Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zamienniki wentylatorów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zamienniki wentylatorów
Autor Wiadomość
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 08:42   

Skoro mam gotową "instalacje" w wersji nowszej czyli z rezystorem to może kupić silnik od Voyagera? 200pln za nowy na gwarancji... http://moto.allegro.pl/we...1494131853.html
i tylko wystarczy że go podłącze beż żadnych kombinacji?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 17, 2011 08:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 09:37   

xROnx napisał/a:
Skoro mam gotową "instalacje" w wersji nowszej czyli z rezystorem to może kupić silnik od Voyagera? 200pln za nowy na gwarancji... http://moto.allegro.pl/we...1494131853.html
Sam musisz podjąć decyzję. Ja mam oryginalny.
xROnx napisał/a:
tylko wystarczy że go podłącze beż żadnych kombinacji?
Z tego co pamiętam to musisz wstawić rezystor. Poszukaj postu MaReK i kris-tofer.
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 10:29   

apples napisał/a:
Z tego co pamiętam to musisz wstawić rezystor

Tzn rezystor jest(jest to dokładnie taki sam jaki widać na pierwszej aukcji w moim pierwszym poście) więc nie musiałbym wstawiać. Chyba tylko musiałbym go sprawdzić czy jest sprawny bo jak nie to musiałbym wymienić na nowy. Dzisiaj biorę mój spalony silnik i ide do sklepu gdzie mają te wiatraki do Voyagera dla 100% pewności że będzie pasował.
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 21, 2011 21:18   

A ja mam uszkodzony silnik z z jalowym biegiem jak chcesz na zbyt .. mozesz go naprawic wymieniajac szczotki ..

Sobie kupilem nowy oryginal na rimmerbros z rezystorem . 1200zl. z jakimis czesciami razem tyle placilem. Sam wentyl chyba cos kolo 800zl.
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Czw Cze 23, 2011 23:41   

Podpinam się...
Czy ktoś z Was rozważał opcję kupna tego wentylatora?
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RP1117__17
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Cze 24, 2011 09:55   

xROnx napisał/a:
Czy ktoś z Was rozważał opcję kupna tego wentylatora?
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RP1117__17
Kolega fajansiarz ma zamontowany.

http://forum.roverki.eu/v...p=533577#533577
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 24, 2011 10:55   

xROnx, za te pieniądze wolałbym kupić oryginał do ktorego nic nie przerabiasz a i tak pochodzi penie z 5 lat zanim szczotki się wytrą. Tym bardziej że sprzedają już nowsze silniki dwubiegowe z rezystorem. Ale wolna wola. Ja przerobiłem temat z silnikiem od Voyagera (przy 30st i skrzyni automatycznej w korkach nie końca wyrabiał z małym śmigłem a z dużym się spalił), teraz mam silnik wentylatora z Vectry o podobnej średnicy jak kenlowe wydaje mi się że mniej rzeźbienia tylko 3 otwory w obudowie i lutowanie 3 przewodów i koszt 80zł zamiast 900zł plus przesyłka
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 24, 2011 12:45   

dukat11, dzięki za opinię :)
dukat11 napisał/a:
Ja przerobiłem temat z silnikiem od Voyagera (przy 30st i skrzyni automatycznej w korkach nie końca wyrabiał z małym śmigłem a z dużym się spalił)

dokładnie ja też to przerabiałem
dukat11 napisał/a:
teraz mam silnik wentylatora z Vectry o podobnej średnicy jak kenlowe wydaje mi się że mniej rzeźbienia tylko 3 otwory w obudowie i lutowanie 3 przewodów i koszt 80zł

dokładnie ja teraz mam to samo
Różnica jest taka tylko że ja mam V6 a Ty masz CDT. Benzynka szybciej się nagrzewa przez co potrzebuje "częściej" chłodzenia niż CDT a co za tym idzie klima jest mniej wydajna niż być powinna. I to u mnie właśnie jest. Klima lekko chłodzi. Serwis od klimy sprawdził mi ciśnienie (przy okazji nabijania, odgrzybiania itp) i było wyższe niż powinno być więc to śmigło i ten silnik nie jest w 100% wydajny
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 24, 2011 13:22   

xROnx napisał/a:
Różnica jest taka tylko że ja mam V6 a Ty masz CDT. Benzynka szybciej się nagrzewa przez co potrzebuje "częściej" chłodzenia niż CDT a co za tym idzie klima jest mniej wydajna niż być powinna. I to u mnie właśnie jest. Klima lekko chłodzi. Serwis od klimy sprawdził mi ciśnienie (przy okazji nabijania, odgrzybiania itp) i było wyższe niż powinno być więc to śmigło i ten silnik nie jest w 100% wydajny


Ja wnioskuje że u mnie ciśnienie powinno być w miarę ok. drugi bieg załącza się tylko podczas początkowego schładzania oraz po dłuższym postoju z włączoną klimą. Jesli miałby zbyt duże ciśnienie to chodziłby cały czas na drugim biegu.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 24, 2011 19:51   

dukat11 napisał/a:
Ja przerobiłem temat z silnikiem od Voyagera (przy 30st i skrzyni automatycznej w korkach nie końca wyrabiał z małym śmigłem a z dużym się spalił)

rezystor miałeś? z rezystorem nie powinno się nic dziać
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 24, 2011 21:07   

kris-tofer, Tak miałem nawet dwa gdyż zrobiłem na 3biegi
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 24, 2011 21:09   

Ha! jakbyś zrobił na dwa biegi z jednym rezystorem wentylator wciąż by działał :D

Ja mam chyba tylko jeden bieg :sad:
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 24, 2011 21:13   

kris-tofer napisał/a:
Ha! jakbyś zrobił na dwa biegi z jednym rezystorem wentylator wciąż by działał :D


Po czy to wnioskujesz. Zapewne ty masz 0,47R na pierwszym biegu. Ja też tak miałem i 0,22 na drugim. bieg trzeci bezpośrednio ale nigdy sie nie włącza. Rozbiorę silnik to zobaczę co się stało
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 08:27   

nie no żartowałem w poprzednim poście.
Ale zastanawiałem się, czy nie było by lepiej z tymi biegami, jakbyśmy założyli dekiel silniczka ze szczotkami z oryginalnego silniczka do tego naszego zamiennika, bo dekla maja takie same i jak ktoś ma starszy typ na 3 biegi, wtedy byłoby bezpośrednio i tak jak w fabryce.
Powiedz, co Ci się spaliło w tym silniczku od voyagera? może tylko rezystory i dlatego nie kręci? rezystory miałeś umieszczone za wiatrakiem żeby miały chłodzenie?
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 08:55   

kris-tofer napisał/a:
Powiedz, co Ci się spaliło w tym silniczku od voyagera? może tylko rezystory i dlatego nie kręci? rezystory miałeś umieszczone za wiatrakiem żeby miały chłodzenie?


rezystory są ok. miały chłodzenie. Ewidentnie nie działa silnik. Jak będę miał trochę zbędnego czasu to go rozbiorę i zobaczę co się stało.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
raffik04111984 



Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy



Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 10:20   

Witam.Przyszedł czas i na mnie.W moim 75CDT padł silnik wentylatora.Auto stoi rozebrane,silnik jest mcno okopcony.Sprawdzałem go i nie chodzi.Zbliżaja sie ciepłe dni i pasowałoby go wymienic.Wiadome najlepiej byłoby kupic nowy.Wszysko oki tylko nie ta cena.Zastanawiała mnie tez używka ale jak długo pochodzi i tez tania nie jest.Czytałem wiele postów na ten temat.Było poruszane wiele watkow na zamienniki od innych aut.Wiec zwracam sie z prośba do forumowiczów od czego polecacie zastosowac taki silniczek :?:
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 10:36   

raffik04111984, wiesz dużo osób jeździ roverem nieświadom tego że wiatrak nie działa ;) ciężko przegrzać R75, ale niestety klimatyzacja będzie mniej wydajna albo w ogóle chłodzić nie będzie :)
 
 
raffik04111984 



Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 12
Skąd: Puławy



Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 10:54   

No wiem własnie gdyz rozgladalem sie po okolicy i zaczepilem wczoraj goscia i stwierdzilem ze u niego tez nie dziala.Byl mocno zaskoczony.Bynajmniej nie jestem sam :wink: .Slyszałem ze jest ciężko przegrzac ale jak mam juz rozebrane autko to chciałbym to zrobic.Lubie jak wszytko jest oki i dziala zreszta chyba kazdy tak ma
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 13:37   

raffik04111984, Ja przerobiłem trochę z wentylatorem. Używaka z gwarancją po 2 miesiącach padła odzyskałem kasę. Teraz mam od dwóch lat od Vectry B (koszt 50-100zł) i działa. Jedyna wada to przy montażu trzeba nawiercić dziury w plastiku aby dopasować mocowania. I śmigło jest trochę mniejsze.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
TeDI 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: warszawa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 18:55   

witam, ja dziś rozebrałem mojego roverka i wymontowałem silnik wentylatora okazało się, ze już ktoś coś tam robił, po rozebraniu tak jak większość pisała jedna szczotka wytarta prawie w całości ale zobaczyliśmy że magnesy w korpusie silniczka są pęknięte więc nie ma prawa działać nawet jak szczotkę wstawimy. Zastanawiam się czy mógłbym użyć korpusu z silniczka od np benzyniaka?

z racji że i tak nie działał wentylator złożyłem samochód bez niego chyba nic nie powinno się stać jak będę uważał? czy się mylę?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Czujnik ABS zamienniki?
sknerko Rover serii 75, MG ZT 27 Pon Lis 09, 2015 14:57
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Kierunkowskazy boczne - zamienniki?
0L0 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Gru 15, 2021 08:26
christopher7
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Drogi wysprzęglik, zamienniki
Q-bak Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Sty 09, 2013 17:50
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Poduszki silnika - zamienniki
Grzech Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Lis 27, 2012 12:39
apples
Brak nowych postów [R75] Nowe rurki odmy, zamienniki
Alex_Tom Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Wrz 26, 2012 17:08
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink