Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 20:29   [MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.

Witam,

Temat zakładam jako czysta ciekawostka (jak na razie :mrgreen: ).

Tak myślałem aby może wsadzić do budy MG ZR silnik 1.8T, tylko pytanie czy mocowanie silnika podejdzie czy potrzeba była by rzeźba?

Patrzyłem na zdjęcia tej jednostki i także jest czujnik podciśnienia kolektora, ale czy taki sam jak w 1.8 nie uturbionym? Czym różnią się te silniki w ogóle?

Wiem że jest inne sprężanie, ale czy są np. jakieś dodatkowe czujniki tam zamontowane? Jak jest z głowicą, jest ta sama co w normalnym 1.8?

[ Dodano: Sro Gru 07, 2011 20:29 ]
W tym silniku standardowo jest dwumasa czy zwykłe koło zamachowe ?
Ostatnio zmieniony przez ADI-mistrzu Pią Gru 23, 2011 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 07, 2011 20:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 20:58   

na pewno dochodzi chciażby czujnik ciśnienia doładowania, inaczej będą podciśnienia w ogóle spodziewał bym sie wielu czujników w innych miejscach, inna przepływka jak sądzę ..

i wiele innych spraw które wyjdą w trakcie na pewno ;p
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 22:31   

Nooo przepływki akurat niema w benzyniakach.

Patrząc na zdjęcia to czujnik podciśnienia jest podobny, ale może tylko podobny.
Jest jak widzę założony zaworek jednokierunkowy na przewód od odmy.
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 22:32   

nie znam 1.8t ale jednak większość auto posiada przepływki, czy to benzyna czy diesel .
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 22:42   

w silnikach k-serii żaden silnik nie posiada przepływomierza, przynajmniej niema z nimi problemu.

Odnoście koła, jest tylko zamachowe, ciekawe czy dużo zabawy by było aby z czegoś innego dwumasowe zaadoptować.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 22:45   

ADI-mistrzu, szkoda że wcześniej mnie ktoś nie namówił to już bym znał odpowiedź ;) żałuję troszkę bo 1,8T jest troszkę bardziej podatne na mody ;) więcej frajdy by sprawiało z jazdy i turbognojowozy by tak na drogach nie doskwierały ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 23:27   

No mi tak troszkę tak myśli śmigają aby kupić budkę MG ZR i wsadzić tam 1.8T :razz:
O głowicę się pytam ponieważ strasznie mnie kusi wsadzić tam mimo wszystko VVC, czyli zrobić 1.8TVi :mrgreen:
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 08:21   

ADI-mistrzu napisał/a:
No mi tak troszkę tak myśli śmigają aby kupić budkę MG ZR i wsadzić tam 1.8T :razz:
O głowicę się pytam ponieważ strasznie mnie kusi wsadzić tam mimo wszystko VVC, czyli zrobić 1.8TVi :mrgreen:


hmm może być problem bo vvc musi też być sterowane, nie wiem czy nie łatwiej byłoby do elektroniki VVC dołożyć turbawkę
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 13:09   

ADI-mistrzu, Ty wpadłeś na taki pomysł :hm: Ciekawe ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 14:30   

Raptile przepraszam, tak to ty mi podsunąłeś pomysł z 1.8T, ja tylko domyśliłem VVC :wink:

Myślałem aby 1.8T wziąć na wiązce i kompie z 1.8VVC, dlatego pytam o czujniki.
Było by to prostsze ponieważ silnik jest już do turbo przystosowany, kwestia tylko głowicy.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 17:54   

ADI-mistrzu, ciekawy projekt, trzymam kciuki :) z Twoimi umiejętnościami to z pewnością dasz radę :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 18:12   

Tylko trzeba jeszcze tych kilka rzeczy wiedzieć :wink:

Ogółem to planuje tak:
- wstawić silnik 1.8T
- przerobić głowicę aby VVC wpasowało lub wstawić głowicę od VVC
- ECU i całe okablowanie od wersji VVC
- przerobić kolektor dolotowy tak aby posiadał przepustnicę na każdy kanał
- wstawienie koła dwumasowego zamiast zamachowego
- wstawienie (pewnie własnego) układu kontroli ciśnienia w dolocie, czyli blowoff + dodatkowy zawór sterowany elektronicznie (tak myślę czy by nie spuszczać całego ciśnienia w jakiś partiach obrotów, może by spalanie spadło)
- wstawienie IC
- wstawienie chłodnicy oleju, ale tutaj muszę poczytać bo nawet nie wiem jak jest tam rozwiązane to, czy także jest termostat czy nie itd.

Ale to takie wiecie, teraz pomysł co by się chciało zrobić, trzeba jeszcze poczytać.
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Gru 08, 2011 19:17   

Wielkie plany. Ale trzymam kciuki, oby się udało, będzie chyba jedyny taki.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 22:37   

ADI-mistrzu napisał/a:
- wstawienie koła dwumasowego zamiast zamachowego

wg mnie krok wstecz :)

ADI-mistrzu napisał/a:
- wstawienie (pewnie własnego) układu kontroli ciśnienia w dolocie, czyli blowoff + dodatkowy zawór sterowany elektronicznie (tak myślę czy by nie spuszczać całego ciśnienia w jakiś partiach obrotów, może by spalanie spadło)

po co wchodzić przez okno, jak można przez drzwi? :D apexi avcr ? ;)

ADI-mistrzu napisał/a:
przerobić kolektor dolotowy tak aby posiadał przepustnicę na każdy kanał

ma to sens w silniku z turbo? reakcja na gaz i tak wg mnie będzie głownie zależała od wstawania turbo, może lepiej ulepić kolektor wydechowy, coś ala baran, równoodległościowy do lepszego napedzania turbo?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 22:54   

1. Czemu krok wstecz? Bo dwumasa bardziej awaryjna? Myślałem czy by nie był większy komfort podczas przełączania biegów.
2. apexi avcr 2tys. zl, mój projekt kilkadziesiąt... :wink:
3. Z dolotowym nie wiem własnie jeszcze... myślałem że może cylindry będą w mniejszym stopniu się zakłócać ale nie wiem.. to muszę przemyśleć.
Wydechowy własnie myślałem aby zmienić (a raczej wspawać) na taki o równych kanałach, ale to jak by na drugi plan :wink:
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 23:01   

ADI-mistrzu napisał/a:
1. Czemu krok wstecz? Bo dwumasa bardziej awaryjna? Myślałem czy by nie był większy komfort podczas przełączania biegów.

ciężka, awaryjna, zabija całą "agresję", porównaj sobie ZS180 i ZT190... ZS wkręca się jak zwariowany, natychmiast reaguje na gaz, a ZT wkręca się powoli i jest łagodniejszy od ZS...

ADI-mistrzu napisał/a:
2. apexi avcr 2tys. zl, mój projekt kilkadziesiąt...
podałem tylko przykład, jest wiele alternatyw i tu bym akurat nie eksperymentował, bo 1.8T kseries tani nie jest i szkoda by go było zabić przez oszczędność ;)

ADI-mistrzu napisał/a:
3. Z dolotowym nie wiem własnie jeszcze... myślałem że może cylindry będą w mniejszym stopniu się zakłócać ale nie wiem.. to muszę przemyśleć.

ja bym nie kombinował, bo to już wyższa szkoła jazdy i bez porządnej symulacji to można więcej napsuć niż poprawić. Grunt to odpalić i uruchomić auto, potem mozna szaleć ;)

ADI-mistrzu napisał/a:
Wydechowy własnie myślałem aby zmienić (a raczej wspawać) na taki o równych kanałach, ale to jak by na drugi plan

a ja bym od tego zaczął, bo może to ułatwić wpasowanie motoru do komory silnika, możesz jakieś fajniejsze turbo odrazu zrobić, na bank wpłynie to na wzrost mocy i Nm, do tego nie ejst to trudne, bo wydech w silniku turbo napewno nie naprzykrzy Ci problemów, a można sporo ugrać :)

Co do kombinacji z wiązką, jaki sterownik ma silnik Turbo? model/firma?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 09, 2011 09:02   

Zawsze można spróbować zredukować masę dwumasy do zamachowego :wink:

Co do dolotu to oczywiście że będzie to wszystko symulowane, szkoda by było się narobić i stwierdzić że jest beznadziejnie :razz:

Trochę mało miejsca jest aby upchnąć przed silnik sprężarkę od klimy, alternator, kolektor "ośmiorniczkę" i turbałkę i to w rozsądniej odległości od chłodnicy :neutral:

Patrzyłem też na łapę silnika od strony rozrządu i jest różnica, w 1.8T jest nieco dłuższa, ciekawe czy dało by rade je przekręcić, sporo roboty by to zaoszczędziło.

Może w wolnej chwili do puki nie dowiem się jak to jest z głowicami między 1.8T a VVC to zaprojektuje oryginalny kolektor i go za symuluje, ciekawe to to wygląda :mrgreen:
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Gru 09, 2011 09:22   

na pewno nie przerobisz "zwyklej" glowicy na vvc, musialbys napawac materialu kupe i potem jeszcze to obrobic
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 09, 2011 12:35   

Ooo flapjck1 widzę ze znasz te głowice chyba, czym one się różnią? Oczywiście nie mówię o wałkach itd, chodzi tylko o głowicę.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Gru 09, 2011 14:27   

ADI-mistrzu, tu masz foty głowicy z vvc a zwykłej sobie znajdziesz na necie bez problemu, rzeźba okrutna żeby to przerobić, najłatwiej głowicę z VVC mieć.
W części wydechowej nie powinna się różnić jak na mój gust, ale w części dolotowej widać mechanizmy vvc i ten wałeczek łączący, poza tym trzeba by było wydłubać dziurę na ten mechanizm co tłoczek w nim jest

_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [All] Modyfikacje układów dolotowych w ROVERkach i MG
kolin Tuning mechaniczny 397 Sob Wrz 07, 2019 12:48
wladi
Brak nowych postów R25 1.6 modyfikacje
walus Tuning mechaniczny 10 Pią Sie 31, 2007 15:53
piter34
Brak nowych postów [620 Si] silnik 2.0Ti
fuego003 Tuning mechaniczny 7 Pon Lut 08, 2010 16:37
dobryziom
Brak nowych postów silnik z poloneza
czarna86 Tuning mechaniczny 2 Wto Lut 23, 2010 14:03
Bocian_s
Brak nowych postów większy silnik
Zeus Tuning mechaniczny 15 Nie Wrz 21, 2008 13:16
Zeus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink