Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i] Odcięcie pompy paliwa podczas pracy na LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i] Odcięcie pompy paliwa podczas pracy na LPG
Autor Wiadomość
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



  Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 13:48   [R214i] Odcięcie pompy paliwa podczas pracy na LPG
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Witam,

czy ktoś z kolegów ma może odcięcie pompy paliwowej sparowane z instalacją LPG?? Doświadczony ostatnią wymianą pompy spowodowaną małą ilości paliwa w zbiorniku pomyślałem, ze pompka paliwowa mogłaby się wyłączać podczas przełączania na LPG.
Ktoś robił u siebie takie odcięcie i czy wpływa ono jakoś na późniejsze prawidłowe działanie silnika na benzynie??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 13:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 13:58   

Raczej miało by to więcej plusów niż minusów, mógł by się tylko pojawić problem w czasie przełączania na benzynę z LPG, np. chwilowe osłabienie silnika lub czkawki (niskie ciśnienie paliwa w instalacji).
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 14:04   

Jest to zły pomysł powodujący przegrzewanie i zapiekanie się wtrysków. Tam paliwo ma przepływać chłodząc przy okazji wszystko co jest z tym związane. Dla ochrony pompy najlepszą rzeczą jest zatankować 10l. :???: :???:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 14:11   

R-200 napisał/a:
Jest to zły pomysł powodujący przegrzewanie i zapiekanie się wtrysków. Tam paliwo ma przepływać chłodząc przy okazji wszystko co jest z tym związane. Dla ochrony pompy najlepszą rzeczą jest zatankować 10l. :???: :???:


Dlaczego miały by się przegrzewać? Rozumiem jak by kolektor był aluminiowy, ale on jest plastikowy, sam przepływ powietrza i chłodny gaz powinien wystarczyć.
 
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 14:48   

ADI-mistrzu napisał/a:
R-200 napisał/a:
Jest to zły pomysł powodujący przegrzewanie i zapiekanie się wtrysków. Tam paliwo ma przepływać chłodząc przy okazji wszystko co jest z tym związane. Dla ochrony pompy najlepszą rzeczą jest zatankować 10l. :???: :???:


Dlaczego miały by się przegrzewać? Rozumiem jak by kolektor był aluminiowy, ale on jest plastikowy, sam przepływ powietrza i chłodny gaz powinien wystarczyć.


U mnie kolektor dolotowy jest aluminiowy :) Jeszcze jedno ale, skoro wtryskiwacze milkną w chwili przełączenia na gaz to czy dalej pracują??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 14:51   

Nie pracują.
 
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 14:55   

ADI-mistrzu napisał/a:
Nie pracują.


Czyli mogą zapiec się od temp kolektora??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 15:07   

Trzeba by było tak naprawdę sprawdzić jaka jest jego temperatura po rozgrzaniu silnika.
Jeśli 60/70°C nie przekracza to można odciąć paliwo, a raczej na pewno tyle nie osiąga bo by Cię poparzyło więc ja bym na Twoim miejscu wyłączał pompę :wink:
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Wrz 03, 2011 21:53   

tomi83 napisał/a:
czy ktoś z kolegów ma może odcięcie pompy paliwowej sparowane z instalacją LPG?

Mam wykonane własnoręcznie odcięcie zasilania pompy paliwa podczas pracy na LPG. Jest to banalnie proste do wykonania. Przekaźnik samochodowy ze stykiem przełącznym podłączony jest cewką równolegle do elektromagnesu zaworu w butli. Styki normalnie zwarte przekaźnika właczone są w szereg z przewodem zasilania pompy paliwa. Po załączeniu się instalacji LPG dodatkowy przekaźnik również się załącza i przerywa obwód zasilania pompy.
Co do opinii przedmówców - jeżdżę tak już ładnych kilka lat i nie zaobserwowałem żadnych negatywnych skutków wyłaczonej pompy - ani zapieczonych wtrysków, ani szarpnięć czy spadków mocy przy przełączaniu z LPG na PB.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Wrz 03, 2011 22:09   

Wtryskom raczej nic nie powinno być, bo i tak chłodzenie paliwem jest praktycznie znikome...

Tak więc można odcinać pompę, przynajmniej nie będzie się tak męczyła :wink:
 
 
 
bowalc 



Dołączyła: 22 Lis 2011
Posty: 1
Skąd: Kluczbork



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 13:32   

Hej mam pytanie, czy ktoś może wie, jak dojść do pompki paliwowej w Rover 214 Si??? Rocznik 1998
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 13:43   

Trzeba ściągnąć bak, niema innego wyjścia.
 
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 20:47   

a czy nie znacznie prostszym rozwiązaniem jest zatankować do pełna a potem uzupełniać po 10-15 litrów ?? ??
Nie potrzeba główkować wstawiać jakiś przełączników itd które i tak nie wiadomo czemu mają służyć, myślę iż jeżeli takie odcięcie było by wskazane to przy montażu gazu każdy by to stosował.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214i 96r ] odciecie zaplonu po odlaczeniu akumulatora
pavvelv Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Cze 07, 2008 23:26
Ciufa
Brak nowych postów [R200] dziwne "pykanie" silnika podczas pracy
capsoft Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Maj 09, 2014 17:57
capsoft
Brak nowych postów [R214i] wymiana paska od pompy wspomagania
tapicer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Kwi 14, 2010 13:48
darek_wp
Brak nowych postów [R214i 96'] piszczenie hamulców podczas hamowania
pakooo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Nie Sie 26, 2007 09:37
krzych1
Brak nowych postów [R214i] Silnik przerywa podczas przyśpieszania
tomi83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Sro Lis 30, 2011 18:49
wachu990



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink