Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Opony 195/50 i 195/55 R15
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Opony 195/50 i 195/55 R15
Autor Wiadomość
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 23:24   [R400] Opony 195/50 i 195/55 R15
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam.

Kupiłem w końcu oryginalne felgi Roverowskie 15", ponieważ samochód dostałem na 14". Teraz chcę kupić nowe opony no i dylemat jak w temacie. Już tydzień czytam opinie, testy ADAC i inne i wybrałem sobie:

- Vredestein Sportrac 3 (195/50 - najtaniej 176 zł, 195/55 - 349 zł)
- Bridgestone Turanza ER300 Ecopia (195/50 - niedostępne, 195/55 - 372 zł)
- Dunlop SP Sport Fastresponse (195/50 - 178 zł, 195/55 - 318 zł)

Najbardziej jestem zdecydowany na 2 pierwsze. Z racji tego, że te opony mają opinie dość szybko ścierających się, nie chcę wydawać dużej sumy na 195/55, po to by za 2 sezony znowu zmieniać. Wybrałbym tańsze 195/50. No ale właśnie... Ten rozmiar koła... Pomijam już błędne wskazania liczników, ale czy na profilu 50 samochód nie będzie wyglądał dziwnie? Próbowałem znaleźć jakieś zdjęcia, ale marnie to idzie.

Co radzicie? Ktoś posiada takie opony (o profilu 50) w 400?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 23:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 23:39   

ArekL, Jak szukasz opon na lato nie kupuj nowych :wink:

Ja mam 195/55R15 Bridgestone kupione u mojego wulkanizatora, 3 letnie z pełnym profilem oraz tymi igiełkami na całym bieżniku :wink: Cena 150zl/szt :wink:

[ Dodano: Czw Wrz 01, 2011 23:39 ]
Zainwestuj lepiej w nowe zimowe opony bo na to nie warto kupować używek :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 09:04   

195/60 też wejdą bez problemu, a fajnie wyglądają, tak agresywniej. Są tańsze, bo bardziej popularne. Ja obecnie mam ten rozmiar na lato i na zimę. Jedyny minus to mam wrażenie, że bardziej się kładzie w zakrętach, ale za to komfort jazdy po dziurawych polskich drogach jest wyższy. Nic nie obciera, no problem nawet przy max załadunku 5 osób + 5 bagaży - sprawdzone;)

Ja też swoje kupowałem używane, z trochę wyższej półki (Michelin Energy), ale u dobrego znajomego wulkanizatora i jestem zadowolony.
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 09:53   

Całe życie jeździłem na używkach, teraz chcę jednak nowe :) 3-letnia guma to już jest jednak nie to samo co nowa... No i też chodzi mi o konkretne modele z pierwszej trójki w testach.
Micros dzięki za trop, faktycznie nieco tańsze, ale to nadal 900-1000 zł ale zawsze to lepiej niż 1400-1500.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 10:37   

Na starych felgach mam 185/55 więc wygląda identycznie jak 195/50.
Brał bym 195/50.
Co do opon brałbym pod uwagę drugą i trzecią opcję.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 11:59   

greg-si, nie wygląda identycznie, bo jest 2 cm różnicy w średnicy. Możesz pokazać jakieś foto jak to wygląda na samochodzie?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 13:14   

185*0,55=101,75mm
195*0,50=97,5mm
Czyli różnica 9mm na średnicy (grubość bieżnika).
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 19:52   

Micros napisał/a:
195/60 też wejdą bez problemu, a fajnie wyglądają, tak agresywniej.


Od kiedy balon wygląda agresywnie?! Chyba jedynie na rajdzie Cross&Country lub zawodach balonowych :)

Tak wyglądała kiedyś moja 4-setka na oponach 195/50R15:

 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 21:06   

A to mój na oponach 195/55/15
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 08:08   

Tomku, zawias seryjny?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 11:39   

Prawdę mówiąc głowy nie dam. Amorki były KYB, stabilizatory MG ZS, sprężyny nie wiem. Natomiast auto prawadziło się najlepiej ze wszystkich Roverów i MG, którymi jeździłem, będąc jednocześnie niesamowicie komfortowym. Tak uwilbiałem to zawieszenie, że chciałem kupić R45 iDT i przełożyć do niej cały zawias z tej 4-setki :)
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 17:42   

Z moją opinią wielu może się nie zgodzić, ale zakładając opony 195/50/R15 NIEZBĘDNA jest gleba!! Bez tego będziesz miał mnóstwo niezapełnionej przestrzeni w nadkolach co będzie wyglądało mało ciekawie. Do standardowego zawieszenia, szczególnie do sedana, poleciłbym 195/60/R15. Sam na takich jeżdżę. W drugim autku mam 195/50/R15 i zdaję sobie sprawę z różnic jakie występują pomiędzy tymi rozmiarami.
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 14:48   

Witam,
Wg mnie powinno stosować się rozmiar zalecany przez producenta i koniec - kropka. Ja po wielu tygodniach wertowania opinii, ofert, wiosną tego roku kupiłem sobie takie:
http://www.salon-opon.com...15/_o15682.html
Zrobiłem na nich blizko 7 tys. km i bardzo sobie chwalę, spełniają moje oczekiwania - ponadto ładnie się prezentują na feldze (sportowy desing), posiadają rant zabezpieczający no i są niedrogie :wink: , pozdr....
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 15:34   

Stacho napisał/a:
Wg mnie powinno stosować się rozmiar zalecany przez producenta i koniec - kropka.

Proszę, uzasadnij to :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 20:15   

marcin316 napisał/a:
Z moją opinią wielu może się nie zgodzić, ale zakładając opony 195/50/R15 NIEZBĘDNA jest gleba!!


A ja napisze tak, z tyłu mam 195/55/15 a z przodu 195/50/15 i szczerze powiem że wizualnie nie widać żadnej różnicy. Wiec nie wiem co kolega wypisuje o jakiejś glebie :)
Pytałem znajomego czy widzi różnice w profilu i stwierdził że jest taki sam, dopiero jak spojrzał na oznaczenia opon widział różnice :) .

pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 00:09   

Nie no, różnica jest ewidentnie widoczna. Zgadzam się z marcin316 i stąd właśnie wynika mój dylemat. Inaczej już dawno bym brał 195/50. Z kolegi na 60 ta felga wydaje się znowu mniejsza niż jest ;)
Najszybciej wejść na polskąjazdę i poprzeglądać sobie Roverki, widać na pierwszy rzut oka, który ma profil 50 a który 55 i 60.

W tej chwili odpuszczam sobie zakup, bo i tak idzie zima. Początkowo chciałem kupić, żeby sprawdzić czy w ogóle felgi są proste, ale jakoś to przeżyję. A może zimą będą tańsze 195/55, zobaczymy.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 10:02   

greg-si napisał: Proszę, uzasadnij to
- tak podaje instrukcja obsługi, a ustalił to sztab inżynierów producenta po odpowiednich obliczeniach, próbach na torze, i ot, tak nie powinno się tego zmieniać,
- nie ma też przekłamań licznika prędkości/przebiegu, a dane pokazywane przez licznik są obarczone wówczas najmniejszym błedem,
- przy nieodpowiednim dobraniu ogumienia może dochodzic do ocierania opon przy skręcie kół, czy też maksymalnym obciażeniu auta,
- auto na takim rozmiarze opon posiada optymalny wygląd - prześwity nadkoli, wysokość zawieszenia, choć ludzie stosują różne udziwnienia.
Owszem, producent podaje i inne alternatywne rozmiary kół/ogumienia, które również można stosować, zależnie co komu odpowiada :wink: ,pozdr....
Ostatnio zmieniony przez Stacho Sro Wrz 07, 2011 14:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 12:04   

Cytat:
- tak podaje instrukcja obsługi, a ustalił to sztab inżynierów producenta po odpowiednich obliczeniach, próbach na torze, i ot, tak nie powinno się tego zmieniać,

Papier wszystko przyjmie.
Cytat:
- nie ma też przekłamań licznika prędkości/przebiegu, a dane pokazywane przez licznik są obarczone wówczas najmniejszym błedem,

Psikus? R400 z silnikiem 1.4 ma taki rozmiar że licznik dość znacznie przekłamuje. 2.0 już nie.
Cytat:
- przy nieodpowiednim dobraniu ogumienia może dochodzic do ocierania opon przy skręcie kół, czy też maksymalnym obciażeniu auta,

A co to 'odpowiednie'. Idiota chyba założy gumę na 17`tki z terenówki do osobówki ;)
Cytat:
- auto na takim rozmiarze opon posiada optymalny wygląd - prześwity nadkoli, wysokość zawieszenia, choć ludzie stosują różne udziwnienia.

Nie ma czegoś takiego jak optymalny wygląd. Może wyglądać dobrze albo źle. Prześwity to rzecz całkowicie różna i opona pomiędzy małymi różnicami w profilu/szerokości nie ma nic do gadania. Można zyskać/stracić bardziej pompując koła ;) No i pierwszy raz słyszę by wysokość zawieszenia zmieniała się od opony. No chyba że założymy taką na której opona będzie opierała się od nadkola.

Nie napisałeś kilku ważnych rzeczy które mają wpływ na wiele więcej rzeczy niż wygląd czy jakiś głupie obcieranie koła.
- geometria a co za tym idzie zużycie opon, efektywność hamowania etc...
- zużycie zawieszenia
- spalanie
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 14:52   

[ Dodano: Sro Wrz 07, 2011 14:52 ]
Nie, no widzę że Twoje wywody greg-si nie mają żadnego merytorycznego uzasadnienia i nie będę z Tobą dyskutował - dość sporo przeżyłem na tym świecie i wiele wiem n/t techniki motoryzacyjnej, aby się wdawać w tak durnowatą dyskusję. Radzę, zanim coś napiszesz, to wcześniej przemyśl temat, zastanów się lub poczytaj :wink: - mimo wszystko pozdr...
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 21:26   

greg-si napisał/a:
Stacho napisał/a:
Wg mnie powinno stosować się rozmiar zalecany przez producenta i koniec - kropka.

Proszę, uzasadnij to :)


Ponieważ jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągi/spalanie i komfort/kierowalność.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Hm....opony, opony, opony :(
do 5Jx14 jakie ogumienie
qlesh Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Lis 11, 2008 11:02
atrax
Brak nowych postów [r400] Opony
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Mar 30, 2012 07:16
mirwin
Brak nowych postów [R400] Opony
RadekNet Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Gru 23, 2008 12:09
Brt
Brak nowych postów [r400 2.0 si lux] opony zimowe
galken Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Wrz 21, 2010 14:26
Micros
Brak nowych postów [R400] Opony - względy estetyczne :)
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sro Sie 05, 2009 09:38
ascaris



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink