Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i]Wymiana paska klinowego alternatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214i]Wymiana paska klinowego alternatora
Autor Wiadomość
JeCiu 



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 13:20   [214i]Wymiana paska klinowego alternatora
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Witam Przeglądałem poprzednie tematy na temat wymiany lecz nic dokładnego i czego szukam nie było.
A problem u mnie polega na zdjęciu paska.
Alternator wyciągnąłem i chciałbym wymienić pasek lecz problem zaczyna się,ze szukając nie mogę zależ śruby do poluźnienia paska od wspomagania bo bez tego zdjęcie paska od alternatora jest nie realne.
I moje pytanie czy by mógł ktoś mnie nakierować gdzie mogę znaleźć śrubę do poluźnienia?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 13:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 22:22   

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001477
Manualny napinacz paska wspomagania ,sruba napinajaca nr. 14.

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001478
Napinacz automatyczny ,nie ma sruby , trzeba kluczem 13mm zlapac za ten odlew w ksztalcie sruby (obok rolki prowadzacej) i odchilic caly napinacz.
Pozdr.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Kwi 15, 2011 08:43   

keczu napisał/a:

Napinacz automatyczny ,nie ma sruby , trzeba kluczem 13mm zlapac za ten odlew w ksztalcie sruby (obok rolki prowadzacej) i odchilic caly napinacz.


Można go dla wygody pozostawić w pozycji odchylonej umieszczając w specjalnych otworach np. cienki śrubokręt ;)
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Kwi 15, 2011 10:24   

W przypadku wymiany paskow nie potrzeba blokowac napinacza, zadne to udogodnienie. Pomaga to natomiast przy odkrecaniu calego napinacza bo rolka zaslania jedna ze srub mocujacych .
 
 
JeCiu 



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Kwi 16, 2011 19:15   [214i]Wymiana paska klinowego alternatora

Witam dziękuje za zainteresowanie się mym problemem a jeszcze mam pytanie do poluźnienia paska od wspomagania dojść od strony ściągniętego koła od strony pasażera czy od góry z spod klapy?
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 14:26   

Od dolu (czyli ze zdjetym kolem) bedzie lepszy dostep do napinacza.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 14:30   

ja się męczyłem bo napinacz mechaniczny paska od wspomagania kierownicy się zaciął, drugiego dnia spróbowałem sposobem który widziałem kiedyś na tym filmiku w necie, i zmiana 2 pasków od wspomagania i do laternatora zajęła mi na kanale jakieś 20 minut :) bez napinania, luzowania itp. O to filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=eMFo05Rd8zc
i takim samym sposobem zrobiłem ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mincur 



Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 17
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Maj 30, 2011 22:52   

bonus89 napisał/a:
ja się męczyłem bo napinacz mechaniczny paska od wspomagania kierownicy się zaciął


nie będzie się zacinał pod warunkiem że poluzujesz śrubę nr 19.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 31, 2011 00:14   

mincur, no niestety nic to u mnie nie dało, tak się zaciął że ta blokada która niby tą śrubę ma trzymać się wyłamała
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Sro Sie 10, 2011 18:36   

Mam pytanie odnośnie poluzowania paska wieloklinowego alternatora.
Mam automatyczny napinacz i odchylam sruba 13mm w strone sciany grodziowej pasek trochę sie poluzni po czym znow jest tak samo mocno napiety. Co zrobic zeby poluzował sie na stale?
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Sie 10, 2011 19:15   

neo88 napisał/a:
Co zrobic zeby poluzował sie na stale?

A po co? Po to jest automatyczny napinacz zeby go napinal...automatycznie :razz: l. Chyba ze chodzi o wymiane lub demontarz to mozna go zablokowac odchylajac do pewnego stopnia w tej "nakretce" co nasadzasz klucz jest otwor .Trzeba ustawic z drugim otworem od tylu napinacza i wsadzic jakis gwozc albo cos podobnego. Przy wymianie samego paska nie ma potrzeby blokowania napinacza.Pozdr.
 
 
remo_78 



Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 88
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Wto Lip 29, 2014 22:40   

odkurzę temat stary jak świat, ale najwięcej w nim szczegółów znalazłem odnośnie wymiany pasków. Walczę od dwóch dni z wymianą paska od alternatora. Udało mi się zrzucić ten od pompy/klimy i przełożyć ten od alternatora. Udało mi się założyć ten od klimy/pompy i docisnąć napinacz. Ale za diabła nie mogę poradzić sobie teraz właściwym naciągnięciem na rolki dłuższego paska od alternatora. Rolkę odkręciłem wysunąłem ale co dalej i tak pasek nie chcę naciągnąć się na te rolkę. Jakaś łopatologiczna wskazówka co po kolei bo mnie już krew zalewa i wizja trzeciego wieczoru pod samochodem mnie już nie bawi.
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pią Sie 22, 2014 13:36   

remo_78 Może kupiłeś za krótki pasek do wersji bez klimy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R216] Wymiana paska alternatora
allegro16 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Wrz 12, 2013 18:22
allegro16
Brak nowych postów [R200] wymiana paska od alternatora
fifi901 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Wrz 22, 2012 20:35
kangaroo69
Brak nowych postów [214si] Wymiana paska alternatora i klimatyzacji.
Khonju Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Kwi 12, 2014 14:46
Khonju
Brak nowych postów [214i] Rover 1.4 8v Wymiana paska rozrządu
Babilonx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Cze 11, 2014 16:36
Babilonx
Brak nowych postów [R200 1.4 16v 98r.] Stukanie w okolicach paska klinowego
eluniaj Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Cze 09, 2009 18:33
eluniaj



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink