Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Klima czy wentylator?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Klima czy wentylator?
Autor Wiadomość
flinso 



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Oleśnica



Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 21:51   [R75] Klima czy wentylator?
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

witam jestem nowy na forum, przeczytałem większość postów i nic nie mogę znaleźć na mój problem. mianowicie włączając klimę cały czas leci ciepłe powietrze nawet jak ustawie na LO dzieje się tak podczas jazdy jak i postoju. wentylator nie włącza się podczas pracy klimy na auto jak i na ekonomy lecz po wyłączeniu auta ten wentylator na chłodnicy chodzi około minuty chyba na pełnych obrotach więc nie powinien być popsuty. czy ktoś coś doradzi może to jakiś przekaźnik
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 21:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 22:03   

No chyba daleko nie większość postów :D

http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 22:20   

drogą dedukcji :
jesteś nowy więc auto masz krótko, pewnie z klimą nic nie robiłeś, więc pierw zacznij od sprawdzenia szczelności i uzupełnienia klimy ( nabicia) jeżeli to nic nie zmieni będziemy się męczyć dalej, ale obstawiam że masz pustą klimę i nie ma czym dmuchać...
_________________
Pamparampam
 
 
 
flinso 



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Oleśnica



Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 22:24   

klimę nabijałem wczoraj i była sprawdzana szczelność wszystko ok.wczoraj przez kilka godzin klima chodziła idealnie ale dziś po południu przestała działać cały czas ciepłe powietrze dodam jeszcze że gruba rurka jest ciepła a cienka taka letnia
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 22:50   

flinso napisał/a:
dodam jeszcze że gruba rurka jest ciepła a cienka taka letnia
odwrotnie powinno być, zawór rozprężający?
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 23:13   

albo coś narobili przy nabijaniu mi tak w vectrze załatwili, kris może mieć rację, tutaj chyba tylko serwis typowo pod klimę i szukanie usterki. Te klimy są mało awaryjne
_________________
Pamparampam
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 07:51   Re: [R75] klima czy wentylator?

flinso napisał/a:
wentylator nie włącza się podczas pracy klimy na auto jak i na ekonomy lecz po wyłączeniu auta ten wentylator na chłodnicy chodzi około minuty chyba na pełnych obrotach więc nie powinien być popsuty. czy ktoś coś doradzi może to jakiś przekaźnik


Jednak nie pomijałbym sprawdzanie i wentylatora, bo z tego co napisał kolega flinso wygląda że pierwszy bieg może być walnięty. Czy nie było tak, że po nabiciu klima pracowała ok w trakcie jazdy, a na postoju już nie?
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 10:01   

no i wentylator obowiązkowo sprawdzić wg schematów opisanych na innych tematach dostępnych tu: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 11:31   

flinso napisał/a:
dodam jeszcze że gruba rurka jest ciepła a cienka taka letnia
Brak 1 biegu wentylatora. Zbyt duże ciśnienie czynnika który nie jest schładzany.
 
 
flinso 



Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: Oleśnica



Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 20:23   

tylko że 2 bieg też się nie włącza dopiero jak się układ nagrzeje to włącza się 3 bieg. jak sprawdzić ten wentylator nie rozkręcając całego przodu? po nabiciu klimy wszystko chodziło lecz po nocy przestała chodzić
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 21:32   

flinso napisał/a:
tylko że 2 bieg też się nie włącza dopiero jak się układ nagrzeje to włącza się 3 bieg. jak sprawdzić ten wentylator nie rozkręcając całego przodu? po nabiciu klimy wszystko chodziło lecz po nocy przestała chodzić


Tylko że 1.8 ma 2 biegowy wentylator.Skąd masz informacje że 1 i 2 bieg nie chodzą a chodzi 3?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 22:03   

flinso napisał/a:
jak sprawdzić ten wentylator nie rozkręcając całego przodu?
Co chcesz sprawdzić? Czy pracuje na 1 biegu? Jeśli tak, to wystarczy że na uruchomionym silniku wciśniesz Auto na panelu ATC i wentylator automatycznie powinien wystartować na 1 biegu. Pozostałe info szukaj w linku kris-tofer.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 06:10   

Sprawdż presostat (czujnik ciśnienia wysokie niskie) odpowiada on za włączanie i wyłączanie wentylatora skraplacza i samej sprężarki.
Włączenie klimatyzacji powoduje uruchomienie w pierwszej kolejności sprężarki, następnie po przekroczeniu ciśnienia około 13,4 atm uruchamia się wentylator schładzając czynnik który skrapla się oddając ciepło pobrane przez parownik w kabinie.
Kiedy ciśnienie nadal rośnie a zwiększające się obroty wentylatora nie są w stanie schłodzić czynnika presostat wyłącza sprężarkę do momentu spadku ciśnienia.

Przy zbyt niskim ciśnieniu w układzie także wyłącza sprężarkę chroniąc ją przed awarią.

Sprawdż też czy masz prawidłową ilość czynnika R 134a.
Przy pracującej klmatyzacji ciśnienie po stronie niskiego ciśnienia 2,4atm
po stronie wysokiego ciśnienia 13,4atm.
Przy niepracującej około 5atm. Te wartości można przyjąć za prawidłowe dla większości aut niezależnie od pojemności układu.

Zbyt mała ilość czynnika (niskie ciśnienie spoczynkowe) = słaba wydajność klimatyzacji
zbyt duża ilość częste włączanie i wyłączanie sprężarki przerywana praca = również słaba wydajność.

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 06:10 ]
Jeśli chodzi o sprawdzanie szczelności to metoda podciśnieniowa stosowana w stacjach do obsługi klimatyzacji nie daje stuprocentowej gwarancji że układ jest szczelny,
ponieważ układ pracuje na nadciśnieniu a i uszczelnienia inaczej się zachowują.

Metoda gwarantująca pewność to ciśnieniowa próba szczelności suchym azotem.
_________________
rom
 
 
krzysztof.m 



Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 1
Skąd: GOLENIÓW



Wysłany: Pon Maj 16, 2011 12:49   

Witam serdecznie wszystkich szczęśliwych i tych trochę mniej posiadaczy tego pięknego samochodu. Pierwszy raz biorę udział w dyskusji więc proszę o wyrozumiałość gdy popełnię jakiś błąd , ale do tematu. Miałem problem z klimatyzacją. Tak jak koledze leciało tylko ciepłe powietrze , wentylator się nie załączał , czynnik naładowany, testy wszystkie przeprowadzone przez klimaludków i nic.
Diagnozy :
- uszkodzony moduł komfortu
- czujnik ciśnieniowy
- sterownik wentylatora
- wiele innych rzeczy
Test na klima troniku nie 00 ŻADNYCH BŁĘDÓW
T4 nie widząc modułu komfortu nie potrafi sprawdzić klimatyzacji ( taka opinia fachowca )
przeczytałem wszystkie porady , szukam i nic . ciągle nic .
licząc ile muszę wydać zacząłem " na piechotę " od przeglądu i pomiarów całej elektryki.
wentylator mostkowany na czujniku działa - pierwszy sukces
z drugiego akumulatora podałem plus na sprężarkę i kolejny sukces działa klima tylko że wszystko na "krótko"
Doszedłem do skrzynki z bezpiecznikami i okazało się że na przekaźniku niema masy.
Pojechałem do Fachowca z informacjami które zebrałem myśląc że pójdzie gładko już ale fachura mówi że " na pewno czujnik kabinowy " i na 100 % walniety jest moduł komfortu czyli grube setki z kieszeni.
Wróciłem do domu i dalej zacząłem szukać prześwietlając pojedynczo kable i co sie okazało ?? !!!
wiązka kabli idąca po prawej stronie od skrzynki z przekaźnikami dotykała tego plastikowego nadkola, przetarł się przewód masowy idący do przekaźnika!!!!
Połączenie przewodu i wszystko działa jak lala. Uważajcie proszę na diagnozy " FACHOWCÓW" bo też się za głowę łapałem a okazało się że to totalna pierdoła.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Klima , wentylator
Jankes987 Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Mar 02, 2024 18:52
Jankes987
Brak nowych postów [R75] Zepsuty wentylator od Paru lat, a Klima Działa!
keda Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Cze 21, 2014 20:31
mis_dj
Brak nowych postów [R75] klima włączona (działa) wentylator chłodnicy stoi
kdamian1996 Rover serii 75, MG ZT 12 Pią Lis 30, 2018 18:39
jaroslaw200
Brak nowych postów [R75] klima
grota10 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Maj 28, 2012 20:27
sash997
Brak nowych postów [R75] KLIMA
DominikR75 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Cze 05, 2014 08:09
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink