Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zamienniki wentylatorów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zamienniki wentylatorów
Autor Wiadomość
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 20, 2014 12:57   

mam w domu sterownik od benzyny bodajże 2,5l i jest inny niż w diesel'u. Brakuje tej płytki wewnątrz. Zrobię zdjęcie i wrzucę dla podglądu :)
https://imageshack.com/i/p4eebeb2j
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 20, 2014 12:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
cyngiel 




Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: WLKP



Wysłany: Nie Lip 20, 2014 13:36   

No fakt inny;/ czyli tylko diesel mnie ratuje.. Albo 2.0 benzyna skoro 1.8 i 2.5 benzyny odpadają.
A nie da się nigdzie dokupić nowego? Albo nawet zamiennika? Nie produkują takich rzeczy.. przecieź to też jest część i też się psuje dziwna polityka na maxa z tymi modułami.
_________________
Ach ten mój RoVeReQ...
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Nie Lip 20, 2014 13:45   

Podesłałem Ci PW :)
 
 
cyngiel 




Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: WLKP



Wysłany: Nie Lip 20, 2014 15:42   

Dzięki może się dogadamy;] A tak z czystej ciekawości nie pasują żadne moduły sterowniki od innych marek samochodów?? I czy obudowy od benzyniaków i dieselków są takie same czy inne?
_________________
Ach ten mój RoVeReQ...
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 20, 2014 16:25   

u mnie śmiga wentylator od benzyny, tylko nie pamiętam jakiej. na 80% 2.5v6
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Lip 23, 2014 13:27   

Witam.
Mam pytanie do osób które wymieniamy silnik wentylatora na ten z Chryslera. Właśnie się za niego zbierałem, ale mam problem z tymi pseudo nitami. Jak je rozbić, czy ew. rozwiercic?
 
 
cyngiel 




Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: WLKP



Wysłany: Sro Lip 23, 2014 21:03   

Ale którymi dokładnie nitami? Więcej szczegółów podaj.
A ja mm=am kolejne pytanko podłączyłem wiatrak zgodnie z instrukcjami poradnika Mariana K. wentylator załancza się ale mam NOWY PROBLEM na komputerze wyświetla mi temperature -30 stopni C i nie wiem dlaczego:/?
Zresetował się? Spalił się czujnik? Bezepiecznik jakiś? Czy dojdzie do siebie po dłuższej chwili?
_________________
Ach ten mój RoVeReQ...
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 23, 2014 21:25   

A odłączałeś czujnik temperatury? Bo ja jak odłączyłem to tez mi tak pokazywano!- zresetowałem zegary i po chwili wróciło wszytko do normy! Chodz ci o nity które są w silniku wiatraka który kupiłeś - ja je rozwiercałem i lekko wyszły!
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
cyngiel 




Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: WLKP



Wysłany: Sro Lip 23, 2014 21:42   

No odłanczałem, a dokładniej odpiąłem od obudowy kabli z kostki nie rozpinałem. Wyjąłem go tylko z mocowania przy rurkach od wspomagania żeby je opuścić.
A jak zresetowałeś zegary?
_________________
Ach ten mój RoVeReQ...
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Lip 23, 2014 21:45   

Odłącz aku na troche i powinno być ok :)

[ Dodano: Sro Lip 23, 2014 21:45 ]
Oczywiście jeśli dobrze podłączyłeś czujnik temp
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Lip 23, 2014 21:47   

O te na których jest zamontowany tj w obudowie Chryslera. Jutro będę wiercilem, zobaczę co i jak.
Reset liczniki chyba jest gdzieś w ustawieniach tej '' ukrytej'' diagnostyki z komputera pokładowego.
Chyba, że wystarczy wcisnąć reset i juz :)
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 23, 2014 22:38   

Pozycja 19 bierzesz jak sie pokaże off naciskasz i potem pozycja 21 i naciskasz i masz reset zegarów!albo odlacz aku i tez będzie ok po pewnym czasie
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 21:49   

Wymieniłem silnik na ten z chryslera. Dołożyłem rezystor taki jak jest polecany, po 30 km poszedł dymek z pod maski. Po demontażu dzisiaj, rezystor wtopił się w obudowę wentylatora i wygląda na to, że się spalił. Po podłączeniu wentylatora bez rezystora kręci z tym, że jest tylko jeden bieg. Gdzie może być przyczyna?
Ma ktoś może zdjęcie z tej puszki przy wentylatorze z 1.8?
Kabel do pierwszego biegu idzie bezpośrednio z kostki i jest brązowy, nie czerwony. Natomiast fioletowy idzie już prze tę puszkę z przekaźnikami.
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 22:12   

moze rezystor nie mial odpowiedniego chlodzenia
brazowy + fiolet -
fotka puszki
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Lip 26, 2014 23:29   

Specjalnie zamontowałem do obudowy, żeby miał chłodzenie z wiatraka:)
I co jeszcze dziwne, czytałem że po odpaleniu, wentylator powinien się załączyć po ustawieniu klimy na LOW. U mnie nie ma znaczenia jaką temp. ustawię, jak tylko pstryknę panel od razu załącza wiatrak.

kalafior:
Ale widzę, że czerwony też masz bezpośrenio z kostki, czyli chyba 1 bieg jest ok.
Zdaje mi się, że ja mam 3 przekaźniki u siebie.
Fioletowy jest -??To dlatego się pewnie zjarał.A czarny? COś chyba w takim razie pomieszałem, podłączyłem wg tego obrazka, tylko zamiast szarego wpiąłem fioletowy:D
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Nie Lip 27, 2014 12:07   

pierwszy bieg zaznaczylem na czerwono drugi bieg na czarno podlacz rezystor do tego 1 biegu zaznaczone na czerwono powinno byc dobrze teraz skrzynka i polaczenie z twojego rysunku jest z diesla
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Lip 27, 2014 20:52   

Wiem, że jest z diesla, ale myślałem że nie ma to wielkiego znaczenia.

Nie do końca rozumiem jak to uczynić:) Silnik jest z Voyagera i ma tylko 2 kabelki więc siłą rzeczy mogę podpiąc tylko jeden, albo drugi kabel + oraz masę.
Ostatnio zmieniony przez wschodni Nie Lip 27, 2014 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Nie Lip 27, 2014 21:17   

przewod brazowy plusowy na stale z silnikiem plusa wentylatora wychodzi z wtyczki przy nadkolu ,masa tutaj przewod czarny oznaczony na czerwono 1 bieg przez rezystor do przewodu masy wentylatora 2 bieg oznaczony na czarno przewod fioletowy wpinasz sie przed rezystorem do masy przewodu wentylatora
bedziesz mial dwa biegi wentylatora przewod plusowy masz staly sterowanie odbywa sie za pomoca masy
pozniej wrzuce schemacik
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Lip 27, 2014 21:57   

No właśnie, odbywa się przez masę. Wcześniej tego nie doczytałem dokładnie dlatego mi się ubzdurało, że fioletowy też jest + i przez zasilanie + steruje się biegami, a tu sprawa ma się odwrotnie. Czyli wg. schematu który ja wrzuciłem przewód czarny jest stałym 12v a tylko masa czyli na schemacie czerwony jest głównym podajnikiem i fioletowy drugim:)
Wszystko już kumam i przepraszam za banalne pytania, ale może komuś się to przyda:D
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Nie Lip 27, 2014 23:33   

w dieslu dwa pierwsze biegi sa plusowe 3 masowy :taa:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Czujnik ABS zamienniki?
sknerko Rover serii 75, MG ZT 27 Pon Lis 09, 2015 14:57
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Kierunkowskazy boczne - zamienniki?
0L0 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Gru 15, 2021 08:26
christopher7
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Drogi wysprzęglik, zamienniki
Q-bak Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Sty 09, 2013 17:50
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Poduszki silnika - zamienniki
Grzech Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Lis 27, 2012 12:39
apples
Brak nowych postów [R75] Nowe rurki odmy, zamienniki
Alex_Tom Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Wrz 26, 2012 17:08
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink