Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] Prośba o opinię
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75] Prośba o opinię
Autor Wiadomość
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 17:37   [Rover 75] Prośba o opinię

Witam. To mój pierwszy post na forum :mrgreen: Chciałbym prosić użytkowników o opinię na temat tego egzemplarza (o ile da się go tak pobieżnie ocenić na podstawie samych zdjęć i informacji sprzedawcy).

=6&S[mrk]=000039&S[mdl]=8664&S[pyf]=2003&S[pyt]=2005&ticaid=1c359]tego

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 17:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SNASIV 




Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 21:19   

1.8l... na wstępie odpada, ze względu na awaryjność. Poczytaj na forum.

Btw. W opisie cyt. "Bardzo bogate ,wyposarzenie", a jak dla mnie średnio wyposażony model.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 22:16   

Hej,

SNASIV napisał/a:
1.8l... na wstępie odpada, ze względu na awaryjność. Poczytaj na forum.

Nie strasz kolegi. :lol:
1.8 z turbiną to świetny wybór do R75, jeśli się jest świadomym motoryzacyjnie i raz na tydzień się sprawdzi poziom oleju oraz płynu chłodzącego ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SNASIV 




Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 01:13   

piter34 napisał/a:
jeśli się jest świadomym motoryzacyjnie i raz na tydzień się sprawdzi poziom oleju oraz płynu chłodzącego


i broń Boże nie najdzie ochota na zakładanie instalacji gazowej ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 05, 2011 09:46   

SNASIV napisał/a:
i broń Boże nie najdzie ochota na zakładanie instalacji gazowej ;)

Jak się założy u fachmanów, a nie u "gaziarzy", to będzie dobrze ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SNASIV 




Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 05, 2011 12:29   

piter34 napisał/a:
Jak się założy u fachmanów


Chodzi Ci o takich "fachmanów" co przerabiają uszczelki pod głowicą? Bo w tym silniku (1.8l) uszczelki to właśnie słaby punkt. Ja jak zakładałem gaz w swoim, to każdy monter pytał na wstępie, czy to nie jest silnik 1.8l bo w takim silniku gazu nie założy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 06, 2011 11:37   

Postudiowałem porady na forum i ostatecznie zdecydowałem się na ten egzemplarz:
Rover 75

Ja tam szybko nie jeżdżę, więc te 120 KM mi wystarczy (ważne żeby mało palił bo nie mam zamiaru jak radziliście montować gazu), a auto jest b. zadbane - mój znajomy był go mi już obejrzeć. Szkoda tylko że nie ma parktronica, ale i tak planowałem zakup kamerki cofania :wink: . Jutro po niego jadę, mam nadzieję że to będzie dobra inwestycja :smile:

P.S.
Cytat:
1.8l... na wstępie odpada, ze względu na awaryjność
Czytałem i nigdzie nie jest napisane że musi się popsuć (jako optymista wierzę że auto obejdzie się bez tego typu incydentów), a ewentualna naprawa na pewno będzie tańsza niż naprawa diesla....
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 06, 2011 12:20   

SNASIV napisał/a:
Chodzi Ci o takich "fachmanów" co przerabiają uszczelki pod głowicą?

Nie, o takich, którzy prawidłowo zamontują i skonfigurują instalację gazową. :ok:

SNASIV napisał/a:
Bo w tym silniku (1.8l) uszczelki to właśnie słaby punkt.

HGF to problem wszystkich silników serii K (przy czym w serii 25/45/75 awarie występowały znacznie rzadziej). Jeśli się założy instalację gazową, którą gaziarz źle ustawi, to HGF nastąpi szybciej. Jeśli jednak instalacja zostanie dobrze dobrana i zaprogramowana, to o HGF bym się nie martwił. Sam miałem LPG w R200 1.4, na gazie zrobiłem 40kkm i problemów nie było (HGF miałem przed założeniem gazu).

SNASIV napisał/a:
Ja jak zakładałem gaz w swoim, to każdy monter pytał na wstępie, czy to nie jest silnik 1.8l bo w takim silniku gazu nie założy.

Takich monterów osobiście bym unikał. ;)

pineska napisał/a:
Czytałem i nigdzie nie jest napisane że musi się popsuć (jako optymista wierzę że auto obejdzie się bez tego typu incydentów), a ewentualna naprawa na pewno będzie tańsza niż naprawa diesla....

Takie podejście bardzo mi się podoba.
Ogólnie w przypadku R75 równie dobrze można stwierdzić: "nie kupuję, bo mi się posypie pompa sprzęgła i wysprzęglik, wentylator oraz zamki drzwi". W przypadku KV6 można powiedzieć: "nie kupuję, bo się posypie VIS". W przypadku silników diesla też by się znalazły argumenty. ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SNASIV 




Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 06, 2011 14:12   

piter34 napisał/a:
Sam miałem LPG w R200 1.4, na gazie zrobiłem 40kkm i problemów nie było (HGF miałem przed założeniem gazu).

Kiedyś (kilka tematów temu)
Boncky napisał/a:
a co ma r 45 do r 75 ? tyle samo co masło do margaryny... całkiem inne auta, całkiem inna masa, przełożenie. 1.8 to dośc awaryjna jednostka choć by ze względu na notoryczny HGF. Nie polecam gazu do tego silnika, bo będą problemy. chcesz tanio jeździć to kup 1.3 a nie 1.8 na auto o masie 1497kg... a jak już musi być R to kup 2.5L i tam ładuj gaz a nie do najsłabszego motoru 1.8

Trochę wyrwane z kontesktu, ale wydaje mi się, że porównywanie R200 1.4 z R75 1.8 jest podobnie abstrakcyjne. A co do awaryjności silników 1.8 pisano już na forum naprawdę wieeele razu i choćby nie wiem jaki instalator magik gaz zakładał, to w R75 1.8l nic dobrego nie wyczaruje.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 06, 2011 14:53   

SNASIV napisał/a:
Kiedyś (kilka tematów temu)
Boncky napisał/a:

a co ma r 45 do r 75 ? tyle samo co masło do margaryny... całkiem inne auta, całkiem inna masa, przełożenie. 1.8 to dośc awaryjna jednostka choć by ze względu na notoryczny HGF. Nie polecam gazu do tego silnika, bo będą problemy. chcesz tanio jeździć to kup 1.3 a nie 1.8 na auto o masie 1497kg... a jak już musi być R to kup 2.5L i tam ładuj gaz a nie do najsłabszego motoru 1.8



Trochę wyrwane z kontesktu, ale wydaje mi się, że porównywanie R200 1.4 z R75 1.8 jest podobnie abstrakcyjne. A co do awaryjności silników 1.8 pisano już na forum naprawdę wieeele razu i choćby nie wiem jaki instalator magik gaz zakładał, to w R75 1.8l nic dobrego nie wyczaruje.


Wierutne bzdury, ten sam 1.8 jest we freelanderach które ważą raptem kilkadziesiąt kilo mniej niż 75 i u żadnego gaziarza nie słyszałem żeby jęczał że się sypie uszczelka a jeździ zagazowanych multum i jakoś się nie psują. Jak ktoś chociaż marnie ogarnia mechanikę to jest na forum wątek do poczytania o zakładaniu termostatu PRT do K-serii i uważam ze gaz w tym silniku daje podobne rezultaty co właśnie ten termostat i jest zbawieniem dla K-serii

[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 14:53 ]
sam jeździłem K-serią w polonezie więc wiem co mówię, uszczelka padła przy 170 000km i tylko dlatego ze mi rura od układu chłodzenia przerdzewiała i płyn uciekł, przez co przegrzałem silnik i to cały temat uszczelki. Po naprawie zrobiłem kolejne 40 000km bez awarii i auto do dziś na chodzie a już 3 lata go nie mam. teraz kupiłem Freela 1.8 i stoi u gaziarza, będzie bujał ze mną do pracy codziennie na gazie :twisted:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 06, 2011 15:40   

SNASIV napisał/a:
Trochę wyrwane z kontesktu, ale wydaje mi się, że porównywanie R200 1.4 z R75 1.8 jest podobnie abstrakcyjne.

Dlaczego? Stosunek mocy/pojemności/masy podobny ;)

SNASIV napisał/a:
A co do awaryjności silników 1.8 pisano już na forum naprawdę wieeele razu i choćby nie wiem jaki instalator magik gaz zakładał, to w R75 1.8l nic dobrego nie wyczaruje.

Jak będzie mieć odpowiednią wiedzę i się postara, to wyczaruje dużo dobrego. :ok:

Co do awaryjności 1.8, zaryzykuję stwierdzenie, że w tandemie silnik-osprzęt wcale nie psuje się częściej niż CDT/CDTi czy KV6. ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SNASIV 




Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 06, 2011 16:07   

sknerko napisał/a:
kupiłem Freela 1.8 i stoi u gaziarza, będzie bujał ze mną do pracy codziennie na gazie :twisted:

Mocno trzymam kciuki :ok2:

sknerko napisał/a:
żadnego gaziarza nie słyszałem żeby jęczał

Jak komuś interes marnie idzie, to przecież nie będzie odmawiał instalacji, a tym samym pieniędzy. Osobiście większym szacunkiem darzę "gaziarzy", którzy potrafią powiedzieć "stary daruj sobie, bo będziesz miał problemy", niż Ci co mówią "pewnie, że założę jestem takim specem, że w hulajnodze zakładałem gaz i wbrew opiniom większości - jeździ!"

sknerko napisał/a:
jeździ zagazowanych multum i jakoś się nie psują

To stwierdzenie jest oparte na jakiejś ankiecie, czy luźnych domysłach ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 06, 2011 18:12   

SNASIV napisał/a:
To stwierdzenie jest oparte na jakiejś ankiecie, czy luźnych domysłach

to stwierdzenie opieram na własnych poszukiwaniach na różnych forach z LPG forum na czele. Zanim kupiłem auto to dośc długi czas szukałem co i jak z gazem w tym silniku i jakoś w necie nie ma nagminnie "zepsuł mi sie zagazowany landrover" lub inny z K-serią (pewnie usterki sie zdarzaja ale prędzej z powodu kiepsko dobranej instalacji albo "gaziarza" niż z samej konstrukcji silnika). Z klubowych znam auto Speediego które ma gaz od początku i jakoś nie słyszałem żeby narzekał, teść miał poloneza z K-serią i też 5 lat bez usterek ( i znam jeszcze kilka 1,4 roverkowe z podtlenkiem) więc wybacz ale śmiem twierdzić, że nie wiesz nic na temat gazu w K-serii w przeciwieństwie do mnie a komuś odradzasz gaz bo się naczytałeś, dlatego daruj sobie pisanie o ankietach awaryjności czy moich domysłach.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 06, 2011 18:15   

sknerko napisał/a:
więc wybacz ale śmiem twierdzić, że nie wiesz nic na temat gazu w K-serii w przeciwieństwie do mnie a komuś odradzasz gaz bo się naczytałeś, dlatego daruj sobie pisanie o ankietach awaryjności czy moich domysłach.

sknerko, zmniejsz proszę poziom agresji...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 06, 2011 18:23   

SNASIV napisał/a:
Jak komuś interes marnie idzie, to przecież nie będzie odmawiał instalacji, a tym samym pieniędzy.
Czyli twierdzisz, że znam samych druciarzy którzy każdemu gaz wcisną zeby tylko na sól zarobić? :wink:
wybacz ale pytałem w firmie która jest pierwszym w Polsce zakładem który zakłada STAGA i mało tego jako jedyni daja ogólnokrajowa gwarancję. Tak że myśle, że jak mają terminy na dwa miesiące naprzód to raczej nie sa zawaleni robotą dlatego, że są kiepscy....

[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 18:23 ]
piter34 napisał/a:
sknerko, zmniejsz proszę poziom agresji...

piter34, nawet się nie zdenerwowałem, nie lubię jak ktoś pisze że nie bo coś tam a swoje opiniie opiera na tym że coś gdzieś przeczytał a nie na bezpośrednim kontakcie z danym zagadnieniem.
Ja miałem w rekach kilka K-serii z gazem a teraz będę dosiadał własne.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SNASIV 




Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 06, 2011 23:08   

sknerko, wybacz, ale utwierdzasz mnie w przekonaniu, że z pewnymi ludźmi nie warto dyskutować bo twierdzą, że wszystko wiedzą najlepiej... Nie uważam się za znawcę tematu, ale naczytałem się trochę o tych silnikach i jego wersjach, więc z uprzejmości dzielę się spostrzeżeniami z innymi forumowiczami, żeby oszczędzić im szukania odpowiedzi na innych forach.

sknerko napisał/a:
nie lubię jak ktoś pisze że nie bo coś tam a swoje opiniie opiera na tym że coś gdzieś przeczytał a nie na bezpośrednim kontakcie z danym zagadnieniem.
sknerko napisał/a:
to stwierdzenie opieram na własnych poszukiwaniach na różnych forach z LPG forum na czele

Śmiem twierdzić, że nie czytasz tego co piszesz.

sknerko napisał/a:
nie wiesz nic na temat gazu w K-serii w przeciwieństwie do mnie

Ja nigdzie nie napisałem, że jestem znawcą aut w gazie, chociaż kilka ich miałem i nadal mam. Ale za to teraz wiem do kogo uderzać w razie problemów ;) Pozdro
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Maj 07, 2011 10:57   

SNASIV napisał/a:
Ja nigdzie nie napisałem, że jestem znawcą aut w gazie

Wprost nie napisałeś, ale piszesz, że naczytałeś się trochę o tych silnikach, w związku z czym dzielisz się spostrzeżeniami z innymi forumowiczami.

Problem w tym, że można się naczytać wybiórczo, co moim zdaniem ma miejsce w tym przypadku. ;)

Seria K jak najbardziej może udanie współpracować z LPG, czego dowodem są konkretne przypadki na forum. Jeśli nie działa, to problemem jest instalacja gazowa, gazownik albo kiepski stan silnika jeszcze przed założeniem LPG.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
Ostatnio zmieniony przez piter34 Sob Maj 07, 2011 16:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 07, 2011 15:40   

piter34 napisał/a:
Problem w tym, że można się naczytać wybiórczo, co moim zdaniem ma miejsce w tym przypadku.

Seria K jak najbardziej może udanie współpracować z LPG, czego dowodem są konkretne przypadki na forum. Jeśli nie działa, to problemem jest instalacja gazowa, gazownik albo kiepski stan silnika jeszcze przed założeniem LPG.

:brawo: :brawo: :brawo:
Nie umiałem tego tak ładnie ująć a właśnie o to mi chodziło.
Dla mnie po przeczytaniu wątku o termostacie PRT jasnym było że instalacja gazowa może doskonale zastąpić ten patent a Land Rover PRT instalował aby zapobiec uszkodzeniu uszczelki.
I tak prawde mówiąc nie znam osobiście nikogo komu w sprawnym silniku rovera puściła uszczelka pod głowicą po założeniu gazu. Oczywiście odrzucam produkcje druciarskie, ale tez nie znam nikogo z druciarskim gazem w K-serii.

[ Dodano: Sob Maj 07, 2011 15:40 ]
SNASIV napisał/a:
Ja nigdzie nie napisałem, że jestem znawcą aut w gazie, chociaż kilka ich miałem i nadal mam.
ale żadnego z roverowskim silnikiem.

SNASIV Wyjeżdżasz mi tu, że się naczytałem choć napisałem że miałem do czynienia z gazem w tym silniku bezpośrednio więc kto tu nie czyta?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SNASIV 




Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 07, 2011 16:46   

sknerko napisał/a:
SNASIV napisał/a:
Ja nigdzie nie napisałem, że jestem znawcą aut w gazie, chociaż kilka ich miałem i nadal mam.
ale żadnego z roverowskim silnikiem.

Tak się składa, że mam taki sam silnik w R75, co Ty i instalację gazową.

Mógłbym temat ciągnąć dalej, ale chyba nie ma najmniejszego sensu... Pozdro
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 07, 2011 17:19   

SNASIV napisał/a:
Tak się składa, że mam taki sam silnik w R75, co Ty i instalację gazową.

To dlaczego odradzasz komuś w K-serii? to jest ta sama konstrukcja i w jednym i drugim silniku gaz jest bardzo dobrym rozwiązaniem bo wychładza silnik. A w V6 nie siadają uszczelki nagminnie bo trochę lepiej Powertrain zaprojektował układ chłodzenia (ale też siadają).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 15:18
szoso
Brak nowych postów [Rover 25] Prośba o opinie
Trisan Chcę kupić ROVERka 3 Pon Wrz 15, 2014 07:28
Vigoslaw
Brak nowych postów [Rover 400 2.0 + gaz] prośba o opinię
kamiltrew Chcę kupić ROVERka 0 Sob Kwi 11, 2015 15:46
kamiltrew
Brak nowych postów [mg zr & rover 25] prosba o opinie
miko1980 Chcę kupić ROVERka 30 Czw Sty 13, 2011 16:58
colin1983
Brak nowych postów Rover 45 - prośba o opinię
fotisk Chcę kupić ROVERka 2 Czw Paź 14, 2010 21:57
fotisk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink