Forum Klubu ROVERki.pl :: [K-series] VCC w 1.4?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[K-series] VCC w 1.4?
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 13, 2011 18:34   [K-series] VCC w 1.4?

Witam!

Ostatnio głupia myśl naszła mnie, mianowicie czy nie dało by rady zaadoptować mechanizmów zmiennych faz rozrządu do silnika o pojemności 1.4 :wink:
Tzn czy wałki rozrządu i ta puszeczka do ich sterowania by nie podeszła pod głowicę 1.4? Jakie są różnice w głowicy 1.8 a 1.4? Nie mówię już o komputerze bo to wiem że także idzie.
Różni się czymś specjalnie kolektor dolotowy oprócz czujnika podciśnienia w nim?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 13, 2011 18:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 13, 2011 19:32   

ADI-mistrzu, a przypadkiem bonus nie wrzucal vvc do 1.4 ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 13, 2011 19:57   

Przejrzałem jego tematu (dużo to ich nie ma) i nie robił nic z silnikiem.
Nie sądzę aby ktoś w ogóle się bawił w coś takiego jak wsadzenie zmiennych faz do 1.4.
Ciekawe ile by to pomogło :wink:
 
 
 
Shrekinho90 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 102
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lip 13, 2011 22:48   

A może po prostu prościej dałoby radę całą głowicę wrzucic na blok od 1.4 :?: Wiem że to nie hondowski silnik ale w hondach to jest normalka, więc może i tutaj jest szansa że przypasi.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 13, 2011 23:50   

Raptile, ale mi nawciskałeś ciemnotę, mówiłeś że bonus89 wsadził zmienną fazę i przewertowałem te 10 stron tematu i nic... a idź ty w piz... oczy mnie bolą, a żeby Ci ten żabi stawik wysechł :razz:

Ale wracając do tematu, planuje kupno MG ZR 1.4 po liftingu (2005r.) i tak myślałem aby może kupić taniej z np. padniętą uszczelką i sobie go zrobić.
Zaciekawiło mnie także, że można by spróbować zmienną fazę w 1.4 wsadzić, ale aby po kosztach polecieć to myślał bym same wałki zmienić.

Tylko nie wiem jaka jest różnica między nimi, może tyko pod głowicę 1.8 pasuje bo średnica ich się nie zgadza.
I ciekawe czy skrzynia jest na tyle poprawiona że by wytrzymała te odrobinę więcej mocy.

Na razie tak zbieram informacje bo może naprawdę się skuszę i założę są zmienną fazę do 1.4 :wink:
Wiecie czy ktoś robił takie rzeczy na małych jednostkach i ile dało to wzrostu mocy?
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 00:33   

ADI-mistrzu, z tego co pamiętam to angole wsadzali VVC do 1.4 ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 00:59   

ADI-mistrzu, ja akurat VVC nie wsadzałem głowicy ale wiem że jest to możliwe i to na blok 1.4, ja powiększałem zawory w głowicy i kanały ssące i wylotowe, jest to dokładnie opisane u mnie w temacie ;) do tego dolot i wydech na ład. Szukałem po angolach troche i niektórzy wrzucali całą głowice z VVC razem z mechanizmem i wiązką i kompem z VVC do 1.4
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 10:25   

Wiecie ile tym zyskali?
 
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 10:54   

jeśli przyjąć że im większa pojemność to większy przyrost mocy, bo w 1.8 zwykłym było koło tych 120 kuców, a VVC miało 145,to przy 1.4 moc wzrośnie gdzieś jak sądzę koło 15 koni, moment też jakiś oszałamiający nie będzie,ale możliwe że będzie się jakoś lepiej rozkładał :)
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lip 14, 2011 10:56   

Olej to - wsadź większą pojemność :mrgreen: Jeździ się na codzień momentem bardziej. Nic więcej jak zdrowe 1.8 nie potrzeba do tego auta. VVC ma wredną elektronikę, synchro wałków też do przyjemności nie należy - dowolny błąd czy coś i już Ci tnie przy 5800 - głowica też jest rzadkością na rynku wtórnym - wiem bo sam sprzedawałem swoją na pl rynku to się o mało nie pozabijali ludzie o to. Generalnie jest to patent. Unikać jak ognia.
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 11:04   

Człowiek tu pomaga i dostaje baty :sad:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 11:05   

1.8 to rozwiercone 1.4, po za tym polubiłem tą jednostkę i myślę jak można trochę z niej wyciągnąć.
Oczywiście zmieniony był by kolektor na... taki z przepustnicą na każdy kanał dolotowy :wink:

Pomyślę, może faktycznie się pokuszę, 120KM w 1.4 nie jest złe.
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lip 14, 2011 11:08   

Lepiej twardy wałek wstawić + kółka regulowane i to co mówisz niż babrać się w to vvc. Ano powodzonka. Faktem faktem angole to robili - napewno znajdziesz dużo info na adekwatnych angielskich forach. Pozdrawiam i miłego dnia
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 13:04   

Kółka regulowane tzn? Chodzi o możliwość przesunięcia o niewielki kąt wałka ?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 13:19   

ADI-mistrzu napisał/a:
Kółka regulowane tzn? Chodzi o możliwość przesunięcia o niewielki kąt wałka ?
:taa: Dokładnie o to chodzi.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 14:21   

W sumie jakiś sposób, przynajmniej w ECU bawić się nie trzeba.

To w sumie można by spróbować wstawić regulowane kółka rozrządu, niemal zrobić od nowa kolektor dolotowy z 4 przepustnicami i może na upartego z VIS, oraz cewka na cylinder.

Wydechem raczej bym się nie bawił, jedynie kanały wydechowe do wypolerowania i może niewielkie poprawienie kanałów dolotowych ale bez polerki, matowione.

Może do 110KM by doszło, jak myślicie?
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 15:03   

ADI-mistrzu napisał/a:
Wydechem raczej bym się nie bawił
Więc nie warto się zabierać.
Adi nie jestem w stanie tego teraz odszukać, ale z tego co pamiętam to na zrobionym konkretnie dolocie i wydechu z głowicą i elektroniką VVC wyciągali chyba 122 KM,
Ja zrobiłem inaczej, i ten drugi sposób według angoli, głowica z 1.8 większe zawory, powiększone kanały i wypolerowane do tego wydech i dolot, u angoli na przepustnicy 52mm z tym wyszło 117KM ja od poldona przepustnice mam na 56mm ale myśle że to wiele nie dało, albo nie dało zupełnie nic, do tego oczywiście wkładka albo DOBRY stożek, ja wkładke zastosowałem KNa. Z regulowanymi kółkami i ostrymi wałkami + strojeniem myśle że można przebić te 122KM ale ja to będę robił dopiero za jakiś czas, bo jak wiadomo z naszym ECU modzić się nie da. mam nadzieje że rozjaśniłem ;) . I pamiętaj że bez zrobienia wydechu to to nie ma większego sensu.

[ Dodano: Czw Lip 14, 2011 15:03 ]
A i dodam że seryjne 1.6 bez troche ważącego suba i klimy dostało o długość od 40 do 160
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 15:24   

Tzn wydech na rurze o większej średnicy?

Bo tak myślałem aby nieco pomodzić tanim kosztem, co się da to samemu zrobić/zbudować, ale jak wydech trzeba ruszać to chyba sobie daruję.
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 17:07   

wydech począwszy od kolektora do końca pasuje zrobić, ale tanim kosztem przecież i tak głowy VVC i elektryki byś nie dostał, to co ja zrobiłem wyniosło mnie i to maksymalnie po kosztach bo robocizna tylko 300zł ok. 2 tys. z wydechem 2,5 tys. A jeśli o VVC chodzi to jeszcze z tysiąc myśle do 3,5. Ja i tak jeszcze myśle o regulowanych kołach i ostrych wałkach i strojeniu, ale wiem że jak 1,5k w kieszeni nie będę miał to nie mam się co za to zabierać. Zachęcam wszystkich do próbowania i modzenia takiego ale wiem że w roverze to dość kosztowna zabawa
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 14, 2011 17:38   

Robocizna 0 bo sam sobie zrobię, z VVC może i by wyniosło trochę, ale założenie regulowanych kółek to już raczej drogie nie jest, tylko wałków trzeba by poszukać.
Kolektor sam sobie wyspawam więc też po kosztach, jedynie trzeba by dostać część z przepustnicami. Elektronikę do zmiany cewek mam, tym bardziej że niema tam rozdzielacza to było by jeszcze prościej.

Głowica była by ta sama, zawory tylko bym dotarł. Ale modyfikacje opierające się tylko na tym raczej by wiele nie dały.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi
Brak nowych postów [L-series] boost / RPM / tps
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Sob Kwi 19, 2014 16:50
Remigiusz
Brak nowych postów [L-series] Alternatywa dla VNT
Remigiusz Tuning mechaniczny 46 Sob Paź 10, 2015 10:39
kadzaf
Brak nowych postów [K-Series] Głowica VCC ->1.6
kezmanq Tuning mechaniczny 9 Wto Sie 27, 2013 13:11
rafalrz1989



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink