Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Filtr stożkowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Filtr stożkowy
Autor Wiadomość
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 21:31   [MGF] Filtr stożkowy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam, przed chwilą wyczytałem w innym temacie, że ktoś napisał o filtrach stożkowych w MG i że jest to nie zbyt dobry pomysł. Zainteresowało mnie to, ponieważ na wiosnę chciałem takowy zamontować w moim MGF :) oczywiście nie po to żeby "podnosić moc" ;) tylko wiadomą sprawą jest, że filtr stożkowy powoduje ładniejsze "mruczenie" silnika na wyższych obrotach ;) Czy w takim razie warto takie coś zakładać do MGF czy faktycznie jest to ryzykowne?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 21, 2012 21:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Lut 22, 2012 08:12   

Madis napisał/a:
tylko wiadomą sprawą jest, że filtr stożkowy powoduje ładniejsze "mruczenie" silnika na wyższych obrotach


RYCZENIE ;)

Madis napisał/a:
Czy w takim razie warto takie coś zakładać do MGF czy faktycznie jest to ryzykowne?


jeśli założysz stożek dedykowany, zrobisz dolot itd to będzie jak najbardziej ok

wkładka sportowa też uwalnia dźwięk bardziej soczysty ;) nie w takim stopniu jak stożek ale uwalnia ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
mati1411 




Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 37
Skąd: Swarzędz



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 09:21   

Dokładnie stożek ryczy :-) Ja w swoim miałem już założony jak kupiłem.
Wg. mnie mg nie różni się w tej materii tak na prawdę od żadnego innego auta i jeśli w innych sie z powodzeniem zakłada to w tym tym bardziej. Jak się jedzie to w kabinie w sumie bardziej słychać stożek nie wydech :twisted:
A syf jaki moze sie dostawać jest taki sam jak w każdym innym aucie. Kup dobry stożek i ciesz sie rykiem ;-)
_________________
Pompowanie zawieszenia WLKP (Poznań) Info na PW
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 22, 2012 16:56   

Madis, zainwestuj lepiej w wkładkę K&N
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Skwirek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Lut 22, 2012 20:06   

Witam,

polecałbym zacząć od wywalenia puszki rezonacyjnej (znajduje się za lewym tylnym kołem).

Na podstawie DIY z angielskiego forum MG wykonałem taką modyfikacje u siebie.

Na tamtejszym forum pisali, że to coś daje. Tylko wiadomo potrzebne by było hamowanie sprzętu przed i po modyfikacji.

Można jeszcze wyciąć kat'a, ale tylko w wersjach bez VVC.
Z odczuć w czasie jazdy ewidentnie taka modyfikacja przenosi dużą wartość momentu obrotowego na niższy zakres obrotów.

Pozdrawiam,
Marcin
_________________
"Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
 
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 20:20   

No ryczenie, macie racje ;) W każdym razie o to właśnie chodzi ;) Czyli w takim razie co lepie? Stożek czy jak kolega napisał dobra wkładka K&N. Czy wymiana wkładki da taki sam efekt jak stożek?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 23, 2012 21:05   

Madis napisał/a:
Czy wymiana wkładki da taki sam efekt jak stożek?

No na pewno przy wkładce nie odczujesz takiego ryku jak przy stożku. Napiszę tak. Jeśli zależy ci tylko na ryku silnika, a nie na mocy, to zakładaj stożek. A jak zależy ci na mocy i zdrowiu silnika zakładaj wkładkę. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lut 23, 2012 21:55   

No właśnie... na mocy mi nie zależy ;) ale na zdrowiu jak najbardziej. Co się może stać jeśli założe stożek? Chodzi pewnie o to że w normalnych samochodach filtr jest w górnej części silnika zaraz pod maską i jest tam niewielki dostęp zabrudzeń a w MGF pewnie jest gdzieś odkryty... Wybaczcie że tak wypytuje ale jestem cholernie ciekawski ;) Czym grozi założenie stożka w takim razie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lut 23, 2012 22:29   

jak zastosujesz dobry filtr stożkowy to silnikowi się nic nie stanie i wg zaleceń albo sucha wkładka albo napuszczana olejem ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Maciek 



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 36
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 10:41   

Witam,

gdzie taką wkładkę można kupić? Szukałem na allegro ale nie znalazłem
_________________
Maciek Sandomierz
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 11:22   

Maciek napisał/a:
Witam,

gdzie taką wkładkę można kupić? Szukałem na allegro ale nie znalazłem

http://allegro.pl/bmc-air...2093617347.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
fighter 



Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 49
Skąd: Polska



Wysłany: Sob Lut 25, 2012 23:47   

Witam!
Miałem dwa MG F-y.
Pierwszy miał zwykły zabudowany filtr - pracował pięknie - ale obecny z filtrem stożkowym brzmi naprawdę aż za dobrze w stosunku do mocy:), bo oba miały 120konne silniki.
Auto potrafi jechać cicho. Po wkręceniu na wyższe obroty jego ryk robi naprawdę wrażenie. Nie tylko na osobie siedzącej za kierownicą, ale także na osobach przyglądającym się temu cacku z boku! :) pozdrawiam!

PS Jeśli macie jakiś pomysł jak dodać troszeczkę mocy temu zabójcy, to się podzielcie pomysłem. hehee
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lut 26, 2012 12:44   

Fighter, jaki masz ten filtr? Jak długo go masz i czy pojawiają sie jakieś komplikacje? :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
fighter 



Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 49
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Lut 26, 2012 21:23   

Szczerze mówiąc nie wiem. Jest czerwony. :) hehe Kupywałem auto od starszego gościa, twierdził że wymieniał go niedawno (i faktycznie wygląda na nowy) i mówił, że kosztował go 150zł
Nie wiem na ile w tym prawdy..
pozdrawiam
 
 
Madis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 92
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 14:19   

Panowie mam szybkie pytanie. Szukałem w internecie ale nie znalazłem. Po namysłach jednak kupię ten filtr stożkowy do MGF, wszyscy polecają K&N więc taki zamierzam nabyć. Muszę tylko wiedzieć jaka jest średnica montażu... Liczę na Waszą szybką pomoc bo prawdopodobnie w piątek odstawiam auto do serwisu i muszę mieć już filtr na miejscu. Z góry dzięki.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 20:44   

Madis napisał/a:
Muszę tylko wiedzieć jaka jest średnica montażu...

Przepustnica u ciebie powinna mieć 52mm średnicy wewnętrznej. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
GOLY94 



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 44

MG MGF

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 23:16   

Czy mógłby ktoś wrzucić fotki takiego dolotu ze stożkiem żebym mniej więcej wiedział jak to ma wyglądać?
 
 
waldekwrc 




Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 19



Wysłany: Wto Gru 24, 2013 15:42   MGF i MG TF » [MGF] Filtr stożkowy

Ja mam stożek i jest super :D
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Gru 27, 2013 16:17   

waldekwrc napisał/a:

Ja mam stożek i jest super :D


bo ryczy
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Gru 27, 2013 20:52   

Zgodnie z nickiem. Warcy rycy cescy. :razz:

leszczu napisał/a:

Przepustnica u ciebie powinna mieć 52mm średnicy wewnętrznej. :wink:


Nie bardzo. Tylko F Trophy i TFy 135/160.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink