Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] wymiana łożyska tylnego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] wymiana łożyska tylnego
Autor Wiadomość
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 19:34   [R75] wymiana łożyska tylnego
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Komputer zdiagnozowal mi ze mam padniete prawe tylne lozysko i swieci abs.Umówiony bylem dzis w warsztacie na konkretna godzine i konkretna stawke za usluge i po zostawieniu na 2 godziny samochodu "specjalista" ze stoickim spokojem oznajmil mi ze zamowil nie to lozysko i samochod musi zostac do jutra.Natomiast koszt naprawy bedzie dwa razy drozszy.Krew mnie zalala,na pocieszenie zaproponowal mi wypozyczenie samochodu zastepczego za 60zl za dobe plus koszt paliwa.Przy nim wyjalem telefon i na necie znalazlem za 285zl cala piaste(jego cena450 najtaniej) i oczywiscie zamowilem.Chcialem zapytac czy do sciagniecia piasty potrzebny jest jakis sciagaczi ewentualnie jaki klucz do odkrecenia sroby? Ktos pisal ze 32 Mam nadzieje ze sobie poradze.Wymiana u "specjalisty"150zl.Jakas masakra.Kiedy zmieni sie podejscie wlascicieli warsztatow do klijenta,ktorzy notabene ich karmia? Moze jakies podpowiedzi co do wymiany piasty,co bym byl przygotowany,czytalem ze w pol godziny mozna sobie poradzic
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 20, 2013 19:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 21:16   

odkręcasz koło,zdejmujesz dekielek chroniący śrube piasty,odpowiednim śrubokrętem i młotkiem odginasz zabezpieczenie śruby od piasty,odkręcasz zacisk hamulcowy,odkręcasz małą śrubke torx na tarczobembnie tą między otworami na szpilki koła i zdejmujesz tarczobemben (czasem trzeba poszarpać zależy od stopnia zużycia bembna)odkręcasz śrube piasty klucz nasadowy 27 albo 32 (nie pamiętam), czasem piasta sama schodzi ale zazwyczaj potrzeba ściągacza takiego jak do łożysk większego, żadnej filozofi niema przy tym ;-)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 21:30   

oki dzieki ;) chodzilo mi wlasnie jaki tam jest klucz.Ale jak przyjdzie lozysko to bede wiedzial
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 21:47   

Oryginalny jest klucz 32. .Brałem stąd.

http://allegro.pl/nowa-pi...3162264359.html

Pięknie chodzi

Jedyny problem odkręcić oryginalną nakrętkę i tu trzeba się zaopatrzyć w dobrą przedłużkę do klucza - w moim przypadku metrowa rura :)
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 21, 2013 07:17   

grota10, tu kolega fajnie opisał ze zdjęciami http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=40260
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sro Maj 22, 2013 16:30   

Wymienilem a abs dalej nie dziala.Kupilem piaste,ale na oko byla troche inna,na starej na lozysku byla czarna obwodka jak tu http://allegro.pl/lozysko...3252073343.html na nowej jakby w kolo na samym rancie blaszka.Poza tym wszystko pasowalo.Czy dostalem nieprawidlaowa piaste,czy byly rozne modele zalezy od rocznika?Moze po wymianie trzeba skasowac blad by zadzialalo?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 22, 2013 17:16   

ta obwódka to bez znaczenia. Błędów nie trzeba kasować, bo jak system wykryje, że wszystko jest prawidłowo, to będzie działał.
Jak sprawdzałem, że to piasta do wymiany. Przecież na kompie nie pokaże błędów od piasty jedynie od czujnika więc dlaczego piasta??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sro Maj 22, 2013 17:56   

bylem na diagnostyce.Stwierdzili ze nie ma sygnalu z czujnika,tzn jest przerwany.Kupilem czujnik,wymienili mi i dalej lipa.przypuszczenie padlo na lozysko.Pan w serwisie stwierdzil ze przejscie przez czujnik juz jest,wiec ze na pewno lozysko.wymienilem dzis piaste z lozyskiem i dalej swieci.Czyzby zgadywali a ja ze te zgadywanki place??? Na jutro jestem umowiony na kompa,ciekawe co teraz wykryja.Wezme stare lozysko,chwalili sie ze maja jakas maszynke ktora moga sprawdzic lozysko.Co to jeszcze moze byc?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 22, 2013 18:18   

na twoim miejscu zaglądaj co robią na kompie. Mi jak sprawdzali który czujnik, to włączyli podgląd wszystkich czujników i prędkość mierzoną przez nich.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Maj 22, 2013 20:06   

jeśli niema sygnału z czujnika to jak to może być wina piasty ?? ?? albo czujnik albo wiązka od czujnika do pompy gdzieś siachnięta :razz:

[ Dodano: Sro Maj 22, 2013 20:06 ]
aha a piaste możesz sam sobie sprawdzić,nasyp cienko opiłków metalowych na kartke papieru i od spodu kartki przyłóż piaste tą płaszczyzną gdzie jest namagnesowana pod czujnik , jak jest dobra to z opiłków powinna ułożyć sie równa nie przerwana koronka (kreseczki jedna obok drugiej) na całym obwodzie piasty a jak jest do d... to bedą przerwy większe gdzieniegdzie
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sro Maj 22, 2013 20:07   

Ale czujnik byl wymieniony,podobno sygnal z czujnika byl,blad wykasowali,ale po przekroczeniu 20km/h kontrolka znowu swiecila.Stwierdzono wtedy ze pierscien w lozysku.Dzis wymienilem piaste i dalej dupa.Bardzo dziekuje za porade,super pomysl,jutro sprawdze stara piaste.Nie mam juz pomyslu co moze byc
Przedzwonie moze jutro kable od modulatora do tego czujnika czy nie ma przerwy.Byla wymieniana wtyczka.Ale komputerowcy mowia ze teraz sygnal od czujnika jest,to juz sam nie wiem?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Maj 22, 2013 20:24   

a nie zaświeca ci sie ta lampka od abs przy gwałtowniejszym ruszeniu?? czy nawet jak spokojnie przyśpieszasz to zawsze od 20km/h sie zapala?
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Sro Maj 22, 2013 20:40   

zawsze mi sie swiecila od kiedy kupilem samochod.W tym roku wzialem sie za naprawe.Zregenerowalem cala pompe abs.Jest sprawna,mam gwarancje na rok no i zaczalem szukac dalszej przyczyny.W serwisie stwierdzili ze czujnik-wymienilem.Po wymianie czujnika i skasowaniu bledow zgasla,ale po przekroczeniu predkosci saswiecila sie i swieci nadal.Stwierdzono ze przejscie przez czujnik jest tylko nie ma impulsu.Padlo wtedy na piaste-wymienilem. Lampa dalej swieci i nie chce zgasnac.Jak wykasujesz blad nie swieci ale jak ruszysz swieci.Tak mowili w serwisie :-|
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Maj 22, 2013 20:56   

grota10, znajdź serwis gdzie mają kartę testową do sprawdzania pierścieni magnetycznych i sprawdź starą piastę. To , że czujnik ma przejście to nie wszystko, bo jeszcze musi dawać prawidłowy sygnał ( tu jest o tym http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65593). Najlepiej było by podpiąć oscyloskop żeby była pewność, że pierścień i czujnik współpracują prawidłowo a potem zająć się jeszcze pompą ABS.Czy pompa była odpowietrzona i cały układ hamulcowy ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Czw Maj 23, 2013 20:42   

Czytalem.Wizard pisal ze po wymianie czujnika przejechal ok 20km i dopiero kontrolka zgasla.Moze i mi zgasnie po przejechaniu kilometrow?

[ Dodano: Czw Maj 23, 2013 11:43 ]
sash sprawdziłem łożysko twoim sposobem. Robi się piękna obwódka bez żadnych przerw. Jadę dziś zrobić dym. Być może i czujnik był dobry,ale teraz się już nie dowiem. Naciągneli mnie na kilka stow. Dalej nie wiem gdzie tkwi problem a ci partacze pewnie mi nie powiedzą. Teraz mam do sprzedania dobra piaste.

[ Dodano: Czw Maj 23, 2013 20:42 ]
Nic z tego,dymu nie bylo.Nie mogli sie polaczyc z komputerem.Nie mam pojecia co sie znowu stalo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Wymiana łożyska przedniego
domellooo Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Wrz 11, 2010 02:27
domellooo
Brak nowych postów [R75] wymiana łożyska amortyzatora przód
arktys Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Wrz 11, 2013 16:21
arktys
Brak nowych postów [R75] Wymiana Sprężąrki (kompresora) klimy czy łożyska ??
Wodny Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Wrz 09, 2017 17:46
AdaskoC
Brak nowych postów [R75 CDT 2.0] wymiana piasty/zwrotnicy prawy przód+łożyska
Kigent Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Sty 12, 2014 13:44
Kigent
Brak nowych postów [R75] Tuleja tylnego wahacza - wymiana
apples Rover serii 75, MG ZT 75 Wto Lut 14, 2017 14:10
Arczibald



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink