Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45/MG ZS] Zagadka z temperaturą z nawiewów ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45/MG ZS] Zagadka z temperaturą z nawiewów ?
Autor Wiadomość
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 16:20   [R45/MG ZS] Zagadka z temperaturą z nawiewów ?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003

Witam,

słuchajcie mam następujący problem.

Powietrze , które wylatuje z nawiewów jest ciągle chłodne.
Mimo , że kręcę pokrętłem od ustawiania temperatury to wylatujące powietrze nie znacznie tylko się różni.
W pozycji "zimne" wszystko działa tak jak powinno ale kiedy biorę pokrętło na pozycję "ciepło" to powietrze tylko nieznacznie jest cieplejsze a w zasadzie to ciągle bardzo chłodne.Wraz ze wzrostem ustawianej temperatury można poczuć , że temperatura się zmienia ale nie jest taka jak powinna być.
Co najdziwniejsze czasem wszystko jest dobrze...ale zdarza się to bardzo rzadko i nie ma na to raczej reguły.


Jeżeli chodzi natomiast o zachowania temperatury silnika to wszystko jest super i bez zmian.Silnik nagrzewa się normalnie , trzyma normalnie temperaturę itp..

Co proponujecie sprawdzić po kolei , a może ktoś miał podobny problem ?


Zależy mi bardzo na temacie bo w aucie nie idzie wytrzymać , zbyt chłodno jest rano :-(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 16:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 16:37   

Armandoo, Zobacz w komorze silnika, na ścianie grodziowej na dole kolo Turbiny, czy się linka nie odczepiła od tego suwaka co podaje ciepły płyn na wymiennik ciepła. U mnie tak tez było jak go kupiłem. Wygięło się koluszko się się trzyma :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 20:47   

Remi nic nie rozumiem ?? ?



PS.Nie mam turbiny , to benzyna V6
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 21:03   

Armandoo, Między silnikiem, a ścianą grodziową znajdziesz dwa przewody, które wchodzą w ścianę grodziową. Na jednym z tych przewodów znajduje się zawór, który otwiera przepływ płynu do nagrzewnicy. Sprawdź, czy ten zawór się otwiera i zamyka. Jedna osoba w kabinie kręci pokrętłem od temperatury, a druga obserwuje, czy zawór działa. Nie ma opcji aby tego nie zauważyć.
Jeżeli zawór działa, a ogrzewania nadal nie ma, to sprawdź czy czasem przewód powrotny od nagrzewnicy nie jest chłodny. Jeżeli przewód za zaworem jest gorący, a powrotny chłodny, to nagrzewnica jest zapowietrzono lub zatkana.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 21:34   

Cytat:
Co proponujecie sprawdzić po kolei , a może ktoś miał podobny problem ?

Miałem tak gdy płynu w zbiorniczku wyrównawczym było za mało.
Jeśli płynu jest tyle co trzeba to jak już napisał Remi55 i tronsek.
Rozumiem że suwak pomiędzy kratkami z przodu masz na szarej strzałce (nie niebieskiej).
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 21:46   

Płynu jest ok. Nawiewy ustawione są ok , jeżdzę tym autem już kilka lat , więc znam go całkiem nieźle :mrgreen:

Chłopaki sprawdzę jutro te przewody , jak nie będę kumał co jest co to wrzucę zdjęcie i poproszę was o pomoc.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 20, 2011 21:50   

Armandoo, Ahh sorki nie wiem czemu mi się ciągle wydaje ze ty masz IDT :mrgreen: Jak cos to porób fotki ścianki grodziowej to tobie pokaże o co chodzi :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 21:55   

Witam , ponownie.

Sprawdziłem przewody , o których pisaliście.Zrobiłem zdjęcia i pozaznaczałem cyferkami ze strzałkami co jak się zachowuje.


Obrazek 1
Ściana grodziowa

Strzałka 1. Zawór porusza się ( trochę ciężko jakby chodził ale ogólnie działa )
Strzałka 2. Lewa rurka , na której umieszczony jest zawór jest baaardzo gorąca zarówno przed zaworem ( przy ścianie grodziowej ) jak i za zaworem.
Strzałka 3. Prawa rurka jest ciepła ale nie tak gorąca jak lewa rurka.Ciepła jest na odcinku do zbiornika wyrównawczego oraz w drugą stroną do trójnika. Trójnik opisany na kolejnym obrazku.


Obrazek 2 Trójnik , do którego dochodzi prawa rurka ze ściany grodziowej.Trójnik umiejscowiony jest po prawej stronie silnika.

Strzałka 1. Rurka , która dochodzi ze ściany grodziowej ( ta prawa ) jest ciepła ale nie gorąca
Strzałka 2. Rurka baaardzo gorąca
Strzałka 3. Rurka baaardzo gorąca


Nie wiem co o tym myśleć. Proszę bardzo o pomoc co dalej.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 22:00   

Armandoo napisał/a:
Obrazek 1 Ściana grodziowa

Strzałka 1. Zawór porusza się ( trochę ciężko jakby chodził ale ogólnie działa )


dokładnie i tutaj widać ta linkę która idzie od sterowania :razz: Zobacz jak się to rusza niech ktoś w środku kreci i obserwuj czy się całkiem otwiera. WD40 można posmarować. A jak coś to ja odepnij i otwórz ręcznie zawór i zobacz jak będzie grzanie. (nie musisz nic odkręcać tylko ten drut co wystaje ściągnie z tego zaworka)

Możliwe ze wymiennik zapchany jak to nic nie pomoże :sad:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 22:07   

Rusza się po całości , ale powietrze robi się tylko troszkę cieplejsze, ogólnie dalej zimne .Przestawiałem ręcznie i to samo.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 22:12   

Armandoo, To coś zapchane jest :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 22:14   

Remi55 napisał/a:
Armandoo, To coś zapchane jest :neutral:

Może filtr kabinowy?
Skoro idzie ciepło w przewodach trzeba szukać przyczyny w dmuchawie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 22:14   

Filtr kabinowy jest git

1.A co tu może być zapchane ?

2.Czy od pokrętła ciepło-zimno idzie jeszcze jakaś inna linka co coś otwiera i zamyka czy tylko ta jedna ?
Może coś innego gdzieś się jeszcze nie do końca otwiera co daje ciepłe powietrze?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 22:17   

greg-si, Jak by był zapchany to by kiepsko dmuchało ale dmucha dobrze tylko ze zimnym powietrzem :neutral:

Armandoo, Nie wiem mógł ktoś coś sypać weszcznij do płynu, jakiś uszczelniacz do chłodnic i się zakleiło albo kamień się zrobił w środku :neutral: Spróbuj przepłukać wymiennik :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 22:19   

Chłodnica nigdy nie ruszana , nic nie sypane

Ok, przepukam ten wymiennik tylko gdzie go znajde ?
Domyślam się , że potem czeka mnie jakieś odpowietrzanie układu :cry:


Czy coś się jeszcze może nie otwierać do końca ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 22:31   

Armandoo, aha czekaj bo ty masz KV6 może zapowietrzone jest tylko :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 22:34   

W sensie , że układ cały zapowietrzony ? A to może być faktycznie.

Tylko jak go odpowietrzyć i sprawdzić ?

Baaardzo proszę o opis dokładnie jak odpowietrzyć układ chłodzenia wraz z nagrzewnicą w moim MG !! !
Przeczytałem milion wątków na ten temat ale już mam mętlik w głowie i nic nie kumam.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 00:27   

na rurce od termostatu przy skrzyni masz odpowietrznik, wykreć go delikatnie i dolewaj powolutku płynu do zbiorniczka do momentu, az bedzie wylatywal przez odpowietrznik sam plyn, bez bąbelków powietrza. Jeśli uwalisz odpowietrznik co jest możliwe, bo jest plastikowy to idz do sklepu z rzeczami do ogrzewania wody kanalizacji i kup trojnik o srednicy tego węża i załóż odpowietrznik z kaloryfera na ten trojnik, taki normalny jak w domu, w naszje 75tce bardzo dobrze się taki patent sprawdza. Na moje, to masz zapchaną nagrzewnice, przerabiałem to samo w 75tce, w ZS jak narazie jest oki. Jeśli płyn jest ok tak jak mówisz i motor się nie grzeje to odpowietrzenie raczej dużo nie da, radziłbym wyjąć nagrzewnice i ją porządnie odkamienić. Robiłem to w 75 - płukanie środkiem firmy Prestone + kwasek cytrynowy i gorąca woda, kamienia było baaardzo dużo. Pomogło zdecydowanie. Jeśli wyjęcie nagrzewnicy wiąże się z rozdarciem całego wnętrza auta, to kup jakiś srodek do odkamieniania układu chlodzenia i go zalej. Rowniez i to robilem w 75 - spuscilem stary plyn, potem woda z tym specyfikiem, odpalic motor, spuscic syf, jeszcze raz, potem sama woda zeby go wyplukac i na koniec nowy plyn. Szlamu było coniemiara, ogrzewnie działa jeszcze lepiej a i motor mniej sie grzeje, zauwazalnie :ok: w ZS mialem czysciutki uklad takze zalalem go tylko nowym plynem. Powodzenia ;)

PS. jeszcze co do odpowietrzania, to w 75 najlepiej spraedzała się taka metoda: odkręcony odpowietrznik, płynu full w zbiorniczku i dajesz w zbiornik ;) tzn dmuchasz ile sił w płucach w zbiorniczek płynu, przepychasz płyn przez układ. Bardzo dobrze się odpowietrza, choć jest to praco i czaso chłonne. Sprawdziło się bdb kiedy w 75 był pusty układ chłodzenia. W ZS po wymianie termostatu też mi brakowało duzo plynu i wystarczylo to co pisalem wyzej, plynu nie ubywa, ogrzewanie dziala super. Oby pomoglo :ok:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 15:56   

Markzo napisał/a:
PS. jeszcze co do odpowietrzania, to w 75 najlepiej spraedzała się taka metoda: odkręcony odpowietrznik, płynu full w zbiorniczku i dajesz w zbiornik ;) tzn dmuchasz ile sił w płucach w zbiorniczek płynu, przepychasz płyn przez układ. Bardzo dobrze się odpowietrza, choć jest to praco i czaso chłonne. Sprawdziło się bdb kiedy w 75 był pusty układ chłodzenia. W ZS po wymianie termostatu też mi brakowało duzo plynu i wystarczylo to co pisalem wyzej, plynu nie ubywa, ogrzewanie dziala super. Oby pomoglo :ok:


To się tez sprawdza w L-series :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 16:24   

Witam,

byłem dzisiaj w sprawdzonym serwisie chłodnic i układ chłodzenia zapytać o płukanie nagrzewnicy.

Ku mojemu zadowoleniu poinformowano mnie , że płukanie nagrzewnicy na aucie wraz z przeglądem układu chłodzenia i wymianu płynu chłodniczego z odpowietrzeniem to koszt 50zł.,
W przypadku problemów maks 80zł.
Oczywiście mój płyn chłodniczy.

W związku z czym zdecyduje się na taki zabieg. Sam nie będę wydziwiał bo się nie znam. Zobaczymy co pomoże bo mam już dosyć siedzieć w aucie "lodówce".

O efektach poinformuję na forum.


Trzy pytanka jeszcze:

1.Ile wchodzi płynu w cały układ chłodzenia w MG ZS 180 2,5 KV6
2.Czy mogę prosić o zdjęcie silnika gdzie zaznaczony jest odpowietrznik układu chłodzenia , o którym pisał Markzo
3.Sugerujecie zwrócić uwagę na coś konkretnego podczas płukania układu , coś jeszcze tam sprawdzić ważnego ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Dziwny zapach z nawiewów
Alexi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Gru 02, 2010 07:25
Alexi
Brak nowych postów [R45] Śmierdzi z nawiewów po wyłączeniu klimy
nie umiałem tego łądniej opisać :P
Ley Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Pon Paź 26, 2009 11:20
denirok
Brak nowych postów [R400] Konfetti wylatuje z nawiewów :D
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Kwi 19, 2009 16:12
kasjopea
Brak nowych postów [400] Problem z elektryką po czyszczeniu nawiewów
radzio1911 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lis 27, 2011 20:36
radzio1911
Brak nowych postów [R400/45/MG ZS] Nietypowe tarcze pokręteł nawiewów
Armandoo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Mar 11, 2009 08:59
Mix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink