Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 25]chyba uszczelka pod głowicą.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tronsek
Nie Lip 10, 2011 18:51
[Rover 25]chyba uszczelka pod głowicą.
Autor Wiadomość
mar35 



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: porthmadog,uk



  Wysłany: Nie Lip 10, 2011 17:22   [Rover 25]chyba uszczelka pod głowicą.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001

witam.mam pytanie.czy po wlaniu o ciut za dużo oleju do silnika może się zrobić trochę majonezu w zbiorniku wyrównawczym?oleju mi trochę ubyło z miarki ale pojawił się majonez.nie duzo tak na ściankach.woda jest na maxa ,temperaturę trzyma ładnie,chodzi równo i dobrze ciągnie .dodam że silnik ma przejechane dopiero 82 tysiace km i nie jest katowany ani na zimno ani na ciepło.mam zamiar zrzucić zbiornik wyrównawczy i go wyczyścić i sprawdzić czy niema znowu majonezu bo to może być ta nadwyżka oleju.na początku czasem puścił dymka z rana.olej na bagnecie i korku czyściutki.
Ostatnio zmieniony przez mar35 Nie Lip 10, 2011 18:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 10, 2011 17:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 17:40   

mar35 napisał/a:
mam zamiar zrzucić zbiornik wyrównawczy i go wyczyścić i sprawdzić czy niema znowu majonezu bo to może być ta nadwyżka oleju


Nadwyżka oliwy nie ma prawa przedostawać się w układ chłodzący,pewnie masz początki HGF.
Popraw temat za nim dostaniesz upomnienie od administracji ;)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
mar35 



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: porthmadog,uk



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 17:56   

kolego ale ja niewiem czy to hgf.poza tym na korku i bagnecie jest czyściutko znaczy sam olej.a jak będzie hgf to się zrobi.trudno bo płakać nie będę.
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 18:08   

mar35 napisał/a:
poza tym na korku i bagnecie jest czyściutko znaczy sam olej

Tak czyściutko dlatego że olej idzie w układ chłodzący a nie odwrotnie ;)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 10, 2011 18:11   

mar35 trzy sprawy:

1. Popraw temat, jest nieregulaminowy
2. Dlaczego tak piszesz? Jeśli będziesz używał spacji po kropkach oraz wielkich liter na początku zdania (można tez pokusił się o znak nowej linii co jakiś czas) to temat będzie bardziej czytelny.
Zobacz jak napisałeś, chciało by Ci się czytać coś takiego?
3. Majonez masz tylko w zbiorniczku wyrównawczym? Jeśli tak to wymień uszczelkę kolektora dolotowego w miejscu gdzie łączy się z głowicą i wyczyść zbiorniczek.

Pozdrawiam
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 18:18   

ADI-mistrzu napisał/a:
Majonez masz tylko w zbiorniczku wyrównawczym

ADI tak z ciekawości zapytam .... gdzie może mieć jeszcze "majonez" oprócz zbiornika wyrównawczego?
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
mar35 



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: porthmadog,uk



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 18:55   

sorki za problemy.jestem tu nowy.komp to moja słaba strona i wole kluczami w aucie kręcić niż w kompa stukać.uszczelka zamówiona na ebay i czekam.zobaczymy co będzie.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 10, 2011 19:03   

W misce olejowej oczywiście majonez być może :wink:
 
 
 
mar35 



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: porthmadog,uk



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 19:08   

korek olejowy czyściutki.bez majonezu.bagnet też.na razie to obstawiam tą uszczelkę.a jak to będzie uszczelka pod głowicą to też się zrobi.tylko pytanie.jak są wkładane śruby głowicy od góry czy od dołu.bo nie mam kanału.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 10, 2011 19:41   

Od góry, odkręcasz pokrywę zaworów i zobaczysz śruby głowicy.
 
 
 
mar35 



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: porthmadog,uk



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 19:51   

to normalne że będą tam śruby.tylko jak wkładane ?jak od góry to spoko(zgodne z logiką-prosto).a jak od dołu i z góry nakrętka to już d..a.nie mam kanału.a u anglików to wszystko może być od d..y strony...jak się odpowietrza układ chłodzenia?a jeszcze doczytałem że powodem ubytku wody z układu może być korek zbiorniczka.trochę mi ucieka ale nie kopci na biało.sam już niewiem.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 10, 2011 19:57   

Gwint w bloku, szpilki wkładane od góry, wyglądają tak:
http://allegro.pl/rover-2...1700533139.html

Układ wodny sam się odpowietrza, wystarczy że chwile silnik pochodzi to zassie wodę. Ale jest tez śrubka od tego, chyba po prawej stronie bloku w wężu wodnym.

Woda Ci znika pewnie przez tą uszczelkę w kolektorze. Pod nią jest niezaślepiony kanał wodny, przez co woda miesza Ci się z olejem i częściowo jest spalana przez silnik.

Pozdrawiam
 
 
 
mar35 



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: porthmadog,uk



Wysłany: Sro Lip 13, 2011 18:06   

obyś miał rację kolego.uszczelka już kupiona.czekam na paczkę.tak się pytam bo lepiej wiedziec zanim zacznę dłubać.
zaznaczę że silnik nie grzebany przez żadnego cudownego mechaniora.więc ja stawiam na uszczelkę pod kolektorem.lata robia swoje.a to tylko guma.nara

[ Dodano: Sro Lip 13, 2011 17:57 ]
:razz: witam.dziś doszły części.uszczelka i nowy korek do zbiornika wyrównawczego.a więc tak jak podejrzewał kol.Adi uszczelka była w troszkę kiepskim stanie.były widoczne przedmuchy pomiędzy 1 i 2 kanałem dolotowym.zbiorniczek wymyty i wszystko ładnie poskładane i chodzi.ładnie i bez wycieków.co ciekawe-wcześniej jak się zagrzał to 1000 obrotów na minutę miał a teraz to w okolicy 900.troszkę się przejechałem i spokój.z ciekawości zdjąłem dekiel zaworów(oblukać czy masło jest )a tu suchutko.znaczy niema ma.przy okazji zdjętego kolektora ssącego sprawdziłem zaworek co jest w kolektorze przy 1 kanale.oki.jest drożny i działa.zobaczymy co się będzie działo.oby nic złego bo do polszy mam jechać za 2 tygodnie.roverkiem oczywiście.

[ Dodano: Sro Lip 13, 2011 18:06 ]
:idea: może ktoś przerabiał?????mam przepustnicę metal orginał.silnik 84 km.moja przepustnica otwierała się tylko na 1/3 obrotu.autko wyrażnie się dusiło.na pełnym?otwarciu.spiłowałem ok 2 mm ogranicznik plastykowy co jest na wycinku osi przepustnicy i jest okej.nie dusi silnika na pełnym obciążeniu przy redukcji biegu.a wcześniej była taka jakby dziura w ciągu.jak w starych turbodieslach.i już niechcę zmieniać przepustnicy... :wink: ta mi starcza. :razz: narka.
 
 
Grzesiek79 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 19:29   

witam
czy jeżeli ubytek płynu chłodniczego spowodowany jest "walnietą" uszczelką kolektora ssącego to może nie być wycieku na zewnątrz bo u mnie nic nie widać żeby ciekło a ubywa płynu.
Korek zbiorniczka wymieniony zbiorniczek czysty w oleju nie widać płynu.
_________________
gtz
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 20:32   

Może tak być. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Grzesiek79 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 21:22   

czyli nalezy spróbować wymienić tę uszczelkę i mieć nadzieję że to tylko w tym problem a nie jest to już uszczelka pod głowicą, czy tak? Nie wiem co mam zrobić z tym wyciekiem?
_________________
gtz
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 06, 2011 10:09   

A dużo ci tego płynu ucieka ?? Olej piszesz że czysty, to może wyciek jest na zewnątrz ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Grzesiek79 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Czw Paź 06, 2011 19:33   

płyn ucieka okresowo tzn. na razie jest ok od jakichś 2 tygodni nie dolałem nic,a był taki okres że w ciągu 1,5 tygodnia dolałem 1 litr płynu.
zauważyłem też raz kiedy moim samochodem jechał brat jak zakaszlał i poleciał biały dym
co jeszcze - jak płyn ubywał to były trochę twarde węże od układu chłodzenia - sprawdzałem ten gruby przy chłodnicy
nigdzie nie mogę ju od dłuższego czasu zlokalizować wycieku na zewnątrz
zamierzam wymienić uszczelkę kolektora dolotowego i zobaczyć co będzie
czy to dobre posunięcie czy może lepiej jej nie ruszać jak nie widać wycieku?
_________________
gtz
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pią Paź 07, 2011 09:30   

Grzesiek79, U mnie bylo wszystko ok. dopóki nie wziąłem się za ta uszczelkę :razz: stara była wsadzona na sylikon, ja włożyłem nową bez tego cuda i zaczął mi płyn uciekać :???: Biorę się właśnie za robotę, juz uzbroiłem się w sylikon :cool: ps. jak już będę miał to na wierzchu wywale ten zaworek w kolektorze bo raz gdy się ściska węże działa raz nie :neutral: a tak w ogóle to zastanawiam sie jeszcze czy by dziury w termostacie nie zrobić :?: Pozdrawiam A tak w ogóle , to jak najbardziej dobre posunięcie :wink:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Grzesiek79 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 38
Skąd: Kielce



Wysłany: Pią Paź 07, 2011 11:38   

Mam jeszcze jedno pytanie- jak jest uszczelka kolektora dolotowego w R25 guma czy metal bo w sklepie mówią, ze są dwa rodzaje?
_________________
gtz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 216] uszczelka pod głowicą
Pytanie w sprawie uuszczelki pod głowicą
kuman Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Maj 04, 2007 21:41
piter34
Brak nowych postów [Rover 25] Szarpanie, uszczelka pod głowicą?
Nicekovsky Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Pią Cze 23, 2017 23:20
sebeks
Brak nowych postów [Rover 214Si 98 16V LPG] Problem z uszczelką pod głowicą?
Cerebrozyd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Sie 16, 2013 16:37
robsson78
Brak nowych postów [Seria k] Mg Zr 1.8 chyba głowica
damianz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Czw Lis 19, 2009 21:37
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink