Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 idt] Opiłki metalu w gruszce przed filtrem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 idt] Opiłki metalu w gruszce przed filtrem
Autor Wiadomość
mentos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 130
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 11:40   [R25 idt] Opiłki metalu w gruszce przed filtrem
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witajcie!

Zrobilo sie troche cieplej i w zeszla sobote rozebralem w koncu gruszke przed filtrem zeby sprawdzic jej stan i przeczyscic ja.

Niestety okazalo sie ze sa w niej opilki metalu wiec od 2 dni przegladam rozne fora i probuje dowiedziec sie o czym to swiadczy i w zasadzie mam coraz wiekszy metlik w glowie.
Silnik pracuje raczej normalnie. Wolne obroty stoja idealnie. Jedynie czasami sie przymula ale przycisniecie mocniejsze rozwiazuje ten problem. Zakladam ze te opilki powstaja w pompie i teraz rodzi sie wiele pytan na ktore nigdzie nie znalazlem odpowiedzi:
W jakim stadium zuzycia jest pompa?
Czy powinienem oczekiwac powstania jakis objawow dodatkowych?
Czy po zdjeciu pokrywy pompy bede w stanie cos wypatrzec?

Czytalem troche o tym, ze te opilki potrafia blokowac nastawnik w pompie i praktyka jest jego czyszczenie. Wychodzi na to ze ludzie jezdza z takimi objawami dosc dlugo.

Prosze was o opisanie swoich doswiadzczen w tym temacie.
Troche martwi mnie ze nie spotkalem sie z podobnym tematem na naszym forum do tej pory.
Nie interesuje mnie profilaktyka w postaci regularnej wymiany filtrow, tankowania na dobrych stacjach czy czyszczenia ukladu paliwowego bo to wydaje sie oczywiste.
_________________
Pozdrawiam
Artur
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 11:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 12:14   

mentos napisał/a:
Zakladam ze te opilki powstaja w pompie


Gruszka jest przed pompą..
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 12:19   

Gruszka jest przed pompa, i opylki i tak nie dolecą do pompy bo masz jeszcze filtr przed tym :roll:

Zależy ile ich jest i jakie grube są te opylki co znalazłeś. Wyczyść poskładaj i sprawdź za pol roku czy dalej istnieją :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
mentos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 130
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 12:28   

Remi55 napisał/a:
Gruszka jest przed pompa, i opylki i tak nie dolecą do pompy bo masz jeszcze filtr przed tym :roll:

Zależy ile ich jest i jakie grube są te opylki co znalazłeś. Wyczyść poskładaj i sprawdź za pol roku czy dalej istnieją :wink:


Wszystko zlozylem i jezdze, za jakis czas tam zerkne znowu. Jednak niepewnosc i zaklopotanie sie pojawilo.

Te opilki z gruszki sie nie dostana do pompy ale jesli pompa je generuje to nie ma problemu chyba zeby polecialy powrotem do baku i ta droga do gruszki ;) Ewentualnie jakas ich czesc do wtryskiwaczy :(

Wielkosciowo byly dosc drobne.. na oko 0,1-0,2 mm.
_________________
Pozdrawiam
Artur
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 12:46   

Swoją drogą to zastanawiające: opiłki metalu w gruszce :hm: Tak jak koledzy wyżej napisali, gruszka jest przed pompą i przed filtrem, więc przyczyna musi być na odcinku zbiornik- gruszka. Ale skąd by sie tam wzięły opiłki?? Bardzo dziwne. Poskładaj wsio do kupy i jeździj. Skoro piszesz, że nie masz problemów z odpalaniem , nierówna pracą silnika, to uważam, że nie ma się czym martwić. Może te opiłki poszły razem z paliwem z dystrybutora :hm:

[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 12:34 ]
Nie ma opcji, żeby z pompy wtryskowej opiłki powróciły do gruszki, jest w końcu filtr i zawór zwrotny w gruszce, co m.in. zapobiega cofce paliwowej.

[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 12:46 ]
Jeszcze odkręć ten zaworek od spodu filtra paliwowego i spuść ewentualny syf z niego i dokręć go.
 
 
mentos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 130
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 12:49   

Jugol napisał/a:
Bardzo dziwne. Poskładaj wsio do kupy i jeździj. Skoro piszesz, że nie masz problemów z odpalaniem , nierówna pracą silnika, to uważam, że nie ma się czym martwić. Może te opiłki poszły razem z paliwem z dystrybutora :hm:

Tez licze na to ze to moze z dystrybutora. Jesli chodzi o odpalanie zima to nie bylo rewelacyjne i dlatego zagladalem do gruszki. Chwile musial pokrecic. Gruszka po zatkaniu palcem i pompowaniu zasysala powietrze przez zaworek ktorym nie powinna wiec nie mam pewnosci czy jest do konca sprawna. Ale powietrze to nie ON.

Jugol napisał/a:
Nie ma opcji, żeby z pompy wtryskowej opiłki powróciły do gruszki, jest w końcu filtr i zawór zwrotny w gruszce, co m.in. zapobiega cofce paliwowej.

W ta strone niekoniecznie, a przewodem powrotnym z kierunkiem przeplywu to juz inna sprawa.
_________________
Pozdrawiam
Artur
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 12:51   

mentos napisał/a:
W ta strone niekoniecznie, a przewodem powrotnym z kierunkiem przeplywu to juz inna sprawa.


Nie rozumiem o czym mówisz. Jakim przewodem powrotnym??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 13:01   

Cytat:
Nie rozumiem o czym mówisz. Jakim przewodem powrotnym??

z pompy wtryskowej do baku
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mentos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 130
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 13:04   

Zaworek pod filtrem sprawdzam regularnie i teraz tez wypuściłem cały syf.

Do pompy oprócz dolotu paliwa jest podłączony przewód powrotny do baku. O tym właśnie mowie. Nie wiem czy on jest do nadmiaru ciśnienia czy czego ale fizycznie taki przewód widziałem. I o tej drodze opiłków z pompy do baku myślałem.
_________________
Pozdrawiam
Artur
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 15:06   

Brt napisał/a:
z pompy wtryskowej do baku

O tym przewodzie wiedziałem, ale kolegę źle zrozumiałem :głupek2: Ale jeżeli by aż tak darło pompę, to raczej przełożyło by się na jej pracę ( jakieś skoki obrotów, problemy z odpaleniem, nierówna praca)
Chyba, że to jakaś faza początkowa :hm: , proponuję obserwować temat, może to jednak wina dystrybutora.
 
 
mentos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 130
Skąd: Elbląg



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 23:12   

Minely prawie 4 miesiace i sprawdzilem ponownie gruszke. Tym razem oprocz naprawde drobnych paproszkow nic nie znalazlem.

Wychodzi na to, ze panika byla przedwczesna, a opilki otrzymalem od stacji paliw jak koledzy sugerowali ;)
_________________
Pozdrawiam
Artur
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] odwarswienie metalu od okładziny: Hamulce
Raptile Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Sie 08, 2010 12:53
Raptile
Brak nowych postów [R200] Smród ciętego metalu i dym spod maski.
magdape Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Paź 06, 2013 23:23
demin
Brak nowych postów [R25] Korek za filtrem powietrza
dejv89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Mar 17, 2014 18:48
Remigiusz
Brak nowych postów [R200 1.4 16V 99']Problem z filtrem kabinowym
duklos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Sty 16, 2009 14:56
giewu
Brak nowych postów [R200 1.4 98r] Gdzie znajduje się impulsator ( pod filtrem ?
Pat_ Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Lip 24, 2010 18:20
Pat_



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink