Forum Klubu ROVERki.pl :: Wojtuuus/Wojtek88: 1992 Rover 416 GSi - 4 doors saloon
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Wojtuuus/Wojtek88: 1992 Rover 416 GSi - 4 doors saloon
Autor Wiadomość
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 19:16   Wojtuuus/Wojtek88: 1992 Rover 416 GSi - 4 doors saloon

Oto przed Wami auto pełne historii..

MODEL:
1992 Rover 416 GSi, 4-doors saloon

KOLOR:
Cherry red pearl

SILNIK:
D16A6 swap, przebieg ok. 147 tys. km.

UKŁAD DOLOTOWY:
Seria

UKŁAD WYDECHOWY:
Seria – nowy wydech od kolektora, dosyć świeży

ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
-Elektrycznie sterowane szyby
-Elektrycznie sterowane lusterka
-Elektryczny szyberdach (otwierany, uchylany)
-Dimmer
-Klimatyzacja (sprawna, nabita, działająca, chłodząca)
-Centralny zamek

UKŁAD NAPĘDOWY:
-Automatyczna 4-biegowa skrzynia z nad biegiem w stanie co najmniej bardzo dobrym.

ZAWIESZENIE:
Seria – koza, wymienione wszystkie gumki, zawieszenie w stanie igła. Ostatnio wymienione amortyzatory na KYB (olejowe)

UKŁAD HAMULCOWY:
Seria – przód tarcze, tył bębny
-nowe tarcze i klocki
-zregenerowane zaciski
-zregenerowane jarzma

BODY-KIT:
-Czarne oldschool’owe tablice rejestracyjne. (niestety były, auto musiałem przerejestrować)
-Poliftowa maska,
-Poliftowe lampy tylne
-Przednie lampy dwu komorowe
-Bordo pasek naokoło auta,
-chlapacze przód – OEMy
-felgi OZ Racing 14” (oponki toyo cf1, na tył szukam jakieś godnej 'gumy')

ŚRODEK:
Seria - zadbane wnętrze,
-OEM dywaniki ROVER.
-Podświetlany schowek
-Podświetlana zapalniczka i popielniczka
-Podłokietnik dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie
-Regulowane w fotele z przodu (góra/dół, pochylenie, odcinek lędźwiowy)
-Panoramiczne lusterko wsteczne
-Oryginalna mata na deskę rozdzielczą ROVER.

CAR-AUDIO:
-Blaupunkt Palm Beach C51

INNE:
-naklejka: Baby on board od firmy Gerber ;)
-naklejka od serwisu skrzyń automatycznych – ciekawe czy zakład jeszcze prosperuje :P
-znaczone wszystkie szyby
-naklejka na blendzie – ROVERki.pl
-hak holowniczy, niestety nie dodaję punktów lansu, jednak uratował Roverka od wielu groźnych stłuczek ;)

Historia auta:
Auto zostało kupione w 1996 roku przez moich rodziców jako 4-letnie, wcześniej jeździł Nim brat mojej mamy, który zajmował się tymi autami oraz częściami do Rover’a, samochód został sprowadzony z Francji, ale jest z rynku Szwajcarskiego. Na początku, została wymieniona maska i światła tylne na poliftowe (gust i estetyka). Wychowałem się przy tym aucie, musiałem go pokochać po sprzedaży Poloneza 1.5 SLE ;) Auto jest bliźniacze do Hondy Concerto, jest to praktycznie to samo auto, różni się detalami.
Przez niespełna 19 lat, to auto poprzez ćwierć miliona kilometrów bezawaryjnej jazdy udowodniło swoją niezawodność. Tak naprawdę nigdy nas nie zawiodło, jednak spotkanie zaworu z tłokami daleko od domu nie było przyjemne a było wynikiem zaniechania bądź niewiedzy mechanika o regulacji zaworów na czas. Po tym przykrym incydencie w 2008 roku, kupiony został silnik D16A6 z przebiegiem 140 tys. km. oraz zerowym apetytem na olej. Przy okazji auto otrzymało nowy lakier i szereg części eksploatacyjnych:

-świece zapłonowe
-filtr powietrza
-filtr oleju
-nowy płyn chłodniczy
-nabita klimatyzacja
-tarcze, klocki
-wymiana oleju – 10w40
-wymiana oleju w skrzyni
-nowy pasek rozrządu
-nowy pasek klimatyzacja
-nowy pasek do wspomagania
-nowy napinacz paska do klimatyzacji
-pełna regeneracja alternatora

i wiele, wiele innych…

Rover otrzymał nowy lakier na całej powierzchni zewnętrznej auta, zostały wspawane progi i nadkola, każdy rdzawy punkt został usunięty, również podszybie zostało wymienione na nowe i zabezpieczone przed rdzą. W tej chwili pomimo, że auto jest garażowane od 19- lat pojawia się w kilku punktach rudy szkodnik, ale ja się tym zajmę ;)


PLANY:
-lekka gleba, pewnie Jamex
-usunąć drobne ogniska korozji
-podłokietnik
-chlapacze tył OEM
-chuchać, dmuchać, dbać, jeździć, przykryć kocem..

FOTKI:

Rok 2004, zlot ROVERki.pl, miałem 14 lat :D



Kilka lat temu:



[ Dodano: Nie Paź 02, 2011 22:14 ]
Nowa kierownica z Tomcia.. Jakieś 15 lat temu służyła mi do zabawy a teraz jest w aucie ;)


[ Dodano: Sro Lis 23, 2011 19:16 ]
Widzę, że na tym forum to trochę nudnawo jest, tak więc UP w temacie:

Dziś listonosz przyniósł mi długo wyczekiwaną paczkę ;)

Już na miejscu :D


Automat + podłokietnik = :)
_________________
Roverlution
Ostatnio zmieniony przez Wojtek88 Pon Sty 23, 2012 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 23, 2011 19:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 19:35   

pięknie pięknie :D elegancki egzemplarz, dobrze wyposażony ;) oby jeszcze pojeździł ;)
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 13, 2012 15:35   

Jakieś njusy :P



W planach - 3cm niżej, zajęcie się rudą, polerka - detailing ;)
_________________
Roverlution
 
 
 
frydrys 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 316
Skąd: Włocławek



Wysłany: Pią Sty 13, 2012 17:59   

zdecydowanie za wysoko :grin: pozatym swietna baza do modów pogratulowac takiego nabytku :razz: przy okazji nie orientuje sie jak jest przy roverkach bo na allegro można dostac same spreżyny niby pisze ze na seryjne mozna montowac i idzie w dół a ile w tym prawdy??
 
 
Gekus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 161
Skąd: Kraków, Nowa Huta



Wysłany: Pią Sty 13, 2012 23:51   

frydrys napisał/a:
na allegro można dostac same spreżyny niby pisze ze na seryjne mozna montowac i idzie w dół a ile w tym prawdy??


W moim kanciaku(ex Pływaka) był taki setup. Moja opinia na ten temat jest taka, że przy samych sprężynach dużo traci się na komforcie, bo amortyzatory już nie pracują tak jak trzeba. Pasuje dokupić jakieś dobre amorki - krótsze i twardsze - a te kosztują..

Co do tego ile poszedł w dół: Jamexy(bo tylko te są dostępne do kanciaka na allegro) mają obniżać auto o 40mm, jednak wg opinii/obliczeń Pływaka, samochód obniżył się o ~55mm.
______

Wojtku - kanciaczek malinka! :mniam: :serducha:
 
 
 
frydrys 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 316
Skąd: Włocławek



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 00:34   

i wszystko jasne :grin: tylko na allegro nie widziałem amorków do R.. chyba ze od hondy pasują jakies?? bo w sumie R45 i honda civik to to samo
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 17, 2012 08:20   

Potwierdzam to co napisał Gekus krótsza sprężyna + seryjny amortyzator to nie jest dobre rozwiązanie. Na początku niby było w miarę ok i byłem zadowolony ale amortyzatory seryjne w połączeniu z obniżającymi sprężynami szybko się zużywają przez co później nie tłumią tak jak trzeba i auto ma tendencje do dziwnych zachowań. Jak to mówią człowiek uczy się na błędach i do nowego auta założyłem już kompletny dedykowany zestaw sprężyny + amortyzatory i różnica jest kolosalna :D Niestety do kanciaka sensowny zawias to spory wydatek bo za bardzo nie ma w czym wybierać i z lepszych amortyzatorów pozostaje koni za trochę ponad 2K zł komplet bez sprężyn :/
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 23, 2012 15:04   

Kolejne focisze na facebook-u!

Link - http://www.facebook.com/p...7594670?sk=wall

Kilka fotek (TEASER!)






Więcej informacji w niedziele, więcej fotek również w niedzielę.

Co do wysokości auta - seria Pany, seria! Auto niedawno dostało nowe amorki KYB na przód, więc nie wiem jak będzie z tym obniżeniem. Dobry zestaw - amorki + sprężyny to już duży koszt, więc na razie sobie odpuszczę, mam swoją taczkę (Civic 4G) na SPAX'ach, -50, więc Rover na razie zostaje full stock..! Generalnie auto więcej stoi niż jeździ, tym bardziej, że zima a trzeba w Roverku próg lewy wymienić,bo poprzedni blacharz okazał się partaczem :(

Szukam chlapaczy tylnych OEM, ale nie mogę nigdzie dostać.. :/

[ Dodano: Pon Sty 23, 2012 10:34 ]
Jedno foto z mojego telefonu (kiepska jakość), jak będzie więcej fot z detailingu to oczywiście wrzucę. Jestem w szoku, jak auto teraz wygląda i się prezentuje, do pełni szczęścia, trzeba zbliżyć się do ziemi, jakieś 3 cm i zrobić porządek w środku!

Detailerswwa - dali radę! :serce:

Foto z mojej nokii :bezradny:



Jeśli kochasz swoje auto, ten zabieg (detailing) będzie dobrym przypieczętowaniem miłości do Twojego auta. :wink: :cool:

[ Dodano: Pon Sty 23, 2012 15:04 ]

50/50 :wink: :wink: :wink:









:mrgreen:
_________________
Roverlution
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 23, 2012 17:57   

:brawa: Pięknie to wygląda. Widać, że ten ROVER'ek dla Ciebie dużo znaczy.
Brakuje tylko, aby tylną blendę dać od Coupe i pomalować w kolor nadwozia.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 24, 2012 07:49   

wygląda zacnie ten lakier ;) tylko podkladki pod tablice troche nie pasuja ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 24, 2012 13:23   

Markzo napisał/a:
wygląda zacnie ten lakier ;) tylko podkladki pod tablice troche nie pasuja ;)


Markzo, podkładki są OK, jestem związany również z civic4g.pl, mam już drugiego 4G :oops: Rover jest dla mnie relikwią, także oprócz ramek c4g jest wlepka ROVERki.pl - jest 'fifty-fifty'.

Jeszcze trochę o aucie - jak się zrobi ciepło, jadę do blacharza z progami.. Potem korekta przez Artura z detailerswwa na lato.. Planuję jamexy.. I pranie oraz czyszczenie środka ;) Zastanawiam się też nad odświeżeniem pokrywy zaworów - oczywiście kolor ten sam - OEM :D

Mam pytanie do Was, poszukuję jakiś w pewnym sensie rarytasów do sedana, ale nie wiem gdzie szukać poza allegro czy ebay. Poszukuję oryginalnych chlapaczy tylnych, trzeciego światła stopu, spoiler tylny na klapę - również oryginalny.. Hm ?

Tronsek, apropo blendy, nie myślałem o tym, potrzebuję jakiś Virtual Tuning, żeby się przekonać ;)
_________________
Roverlution
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 24, 2012 14:24   

Wojtek88 napisał/a:
Tronsek, apropo blendy, nie myślałem o tym
To pomyśl, bo moim zdaniem warto :ok:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 24, 2012 14:56   

Wojtek88 napisał/a:


Tronsek, apropo blendy, nie myślałem o tym, potrzebuję jakiś Virtual Tuning, żeby się przekonać ;)


Ja miałem u siebie w kanciaku blende z coupe

_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 24, 2012 23:13   

Pomyślę, nie wygląda źle, tymczasem na facebook-u pełna relacja w jednym miejscu:

http://www.facebook.com/m...57594670&type=1

Jeśli ktoś nie ma facebook-a wklejam kilka najlepszych wg mnie fotek:











fot. Mateusz Dąbrowski
_________________
Roverlution
 
 
 
Gekus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 161
Skąd: Kraków, Nowa Huta



Wysłany: Czw Sty 26, 2012 15:25   

Wojtek88 napisał/a:
Jeśli ktoś nie ma facebook-a wklejam kilka najlepszych wg mnie fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

fot. Mateusz Dąbrowski


.. ŁAŁ ! Dawno nie widziałem tak wypucowanego kanciaka! Śliczny jest! :ok:
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 19:16   

Wojtek88, a pod względem technicznym też jest tak wypucowany
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 20:15   

Auto jest w automacie, przegubów nie słychać, gumki w zawiasie były wymieniane ponad rok temu a 5 tys. kilometrów nie zrobiłem przez ostatnie półtora roku. Ostatnio dłuższa trasa to wakacje i spalanie na poziomie 7l/100km z klimą włączoną ;) Robiąc rolkę napinacza, zrobiono geometrię i zbieżność, fachowiec w Arce-Auto Kuźni powiedział, że dawno nie miał do czynienia z automatem tego typu w tak dobrym stanie :roll: Kupiłem też KYB na przód, bo auto przeglądu nie przechodziło, po wymianie ich, bez żadnych ALE Rover ma już od kilku miesięcy przegląd ale i tak mało jeździ ;)

Pod maską trochę poci się obok skrzyni i spod aparatu, ale to dosłownie pocenie się ;) Niebawem wleci pokrywa zaworów pomalowana proszkowo (polecam FoxBox'a z Warszawy, tanio i dobrze ;) )

Jedyny mankament, to delikatny negatyw lewego koła z tyłu, pytałem o tylne rozpórki tutaj na forum, czy pasują z Concerto, ale nikt nie raczył odpisać, może nikt nie wie? :oops:

Generalnie w aucie od 1996, robione było wszystko od A do Z na czas i ja teraz po moim śp. Tacie będę kontynuował. Zacząłem od detailing-u, bo auto miało kilka rysek i porządna korekta lakieru musiała być ze względów estetycznych - ten lakier ma po prostu ogromną głębie! :mrgreen:

Według mnie, nie ma sensu pucowania auta, jeśli zawieszenie jest w opłakanym stanie, hamulce nie działają, nie ma sprzęgła itd. Ten samochód nie jest broń Boże przygotowany na sprzedaż, mam nadzieję, że będzie bardzo długo w mojej rodzinie.
_________________
Roverlution
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 26, 2012 20:55   

Wojtek88 no to pogratulować salonówki z 92 roku :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 02, 2012 17:46   

Kilka fotek:






Przed:


Po:
_________________
Roverlution
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 02, 2012 17:58   

Chyba najbardziej dopieszczony kanciak na naszym forum. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink