Forum Klubu ROVERki.pl :: [Poldorover 1.4 16V] Szarpie na zimnym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Czw Lis 17, 2011 21:43
[Poldorover 1.4 16V] Szarpie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Stingerek 



Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Przemyśl



  Wysłany: Czw Lis 17, 2011 22:45   [Poldorover 1.4 16V] Szarpie na zimnym silniku
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Podobnie jak kilku znajomych od jakiegoś czasu zmagamy się z pewnym dziwacznym problemem. Przeczytałem chyba wszystkie podobne do mojego tematy na forum jednak tam rozwiązaniem okazało się to co u mnie nie przyniosło rezultatów - podobnie u kolegów.
Dotyczy to CONAJMNIEJ kilku samochodów.

Otóż problem jawi się następująco:

Po nocy odpalam samochód - przy próbie gwałtownego (albo w ogóle szybszego ) dodania gazu samochód szarpie kicha prycha przerywa tak jakby nie chodził to na jeden to na dwa baniaki.

Wystarczy że pochodzi około 3-4 minuty mogę go wtedy zgasić, odczekać 5-10 minut i chodzi jak marzenie.

Mówiąc prościej wystarczy lekko nagrzać silnik i problem ustaje.
Właściwie to zachowuje się tak jak "gdzieś woda wysychała" po krótkim czasie i chodził normalnie.

Jednak przyczyną na 100 % nie jest wilgoć ! stał dwa dni w ogrzewanym garażu i nic. Dodatkowo cały układ zapłonowy wymyty wysuszony, zabezpieczony preparatem.Zimny dalej tak samo się zachowuje.


Co wymienione:
- Kable WN
- Świece
- Kopułka
- Palec
- Cewka
- Komputer
- Czujnik położenia przepustnicy
- Silnik krokowy
- Przepustnica
- Czujnik temperatury dla komputera
- Czujnik temperatury w kolektorze ssącym
- Czujnik położenia wału
- Listwa wtryskowa wraz z wtryskiwaczami
- Filtr paliwa/powietrza/gazu

Identyczne objawy na benzynie i na gazie.
Przy próbie delikatnego płynnego dodania gazu problem nie występuje. (jednak o normalnym ruszeniu spod świateł nie ma mowy)
Problem nie występuje powyżej 3500RPM (normalnie jak ręką odjął)


Podejrzewam jedną rzecz - ale nie chce "ukierunkowywać" waszej ewentualnej dedukcji swoją nie do końca pewną teorią.

[ Dodano: Czw Lis 17, 2011 22:45 ]
dziękuję za przeniesienie tematu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 17, 2011 22:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lis 18, 2011 00:21   

czesci wymieniales na nowe czy rzekomo sprawne z innego auta?
po odpaleniu jakie obroty?
w polderze cewka jest "zwykla" ? w sensie walec z zelmotu?
plyn trzyma poziom czy ucieka gdzies lecz nie wiadomo gdzie?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Stingerek 



Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pią Lis 18, 2011 22:13   

Wszystkie części były podmieniane z dwóch identycznych samochodów w których objaw nie występuje.
Moje części jeździły w tychże samochodach kilka dni bez żadnych kłopotów.

Na nowe wymienione wszystko z wyjątkiem przepustnicy.

Po odpaleniu rano jak jest dość chłodno obroty wynoszą 1200-1300RPM i powoli spadają wraz ze wzrostem temperatury.

Zwykła cewka jest.

Płyn trzyma poziom - autko miało robionego HGF 10000km temu. Brak objawów HGF
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lis 18, 2011 22:36   

dolot szczelny? moze gdzies na styku kolektor/glowica masz lewe powietrze?

generalnie takie hopkowanie to za uboga mieszanka, powiedzlabym paliwo ale ty masz ten objaw na gazie tez, sekwencja chociaz?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Poldi98 



Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 4
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Lis 18, 2011 22:55   

Dodaje filmik jak to wygląda u mnie :
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
u kolegi Stingerka jest identycznie
 
 
Stingerek 



Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sob Lis 19, 2011 01:13   

U mnie to wygląda tak:
ZIMNY
Szarpie - nagłe dodanie gazu szarpie / lekkko dodaje gaz nie szarpie
http://www.youtube.com/watch?v=etw6aXEmPTM


CIEPŁY:
http://www.youtube.com/watch?v=hw5SEnNgqXY

Wszystko ok , 5 minut postoju, silnik "oddał ciepło" i spokój.


Cytat:

dolot szczelny? moze gdzies na styku kolektor/glowica masz lewe powietrze?

Szczelny jak tyłek heteroseksualisty.

Gdzie na podkarpaciu znajdę kogoś kto może mnie podłączyć pod komputer ?

Problem występuje na benzynie i na gazie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Ford Focus 2.0 zetec] Kopci na zimnym silniku
tomimacko Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 0 Czw Wrz 22, 2011 07:39
tomimacko
Brak nowych postów [Poldorover - K16] Przepustnica
Wskazowki dot. rozbiorki i zbiorki :)
Eddek Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 5 Pią Cze 13, 2008 07:06
Eddek
Brak nowych postów [Poldorover 1.4 95r] Problem z oknem
szakal_wawa Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 3 Pon Mar 30, 2009 20:58
Gość
Brak nowych postów [Poldorover 1,4 16V 95'] problemy z uruchomieniem
wojciod Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 3 Pią Kwi 18, 2008 23:00
piter34
Brak nowych postów [PoldoROVER 1.4] Nie można odpalić po HGF
MarcinRad Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Czw Lut 28, 2008 08:29
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink