Forum Klubu ROVERki.pl :: [620SDi] Skrzynia biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620SDi] Skrzynia biegów
Autor Wiadomość
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sob Sie 27, 2011 23:03   [620SDi] Skrzynia biegów
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Uwaga, będzie dużo tekstu;)

Czeka mnie wymiana skrzyni PG1 z powodu padających łożysk i zastanawiam się, czy szukać modelu konkretnie do 620SDi, czy może wsadzić coś innego?

Na przykład skrzynie od dieslowych 400/200 oraz 25/45 mają te same przełożenia na biegach, ale już główne przełożenie nieco mniejsze (seria 600 ma 4.2:1 natomiast 200/400 i 25/45 mają 3.937:1). Będę jechał szybciej, ale moment na kołach spadnie o jakieś 6% z szybkich wyliczeń. Ma ktoś jakieś doświadczenie w takiej zamianie?

Moje kombinacje wynikają z chęci założenia młodszej skrzyni, a taką prędzej znajdę w modelach 25/45.

Znalazłem info, że te same przełożenia na biegach oraz główne przełożenie będzie we freelanderze 1.8 benzyna. Ktoś się orientuje czy można wrzucić taką skrzynię do 620SDi?
Silnik 1.8 w tym samochodzie ma moment około 160Nm, czyli skrzynia mogła mieć lepsze warunki niż w dieslu serii 600. Mam rację?
Sama konstrukcja skrzyni wewnątrz chyba się nie różni? Zastanawiam się tylko nad łożyskami w dyferencjale, mogą być mniejszej średnicy, prawda?

Skrzynie w roverach serii 600 i Accordach mają oznaczenia S4DTU oraz S4FTU. Ktoś umie rozszyfrować te oznaczenia?
Z tego co sam znalazłem, to:

S oznacza przełożenie na konkretnych biegach, w tym wypadku:
I: 3.25:1 II: 1.895:1 III: 1.222:1 IV: 0.848:1 V: 0.649:1

4 oznacza przełożenie na dyferencjale (final drive), w tym wypadku 4.2:1

U oznacza modyfikację łożysk podporowych w mechaniźnie różnicowym, ale jakie były zmiany to nie wiem.

Czym sie różni FT od DT nie wiem.

Przeszukałem całe forum, niektórzy piszą, że lepiej wymienić łożyska w całej skrzyni. Rozważam więc też taką opcję, z tym, że nie trafiłem w Lublinie na mechanika, który by chciał się tego podjąć. Ma ktoś jakiegoś dobrego specjalistę z tych okolic? Chętnie bym sam w tym podłubał, ale zupełnie nie mam warunków...

Dzięki z góry za pomoc ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 27, 2011 23:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
vck1000 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 45
Skąd: Wińsko



Wysłany: Nie Sie 28, 2011 11:11   

Ja chciałem włożyć skrzynie od 400 do swojego 620 Sdi i nie pasowały jakieś mocowania na kielichu.

A jeśli potrzebujesz dobrej skrzyni do 620 to mam taką w swoim bo wymieniałem przed wypadkiem. Dział części.
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Nie Sie 28, 2011 12:25   

Czy tu nie chodzi o mocowania wysprzęglika? czytałem właśnie, że cośtam się różni, ale też że dobry mechanik bez problemu powinien to przerobić.

Dzięki za ofertę, ale mieszkamy na dwóch różnych końcach Polski, więc najpierw poszukam czegoś niedaleko ;) Wolałbym odebrać ją osobiście, żeby mechanik rzucił na nią okiem.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Sie 29, 2011 08:37   

Podobno ta skrzynia od 25/45 jest ciut wzmocniona w stosunku do tej z 200/400/600 :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
R.K 



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 10
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Sie 29, 2011 14:56   

A nie łatwiej ją zregenerować? Koszt wymiany łożysk pewnie nie przekroczy kosztu skrzyni używanej.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 29, 2011 15:36   

R.K napisał/a:
A nie łatwiej ją zregenerować?

jak ktoś zrobi to sam to może się i opłaca
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pon Sie 29, 2011 20:17   

R.K napisał/a:
A nie łatwiej ją zregenerować? Koszt wymiany łożysk pewnie nie przekroczy kosztu skrzyni używanej.


No właśnie napisałem, że ta opcja jest dla mnie OK, ale nie znalazłem nikogo zaufanego z Lublina, kto chciałby się tego podjąć.

We Włodawie jest komis, sprzedają tam skrzynie z powypadkowych szrotów. Na allegro mają nick disco-olivia. Niestety nawet u nas na forum źle ktoś pisał na ich temat. Ale skrzynie mają do R600 za 400zł.
Jeśli byłaby w dobrym stanie, to chyba tańsza opcja niż zakładanie nowych łożysk?
 
 
R.K 



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 10
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Sie 30, 2011 12:46   

Jeśli byłaby w dobrym stanie. A czy jest? Gwarancję rozruchową dostaniesz na pewno. Ale kupując używaną skrzynię narażasz się na to, że będzie podobna do Twojej :( .
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 486
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sro Sie 31, 2011 23:01   

Ja miałem założoną skrzynie od r25 i w zasadzie różnica była nieodczuwalna w normalnej jeżdzie a z założeniem jej mechanik nie miał żadnych problemów :smile:
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 12:19   

Ja mam założoną u siebie skrzynię od 400-tki i wszystko hula jak tamta lala. Dałem za nią śmieszne pieniądze, choć przyznaję że w takim przypadku zawsze ponosi się ryzyko że używana skrzynia może być z kiepskiej kondycji. Co do przeróbek to trzeba tylko zamienić łapę wysprzęglika, bo te się różnią z tą z 400-tki.
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 21:36   

R.K: ja bardzo chętnie bym ją zregenerował. W ogóle to sam bym do tego usiadł, lubię tak podłubać w samochodzie. Domyślam się, że mogłaby wtedy chodzić jak nowa, jakby jej zafundować nowiutkie łożyska. Ale niestety mieszkam w bloku, nie mam gdzie tego robić. Chociaż... jakby to rozłożyć gdzieś na tekturach... ;) Ile toto dziadostwo ;) waży? z 70kg? Bo mieszkam na 4 piętrze bez windy.
Oddawać pierwszemu lepszemu zakładowi nie chcę, niestety mam wrażenie, że o dobrego i uczciwego mechanika teraz ciężko. Oczywiście nie ma co uogólniać ;) sam znam świetnego i uczciwego speca, jednak w rozbieranie skrzyni nie chce się bawić.

Mazak, karolkos: dzięki, skoro mówicie, że ta różnica w przełożeniach nie wpływa odczuwalnie na jazdę, to może się skuszę na taką skrzynię.
Te silniki SDi mają kiepściutki moment przy obrotach poniżej 2k, bałem się, że przy takiej skrzyni moment na kołach jeszcze się znacząco zmniejszy.

[ Dodano: Czw Wrz 01, 2011 21:36 ]
Panowie, a co ze skrzynią od freelandera 1.8 w benzynie? Ktoś się orientuje? Przełożenia te same.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [620SDi] Problem ze skrzynią biegów, nie mogę zredukować....
gosmic87 Rover serii 600, Honda Accord 1 Czw Cze 26, 2014 01:51
kataklysm
Brak nowych postów [620sdi] skrzynia z 45 czy pasuje do 620???
adam9149 Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Mar 21, 2017 10:36
mustek3
Brak nowych postów [620sdi] brak biegow 1,3,5.
prix83 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Lip 05, 2014 08:28
prix83
Brak nowych postów [620Sdi] Dźwignia zmiany biegów
TrAViShOn Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Gru 30, 2013 09:58
TrAViShOn
Brak nowych postów [R620] Skrzynia biegów i trudności z wrzucaniem biegów
eugeniusz.kam Rover serii 600, Honda Accord 9 Pon Sie 10, 2009 12:21
borsi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink