Forum Klubu ROVERki.pl :: Kozik - Rover 200Vi (147KM/168Nm) - Sierściuch ;)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: greg-si
Pią Lip 12, 2013 20:17
Kozik - Rover 200Vi (147KM/168Nm) - Sierściuch ;)
Autor Wiadomość
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

  Wysłany: Pią Lut 24, 2012 09:10   Kozik - Rover 200Vi (147KM/168Nm) - Sierściuch ;)

Witam wszystkich.
Jako, że w tym dziale jeszcze mnie nie było to zakładam temat i tutaj ;)



Przedstawiam Wam mojego dopieszczonego Roverka 200 Vi którego już niektórzy znają.
Historia zaczyna się w lutym 2007 roku to już 5 lat jak kupiłem swój pierwszy samochód (wcześniej był 126Bis ;) ).
Szukałem auta ładnego, nie oklepanego jak golfy III czy Astry I, nie drogiego i nie za słabego (wymaganiem podstawowym był silnik nie mniejszy niż 1,4) ale mającego to coś...

Po pół roku poszukiwań znalazłem takie coś...
http://www.roverki.pl/

Rover 200 1,4 16V

Spodobał mi się od razu bo widziałem takiego samego tylko niebieskiego w Sanoku, stwierdziłem, ładne alufelgi i będzie super :)

Samochód nie odpalał niestety, coś się z nim w transporcie porobiło, jako że właściciel komisu stwierdził że auto jeździło i niemożliwe żeby teraz nie odpalało to z wujkiem mechanikiem zaczęliśmy dłubać. Okazało się, że świece są w kiepskim stanie, mieliśmy w samochodzie wymienione świece z berlingo po przebiegu 30tys km. Pasowały ;) Auto zapaliło ale się nie zbierało zbytnio.
Zajechaliśmy na kanał okazało się, że auto wygląda jak nowe pod spodem.
Czas na przejażdżkę, wsiadłem do niego i po rozgrzaniu docisnąłem auto się dławiło na początku z powodu źle dobranych świec ale przy 4000 obr/min łapało dobrze zapłon i wyrywało do przodu, stwierdziłem, że ten silnik jest strasznie mocny jak na 1.4 (wcześniej jeździłem cordobą 1.4 60KM),
Wróciłem do domu i na internet czytanie co to za silnik i dlaczego taki mocny. Wtedy trafiłem na forum pierwszy raz... od razu się zarejestrowałem, poczytałem informacje o moim przyszłym aucie gdyż o marce nie wiedziałem nic.

www.roverki.pl

Dowiedziałem się wtedy, że były dwie wersje 1.4, 8 i 16 zaworowa i stwierdziłem że mój to jest 16zaworowy i ma 103KM :) spodobało mi się.

Kupiłem

Pierwszy zakup jaki uczyniłem ;) to alufelgi 14"



i od tego momentu się zaczęło...

przez parę lat dopieszczałem moje autko i do tego momentu zrobiłem sporo.

z grubszych rzeczy to SWAP na który bym się nie zdecydował gdyby nie dwie osoby...
mój kuzyn który przez długi czas mi tłukł do głowy że swap na 1,6 to bez sensu, jeśli robić swapa to na najmocniejszy motor - miał rację :)
Wykonał on prace mechaniczne - firma MAXKAR

oraz paru osobom na forum znany Hubert z firmy MAXISERVICE, który podjął się przeróbek elektrycznych jak i modyfikacji mojej instalacji gazowej. U niego także korzystam z hamowni podwoziowej V-Tech, do ostatniego hamowania udało mi się osiągnąć 145KM i 166Nm.
www.maxiservice.pl

Gdyby nie te dwie firmy to pewnie w tamtym roku mój Roverek miałby innego właściciela, rok temu dostał nowe życie :) nowe serduszko i "głębsze płuca".

opis swapa znajduje się tutaj jakby ktoś miał ochotę poczytać jakie problemy były do ogarnięcia i jakie efekty z tego były :) http://forum.roverki.eu/v...hlight=swap+vvc

więcej rzeczy opiszę w postach poniżej, bo modyfikacji i opowieści nie koniec ;)



Kolejne modyfikacje są zrobione dzięki uprzejmości kolegi Tomi_114 z Pilzna od którego nabywam w atrakcyjnych cenach części które przedstawię później :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
Ostatnio zmieniony przez Kozik Pią Kwi 06, 2012 20:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 24, 2012 09:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
frydrys 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 316
Skąd: Włocławek



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 10:40   

:cwaniak: ładnie widac odrazu sympatie do auta oby tak dalej
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 11:01   

co myślicie by tak przerobić?



tył przerobiłem na taki, tylko blenda chromowa nad rejestracją idzie do wywalenia i będzie jak w starej klapie:


alu oczywiście zostają srebrne

tylni zderzak jest z R25 z czujnikami parkowania, ma plastikowe nakładki zamiast srebrnych listew
_________________
Pozdrawiam Kozik
Ostatnio zmieniony przez Kozik Pią Lut 24, 2012 11:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 11:04   

I o to chodzi. :ok: Nie dość, że autko ładne to i mocne. Powodzenia w następnych modyfikacjach. :wink:
A propo modyfikacji. Masz już coś w planach ??

[ Dodano: Pią Lut 24, 2012 11:04 ]
Kozik napisał/a:
co myślicie by tak przerobić?

Nie wiem, ale jakoś dziwnie to wygląda. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 11:05   

leszczu, pod maską mam zwitek kabli z komputerem, jeśli do czwartku napiszą w AC program to będzie przyspieszacz zapłonu do LPG, celem jest osiągnięcie wyższej mocy na LPG niż na PB 98.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 12:21   

Wiadomo, autko bardzo fajne, dopieszczone.
Szczególne brawa za swap i dążenie do coraz większych cyferek :)

Kozik napisał/a:
co myślicie by tak przerobić?

Zderzak rzecz jasna pójdzie w kolor auta a nie czarny mat?
Bez tych listewek zderzak wygląda strasznie blado. Nic się nie dzieje. Myślałeś nad halogenami?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 12:25   

greg-si napisał/a:
Bez tych listewek zderzak wygląda strasznie blado. Nic się nie dzieje. Myślałeś nad halogenami?

No właśnie mam takie same zdanie. Halogeny mogłyby trochę poprawić wygląda zderzaka. Sam myślę nad założeniem ich, ale na razie brak kaski, a za nie trochę trzeba zapłacić. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 12:30   

greg-si napisał/a:
Zderzak rzecz jasna pójdzie w kolor auta a nie czarny mat?
Bez tych listewek zderzak wygląda strasznie blado. Nic się nie dzieje. Myślałeś nad halogenami?


Halogeny zawsze można dołożyć, zderzak docelowo w kolor nadwozia, to jest tylko VT ;)

greg-si napisał/a:
Bez tych listewek zderzak wygląda strasznie blado. Nic się nie dzieje.


Myślałem żeby wsadzić tam jakieś plastikowe listwy podobne jak są w zderzaku tylnym ale nie mam pomysłu z czego :(

greg-si napisał/a:
Szczególne brawa za swap i dążenie do coraz większych cyferek :)


Filmiki kolegów z IDT inspirują mnie żeby wrzucić ECU MASTER ale to się jeszcze zobaczy, póki co muszę znaleźć pracę w Krakowie ;)

[ Dodano: Pią Lut 24, 2012 12:30 ]
leszczu, dumałem też nad zegarami z MG ZR Ty masz chyba takie...
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 12:36   

Kozik napisał/a:
leszczu, dumałem też nad zegarami z MG ZR Ty masz chyba takie...

:tak: Jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w roverku. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 12:41   

Kozik, teraz dopiero zauważyłem
Będziesz likwidował tylko listewki czy też to przetłoczenie nad nimi które idzie przez cały zderzak?
Jeśli tylko listewki i dojdą halogeny moim zdaniem powinno to mieć ręce i nogi :)

Kozik napisał/a:
Myślałem żeby wsadzić tam jakieś plastikowe listwy podobne jak są w zderzaku tylnym ale nie mam pomysłu z czego :(

A może wyrwać takie ze zderzaka tylnego i wrzucić na przód? Ciekawe jakby to wyglądało.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 13:53   

Bryka jest rewelka :D Szkoda ze nie ma fot środka bo pięknie teraz wygląda z tymi boczkami od 25 oraz Karbonem czarnym :wink:

Jednak ten zderzak bez tej listwy by lepiej się prezentował na czarnym jak by było gładkie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 17:15   

greg-si napisał/a:
A może wyrwać takie ze zderzaka tylnego i wrzucić na przód? Ciekawe jakby to wyglądało.


tak myślałem tyle że te listwy z przodu powinny być nieco krótsze ;/

greg-si napisał/a:
Będziesz likwidował tylko listewki czy też to przetłoczenie nad nimi które idzie przez cały zderzak?


jak nie będzie tych listew to przetłoczenie wygląda bez sensu ;/

Remigiusz napisał/a:
Szkoda ze nie ma fot środka bo pięknie teraz wygląda z tymi boczkami od 25 oraz Karbonem czarnym :wink:


foty niedługo będą ;)

[ Dodano: Pią Lut 24, 2012 17:15 ]
leszczu napisał/a:
Kozik napisał/a:
leszczu, dumałem też nad zegarami z MG ZR Ty masz chyba takie...

:tak: Jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w roverku. :grin:


jaki potrzebuję dokładnie licznik i co potrzebuję przy nim zrobić?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 19:15   

Kozik napisał/a:
[ Dodano: Pią Lut 24, 2012 17:15 ]
leszczu napisał/a:
Kozik napisał/a:
leszczu, dumałem też nad zegarami z MG ZR Ty masz chyba takie...

:tak: Jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w roverku. :grin:


jaki potrzebuję dokładnie licznik i co potrzebuję przy nim zrobić?

W tym temacie znajdziesz wszystko co ci potrzeba. Jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania pisz śmiało. :grin:
http://forum.roverki.eu/v...r=asc&start=100
Kozik napisał/a:
Remigiusz napisał/a:
Szkoda ze nie ma fot środka bo pięknie teraz wygląda z tymi boczkami od 25 oraz Karbonem czarnym :wink:


foty niedługo będą ;)

Też czekam na fotki wnętrza. Chciałbym zobaczyć jak u ciebie prezentuje się oklejony panel od regulacji nawiewu i ozdobna listwa. :grin: Od razu zapytam czy ciężko było to okleić ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 20:03   

bardzo fajne autko. Wrażenia na rajdzie na zlocie :wink:
żeberka grilla możesz pomalować na czarno, sądzę że fajnie by wyglądał
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 20:41   

Cytat:
:grin: Od razu zapytam czy ciężko było to okleić ??


bardzo łatwo, bez żadnego doświadczenia nawet z suszarką do włosów da radę :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 25, 2012 00:09   

zacny powóz Milordzie :ok: a tak serio mega doinwestowany samochodzik, zapomniałeś opisac mody zawiasu i hamulcowni :D bardzo fajnie to to przyśpiesza i skręca, jak plany wypalą będzie dosłownie kieszonkowa rakieta :D niech moc bedzie z Toba Andrzeju :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Lut 25, 2012 07:51   

Markzo napisał/a:
zapomniałeś opisac mody zawiasu i hamulcowni :D


hamulce póki co to takie jak mają być w Vi także seria, fakt faktem że miałem przód lite a tył bębny, założyłem:
na przód wentylowane tarcze 262 - Tarcze Mikoda GT (nacinane nawiercane), klocki Ferodo FDB613 - klocki te dużo lepiej hamują od zwykłych
na tył niewentylowane tarcze chyba 240 - Tarcze Textar (nacinane), klocki TRW

do tego wyciągnąłem korektor siły hamowania i teraz zaczęło mi auto hamować ;)
Hamulce się mocno poprawiły ale w planach jest przekładka hamulców z ZR 160 lub ZS 180 ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 25, 2012 11:22   

Kozik napisał/a:
Cytat:
:grin: Od razu zapytam czy ciężko było to okleić ??


bardzo łatwo, bez żadnego doświadczenia nawet z suszarką do włosów da radę :)

No to chyba się pokuszę na oklejenie. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 26, 2012 12:09   

kurde podoba mi się ten gładki przodzik ;) tylko faktycznie, halogeny dorzucić i była by malinka ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 26, 2012 12:12   

Markzo napisał/a:
kurde podoba mi się ten gładki przodzik ;) tylko faktycznie, halogeny dorzucić i była by malinka ;)


bo sam zrobiłeś, nie rozumiem tylko dlaczego halogenów nie dorzuciłeś i grilla czarnego nie zrobiłeś :P
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink