Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 25 2.0 idt 2001] Wybór akumulatora.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 25 2.0 idt 2001] Wybór akumulatora.
Autor Wiadomość
Lutek 



Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 46
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Lis 27, 2011 10:15   [Rover 25 2.0 idt 2001] Wybór akumulatora.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam.Zastanawiam się nad wyborem akumulatora Bosch S5 74Ah czy Bosch S5 77Ah.Chciałbym mieć zapas prądu i zdecydowałem sie na ten 77ah a w sklepie mi odradzili twierdził że nie będzie doładowany.Wydaje mi się że mit z doładowywaniem i niedoładowywaniem to ściema.Na rozruch bierzesz ,,X" prądu i alternator oddaje ten ,,X" i nie ważne jaką pojemność ma akumulator tylko czy alternator będzie miał tyle czasu żeby doładować.Może ktoś z Was ma używa któregoś z wyżej wymienionych i coś podpowie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 27, 2011 10:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 27, 2011 10:26   

ja mam u siebie Centre 77 ah 720 A i 0 problemów jedyny - ze trzeba wyciągnąć tech uchwyt co trzym aku
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
hertz25 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 538
Skąd: Maków Maz

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 27, 2011 11:03   

u mnie powinien byc chyba 45ah a mam 60ah i dziala :wink:
_________________
....special stereo system ....
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lis 27, 2011 11:22   

Lutek, jesli wejdzie to się nie zstanawiaj ... a to niedoładowanie to mit jeszcze z czasów prądnicy w maluchu :ok: Osobiście miałem w swoim SDi 72 Ah ale różnica miedzy 72 a 77 to 15mm wysokosci tylo .. pozostałe wymiary są takie same :ok: więc powinien wejść :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Lis 27, 2011 11:30   

Nieważne który kupisz, oba będą pasowały. Ja mam 74Ah CA-CA i jeżdżę na nim 7 rok.
 
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Nie Gru 11, 2011 18:22   

A ja polecam i będę polecać Centrę Futurę i innego nie kupię. W tej chwili mam (jeśli dobrze pamiętam) "tylko" 58Ah. Za 3 miesiące minie 3 lata użytkowania i hula bez zarzutów. Polecam :)

Steff
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 11, 2011 18:26   

Ja również polecam Centra Futura 77A.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 12, 2011 20:17   

tronsek napisał/a:
Ja również polecam Centra Futura 77A.


Też Polecam , Bo mam ! ;] :ok:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BrunoWarcianski 



Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 44
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 10:02   

Dziś rano zaliczyłem mały jogging na przystanek autobusowy...
Rozrusznik kręcił, auto nie zapalało. Bak pełny (od zalania Diesel Extra z Shella do pełna przejechałem niecałe 80km), filtr paliwa wymieniony we wrześniu, auto w ciągłym użytkowaniu - codziennie gdzieś jeżdżę, wczoraj około 30 km.
Co może być przyczyną tego, że auto nie odpaliło? Czy mimo wszystko akumulator, bo może dawał za niskie napięcie prądu? Kręcąc rozrusznikiem prawie go rozładowałem do reszty, ale kręciłem z 10-12 razy po kilka sekund...
Dziś wieczorem jak wrócę z pracy wyjmę akumulator i podładuję go prostownikiem. W domu będę około 19, a odepnę go pewnie przed 6 rano, więc ładować się będzie jakieś 10-11h. Potem spróbuję uruchomić samochód...
Czy wyjmujecie akumulatory z auta na noc przy takich mrozach jak obecnie (-13'C)?
Byłbym wdzięczny za sugestie.

A może - czego bym bardzo nie chciał - wobec tego, co się stało powinienem się liczyć z zakupem nowego akumulatora w niedługim czasie...?
A wtedy co? Centra Futura 77A? Czy wystarczy Centry Futura 72Ah? Wymianę akumulatora na nowy traktuję - ze względów finansowych obecnie - jako ostateczność.
 
 
TUPTUS2012 



Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: Nowy Sącz

Rover 2200

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 11:12   

Mysle ze 65 ah to wystarczająco biorąc pod uwage pojemniość dwóch litrów polecam centre sprawdzona firma
 
 
BrunoWarcianski 



Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 44
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 11:23   

TUPTUS2012 napisał/a:

Mysle ze 65 ah to wystarczająco biorąc pod uwage pojemniość dwóch litrów polecam centre sprawdzona firma

Dzięki za wskazówkę. Myślę, że jeśli miałbym już kupować nowy akumulator, to właśnie Centrę i wtedy tylko zastanawiałbym się nad pojemnością.
Niemniej mam nadzieję, że w moim przypadku tego uniknę, zastanawiam się nad świecami żarowymi.
Metodą krótkich skojarzeń: akumulator kręcił wałem, paliwo było dobre, wtryski nie nawalały, więc być może świece?
Jak je sprawdzić? A może trop ze świecami jest fałszywy?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 14:21   

Albo zmierzyć rezystancję każdej z osobna (ok 1 oma powinny mieć), albo prąd jaki pobierają (ok 12A na świecę), lub jak masz cheć, to wykręcić i zobaczyć czy grzeją na krótko do akumulatora. A w ogóle to zaczać od tego, czy dochodzi do nich prąd ... lubi padać przekaźnik od świec czasami.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
BrunoWarcianski 



Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 44
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 14:47   

Brt napisał/a:
A w ogóle to zaczać od tego, czy dochodzi do nich prąd ... lubi padać przekaźnik od świec czasami.

OK, a czy wtedy nie byłoby widać, że coś jest nie tak po kontrolce na desce rozdzielczej? Bo ta wskazuje normalnie, że świece się grzeją i gaśnie po kilku sekundach.
Dzięki za podpowiedź jak sprawdzić świece.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 14:51   

prędzej zobaczysz, po światełku oświetlenia wnętrza ... przy otwartych drzwiach przekręć kluczyk w stacyjce ... jak przygaśnei światełko, to jest duże prawdopodobieństwo, że świece dostają prąd.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
BrunoWarcianski 



Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 44
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 15:00   

To akurat pamiętam - jak przekręcałem rano kluczyk to przygasało światełko na podsufitce, podświetlenie deski rozdzielczej i zegar, więc mogę chyba przyjąć, że dostają prąd.

Dzwoniłem do zaprzyjaźnionego warsztatu i facet powiedział, że najzwyczajniej w świecie mogło mi paliwo zgęstnieć i z powodu mrozu nie mogłem odpalić, ale świece i akumulator i tak sprawdzę.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 15:01   

Również polecam Centrę Futurę 77Ah, siedzi u mnie 3 zimę i złego słowa nie powiem, ale aku to nie wszystko, przed zimą, zawsze warto:
- wymienić filtr paliwa
- sprawdzić układ świec żarowych ( świece- każdą z osobna+ przekaźnik świec)
- zimą stosować dodatek do paliwa
...tyczy się każdego diesla, nie tylko Roverków.
Nauczony moimi doświadczeniami z mej pierwszej zimy z dieslem, teraz zawsze jesienią sprawdzam te w/w sprawy i pali od strzała, jeżeli temp. spadnie w okolice -10, to przed odpaleniem, podgrzewam świeczki 2 razy.
 
 
BrunoWarcianski 



Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 44
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 15:10   

Ja właśnie przechodzę pierwszą zimę z dieslem ;)
Filtr paliwa Bosch nowy założyłem w ostatnim tygodniu września.
Nie sprawdzałem świec - tutaj słuszna uwaga i wciąż wydaje mi się, że w świecach może tkwić przyczyna porannego "bezruchu".
Dodatki - dotąd nie dolewałem, starałem się lać po prostu dobre paliwo, ale może rzeczywiście warto.
Z dieslem - mimo galopujących cen ropy i wielu argumentów na "nie" - chciałbym jeszcze wiele zim spędzić ;)


A przy okazji - przepraszam za głupie pytanie - ile świec odpowiada za zapłon?
(R25 2.0 iDT 101KM rocznik 2000)
Bo gdzieś czytałem, że dwie. Zastanawiam się nad zakupem tych:
http://allegro.pl/swiece-...2042836845.html
Potrzebuje ich więcej niż dwie?
Sorry za blondyniaste pytanie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 15:17   

4 .. na każdy cylinder 1 szt. ale zanim kupisz sprawdź czy grzeję te co masz :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 15:25   

BrunoWarcianski napisał/a:
Dodatki - dotąd nie dolewałem, starałem się lać po prostu dobre paliwo, ale może rzeczywiście warto.

Ja wcześniej też nie dolewałem- wychodziłem z tego samego założenia co Ty ( tankuję na jednej stacji dobre paliwo ) , ale jak mi złapało, od tamtej pory stosuję- koszt depresatora śmieszny ok. 35pln- 1l starcza mi na 2 zimy. Zima , zimie nierówna, ale jak już temp. spadają poniżej - 10 stopni, to na parkingu pod blokiem cuda się dzieją :mrgreen: i nie tylko z dieslami ;)
 
 
BrunoWarcianski 



Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 44
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 15:25   

Brt napisał/a:
4 .. na każdy cylinder 1 szt. ale zanim kupisz sprawdź czy grzeję te co masz :ok:

Dzięki. Gdzieś czytałem, że 2, ale nie mogłem znaleźć, gdzie, żeby potwierdzić. Potem główkowałem, że skoro 4 cylindry i 2 zawory na cylinder to muszą być 4, ale nie byłem pewien i głupio wierzyłem temu, co skądś zapamiętałem.
Raz jeszcze przepraszam za blondyniaste pytanie ;)


A co do depresatora - czuję się przekonany :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [ Moduł komfortu Rover 25 2001 ]
ChetnyWiedzy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Sty 15, 2018 16:43
Harry
Brak nowych postów [rover 25 2001 r 2.0 itd ] Pompa wtryskowa ?
gwidon1701 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Czw Cze 04, 2015 17:33
kadzaf
Brak nowych postów [Rover 25 2001 2.0 diesel pomocy!!!]
mirzdz89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Wrz 11, 2013 14:44
Raptile
Brak nowych postów [Rover 25 1.4 2001] Problem z kontrolką ładowania
tymonides Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Kwi 30, 2008 15:12
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink