Forum Klubu ROVERki.pl :: [r420] mocne szarpanie silnikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r420] mocne szarpanie silnikiem
Autor Wiadomość
veldrin_scoll 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 09:52   [r420] mocne szarpanie silnikiem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam. Pół roku temu temu miałem problemy ze świeżo kupionym roverkiem. Okazało się że winowajcą braku mocy był uszkodzony czujnik temperatury paliwa. Do teraz wszystko było ok. Niestety od jakiś 200 km co jakiś czas przy wciśnięciu pedału gazu odczuwam brak równomiernego rozwijania mocy. To znaczy wciskam pedał gazu zaczyna przyspieszać dobrze po czym po 1 sekundzie traci część mocy. Przyspiesza dalej tyle że nie z taką werwą. Jak wcisnę gaz do oporu to wszystko jest ok. Mierzyłem czasy 0-100: 11.5sek, oraz 60-100: 9.5sek na IV biegu i 80-120 na V 13 sek. Wyniki wydają mi się ok. Wczoraj robiłem trasę około 150 km w jedną stronę 5 osób a z powrotem sam. Przy 5 osobach bardzo często czułem spadek mocy. Wracając postanowiłem trochę go przeczyścić. Kręciłem go do 3500 np na trzecim biegu. I niestety ale trzymając gaz równomiernie samochodem strasznie szarpało. Na niższych obrotach nie było to aż tak odczuwalne ale na wysokich już tak. Co to może być? Dodam że samochód był zatankowany prawie na fulla. Egr mam zaślepiony. Rury od intercoolera ok. Czy kończąca się pompa może dawać takie objawy? Filtr paliwa wymieniany miesiąc temu. Powietrza przed zimą. Dodam że dziś rano jezdziłem po mieście jakieś 5 km nie cisnąłem go mocno max do 2500 obr i tylko 3 razy wyczułem że lekko nie trzyma mocy.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 09:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 19:54   

posprawdzaj wiązkę kabli idących do pompy wtryskowej, zobacz czy kable nie są poprzecierane.
 
 
veldrin_scoll 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 22:30   

A czy te kable to jakos gleboko sa? I gdzie one sie dokladnie znajduja? Musze do elektryka jechac czy na oko sam sobie sprawdze? Dodam ze za bystry w tych sprawach nie jestem- to moj 1 samochod
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 01:15   

Sam to sprawdzisz. Otwierasz maske i zaraz za zamkiem maski idzie wiązka do pompy wtryskowej i tą wiązkę posprawdzaj czy kable są całe.
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 09:24   

Witam
Niebieska strzałka - wiązka od pompy wtryskowej,musisz odizolować przewody i posprawdzać tak jak koledzy napisali wyżej.
Czerwona strzałka - to kostka wtryskiwacza sterującego (dwa piny)

[img][/img] [/list]
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
veldrin_scoll 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Maj 29, 2011 16:53   

okazalo sie ze za to wszystko odpowiadalo zacinajace sie ciegno od turbiny oraz przytykajacy sie eleektrozawor przy sterowniku pompy wtryskowej. wiazka byla ok.
 
 
justynqa 



Dołączyła: 27 Lis 2010
Posty: 6
Skąd: Małdyty



Wysłany: Nie Maj 29, 2011 17:19   

mam podobnie. dam do mechanika może u mnie bedzie to samo
 
 
veldrin_scoll 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Maj 29, 2011 17:21   

niestety po przejechaniu okolo 1000 km problem powrocil. czy to mozliwe ze elektrozawor znowu sie zapchal? ktos sie orientuje ile taki elektrozawor kosztuje? i czy to mozliwe ze sie zapycha?
 
 
harpagon83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Grunberg

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 11:32   

Jaka była recepta na zacinające się cięgno? mam z tym problem :/
_________________
Naucz się gnoju maszynę obsługiwać!
 
 
veldrin_scoll 



Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Lip 03, 2011 21:52   

problem tkwil w wiazce idacej do pompy wtryskowej. zrobilem tam sam porzadek i juz 1000 km jest ok. oczywiscie jak bylem u 2 elektrykow to wedlug nich wszystko bylo ok. no ale niestety takich mam fachowcow w elblagu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 400 1.4 si] szarpanie autem i mocne rzucanie silnikiem
mac-person Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Cze 19, 2013 14:45
mac-person
Brak nowych postów [R 400 2.0D 86KM] Szarpanie i mocne kopcenie na niebiesko
chdn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Sie 12, 2009 19:14
chdn
Brak nowych postów [R420 D] Mocne nagrzewnie się silnika po wymianie termostatu
osa2t Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Nie Sty 06, 2013 22:05
marius__
Brak nowych postów [R 414 si]Dalsze perturbacje z silnikiem obroty szarpanie.
borsi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sie 10, 2009 20:04
borsi
Brak nowych postów [R400 Diesel] Szarpanie silnikiem i sprawa z odłączaniem EGR
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Lip 29, 2011 15:31
Koju



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink