Forum Klubu ROVERki.pl :: [214si '97] Wymiana tłumika końcowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214si '97] Wymiana tłumika końcowego
Autor Wiadomość
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 20:30   [214si '97] Wymiana tłumika końcowego
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam, przepaliła się rurka na zgięciu przy tłumiku końcowym.
Przerdzewiała itd... spawać nie ma co. Chcę wymienić na nowy. Na allegro są różne od 100zł
Polecili byście coś sensownego w sensownych pieniądzach?

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 20:30 ]
Czy jest sens wymieniać też tłumik środkowy od razu? Według cen allegro z 300-350zł powinna się zamknąć całość z przesyłką ;]
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 20:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 21:22   

214_SI napisał/a:
Polecili byście coś sensownego w sensownych pieniądzach?

Asmet, Polmostrów, Walker, w poprzednich autach przerobiłem te firmy i dawały radę za rozsądne pieniądze, zależy co było akurat w promocji :mrgreen:
214_SI napisał/a:
Czy jest sens wymieniać też tłumik środkowy od razu?

To zależy w jakim jest stanie? Jeśli mocno nadwyrężony to tak :razz: U siebie wymieniłem tylko środkowy bo końcowy wbrew prognozom tłumikarza od 1,5 roku ma się dobrze i jeszcze nie potrzebuje wymiany. Mam komplet Walkera i jestem zadowolony.
_________________
Andrzej
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 21:35   

tłumik oryginalny ma taka trójkątna blachę która łączy puszkę z rura wchodzącą do niej, te tańsze egzemplarze nie mają takie wzmocnienia i jeżeli odpadnie Ci rura od puszki to puszka tylko trzyma się na 2 wieszakach, a nie na wzmocnieniu i 3 wieszakach
 
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 21:47   

Nie kojarzę za bardzo ale wezmę jutro aparat i obadam sprawę... ;]

btw, poczym poznać że katalizator też trzeba wymienić?
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 22:05   

Harry napisał/a:
tłumik oryginalny ma taka trójkątna blachę która łączy puszkę z rura wchodzącą do niej, te tańsze egzemplarze nie mają takie wzmocnienia i jeżeli odpadnie Ci rura od puszki to puszka tylko trzyma się na 2 wieszakach, a nie na wzmocnieniu i 3 wieszakach

A można na obrazku bo nie kumam :>

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 22:05 ]
214_SI napisał/a:
btw, poczym poznać że katalizator też trzeba wymienić?

najlepiej na analizatorze spalin, jeśli katalizator dogorywa to jest też spadek mocy, głośna praca silnika, problemy z rozruchem, wylot rury wydechowej jest pokryty sadzą, jeśli jest popękany to może wkład ceramiczny też uległ uszkodzeniu.
_________________
Andrzej
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 22:23   

trzbea uważać co kupujesz, bo oryginalny to ma 2 wieszaki przy rurze wydechowej, a rzemiosło ma jeden wieszak,
tak wygląda prawie prawidłowy tłumik, gdyż oryginalny przy puszcze ma jeszcze tej trójkat wspawany do rury, i dzieki temu jak rura przerdzewieje przy puszcze to puszka nie trzyma sie na 2 wieszakach


[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 22:23 ]
jak jest jeden wieszak przy rurze wydechowej to rura która idzie do puszki od środkowego jest bardziej prosta to jest to chyba do 200 ale do 95
 
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 22:24   

Identyczny jak z Polmostrów. Zamawiam jutro nie ma na co czekać.
Jeszcze jak by ktoś mógł coś o katalizatorze powiedzec czy też inwestowac czy zostawić obecny...
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 22:29   

pojedz na stacje diagnostyczna i niech zrobi Ci pomiar składu spalin, wtedy bedziesz wiedział czy do wymiany czy nie
 
 
 
214_SI 



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 117

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 08:27   

Wpierw muszę zamontować końcówkę tłumika bo teraz to mam sportowy dźwięk...
A przegląd do wczoraj :P
 
 
adison300 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: Wwa

Rover 25

Wysłany: Czw Lut 28, 2013 20:41   [25 1.4 2002] wymiana tłumików, jakie śruby?

Witam, nie zakładam nowego tematu, mam nadzieje że podpasuje tutaj ten temat.
Samochód: Rover 25 1.4 2002
Otóż mam do wymiany tłumik środkowy i końcowy, oba zryte, do tego rura pomiędzy nimi to sito :neutral:
mam już nowy zestaw dedykowany od firmy polmostrów, z kompletem nowych wieszaków i uszczelek
Moje pytania:
1. Czy te uszczelki (Pomiędzy katalizatorem a środkowym na łączniku) powinny mieć taki sam kształt co uszczelka łącząca środkowy z końcowym? bo są różnego kształtu, co prawda pasują do mocował łączników, ale jedna ma średnicę taką jak reszta rury, a druga ma średniće większą o jakieś 0,5-0,75 cm, czy tak może/powinno być?
2. Jakie są śruby do łączeń, bo te co są na samochodze to zupełne pruchno, więc chciałbym je też wymienić i w ogóle nie wiem jakie to są, i jakie powinny być, nie wiem jakieś spręzynki specjalne podkładki czy coś?? nie chce na razie zdejmować bo samochód jest w ciągłej eksploatacji(do tego jak zdejme to pewnie ich już nie włożę :| ), chce zrobić to raz i nie wiem jakie śruby dokupić - czy wystarczą jakieś zwykłe ocynkowane śruby czy musi być specjalna do wydechu????
Jak napisałem jakieś głupoty to zrozumcie i wybaczcie, to mój pierwszy samochód i dopiero zaczynam przygodę z motoryzacją :mrgreen:
Pozdrawiam
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Czw Lut 28, 2013 21:14   

Ja mam poskladany wydech na silikonie zaroodpornym kominkowym wszystko elegancko jest juz dosc dlugo,sruby u mnie sa 10mm i jakies 3-4 cm dlugosc i do tego podkladki sprezynowe zeby sie nie odkrecalo
 
 
adison300 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: Wwa

Rover 25

Wysłany: Czw Lut 28, 2013 22:00   

Czyli takie zwykłe śruby powiedzmy z castoramy, albo leura będą ok? jakiśocynk żeby nie zżarło za szybko? ale podkładki taka zwykła sprężynowa jakby "pęknięto-wygięta"?
ten silikon zamiast uszczelek? bo nie zabardzo wiem co mam z tym zrobić :(
dzięki za odp ;-)
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Czw Lut 28, 2013 22:05   

Moga byc zwykle,ja dawalem zamiast bo nie mialem jednej uszczelki i dodatkowo na stara uszczelke jak masz uszczelki to je daj.
 
 
adison300 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: Wwa

Rover 25

Wysłany: Czw Lut 28, 2013 23:04   

dzięki za info :smile:
mam jeszcze jedno pytanie- to że te uszczelki mają różne średnice otworu ma znaczenie?
jak tak to czy powinno tak być i czy ma znaczenie gdzie któą dam??
 
 
hertz25 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 538
Skąd: Maków Maz

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 28, 2013 23:26   

sroby chyba lepiej dac np ocynkowane
_________________
....special stereo system ....
 
 
adison300 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: Wwa

Rover 25

Wysłany: Czw Lut 28, 2013 23:39   

też tak myślałem żeby dać ocynk:)
mam nadzieje że one 'termicznie' dadzą sobie rade?
jeszcze jakby ktoś mi dał znać o tych uszczelkach to byłbym bardzo wdzięczny :mrgreen:
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 01, 2013 10:04   

Cytat:
jeszcze jakby ktoś mi dał znać o tych uszczelkach to byłbym bardzo wdzięczny :mrgreen:

musi być odpowiednia średnica, inaczej będziesz ograniczał przepływ spalin.
a oryginalnie to masz nakrętki miedziane takie jak w hondzie
a jak nie wiesz jak powinno byc itd. wejdź na str. bosala
 
 
 
adison300 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: Wwa

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 07, 2013 14:44   

jedna jest dokładnie średnicy rury, druga trochę ma większy otwór czy tak może być? to nie powinn ograniczać?
Dzięki za odp może w weekend uda mi się co nie co zrobić to podziękuje tak zupełnie :mrgreen:

[ Dodano: Czw Mar 07, 2013 14:44 ]
Kupiłem jeszcze śruby 10 z miedzianymi podkładkmi z takim kołnierzem niby zamiast podkładki, sądzicie żeby dołżyć jednak podkładkę taką sprężynową?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 07, 2013 18:37   

adison300 napisał/a:
sądzicie żeby dołżyć jednak podkładkę taką sprężynową?

Możesz dołożyć. Na pewno nie zaszkodzi.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
adison300 




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 49
Skąd: Wwa

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 07, 2013 20:02   

Dobra:)
Dzięki wszystkim za rady! :grin:
Koniec moich marnych pytań, ale sory nie wiedziałem :razz:
Biorę się w weekend, bo już mam wydech, jak w rajdówce
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 160 2002r] wymiana tłumika końcowego
WOOCASH Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 30 Pon Mar 03, 2014 21:53
NoPE
Brak nowych postów [r200 1.4 16v] wymiana tłumika
blads Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Wrz 03, 2008 10:11
blads
Brak nowych postów [r214i 97r.] wymiana tłumika środkowego
wojzel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Sie 23, 2012 14:14
Radek001
Brak nowych postów [R214I] Wymiana tłumika i przewiewy
thunderas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 19, 2008 22:58
faecd
Brak nowych postów [R200 1.4 16V '99r] wymiana tłumika sportowego na a'la sport
jerzu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lip 16, 2007 20:40
HaDeSsS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink