Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wysprzegllik, dwumasa, tarcza, docisk, koszty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Pią Cze 10, 2011 08:50
[R75] Wysprzegllik, dwumasa, tarcza, docisk, koszty
Autor Wiadomość
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 11:08   

Generalnie przecież zmienienie pompki sprzęgła z ryginału na taką z VW, czy nawet z Wartburga czy czego by tam innego wcale nie musi być rzeźbiarstwem. Jeśli tylko jej parametry są zbliżone do oryginału, to czemu nie? Jestem raczej pewien, że metalowa pompa- zamiennik będzie trwalsza niż plastikowy oryginał. :roll:

vwjacek, Zamieść jakiś tutek, jak i co robiłeś, to może komuś się przyda. :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 06, 2009 11:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
vwjacek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: ja to wiem....



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 15:44   

Co niektórzy nie mają pojęcia ile razy można/trzeba poprawić fabrykę.
Mało jest aut które wyjeżdżają z niej doskonałe,wszelkie niedociągnięcia wychodzą podczas eksploatacji.
Rover-choć pięknie wygląda idealny nie jest...ma parę bubli i każdy użytkownik doskonale o nich wie.
Tak jak pisałem wcześniej-nigdy nie zapłacił bym tyle pieniędzy za nową rover'owską pompe gdyż uważam ją za bubel.
Powiem więcej-jak już dostane się do wysprzęglika rozważę również jego wymianę na taki do którego mam zaufanie.

Podsumowując-mam to w dupie czy po tych zabiegach jakiś PIP nazwie moje auto szrotem,choć pewnie w/w podzespoły pożyją w moim aucie dłużej jak jego super droga i przez to pewnie bardziej niezawodna pompa made in taiwan.

Obiecuje zrobić parę fotek po zakończonej operacji.
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 06, 2009 18:59   

Ja jakimś laikiem jeżeli chodzi o mechanikę to nie jestem, ale czy ktoś mógł by mi łopatologicznie wytłumaczyć po co jest i jak działa wysprzęglik?

Jak dla mnie to jest kawałek plastiku ze sprężynką w środku, łożyskiem i dwoma przewodami hydraulicznymi, które po prostu przelatują przez to ustrojstwo :roll:
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 06, 2009 19:02   

Wysprzęglik jest elementem sprzęgła niektórych samochodów Rover, którego zadaniem jest zapewnienie poprawnego działania pedału sprzęgła. W zależności od konstrukcji wysprzęglik spełnia funkcję łożyska hydraulicznego sprzęgła i/lub siłownika sprzęgła. Producenci: WAGNER, Delphi, LUK
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sie 06, 2009 21:51   

staf, :brawa: :ok:
Choć nie tylko aut Rovera :razz:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sie 07, 2009 06:33   

Nie wazne - wszsystko to made in taiwan jak napisał znawca :)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Sie 07, 2009 07:23   

Mombrey napisał/a:
Ciagle slysze krytyke plastykowej pompki a ta od BMW oryginalna tez jest plastytkowa.

Tylko właśnie różnica polega na tłoku. A po za tym, to chyba nikt z naszego forum nie założył jeszcze pompki oryginalnej, wszyscy zakładali zamienniki. :wink:

[ Dodano: Pią Sie 07, 2009 07:26 ]
vwjacek napisał/a:
Powiem więcej-jak już dostane się do wysprzęglika rozważę również jego wymianę na taki do którego mam zaufanie.

Powodzenia życzę, ja w następnym tygodniu, o ile się ze żniwami wyrobimy skończyc rozbieram 75 :/ sic!
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 07, 2009 08:46   

Co za wstyd... dzisiaj mój R75 będzie musiał jechać do warsztatu na lawecie :cry:
Sprzęgło siadło kompletnie.

PS. nadal nie wiem na jakiej zasadzie działa wysprzęglik i po co są w nim te przewody hydrauliczne ;)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sie 07, 2009 09:55   

wysprzęglik to rodzaj tłoka hydraulicznego, tyle, że z dziurą w środku (na wałek sprzęgłowy) ... jak płyn (wtłoczony przez pompkę sprzęgła) rurką wejdzie do wysprzęglika, to ten "tłoczek" się wysunie i poprzez łożysko oporowe naciska na sprężynę docisku sprzęgła odsuwając tarczę od koła zamachowego .... tak w bardzo dużym skrócie to działa. A przewody hydrauliczne .... jednym wpływa płyn od strony pompki a drugi służy do odpowietrzania :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 13, 2009 18:08   

Akcja ze sprzęgłem zakończona.
Wysprzęglik delikatnie mówiąc się wysprzęglił ;) Kompletnie rozwalone łożysko i wycieki płynu:
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 08:27   

Jaki macie skok jałowy pedału sprzęgła?
Tzn. może tak... ile centymetrów nad podłogą powinno puszczać sprzęgło?
Jak to jest u was?
_________________
Pozdrawiam
-------------------------------------------------------
 
 
cino20 



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 51
Skąd: Kolno

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 12:46   

KOLEDZY Z JAKIEJ FIRMY KUPIC WYSPRZEGLIK?
I CZY W DOMOWYM WARSZTACIE MOZNA GO WYMIENIC, EWENTUALNIE ILE CZASU ZAJMUJE JEGO WYMIANA A JEZELI CHODZI O MECHANIKA TO MOZE KTOS WYMIENIAL I WIE JAKI JEST KOSZT TAKIEJ NAPRAWY
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 12:58   

cino20 po pierwsze nie krzycz - używaj małych liter po drugie można wymienić samemu jak ktoś nie boi się pobrudzić - jakieś 2-3 h pracy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
cino20 



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 51
Skąd: Kolno

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 13:06   

http://allegro.pl/item758...aktura_vat.html
Rzucił bys okiem czy ten wysprzeglik by pasowal to mg zt. wydaje mi sie troche tani
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 13:20   

Jak dobrze popatrzysz na zdjęcie to zobaczysz że ma oryginalną naklejkę Land Rovera. Ten akurat sprzedawca sprzedaje tylko oryginały co widać po aukcjach i na dodatek chyba z małą marżą w porównaniu do innych.
Pasować na pewno będzie tylko jak gdzieś pisali już inni chyba trzeba podgiąć rurki bo to wysprzęglik do Freelandera. A co do firmy to nie ma znaczenia bo tylko jedna firma je produkuje a inne pakują w swoje pudełka.
 
 
vwjacek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: ja to wiem....



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 21:25   

darek_wp napisał/a:
cino20 można wymienić samemu jak ktoś nie boi się pobrudzić - jakieś 2-3 h pracy



Oj nie wiem czy w 3 godziny wyjmiesz skrzynie,zmienisz wysprzęglik i poskładasz z powrotem...ale ja się nie znam...tak tylko mi się wydaje:)
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 21:29   

vwjacek, jest taka szkoła wymiany wysprzęglika na podjeździe, bez wyjmowania skrzyni (i wymiany sprzęgła). Statystycznie obserwując kończy się to ponowną wymianą wysprzęglika.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
vwjacek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: ja to wiem....



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 21:33   

możesz napisać coś więcej?W 100 % mi się już to nie przyda,ale jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić...:)
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 21:40   

Nie mogę. Czytałem taki opis na Forum ale niewiele mi to mówiło. Co zapamiętałem: skrzyni się nie wyjmuje, a odsuwa. W tych okolicach moja wiedza ogranicza się do lokalizacji zaworu odpowietrzającego układ...
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 21:57   

vwjacek napisał/a:
Oj nie wiem czy w 3 godziny wyjmiesz skrzynie,zmienisz wysprzęglik i poskładasz z powrotem...ale ja się nie znam...tak tylko mi się wydaje:)


przy odpowiednim zapleczu technicznym (kanał + narzędzia) i pomocy drugiej osoby nie trwa to więcej niż 3h
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75]Tarcza sprzęgła i docisk diesel benzyna - różnice
Boncky Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lut 09, 2013 16:08
Boncky
Brak nowych postów [R75] Czy to dwumasa?
lukpab Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Kwi 28, 2013 23:37
mecho
Brak nowych postów [R75] Dwumasa
Boncky Rover serii 75, MG ZT 81 Pią Wrz 05, 2014 20:16
Pingiel
Brak nowych postów [R75]Dwumasa
grota10 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Mar 03, 2020 18:58
sTERYD
Brak nowych postów [r75] dwumasa wysprzęglik itp
n0name Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Kwi 17, 2019 10:19
n0name



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink