Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] większe koła a przyspieszenie ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] większe koła a przyspieszenie ?
Autor Wiadomość
kamilosbos 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Czw Maj 12, 2011 23:47   [R200] większe koła a przyspieszenie ?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam.
Planuję zakupic do swojego roverka (1.4 16v 103KM) nowe felgi z oponami o rozmiarach 205/45/16 i moje pytanie jest takie? Czy odczuję spadak mocy/przyspieszenia samochodu zakładając takie koła?
Dodam że jeżdżę na 175/65/14

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 12, 2011 23:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 00:13   

tak ;) zarówno przyspieszenie jak i spalanie sie troszke pogorszy ;) ale to minimalnie bo to 16-tka jest ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 00:16   

kamilosbos, Ja własnie tak ostanio zmieniałem koła z 14" na 16" ale jak możesz to załóż kapcie 205/50 R16. Co do twojego pytania to nie odczujesz spadku mocy takie jest moje odczucie na większych felach. Ja u siebie zauważyłem że jak mu zdrowo depniesz a mam SDI to tak od 60km/h do 130km/h lepiej się zbiera.

ps. Mam na sprzedaż felgi z MG ZR 16" :grin:
 
 
 
kamilosbos 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pią Maj 13, 2011 00:22   

Dzięki za odpowiedzi.
Jak ktoś może kto ma benzyniaka to niech się jeszcze wypowie:)
Dzięki za ofertę ale fele od MG mnie nie interesują, Enzo będę kupował :)
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 00:22   

http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon wejdź sobie w ten kalkulator i porównaj
moim zdaniem nie będzie pogorszenia, a jak już będzie to takie minimalne,że nie zauważysz
bo różnica w średnicy koła będzie 7.8 mm
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 01:12   

Harry, a co ma średnica koła do pogorszenia osiągów? Toż to chodzi o opory toczenia...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 02:05   

Krzysi3k, ale on pisze że przesiadka z 175 na 205, więc odczuje, dokładnie z tego samego rozmiaru się przesiadłem tylko na 205/40/16. Odczujesz napewno :P

[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 02:05 ]
w dieslu gdzie niuta jest pod dostatkiem to i może mało odczuwalne ale u nas tego pana jak na lekarstwo ;) więc opór będzie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Maj 13, 2011 06:52   

kamax_19 napisał/a:
kamilosbos, Ja własnie tak ostanio zmieniałem koła z 14" na 16" ale jak możesz to załóż kapcie 205/50 R16. Co do twojego pytania to nie odczujesz spadku mocy takie jest moje odczucie na większych felach. Ja u siebie zauważyłem że jak mu zdrowo depniesz a mam SDI to tak od 60km/h do 130km/h lepiej się zbiera.

ps. Mam na sprzedaż felgi z MG ZR 16" :grin:


Niestety mylisz się. Szersze/większe koła = większy opór toczenia/mniejszy moment obrotowy na kołach.

[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 06:52 ]
Krzysi3k napisał/a:
Harry, a co ma średnica koła do pogorszenia osiągów? Toż to chodzi o opory toczenia...


Moment obrotowy na kole.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 07:17   

bonus89, ale ja nie powiedziałem, że się nie pogorszy. ;)
Tomi, ale tu nie chodzi o średnice koła toż, bo różnice są minimalne, tylko o szerokość felgi i opony, oraz wagę :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 08:04   

kamilosbos, u mnie zmiana ze 175/65 R14 do 195/50 R15 to spadek prędkości maksymalnej o 15km/h. na tych mniejszych wyciskałem 210km/h (licznikowe) na 195tkach wyciskałem między 195-200 i to się czuje również na przyspieszeniu (miałem wcześniej silnik 1.4 16V).
Na spalaniu tez to się odbija i niech mi nikt nie mówi że minimalnie. Spalanie się zmieniło o praktycznie litr.
Przy szerokości 205 myślę że poczujesz niewidzialną łapę na tylnym zderzaku

[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 08:04 ]
Wg mnie lepiej kupić oponę z górnej półki a nie zwiększać szerokości.
Mam teraz VVC i rozmiar 195/50 R15 Toyo Proxes T1R na oponach 185/60R14 auto dużo lepiej trzymało się drogi na suchym ale miałem "Michaliny".
Jak zjeżdżę toyo to kupuję "michaliny" w rozmiarze 195/50 R15 bo wg mnie to jest optymalny rozmiar do tego auta.
Jeśli ktoś zakłada do auta większe koła tylko i wyłącznie dla wyglądu to można i 19" wsadzić bo na takich felach kupiłem angola ale tam o przyczepności nie można było rozmawiać bo za twardy laczek był mimo że 215/35 R19



_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 08:49   

Krzysi3k napisał/a:
Harry, a co ma średnica koła do pogorszenia osiągów? Toż to chodzi o opory toczenia...


zmiana jest na koła o większym obwodzie(gorsze przyspieszenie), szersze (większe opory)
i cięższe przede wszystkim (różnica będzie parę kilo na niekorzyść każdej 16tki czyli łącznie daje to już sporo kilo w na aucie, czyli gorsze osiągi i większe spalanie)

myślę że przy silniku 1.4 będzie to wszystko trochę odczuwalne.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Maj 13, 2011 08:55   

Krzysi3k napisał/a:

Tomi, ale tu nie chodzi o średnice koła toż, bo różnice są minimalne, tylko o szerokość felgi i opony, oraz wagę :)


Ty jeździsz iDT, który z założenia momentu ma o conajmniej wiadro więcej :)

W benzynie różnice są wyraźnie wyczuwalne.

Cabrio fabrycznie na 185/55R15 był dość dzikim autkiem. W tej chwili 205/45R17 trzeba go poganiać aby dynamicznie się przemieszczał... ale Cabrio nie służy do ścigania :)

O prędkości maksymalnej nie będę się wypowiadał, bo niezbyt często go tak ganiam. Generalnie i na jednych i drugich ok 200 km/h leciał. Jednak wydaje mi się, że kiedyś mógł polecieć ponad 200, a teraz ok. 200 km./h jest jego maksem (z tą różnicą, że na większych kołach licznik nie przekłamuje, a jeżeli to minimalnie zaniża).

Reasumując na obecnych kołach 190km./h (licznikowe) = ponad 200km./h (licznikowe) na fabrycznych.
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 09:21   

Kozik napisał/a:
rozmiar 195/50 R15

mam taki sam rozmiar uniroyal rainexpert , auto dobrze trzyma się drogi,ale nie odczułem jakiegoś spadku przyśpieszenie,gdyż wcześniej miałem 185/55/15
ale tak jak już wspomniałem lepiej sie prowadzi niż na fabrycznym rozmiarze
a czy jedzie teraz 190 czy 180 to mnie aż tak nie obchodzi,bo z takimi prędkościami nie jeżdżę :wink:
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 10:00   

Harry napisał/a:
Kozik napisał/a:
rozmiar 195/50 R15

mam taki sam rozmiar uniroyal rainexpert , auto dobrze trzyma się drogi,ale nie odczułem jakiegoś spadku przyśpieszenie,gdyż wcześniej miałem 185/55/15


No tak ale jakbyś stanął na kresce z kimś kto wcześniej zostawał minimalnie z tyłu to byś zauważył :P
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 10:36   

Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem :D
Chodzi mi o to, że różnica paru mm średnicy nie gra roli, bardziej wpłynie waga, szerokość felgi i opony i związane z tym opory toczenia. Ja na 17" czuje też różnice mimo wysokiego momentu. ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Maj 13, 2011 12:23   

Harry napisał/a:
Kozik napisał/a:
rozmiar 195/50 R15

mam taki sam rozmiar uniroyal rainexpert , auto dobrze trzyma się drogi,ale nie odczułem jakiegoś spadku przyśpieszenie,gdyż wcześniej miałem 185/55/15


195/50R15 jest mniejszym kołem (jeśli chodzi o średnicę), niż 185/55R15.
 
 
kamilosbos 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pią Maj 13, 2011 13:50   

Dzięki panowie za odpowiedzi.
Chyba zdecyduję się na taki rozmiar 185/55R15. bo nie chce za bardzo zamulic mojego Roverka.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 14:31   

kamilosbos napisał/a:
Dzięki panowie za odpowiedzi.
Chyba zdecyduję się na taki rozmiar 185/55R15. bo nie chce za bardzo zamulic mojego Roverka.


Optymalny rozmiar do tego silnika. Ale kup opony dobrej firmy bo jak kupisz badziewie to przy ostrym ruszaniu będziesz szybko tracił przyczepność ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 13, 2011 14:50   

Cytat:
i cięższe przede wszystkim (różnica będzie parę kilo na niekorzyść każdej 16tki czyli łącznie daje to już sporo kilo w na aucie, czyli gorsze osiągi i większe spalanie)

Zależy jaka felga i opona. U mnie felgi stalowe z oponą 175/65/14 ważą tyle samo co alu 185/55/15 i alu 195/50/16.
Nie ma co popadać w paranoję. Jeśli ktoś na każdych światłach wykorzystuje pełną moc i się ściga to spoko, osiągi będą gorsze. Przy normalnej jeździe czyli wożeniu tyłka różnicy wielkiej nie odczujesz. Jeśli chodzi o osiągi i spalanie naturalnie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
kamilosbos 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Pią Maj 13, 2011 15:21   

Myślę nad Continentall, Michellin, Fulda.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Większe Spalanie
roverihno Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Czw Paź 07, 2010 20:17
Chester
Brak nowych postów [R200 1.6Si 97r] Przepustnica/większe obroty
blizniak63 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Sie 05, 2009 09:28
Brt
Brak nowych postów [R200] Słabe przyspieszenie
KNA Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Pią Lis 18, 2011 10:59
sobrus
Brak nowych postów [R200 All] Wpływ kół na przyśpieszenie
Botanix Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pią Kwi 03, 2009 13:28
marcinmarcin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink