Forum Klubu ROVERki.pl :: Jugol - R45
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Maj 20, 2011 08:20
Jugol - R45

Po nowemu, czyli Kochanica po operacji plastycznej :)
Autor Wiadomość
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Sty 25, 2011 16:48   R 45/400 sedan- siłowniki klapy bagażnika.

Od jakiegoś czasu dręczyło mnie to, że klapa bagażnika po otwarciu często lądowała na głowie mojej kochanej pierwszej żony Danusi. Postanowiłem to zmienić. Zakupiłem w tym celu 2 siłowniki do DAEWOO NUBIRA SEDAN o sile wyrzutu 290N do zakupienia na tej aukcji:

http://allegro.pl/daewoo-...1384308346.html

...i 4 sworznie kulowe również do kupienia na allegro:

http://allegro.pl/sworzen...1396216234.html

Następnie zdemontowałem pręty klapy, które służyły jako sprężyna i po dokonaniu pomiarów, wykonałem mocowania siłowników, do których przymocowałem sworznie kulowe.

Następnie w profilu kwadratowym klapy wywierciłem i nagwintowałem otwór M8, w który to wkręciłem również sworzeń kulowy, oczywiście z obu stron.
Następnie założyłem siłowniki i jest ok.
Poniżej zamieszczam kilka fotek, może ktoś skorzysta ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 25, 2011 16:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 25, 2011 16:56   

:ok: :brawa:
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 25, 2011 16:58   

Jugol kombinatorze Ty jeden :-) super sprawa i gratulacje
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 25, 2011 17:13   

po pociągnięciu dźwigni sama klapa idzie do góry??
jeden siłownik nie wystarczyłby??
a i widzę ze do sworznia trzeba na gwintować i nie da się skręcić go nakrętką z drugiej strony??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 25, 2011 20:33   Re: R 45/400 sedan- siłowniki klapy bagażnika.

a jakies wymiary gdzie w ktorym miejscu otwory robic to gdzie sa ?? ?

[ Dodano: Wto Sty 25, 2011 20:33 ]
borek88 napisał/a:
po pociągnięciu dźwigni sama klapa idzie do góry??
jeden siłownik nie wystarczyłby??
a i widzę ze do sworznia trzeba na gwintować i nie da się skręcić go nakrętką z drugiej strony??

pewnei by sie dalo jakby byly dluzsze ale pewnie sa za krotkie :(
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 25, 2011 23:05   

Ładna foto relacja :mrgreen: Tutaj jest mój temat o tym: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=64349

Widze ze jednak było nitowanie tych kątowników i te kulowe śruby dałeś na otwór prętów :wink:

Opisz trochę więcej jak sie teraz otwiera czy odskakuje samo itd :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Sty 26, 2011 01:20   

borek88 napisał/a:
po pociągnięciu dźwigni sama klapa idzie do góry??
jeden siłownik nie wystarczyłby??
a i widzę ze do sworznia trzeba na gwintować i nie da się skręcić go nakrętką z drugiej strony??


Klapa lekko się unosi, ok. 3cm, delikatnie ruszam palcem i pięknie idzie sama do pionu.
Może i wystarczyłby, ale musiałby mieć sporą siłę, myślę, że ok 700N- a to wiąże się z b. mocnym podparciem, a z tym jest problem.
Nie da się nakręcić nakrętki z drugiej strony- gwint na sworzniu jest za krótki, ale profil jest solidny- spoko utrzyma.

[ Dodano: Sro Sty 26, 2011 01:20 ]
Remi55 napisał/a:
i te kulowe śruby dałeś na otwór prętów

Coś masz Remisławie ze wzrokiem, bo to jest ok 2cm powyżej tego otworu po prętach ;p
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 26, 2011 15:31   

Jugol napisał/a:
Coś masz Remisławie ze wzrokiem, bo to jest ok 2cm powyżej tego otworu po prętach ;p


Musze okulary kupić jednak inne bo faktycznie, przewidziało mi się :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Lut 01, 2011 21:11   

Dzisiaj zrobiłem małą modyfikację klapy, teraz Kochanica i Bella są ,, siostrami krwi '' tzn. mają wspólny siłownik klapy. Zdemontowałem jeden i w jego miejsce dałem ten od Belli (620N :mrgreen: ) i w garage klapa otwierała się sama, ale na mrozie ok. -6 stopni trzeba jej lekko pomóc. Teraz jestem w pełni happy. I nawet klapy nie wyrwało :lol:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 02, 2011 09:18   

heheh kombinator :) :ok: muszę to łobejrzeć :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 02, 2011 22:40   

Jugol napisał/a:
w jego miejsce dałem ten od Belli (620N :mrgreen: )

od czego?? bo nie czaje od jakiej belli:/
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Lut 02, 2011 22:49   

borek88 napisał/a:
od czego?? bo nie czaje od jakiej belli:/


...toś se chopie teraz nagrabiłżeś se. Żeby nie wiedzieć czym się wozi prezes klubu ROVERki.pl :szok:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 02, 2011 22:50   

alfa 156 SW z mojego awatara ;) ... siłownik tylnej klapy ... który zresztą już był za słaby u mnie :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 02, 2011 22:53   

mi tam na szczęście wszystko działa w porządku i klapa sama się otwiera i nawet przy wietrze nikomu na głowiznę nie spadła :)
ale pomysł Jugola zasłużony i należą się brawa :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 03, 2011 06:25   

nie jestem alfista a szeryfa nie znam;p może w końcu uda mi się jechać na ogólnopolski to poznam co niektórych forumowiczów oraz władze wyższe
a co do alf to jeśli kiedyś będę zmieniał rovera (i nie bedzie to mg zs lub zt 2005) to będę szykował się na alfe 159 1.9 JTD 16v (zaj.biste są)
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lut 03, 2011 09:03   

borek88 napisał/a:
to będę szykował się na alfe 159 1.9 JTD 16v (zaj.biste są)

nooo :mrg: ja bym wyrwał taką 2.4 JTDm 20V najchętniej ;) :mniam:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 03, 2011 20:41   

no tyle ze 1.9 JTDm w okolicy 30-35tys można wyrwać na dzień dzisiejszy to 2,4 45-50tys ale zobaczymy za kilka lat
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lut 03, 2011 22:08   

wiem niestety ;) ... ok koniec OT :) ... wracajac do siłowników u Jugola to dziś testowałem i ... dają radę ... o niebo lepiej to działa niż oryginały z tymi prętami ..... gdybym posiadał 400/45 w sedanie to ani chwili bym sie nie zastanawiał tylko montował siłowniki :) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 01:31   

Witam ponownie w temacie siłowników, tym razem maski w R 45 :) Specjalnie nie zakładam nowego tematu, żeby nie robić śmietnika, bo później administratorki, moderatorki muszą sprzątać.
Mod w sumie najprostszy do wykonania- mi to zajęło 45min- ale tylko dlatego tak długo, bo bawiłem się z tym na dworze i łapałem pogodę, bo raz słońce, a raz deszcz. Zakupiłem siłowniki maski od Astry III, i 4 sworznie kulowe do nich. Następnie suwmiarka w łapki, troszkę pomiarów, poznaczenie punktów, wkrętarka i naprzód. Nie będę się za bardzo rozpisywał, jak się wyśpię pocykam foty i wrzucę- będzie dla przyszłych dłubaczy. A jaki lans na dzielni teraz, jak maseczka sama się podnosi :mrgreen: Polecam, koszt nieduży, a tyle radości.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 09:25   

Jugol, tylko Ty miałeś gotowe wymiary, a w R25 będę musiał trochę bardziej się napocić ;)
Tak jak gadaliśmy, zmierz całą maskę i ja sobie na tej podstawie wylicze jakoś :mrgreen:
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink