczęsny tłok...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 15, 2018 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Rozebrałem silnik, jutro wyjeżdża z budy. Głowica cała, tuleje cylindrów całe, 3 pozostałe tłoki stan igła, panewki mimo wyczuwalnego luzu stan bdb Ta tuleja gdzie zjadło tłoka ma 1 minimalny slad, ledwo wyczuwalny pod palcem - na każdej widać slady po moim honowaniu.
sail, a zobacz tłoki z Audi A8, S8 4.2 kody silnika ABZ i BBK.
Ogólnie Audi w swoich motorach ma dużo tłoków o średnicy 84,5mm. ABZ na oko wydawał się sporo wyższy ale BBK podobno niższy.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Po namyśle zdecydowałem, że nie wkładam znowu seryjnych tłoków, ani nie idę w kuciznę
Po ok tygodniu poszukiwań zaklepałem tłoki z nissana sr20det (wytrzymałość podobno do ~400KM), jak tylko dojechały ruszyła robota dzięki nim pojemność wzrosła do ~2067ccm a CR powinno delikatnie skoczyć (mi wyszło ok 9,2:1, o ile się nie rypnąłem
Krótka lista zmian/modyfikacji:
-tłoki 86mm,
-honowanie bloku na 86mm,
-przeróbka korbowodów,
-montaż sworzni z nissana,
-wał nominalny,
-pełna obróbka głowicy,
-nowe pierscienie,
-nowe panewki,
-wszystkie uszczelki i uszczelniacze,
-nowy rozrząd,
Fotostory:
pierwsza przymiarka tłoków do bloku po obróbce:
test wypadł ok, zatem ogień dalej
Co mogę więcej napisać, auto śmiga, motor pracuje całkiem przyjemnie przez najbliższy czas bedzie docierany, więc za wiele o osiągach i wpływie zmian nie powiem. Mam nadzieję, że będzie cacy
Oczywiście chciałbym podziękować kilku osobom, które starały mi się pomóc przez cały czas Przede wszystkim mojej Żonie Eli, za cierpliwość, wsparcie i pomoc w garazu jestes niezastąpiona!! Kozik za wielogodzinne pogaduchy i piękny, nominalny wał Sail za pomoc w poszukiwaniach właściwych tłoków i baaaaaaaardzo długie rozmowy przez telefon
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 15, 2018 21:12, w całości zmieniany 2 razy
A myślałem że więcej ładujesz. No ja w Golfie MK4 1,9 tdi mam większy i grubszy ale też i dmuchnięte sporo więcej w peaku. Na małym IC potrafił puchnąć, szczególnie jak się jechało dłużej za tirem a potem nagle trzeba było zrobić redukcę i docisnąć do podłogi
A myślałem że więcej ładujesz. No ja w Golfie MK4 1,9 tdi mam większy i grubszy ale też i dmuchnięte sporo więcej w peaku. Na małym IC potrafił puchnąć, szczególnie jak się jechało dłużej za tirem a potem nagle trzeba było zrobić redukcę i docisnąć do podłogi
nie zauważyłem czegoś takiego
bociannielot napisał/a:
Markzo, fetyszysto czerwnieni Ty
oj tam oj tam
greg-si napisał/a:
Rozwiniesz co to znaczy?
Gregu głowice miałem robioną przy poprzednim remoncie, myślałem, że skonczy się na szczelności i planowaniu. Gość od głowic stwierdził, że jak wywaliło tłoka to trzeba rozebrać całość więc zrobił sprawdzenie zaworów + szlif, szlif gniazd i docieranie, nowe uszczleniacze. Nie robiłem żadnego portingu jesli o to pytasz
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
No i git malina, fajnie ze sie udało poskładac. Ale mam pytanko odnoścni CR. Brałeś pod uwagę tylko różnicę w tłokach czy tłoki i planowanie głowicy?? Bo planowanie jednak też wpływa na to(tak sądzę po tym co u mnie jest)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No i git malina, fajnie ze sie udało poskładac. Ale mam pytanko odnoścni CR. Brałeś pod uwagę tylko różnicę w tłokach czy tłoki i planowanie głowicy?? Bo planowanie jednak też wpływa na to(tak sądzę po tym co u mnie jest)
Planowanie tez ma wplyw,bo zmienia sie ksztalt komory spalania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum