Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200i]Pekniety gorny waz chlodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200i]Pekniety gorny waz chlodnicy
Autor Wiadomość
dk2b 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: okolice Lubartowa



  Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 15:31   [R200i]Pekniety gorny waz chlodnicy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Witam...;]
tak jak w temacie pekl mi przewod na kolanku tu gdzie wchodzi on w blok silnika przed czujnikami od temperatury. Jak to mozna naprawic? Ciezko jest dostac nowy waz a jak juz to jest on strasznie drogi (ok 150zl) :neutral: chcial bym zaoszczedzic troche kasy a nie za kawalek gum tyle bulic.
Myslalem zeby dokupic takie kolanko i zlaczyc te przewody np zlaczka miedzana, zlaczke przetrzec papierem gruboziarnistym zeby byla bardziej chropowata i scisnac to dwiema opaskami. Jak myslice bedzie to dobre rozwiazanie, zadziala to? :cool:
Moze macie inne pomysly?

Ps. taki waz nie bedzie pasowal np od R 400?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 15:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 20:17   

Patrzyłeś u tomiego czy ma taki wąż ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dk2b 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: okolice Lubartowa



Wysłany: Sob Paź 01, 2011 09:08   

leszczu napisał/a:
Patrzyłeś u tomiego czy ma taki wąż ??

Niestety nie ma... :neutral:
chcialbym to naprawic tak zeby to wytrzymalo bez kupowania nowego weza :razz: bo z tego co sie orientuje sa strasznie drogie. :/ ewentualnie moze uzywke kupie ale tez niewiadomo na co trafie :???:
 
 
mietekpl 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 71
Skąd: Sosnowiec

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 01, 2011 10:42   

Mam identyczny problem - zakupiłem używany aczkolwiek jego stan pozostawiał wiele do życzenia pomimo zapwenień sprzedawcy o dobrym stanie.
Wszelkiego rodzaju taśmy, bandaże do węży chłodnicznych także odradzam - po pewnym czasie od temperatury i cisnienia zaczynajać przeciekać.

dk2b, gdzie znalazłeś nowy wąż?
_________________
Galeria zdjęć mojego roverka :]
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 01, 2011 11:36   

Gdzieś niedawno był temat, że ktoś naprawiał taki waż tylko, że w R25. Może warto poszukać ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dk2b 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: okolice Lubartowa



Wysłany: Sob Paź 01, 2011 15:02   

mietekpl, nie znalazlem nowego weza :cry: tez sie obawim stanu tych uzywek :neutral: zrobilem tak jak pisalem na poczatku na zlaczke miedziana :razz: na zlaczeniu troszke tak jak by sie lekko "pocilo" ale dodatkowo zlaczenie zakleilem silikonem wysokotemperaturowym i jak narazie dziala nie ma oznak przecieku :grin: a zrobialm juz ok 100km na bardziej sportowej jezdzie :mrgreen: jak ta moja konstrukcja wytrzyma to nie bede wymienial na nowy waz, chyba ze gdzies znajde uzywke w stanie mnie zadowalajacym :smile:

[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 15:02 ]
leszczu napisał/a:
Gdzieś niedawno był temat, że ktoś naprawiał taki waż tylko, że w R25. Może warto poszukać ??
poszukam :wink:
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Paź 03, 2011 09:11   

dk2b napisał/a:
mietekpl, nie znalazlem nowego weza :cry:


Ten będzie dobry? Jeśli tak, to za 19 funtów plus koszty przesyłki, może być Twój. Dostępny w Rimmerbros.

Cytat:
zrobilem tak jak pisalem na poczatku na zlaczke miedziana :razz:


Miedź i aluminium w jednym układzie to nie jest dobry pomysł.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
dk2b 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: okolice Lubartowa



Wysłany: Pią Paź 07, 2011 16:00   

PTE napisał/a:
Miedź i aluminium w jednym układzie to nie jest dobry pomysł.
czemu? co sie moze stac?
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Paź 07, 2011 18:00   

O korozji elektrolitycznej i galwanicznej kolega nie słyszał? Powstanie ogniwo. Aluminium będzie się utleniać, podczas gdy elementy miedziane będą zarastać produktami utleniania tegoż aluminium. W rezultacie może to doprowadzić do rozszczelnienia układu chłodzenia.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
dk2b 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: okolice Lubartowa



Wysłany: Pią Paź 07, 2011 20:12   

Cos tam slyszalem :grin: ale przeciez to nie nastapi odrazu z dnia na dzien, trzeba troche czasu a do tej pory to juz wymienie ten przewod :razz: Narazie nie mam czasu sie za to zabrac i taka prowizorke zrobilem zeby mozna bylo jezdzic :wink:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 08, 2011 16:09   

dk2b napisał/a:
Narazie nie mam czasu sie za to zabrac i taka prowizorke zrobilem zeby mozna bylo jezdzic :wink:

No to patrz, żebyś z tego nie łapną hgf, a to duża droższa naprawa. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dk2b 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: okolice Lubartowa



Wysłany: Sob Paź 08, 2011 17:14   

leszczu napisał/a:
No to patrz, żebyś z tego nie łapną hgf
chodzi ci pewnie o to ze nie bede mial plynu w ukladzie i przegrzeje silnik. Narazie moje "dzielo" dziala tak jak trzeba :mrgreen: a przed i po jezdzie sprawdzam szczelnosc tego zlaczenia i stan plynu i jest OK.

[ Dodano: Sob Paź 08, 2011 17:14 ]
mietekpl napisał/a:
zakupiłem używany aczkolwiek jego stan pozostawiał wiele do życzenia
a co bylo nie tak z tym wezem? byl zniszczony? :roll:
 
 
mietekpl 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 71
Skąd: Sosnowiec

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 09, 2011 22:23   

Cytat:
a co bylo nie tak z tym wezem? byl zniszczony?


Od wewnetrznej strony bylo widać pęknięcia(takie jakby powierzchniowe), dla pewności użyłem tej taśmy do węzy chłodniczych, niestety niedlugo po tym uwidocznily się pęcherze... Dalszej jazdy nie ryzykowalem.
Na reklamacje było już niestety troche za późno, no ale widać za bardzo zalezalo mi na czasie i zainstalowalem to co miałem...
_________________
Galeria zdjęć mojego roverka :]
 
 
kurator87 



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 1



Wysłany: Czw Maj 16, 2013 09:55   

Witam panowie, proszę o pomoc, doradztwo.
Kilka dni temu musiałem pojechać do klienta 25 km od biura w jedną stronę.
Jak tylko do niego dojechałem zauważyłem dym spod maski.
Pękł wąż górny między chłodnicą a silnikiem.
Kiedy wszystko ostygło potraktowałem szczelinę mocną taśmą, dolałem wody i wio na najbliższą stację po płyn.
Niestety kiedy pokonałem kolejne 20km (wiem że prawdopodobnie przez to mam po samochodzie) byłem już w domu zostawiłem samochód.
Na drugi dzień naprawiliśmy węża dolaliśmy wody i wygląda na to że silnik jest zatarty.
Do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego dostaje się olej, prawdopodobnie w jakiś sposób olej dostał się do układu chłodzącego.

Proszę o doradztwo czy wiecie, co może być przyczyną, czy jest to możliwe i opłacalne do naprawienia? Dzięki z góry.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 16, 2013 10:11   

kurator87 napisał/a:
wygląda na to że silnik jest zatarty.

Skąd wiesz że jest zatarty ?
Myślę że nie zatarł by się ponieważ jest smarowany olejem.
A wskazówkę temperaturu wody obserwowałeś ?
Doprowadziłeś pewnie do przegrzania silnika.
Jeśli w zbiorniczku masz olej to na pewno w wyniku przegrzania awarii uległa uszczelka pod głowicą, tamtędy dostaje się olej do układu chłodzenia.
Koszt naprawy uszczelki pod głowicą może wynieść około 800-1500 zł ciężko jednoznacznie określić.

A tak na przyszłość załóż nowy temat bo podpięłeś się pod pięć innych.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214i 55 kw 1996] Pęknięty górny wąż od chŁodincy
kwiatek2187 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Kwi 29, 2010 22:55
kwiatek2187
Brak nowych postów [R200i, 97r. + LPG] Odpalanie
przempu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Maj 08, 2008 11:18
piter34
Brak nowych postów [R200i] Problem z odpalaniem
rafal10 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Mar 09, 2009 19:07
rafal10
Brak nowych postów [r200i] problem z odpaleniem
Rogal182 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Maj 08, 2013 12:25
leszczu
Brak nowych postów [R200i 97r 1.4] Nie ma świateł cofania
Zniknęły mi światła cofania
basick1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 33 Pią Maj 13, 2011 10:21
wlodi893



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink