Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Filtr stożkowy zalety/wady ? Jak zyskac odrobine mocy?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pon Kwi 11, 2011 19:50
[R25] Filtr stożkowy zalety/wady ? Jak zyskac odrobine mocy?
Autor Wiadomość
inc0 



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 22
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 19:47   [R25] Filtr stożkowy zalety/wady ? Jak zyskac odrobine mocy?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 2001

Zakładam temat o ktorym juz trąbiono wszem i wobec, ale nie moglem nigdzie znalezc odpowiednika mojego silnika, tj 1.1 16V 75KM

Odkad dowiedzialem sie od mechanika, ze moj Rover jest w genialnym stanie technicznym postanowilem o niego zadbac pelna parą. Gdzies o uszy obiło mi się, że filtr stożkowy jest dla samochodu mile widziany. Moze to co slyszalem to plotka i lepiej wymienic na oryginalny.. Zwracam sie do specjalistow z tego forum o pomoc w ustanowieniu wad i zalet takiej wymiany.

Interesuje mnie takze to, jak zyskac odrobine mocy nie niszczac sobie samochodu.. co trzeba by zmienic etc.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

inc0
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 19:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 19:56   

W 1.1 nie zaszalejesz :(
Stożek z porządnym dolotem troche by dał, ale w 1.1 nie wiem czy to będzie odczuwalna różnica, wstaw sportową wkładkę powietrza :) Mniej roboty, a efekt też niezły :)
I jesli bym był na Twoim miejscu i chciał zyskać moc to bym wymienił głowice na 1.4 16V, ale skoro mówisz, że silnik w bdb stanie to bez sensu.
Dużo nie zwojujesz niestety.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 20:21   

Polecam zapoznanie się ze stroną:
http://chojnacki.com.pl/filozofia/8-filtry-stokowe
Swoją droga to ja też w swoim R miałem stożkowy filtr jak go kupiłem i pierwsze co zrobiłem to go wymieniłem na oryginalną "puchę". Hałasu kupa osiągi żadne (jeśli nie gorsze). Zdecydowanie polecam wkładkę filtra K&N np. to: http://allegro.pl/filtr-p...513669703.html. Raz na długi czas.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 11:10   

inc0 napisał/a:
Interesuje mnie takze to, jak zyskac odrobine mocy nie niszczac sobie samochodu.. co trzeba by zmienic etc.

Co trzeba ?? Silnik. :wink: Twój silnik nie nadaje się do żadnych modyfikacji poprawienia osiągów :wink: .
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 14:43   

leszczu19901 napisał/a:
Twój silnik nie nadaje się do żadnych modyfikacji poprawienia osiągów

Wszystko się da, kwestia kosztów. Można by pobawić się dołożenie turbo, ale czy jest sens?
wymiana filtrów na stożkowe i inne tego typu w tym aucie daje tylko lepsze samopoczucie właściciela.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 15:43   

Krzysi3k napisał/a:
wstaw sportową wkładkę powietrza :) Mniej roboty, a efekt też niezły :)


dobrze gada polać mu :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 16:02   

dobryziom napisał/a:
Krzysi3k napisał/a:
wstaw sportową wkładkę powietrza :) Mniej roboty, a efekt też niezły :)


dobrze gada polać mu :)

Rzeczywiście ta wkładka, aż tyle daje ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 17:07   

leszczu19901 napisał/a:

Rzeczywiście ta wkładka, aż tyle daje ??


daje na pewno to ze parametry się nie pogorszą bo filtr jest odizolowany cieplnie a jak przeciągniemy do puchy dobry dolot to wkładka będzie dużo lepiej zasysać zimne powietrze... wiec może nawet minimalna poprawa :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 16:54   

_papa_ napisał/a:
dołożenie turbo


turbo do 1.1 ?? :mrgreen:
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 17:07   

Koszty ogromne, ale efekt byłby ciekawy ;)
Taki downsizing w R :mrgreen:
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 17:41   

Matius napisał/a:
_papa_ napisał/a:
dołożenie turbo


turbo do 1.1 ?? :mrgreen:

dlaczego nie!?
jeśli by się komuś chciało..... to nie jest niemożliwe.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 10:35   

Krzysi3k napisał/a:
W 1.1 nie zaszalejesz :(
Stożek z porządnym dolotem troche by dał, ale w 1.1 nie wiem czy to będzie odczuwalna różnica, wstaw sportową wkładkę powietrza :) Mniej roboty, a efekt też niezły :)
I jesli bym był na Twoim miejscu i chciał zyskać moc to bym wymienił głowice na 1.4 16V, ale skoro mówisz, że silnik w bdb stanie to bez sensu.
Dużo nie zwojujesz niestety.


Mniemam, że głowica jest identyczna w obu silnikach :)

_papa_ napisał/a:
Polecam zapoznanie się ze stroną:
http://chojnacki.com.pl/filozofia/8-filtry-stokowe
Swoją droga to ja też w swoim R miałem stożkowy filtr jak go kupiłem i pierwsze co zrobiłem to go wymieniłem na oryginalną "puchę". Hałasu kupa osiągi żadne (jeśli nie gorsze). Zdecydowanie polecam wkładkę filtra K&N np. to: http://allegro.pl/filtr-p...513669703.html. Raz na długi czas.


Szkoda, że nie ma już na forum Rauf'a 614D. Miał duże doświadczenie współpracy z p. Chojnackim... i ZTCP w efekcie nie polecał :P

W kwestii K&M to moim zdaniem jest przereklamowane. Raz na długi czas... zapomniałeś dodać, że średnio raz miesiącu (szczególnie gdy jeździsz po mieście) musisz babrać się w czyściwie i oleju do smarowania go. Osobiście nie polecam.

W kwestii kosztów filtr + zestaw do czyszczenia kosztuje mniej więcej tyle co 5-10 zwykłych filtrów. Przy wymianie średnio co 20kkm daje to od 100-200kkm przebiegu.

Różnica w mocy pomiędzy wkładką a popierowym filtrem prawie nieodczuwalna. K&N może robić różnicę w samochodach z turbodoładowaniem.

leszczu19901 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
Krzysi3k napisał/a:
wstaw sportową wkładkę powietrza :) Mniej roboty, a efekt też niezły :)


dobrze gada polać mu :)

Rzeczywiście ta wkładka, aż tyle daje ??


Poprawia samopoczucie właściciela :)

Tak działa placebo. Skoro się tyle namęczysz z czyszczeniem i potem nasączeniem olejem, to przecież musi coś dać :)

_papa_ napisał/a:
Matius napisał/a:
_papa_ napisał/a:
dołożenie turbo


turbo do 1.1 ?? :mrgreen:

dlaczego nie!?
jeśli by się komuś chciało..... to nie jest niemożliwe.


Koszty wyższe, niż wymiana na silnik 1.8 w dobrym stanie... a efekt mógłby być mniej więcej podobny.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 11:36   

Tomi napisał/a:
W kwestii K&M to moim zdaniem jest przereklamowane. Raz na długi czas... zapomniałeś dodać, że średnio raz miesiącu (szczególnie gdy jeździsz po mieście) musisz babrać się w czyściwie i oleju do smarowania go. Osobiście nie polecam.

W kwestii kosztów filtr + zestaw do czyszczenia kosztuje mniej więcej tyle co 5-10 zwykłych filtrów. Przy wymianie średnio co 20kkm daje to od 100-200kkm przebiegu.

Coś czuje że inny był by opis gdybyś sam nie założył pippercrossa do rajdówki ;)

[ Dodano: Sob Kwi 23, 2011 11:36 ]
Tomi napisał/a:
Poprawia samopoczucie właściciela :)

Tak działa placebo. Skoro się tyle namęczysz z czyszczeniem i potem nasączeniem olejem, to przecież musi coś dać :)

Nie no oczywiście przez papierową wkładke przepływ powietrza jest identyczny :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 11:49   

bonus89 napisał/a:
Tomi napisał/a:
W kwestii K&M to moim zdaniem jest przereklamowane. Raz na długi czas... zapomniałeś dodać, że średnio raz miesiącu (szczególnie gdy jeździsz po mieście) musisz babrać się w czyściwie i oleju do smarowania go. Osobiście nie polecam.

W kwestii kosztów filtr + zestaw do czyszczenia kosztuje mniej więcej tyle co 5-10 zwykłych filtrów. Przy wymianie średnio co 20kkm daje to od 100-200kkm przebiegu.

Coś czuje że inny był by opis gdybyś sam nie założył pippercrossa do rajdówki ;)


Pipercrossa wkładam nie dlatego, że jestem do niego przekonany, a dlatego, że jest na półce więc nie szkodzi go sprawdzić. W kwestii wkładki K&N, to moje doświadczenie. Na początku oczywiście czyściłem regularnie... jednak w upływem czasu przestaje się chcieć to robić.
Tomi napisał/a:
Poprawia samopoczucie właściciela :)

Tak działa placebo. Skoro się tyle namęczysz z czyszczeniem i potem nasączeniem olejem, to przecież musi coś dać :)

Nie no oczywiście przez papierową wkładke przepływ powietrza jest identyczny :) [/quote]

Oczywiście, przy świeżym czystym K&N-ie może i coś zyskasz... (jakieś pół konia :) )

Znacznie więcej zyskasz poprzez zdemontowanie kolektora, obróbkę naddatków materiału powstałych podczas odlewania go...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 12:37   

duża różnica jest miedzy stożkiem w obudowie a wolnym, mialem w coupe oba i ten w obudowie znacznie lepiej się sprawdzał. W ZS mam tez juz inny dolot i roznica jest kolosalna :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Filtr Stozkowy
Kamill1176 Tuning mechaniczny 1 Sro Sie 24, 2016 09:13
bociannielot
Brak nowych postów Filtr stozkowy.
Tacowski Tuning mechaniczny 150 Pią Maj 23, 2008 12:29
dobryziom
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R623 si] Filtr stożkowy.
bert623si Tuning mechaniczny 1 Wto Lut 14, 2012 15:46
davidlive
Brak nowych postów Filtr stożkowy Rover 416
krk Tuning mechaniczny 3 Pią Wrz 17, 2010 15:11
Pływak
Brak nowych postów [R ALL] Filtr stożkowy a gaz w aucie ... ??
andrzejziom Tuning mechaniczny 6 Nie Kwi 05, 2009 23:25
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink