Forum Klubu ROVERki.pl :: [All] Zmiana przepustnicy na większą, wieszające się obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[All] Zmiana przepustnicy na większą, wieszające się obroty
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 16:55   [All] Zmiana przepustnicy na większą, wieszające się obroty
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie

Cześć
Temat stary jak to forum. Kupiłem kolejną przepustnicę tym razem z R420Si z tempomatem. Wcześniej miałem inne z poldka, 620Ti,... i na tamtych przepustnicach wszystko śmigało. Ta obecna chyba ma jakiś feler albo ja zgłupiałem przez ten rok.
Przepustnica jest w bardzo fajnym stanie, nie jest mocno wytarta. Ogólnie wszystko wygląda tak jak trzeba. Podłączyłem, ustawiłem co trzeba, na zapłonie wcisnąłem kilka razy gaz żeby się ustawiła. Niby wszystko standardowo ale jak zapaliłem to obroty falują są w okolicach 1200 a jak wcisnę gaz to lecą na 4000 i tam stoją. Niby fizycznie jest wszystko tak jak trzeba bo przepustnica maksymalnie zamknięta ale silnik ma lewe powietrze. Tylko skąd? Z krokowca? Na ori przepustnicy wszystko jest ok.
Może macie jakieś pomysły bo ja niestety nie :/
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 16:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 18:15   

A wkręciłeś taką małą śrubeczkę na nimbusa ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 18:44   

wkręciłem ją tak że aż jest schowana
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 19:02   

Dla mnie to wygląda na zacinającą się linkę gazu. No bo jak wciskasz to ci się wieszają i zostają na tych obrotach.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 19:20   

Uruchamiam samochód - obroty 1000.
Idę do silnika naciskam ręką na przepustnice obroty w górę puszczam i po chwili maksymalnie ją zamykam. Obroty są w okolicach 4000.
Linkę zatem pomijam.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 19:24   

No to ewidentnie łapie gdzie lewe powietrze. Dałeś jakąś uszczelkę pod przepustnice i kolektor ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 19:27   

leszczu19901 napisał/a:
No to ewidentnie łapie gdzie lewe powietrze. Dałeś jakąś uszczelkę pod przepustnice i kolektor ??

To jest właśnie jedyne rozsądne myślenie. Nic dziś nie podkładałem. Jutro kawałek jakiejś tektury zarzucę.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 19:31   

greg-si napisał/a:
Jutro kawałek jakiejś tektury zarzucę.

Ooo. Tak i zrób. :mrgreen:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Kwi 27, 2011 22:29   

u mnie było tak samo jak zmieniłem na poldkową, trzeba było troszeczkę popuścić linkę gazu
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 14:44   

No i działa. Szczerze to nie wiem co było źle.
W stosunku do wczoraj zmieniło się:
- uszczelka z kartony pomiędzy kolektor a przepustnicę
- jeszcze bardziej wkręcona śrubka od obrotów
- śrubki TPS odkręcone i troszkę poruszane całym mechanizmem (wartości ok od 530 do 3500)
- rurka od krokowca do przepustnicy troszkę lepiej zabezpieczona żeby nic nie wiało
Przepustnica narazie nie otwiera się na max gdyż te ucho po której idzie linka jest inne.

I dla potomnych:
Lepiej kupić przepustnicę z poldka. Lepiej podchodzi nie trzeba nic obcinać.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 15:43   

i jakie odczucia?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 16:20   

greg-si napisał/a:
No i działa

No to fajnie, że się udało. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 17:30   

slax napisał/a:
i jakie odczucia?

Trzeba uczyć się jeździć od nowa. Ale przerabiałem to tydzień temu jak regulowałem sprzęgło więc mam wprawę ;)
Co do samej jazdy to dziś ganiałem tylko po mieście i tak jak wspomniałem przepustnica nie otwiera się maksymalnie. Zresztą 4000 nie przekraczałem. Odczucie mam takie że było lepiej rok temu na innych przepustnicach.
No i strasznie teraz czułem brak zimnego powietrza. Na początku jak jeszcze silnik a w zasadzie komora silnika się nie nagrzała było fajnie a jak już postałem trochę w korkach itp to zamułe czuć.
Jutro jak się wyrobię to zrzucam zderzak i robię wlot bezpośrednio do puchy.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 17:52   

ja tez po zmianie się musiałem od nowa przyzwyczaić, szybciej się silnik wkręca na obroty i to chyba na tyle :smile:

[ Dodano: Czw Kwi 28, 2011 17:52 ]
a co do dolotu, to ja pociągnąłem ten oryginalny wąż pomiędzy chłodnica i pasem przednim i wlot umiejscowiłem bezpośrednio za grillem, wcześniej tak jak pisałeś w upalny dzień dało się odczuć"brak zimnego powietrza" teraz ten problem zniknął w ogóle. Mam teraz dolot zimnego powietrza, a jednocześnie wlot jest na tyle wysoko żeby nie łapać tego całego syfu z drogi
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 18:53   

slax, może jakąś fotkę masz ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 11:54   

jutro zarzucę panowie

[ Dodano: Pią Kwi 29, 2011 11:54 ]
Siemanko

wrzucam obiecane fotki

Więc tak na początek fotka jak to wygląda zza grila, widać oryginalna kratkę wlotu powietrza.




Następna fotka. Przepraszam, że to tak wygląda ale w te szpary ciężko aparat wsadzić :/
Mam nadzieję, że widać o co chodzi, do rzeczy na fotce jest fragment dolotu pomiędzy chłodnicą a zderzakiem.



Oki idziemy dalej, na pozostałych zdjęciach widać mniej więcej w jakim miejscu rura dolotu przechodzi miedzi chłodnica i pasem przednim. Spokojnie da się to zamontować bez demontażu zderzaka, ja jedynie wyjąłem akumulator żeby mieć więcej miejsca i konieczne było odkręcenie chłodnicy z górnych mocować do pasa przedniego, sama rura przechodzi bez problemu natomiast trudność jest z plastikowym kolankiem z kratką, żeby je przepchnąć trzeba poluzować chłodnicę. jak już "przepchniemy rurę za chłodnice to trzeba to kolanko jakoś przymocować, ja zrobiłem to za pomocą kilku plastikowych opasek. I trzyma się to dobrze, w najbliższym czasie będę zwalał zderzak, muszę pomalować girl raz jeszcze bo się trochę odprysków porobiło, przy okazji zamontuje tą rurę porządnie na kawałku blachy.





Podsumowując, modyfikacja bardzo prosta i nie zabiera dużo czasu, nie trzeba tez kupować żadnych kolanek itp, oryginalna rura jest dosyć elastyczna i nigdzie się nie załamuje. natomiast jeśli chodzi o efekty, to tak jak pisałem wcześniej całkowicie zniknął problem zamulonego silnika w upalne dni, i takie było moje zamierzenie.

mam nadzieję, że choć trochę pomogłem, przepraszam tez za jakość zdjęć ale naprawdę ciężko jest w te wszystkie szpary zajrzeć obiektywem
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 15:44   

Dziękować. :mrgreen:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 15:58   

Ja właśnie chciałem uniknąć roboty za grillem bo ten wlot będzie bardziej widoczny. Niestety nie mogłem zrzucić zderzaka bo śruby się poukręcały. Więc narazie nic nie zrobię ale niewykluczone że zrobię podobnie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 16:11   

Kurde u was jest gdzie zrobić ten dolot to nie u mnie. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 18:51   

greg-si napisał/a:
Ja właśnie chciałem uniknąć roboty za grillem bo ten wlot będzie bardziej widoczny
hm tego wlotu zza grila nie widać w ogólne dopiero z bardzo bliska
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [K-seria] woda w przepustnicy
kpt Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Sob Lis 29, 2008 15:38
Lechos
Brak nowych postów [Seria K] TPS Czujnik polozenia przepustnicy
gap Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Czw Mar 05, 2009 18:17
gap
Brak nowych postów [R all] Zmiana fabrycznego rozmiaru opon
Np. 205/50R15 -> 195/55R15?
yoonior Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Nie Maj 17, 2009 14:34
krzysztof_ns
Brak nowych postów [R ALL] zmiana żarówki z D2S na H7 : wiem,że to dziwne
Armandoo Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Sob Kwi 25, 2009 00:14
tetryk
Brak nowych postów [R All] Zmiana dawki paliwa od a do z, SDi pompa Bosch VP-37
kruszan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Pią Lut 15, 2013 23:18
fuego_30



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink