Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 25 1,6] Czujnik temperatury cieczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 25 1,6] Czujnik temperatury cieczy
Autor Wiadomość
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 17:51   [Rover 25 1,6] Czujnik temperatury cieczy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2000

Czy mógłby ktoś napisać, gdzie jest czujnik temperatury cieczy w Rover 25 1,6 rok 2000.
Bądź też może ktoś wie jaki jest właściwy.
Z góry dziękuję.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 17:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 17:56   



Może być pomocne :wink:
Czujnik skierowany w stronę chłodnicy jest dla ECU (komputera samochodu), drugi czujnik który wyświetla temperaturę na desce jest zaraz pod nim, skierowany w kierunku ziemi.

Pozdrawiam
 
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 18:07   

Oj pomocne, dzięki.
A wiesz może, czy faktycznie ten czujnik może być przyczyna problemów z odpalaniem na zimnym silniku?
Mój Roverek ma właśnie z tym problem, wszystko niby kręci (tylko obrotomierz ani drgnie) a odpalić nie chce ale jak postoi na słoneczku, to nie ma już problemu.
Dzięki
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 18:17   

Zrób po kolei tak jak niżej, jeśli pierwszy punkt nie działa to kolejny próbuj:

1. W czasie odpalania spróbuj leciutko przytrzymać gaz, jeśli odpali i normalnie pracuje na wciśniętym gazie a po puszczeniu gaśnie to znaczy że silnik krokowy się zaciera i trzeba go wyczyścić.

2. Odepnij wtyczkę od czujnika temperatury (tylko od ECU, tego skierowanego w stronę chłodnicy) i zobacz czy odpali. Jeśli tak to czujnik do wymiany.

3. Jeśli nic z tych rzeczy nie pomaga, to trzeba by było sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, ale to da się zrobić tylko i wyłącznie oscyloskopem.

Zapłon raczej wykluczam, bo objawy słabo do niego pasują, chodź można by było go przejrzeć i wyczyścić.

[ Dodano: Pon Wrz 05, 2011 18:17 ]
Teraz zauważyłem że masz LPG więc i jego wina wchodzi w rachubę, trzeba by było sprawdzić czy przypadkiem wtrysków nie wyłącza od razu, czyli wykręcić listwę wtryskową i skierować ją ku górze, w czasie próby odpalenia będziemy widzieli czy rozpyla paliwo.

Ale to raczej z czyjąś pomocą :wink:
 
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 18:43   

Bardzo dziękuje.
Czujnik już zlokalizowałam, niestety sprawdzić moge go dopiero rano, bo teraz silnik jeszcze ciepły jest.
Tak przy okazji pozwolę sobie zadać pytanie z innej beczki.
Mógłbyś może kogos polecić, kto sprawdziłby mi dlaczego ubywa mi oleju.
Niestety wymieniłam już uszczelki pod zaworami i nic a mało tego w zeszłym tygodniu zobaczyłam, że zostawiamy plamy, czyli kapiemy :-/ Nie chciałabym już kolejnych wymian bez potrzeby a niestety mechanicy mają ciekawe podejście do dziewczyn.
Pozdrawiam
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 18:46   

A skąd jesteś? Jaka dzielnica? Samochód parkujesz pod chmurką czy w garażu?
 
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 18:50   

Ochota i chmurka :-)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 18:55   

To kawałek drogi, do mnie masz daleko.
Trzeba coś podłożyć pod auto i zobaczyć w które miejsce kapie, będziesz wiedziała z którego miejsca silnika kapie, gdzie krople się zbierają.
Potem tylko po drużce z oleju do winowajcy trzeba dotrzeć.
 
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 19:02   

No to jeszcze Cie pomęczę.
Ja już wiem skąd kapie (a bynajmniej tak mniej więcej).
Plama jest pod rozrządem, mało tego pojawiła sie plama przy śrubie na obudowie paska rozrządu. Pytanie właśnie co w takiej sytuacji należy wymienić, bo sam rozrząd ma niecałe 15.000. Istnieje jakiś zestaw uszczelniaczy, czy coś takiego?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 19:20   

Jak zdejmiesz obudowę rozrządu to na samej górze będziesz miała 2 kółka obok siebie przez który przechodzi pasek rozrządu.
Zobacz pod kółka na wałki do których są zamontowane, między wałkiem a głowicą w którą wchodzą jest simering, prawdopodobnie on przecieka, zobacz czy niema tam strużki oleju.

Jak jest to simeringi do wymiany, dobrze jest wymienić wszystkie 4 ale tutaj UWAGA, trzeba kupić simeringi lewe i prawe i nie wolno ich pomylić. Mają specjalną konstrukcję dzięki której bardzo dobrze uszczelniają ale tylko gdy wałek kręci się w jednym kierunku, w drugim już nie działają.
 
 
 
Violka 



Dołączyła: 15 Kwi 2011
Posty: 60
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 19:27   

oj, sporo tego mi się nazbierało.
Dzięki za porady i pewnie w kontakcie
Pozdrawiam
 
 
krzychunh 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 112
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Wrz 17, 2017 15:57   

ADI-mistrzu napisał/a:
Zrób po kolei tak jak niżej, jeśli pierwszy punkt nie działa to kolejny próbuj:

1. W czasie odpalania spróbuj leciutko przytrzymać gaz, jeśli odpali i normalnie pracuje na wciśniętym gazie a po puszczeniu gaśnie to znaczy że silnik krokowy się zaciera i trzeba go wyczyścić.

2. Odepnij wtyczkę od czujnika temperatury (tylko od ECU, tego skierowanego w stronę chłodnicy) i zobacz czy odpali. Jeśli tak to czujnik do wymiany.

3. Jeśli nic z tych rzeczy nie pomaga, to trzeba by było sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, ale to da się zrobić tylko i wyłącznie oscyloskopem.

Zapłon raczej wykluczam, bo objawy słabo do niego pasują, chodź można by było go przejrzeć i wyczyścić.

[ Dodano: Pon Wrz 05, 2011 18:17 ]
Teraz zauważyłem że masz LPG więc i jego wina wchodzi w rachubę, trzeba by było sprawdzić czy przypadkiem wtrysków nie wyłącza od razu, czyli wykręcić listwę wtryskową i skierować ją ku górze, w czasie próby odpalenia będziemy widzieli czy rozpyla paliwo.

Ale to raczej z czyjąś pomocą :wink:


Pkt 2 masz na mysli, że jeżeli wypne wtyczkę od czujnika to auto nie odpali? Czy wentylator?
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 18, 2017 07:49   

krzychunh, odgrzebałeś kotleta...

ECu zauważa odpięcie czujnika i zaczyna wprowadzać jakąś średnią wartość. W nowszych wersjach uruchamia się wtedy wentylator chłodnicy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [czujnik temperatury cieczy nie działa ]
berrcik1988 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Maj 15, 2013 14:44
tronsek
Brak nowych postów [r200] czujnik temperatury cieczy
Lewis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 56 Nie Gru 17, 2017 19:41
power_grey
Brak nowych postów [R200SDi] czujnik temperatury cieczy chłodzącej
LYSYPL Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Wrz 10, 2012 07:52
LYSYPL
Brak nowych postów [R 200vi '97]Padnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej?
ploomy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lip 04, 2009 08:36
ploomy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink