Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Problem z szarpaniem na każdym biegu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Problem z szarpaniem na każdym biegu
Autor Wiadomość
ryhoo 



Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Lis 27, 2011 21:16   [R400] Problem z szarpaniem na każdym biegu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam, od około pół roku mam problem z moim roverem 400. W samochodzie około 8 miesięcy temu została założona instalacja lpg sekwencyjna, poza tym brak modyfikacji.
Przechodząc do sedna: samochód szarpie. Na każdym biegu, zarówno na LPG jak i na benzynie. Na ciepłym i zimnym silniku. Nie wiem już co z tym fantem zrobić, więc proszę o poradę.
Zostało już wymienione:
-świece
-kable
-kopułka
-palec
-cewka
-czujnik położenia wału
-regeneracja alternatora
-uszczelka pod kolektorem dolotowym
-przekaźniki (klik coś takiego, nie wiem jak się to fachowo nazywa)
-podstawiony był komputer z innego egzemplarza
-wyczyszczony silniczek krokowy
-z racji terminu wymiany oleju wymieniłem filtr oleju i powietrza

Samochód szarpie tylko w czasie jazdy, głównie pod obciążeniem (lekkie wzniesienie), choć często po prostu na prostej drodze. Na postoju silnik pracuje równo, można gazować i nie słychać żeby cokolwiek przerywało. Odpala bez problemu.

Poza tym co zauważyłem:
-na początku pojawienia się problemu szarpanie wystąpiło kilka razy po deszczu, lekkiej mżawce. Np. kilka dni piękna pogoda - samochód działa prawidłowo, spada deszcz - problem się pojawia. Teraz już nie ma to znaczenia - szarpie cały czas, niezależnie od pogody. Auto jest garażowane, więc nie mogło się nigdzie nalać wody, po prostu lekko wilgotniejsze powietrze na to wpłynęło.
-resetowanie komputera nie pomaga (opcja Reset Adaptives czy jakoś tak), poza tym podstawiany był komputer ze sprawnego egzemplarza, co również nie pomogło
-2 razy problem ustąpił na około 200 kilometrów pod odkręceniu zakrętki od zbiornika płynu chłodniczego. Mechanik powiedział że być może w układzie robi się zbyt duże ciśnienie i gdzieś płyn przecieka do silnika. Dlatego była wymieniona uszczelka pod kolektorem, co oczywiście nie pomogło. Idąc tym tropem rozważam wymianę uszczelki pod głowicą.

Sam już nie wiem co z tym zrobić, zmarnowałem kupe czasu i pieniędzy a problem nadal mnie dobija każdego dnia gdy wsiadam do samochodu.
Proszę o porady, sugestie...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 27, 2011 21:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Lis 27, 2011 21:24   

ryhoo napisał/a:
Idąc tym tropem rozważam wymianę uszczelki pod głowicą.
Jeżeli nie masz ubytków płynu, nie masz oleju w zbiorniczku lub też płyn chłodniczy nie miesza się olejem tworząc specyficzną maź (jak majonez) to broń Boże nie ruszaj tej uszczelki.

Rzeczywiście wymieniłeś już dużo elementów.

Ja proponuje odpiąć wtyczkę od pochłaniacza oparów paliwa. Ludzie na forum pisali, że szarpanie ustępowało. Spróbuj, bo za to nie musisz płacić.
Pochłaniacz oparów paliwa to taka czarna puszka wielkości powiedzmy puszki pepsi obok zbiorniczka z płynem hamulcowym.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 27, 2011 21:29   

Witajcie
Dokładnie też miałem takie objawy jak kolega wymieniłem też bardzo dużo rzeczy kasy dużo poszło mechanik znajomy odpiął wtyczkę i zero problemów już pół roku paru osobom też tak radziłem przy podobnych objawach i auta spisują się dobrze więc to może pomóc jak tyle zostało zrobione
Powodzenia
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
ryhoo 



Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Lis 27, 2011 21:33   

des, olej jest w porządku, zarówno stary który wylałem był ok, jak i nowy niedawno zalany wygląda w porządku, ma konsystencję taką jaką olej mieć powinien

Spróbuję z tym pochłaniaczem i dam znać czy coś pomogło

kamilos2521, w Twoim przypadku problem ustąpił 'jak ręką odjął', czy musiałeś chwilę pojeździć z wypiętym pochłaniaczem?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 27, 2011 22:44   

Wyczyść/wymień jeszcze zielony czujnik, który jest w kolektorze dolotowym zamontowany.
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 28, 2011 10:52   

Tak jak odpiąłem ten czujnik od pochłaniacza auto od razu zaczęło jeździć normalnie zero szarpania a wcześniej po 10-15 minutach jazdy było szarpanie zwłaszcza w korku i przy ruszaniu z pierwszego i drugiego biegu oraz podczas jazdy nawet na piątym biegu
Odłącz czujnik i zobaczysz czy pomoże
a cewka w jakiej kondycji???
Jaką masz kopułkę taką zwykłą plastikową?????
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Lis 28, 2011 11:19   

kamilos2521 napisał/a:
a cewka w jakiej kondycji???
Cewkę z tego co czytam była wymieniana.
kamilos2521 napisał/a:
Jaką masz kopułkę taką zwykłą plastikową?????
To są jakieś inne, nie plastikowe?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 10:08   

Źle powiedziałem oczywiście że są tylko plastikowe ale chodzi mi o to czy ma taką plastikową świecąca połyskowa za 20-30 zł czy taką matową lepszą za około 55zł kumpel też miał problem z szarpaniem auta wymienił dużo części jak się okazało ta zwykła kopułka niby była nowa ale ponoć one są do dup..... i kupił matową i jak ręką odjął więc kopułkę też można wymienić
Pozdrawiam
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lis 29, 2011 11:40   

Ja wymieniałem na zwykłą za 20 zł i jest tip top.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
ryhoo 



Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Lis 29, 2011 16:38   

AdrianWWL, o jaki konkretnie czujnik chodzi? Jedyne co mam zielone pod maską to jakaś plastikowa śrubka od świateł, przy kolektorze nic nie znalazłem

kamilos2521, niestety odpięcie pochłaniacza nie pomogło, żadnej zmiany, a zrobiłem bez pochłaniacza już ponad 200 km
kopułkę mam niby matową, za komplet kopułka+palec zapłaciłem około 60 zł z tego co pamiętam
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 16:53   

zielony czujnik to on może był kiedyś teraz może być zabrudzony a jest on wkręcony w dolot...

Nie pomogło hmmm to już na tą chwile nie wiem co i jak...
Wszystko masz wymienione może czujnik od temperatury na deskę plus czujnik temperatury do komputera....
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
Acer 




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Lis 29, 2011 17:42   

Sorki że się tak podepnę pod temat ;]

Czy dieslu tez jest ten pochłaniacza oparów paliwa? Bo ja go nie widzę obok zbiornika z płynem hamulcowym.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 17:45   

Czy płyn chłodzący dalej Ci ubywa? Cewkę wymieniałeś na nówkę?
 
 
 
ryhoo 



Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Lis 29, 2011 19:29   

AdrianWWL, cewka nówka, co do płynu to nie mam pewności, muszę poobserwować

Proszę o jakieś zdjęcie albo schemat gdzie jest ten zielony czujnik, może u mnie zasłaniają go graty od LPG
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 29, 2011 19:46   

Tu go widać: http://allegro.pl/rover-4...1937996036.html
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lis 29, 2011 23:30   

A może wtryski zabrudzone?
A może pompa paliwa za małe ciśnienie daje?
A może sonda lambda kuleje?
Może jeździłeś długo na rezerwie i zaciągnęło syf z baku?
Skoro już tyle rzeczy wymieniałeś i ciągle źle to może układ paliwowy niedomaga?

Ja bym teraz w tę stronę poszedł.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 08:47   

Wiecie co, wczoraj mnie "olśniło" w sprawie problemów z K-Series (i nie tylko).

Na forum pojawiają się co jakiś czas tematu o szarpaniu, braku mocy, wszystko sprawne i wymienione. I mało komu udaje się pomóc, bo w tym silniku niewiele można zrobić samemu (nie ma też zazwyczaj takiej potrzeby ;) ).

Nowe świece, kable, kopułka, palec, cewka, pompa paliwa, filtry, sonda lambda, wtryski, przepustnica, silniczek krokowy, czujniki położenia wału i temperatury - takie są najczęściej propozycje. Niektórym to jednak nie pomaga i załamują ręce.

Ale nasze auta mają już po 200tys przebiegu i ponad 10 lat - więc możliwe jest, że za takie problemy odpowiada po prostu zapchany/zużyty katalizator.

Co o tym myślicie?

Mój został wybebeszony 2 lata temu, ale wczoraj znowu sie odezwał i brzęczy. Jeżeli się okaże, że to on to wstawiam strumiennicę, bo syfy latające po tłumiku na pewno nie pomagają.


PS. Układ paliwowy w opisywanym przypadku raczej można wykluczyć, bo przecież są dwa niezależne - Pb i sekwencja.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 10:38   

sobrus napisał/a:
PS. Układ paliwowy w opisywanym przypadku raczej można wykluczyć, bo przecież są dwa niezależne - Pb i sekwencja.
No faktycznie. Mój błąd :oops:
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Trius 



Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 7
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Gru 02, 2011 15:35   

sobrus napisał/a:
Ale nasze auta mają już po 200tys przebiegu i ponad 10 lat - więc możliwe jest, że za takie problemy odpowiada po prostu zapchany/zużyty katalizator.


Myślę , że kolega moze mieć racje. Sprawdze to u siebie jak uporam się z innymi problemami. Napisze co i jak.
 
 
ryhoo 



Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 11
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sob Gru 03, 2011 15:41   

zdecydowałem się na wymianę uszczelki pod głowicą, może to coś pomoże. Pojawił się jednak nowy problem. Po zamówieniu wszystkich części do 1.6 mechanik mówi mi że nie pasują, i trzeba zamówić do 1.4 bo pod maską mam jednak 1.4... We wszystkich papierach mam 1,6, numer vin też jest od 1,6, cały osprzęt jaki wymieniałem kupowałem do 1,6 i pasował, a tu nagle taki zonk. W jaki sposób mogę "namacalnie" sprawdzić czy faktycznie mam 1,4 czy 1,6, bo coś mi się wydaje że mechanik coś kręci...?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 2.0 iDT 01r] Biegi - luz drążka na każdym biegu.
baltian Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Sty 03, 2012 13:31
barszczyk
Brak nowych postów [R416] Buczy przy 2 tys obrotów na każdym biegu
paput Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Czw Mar 12, 2009 18:13
paput
Brak nowych postów [R400 SDi 99'] HELP problem z szarpaniem przy zmiany biegów
rozwietka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Wrz 02, 2009 16:53
rozwietka
Brak nowych postów [416 Si]Problem z szarpaniem
pawelmagik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 38 Pon Maj 07, 2012 14:09
leszczu
Brak nowych postów [416si] Problem z szarpaniem silnika...
kamilos2521 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Cze 05, 2011 12:48
kamilos2521



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink