Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416Si] I , II bieg dmuchawy nie działa.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416Si] I , II bieg dmuchawy nie działa.
Autor Wiadomość
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 23:25   [R416Si] I , II bieg dmuchawy nie działa.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Cześć :)

Chciałem tylko zasięgnąć porady względem jednej części. Otóż dzisiaj przestał mi działać pierwszy i drugi bieg nawiewu. Pozostałe działają dobrze. Na stronie wyczytałem, że należy wlutować dwa oporniki i po kłopocie. Ja na taki zabieg czasu nie mam, więc wolę kupić całą część. Czy możecie mi napisać, co konkretnie szukać?

O ile dobrze myślę to to powinno być odpowiednie?
http://allegro.pl/rezysto...2065832890.html

Jak nie to bardzo proszę mi napisać, co konkretnie mam szukać?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 05, 2012 23:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 23:59   

jeżeli nie masz czasu to wykręć płytkę z opornikami i idź do punktu naprawy tv, tam powinni Ci od ręki wlutować odpowiednie. Mi cała akcja zajęła 40 minut od momenntu wzięcia śrubokrętu do ręki do odłożenia go do skrzynki. Koszt to całe 20 zeta
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 06, 2012 08:31   

A ja rok temu normalnie zlutowalem bo nie mialem opornikow pod reka i do dzis dzien dziala. Koszt 0 zl
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 08:33   

Wiadomo, że najlepiej wlutowac oporniki ceramiczne
ale jeżeli kolega chce kupić to tak, to jest dokładnie ta część :)
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 07, 2012 22:28   

bizon napisał/a:
A ja rok temu normalnie zlutowalem bo nie mialem opornikow pod reka i do dzis dzien dziala. Koszt 0 zl


A mi dziś przestało :/
 
 
fredii 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 363

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 09, 2012 14:56   

Dziękuję wszystkim za pomoc. Część kupiona. Zamontowana. Dmuchawa działa. Stary opornik zregenerowany przez elektronika i na pewno się kiedyś przyda.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lut 13, 2012 18:29   

fredii napisał/a:
Dziękuję wszystkim za pomoc. Część kupiona. Zamontowana. Dmuchawa działa. Stary opornik zregenerowany przez elektronika i na pewno się kiedyś przyda.


z okazji 13 lutego dzisiaj padła mi dmuchawa na 1 i 2 biegu :(
wiec bede musial kupic rezystor 1om/10W i wlutowac bo zamiast srodkowej spirali rozumiem ?? ?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 18:51   

jak ci padly dwa biegi to i dwie spirale. Najpierw zlutuj spirale, u mnie wystarczylo
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 18:57   

bizon napisał/a:
jak ci padly dwa biegi to i dwie spirale.


Mogła paść wyłącznie ta od II biegu. Oporniki są połączone szeregowo więc jak pęka ta od II biegu to automatycznie tracisz też I.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lut 13, 2012 19:07   

bizon napisał/a:
jak ci padly dwa biegi to i dwie spirale. Najpierw zlutuj spirale, u mnie wystarczylo


jutro wyciagne i sie zobaczy moze sie uda :)
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:01   

Kod:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?15002-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic&highlight=dmuchawa

jak nie wejdzie to załóż tam konto, fajny opis, prosty, sam tak zrobiłem za parę zł ;) i jeżdżę tak półtora roku już więc sposób sprawdzony ;) w środku dmucha tam wystarczająco dobrze żeby wystudzić te oporniki
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 08:02   

Wszystkie oporniki mogą być takie same. Co prawda prędkości biegów się mogą trochę zmienić, ale w praktyce sie tego raczej nie wyczuwa
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 16, 2012 18:51   

sobrus napisał/a:
Wszystkie oporniki mogą być takie same. Co prawda prędkości biegów się mogą trochę zmienić, ale w praktyce sie tego raczej nie wyczuwa


a zamiast oponików moge wsadzic drut oporowy ?? ? taki co ma 3omy/m bo takie cos mam w robocie i moge sobie go dowolnie zminac a wytrzymuje 400V nawet :)
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Lut 16, 2012 19:38   

Jeśli jesteś w stanie uzyskać właściwą oporność to nie widzę przeciwwskazań :)
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 16, 2012 19:43   

praktis napisał/a:
Jeśli jesteś w stanie uzyskać właściwą oporność to nie widzę przeciwwskazań :)


bez problemu :)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lut 17, 2012 08:58   

Na pewno sie da, ale jak to jest z nagrzewaniem?

Bo o ile druciki oporowe w oryginale nagrzewały sie do czerwoności, aż dym szedł - to ceramiczne można spokojnie dotykać podczas pracy. Podejrzewam że to znacznie trwalsze rozwiązanie niż druty. Dlatego jestem za rozwiązaniem ceramicznym. Myśle że raz zrobione przeżyją roverka.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 22, 2012 16:59   

sobrus napisał/a:
Na pewno sie da, ale jak to jest z nagrzewaniem?

Bo o ile druciki oporowe w oryginale nagrzewały sie do czerwoności, aż dym szedł - to ceramiczne można spokojnie dotykać podczas pracy. Podejrzewam że to znacznie trwalsze rozwiązanie niż druty. Dlatego jestem za rozwiązaniem ceramicznym. Myśle że raz zrobione przeżyją roverka.


dobra dalem sobie siana i kupilem ceramiczne tylko mowie od razu zeby nikt nie kupowla 10W bo sa wielkie i nie wejda lepiej 5W :)
U mnie padly 1 i 2 a 3 trzyma sie dobrze :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 20:31   

ja ostatnio kupiłem 40 bo mi się spaliła 10tka i też wszedł.
10W wchodzą bez najmniejszego ale a 5 W to będziesz za miesiąc wymieniał :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 22, 2012 20:42   

sTERYD napisał/a:
ja ostatnio kupiłem 40 bo mi się spaliła 10tka i też wszedł.
10W wchodzą bez najmniejszego ale a 5 W to będziesz za miesiąc wymieniał :/


ale ja robie jak w manualu na stronie glownej :)
a to 10 to byla strasznie wielka i niewiem jakby tam mial sie zmiesci a ty 40 wsadziles to juz soie nie wyobrazam wielkosci :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 20:53   

wystarczy postawić je na sztorc na tej płytce i mieszczą się bez problemu, tylko trzeba dwa kawałki drucika dolutować, żeby to połączyć, a ta 40stka dłuższa nie jest tylko gruba, bo ma dodatkowo radiator. Założyłem ją do 3ciego biegu, bo mi 10tke uwaliło. Chyba będę musiał na wiosnę zajrzeć do silniczka, bo pewnie coś się z nim dzieje i trochę więcej prądu ciągnie niż powinien :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416si] Skrzynia i 2 bieg po raz drugi...
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Lut 23, 2010 07:04
dawidd
Brak nowych postów [R416Si '97] Problem z chłodzeniem - nie włącza sie II bieg
sobrus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Lis 03, 2010 09:11
sobrus
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] Nie działa 1 i 2 bieg nawiewu
pawlovsky Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Maj 05, 2018 09:57
bociannielot
Brak nowych postów [R416Si 97] nie działa nadmuch ciepłego powietrza
Rady Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Lut 28, 2010 14:00
cooladrian
Brak nowych postów [R416si] Nie działa I i II stopień nawiewu, luźna wtyczka
Speagle Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Mar 19, 2011 22:10
luki_pj



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink