Forum Klubu ROVERki.pl :: Kozik - Rover 200Vi (147KM/168Nm) - Sierściuch ;)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: greg-si
Pią Lip 12, 2013 20:17
Kozik - Rover 200Vi (147KM/168Nm) - Sierściuch ;)
Autor Wiadomość
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:08   

neo88 napisał/a:
Np. ciśnienie 1.2 bara przy max bucie nie może spaść do 0,8 ponieważ zacznie się robić uboga mieszanka gazu a co za tym idzie w przypadku silników serii K przyśpiesza HGF.


no właśnie ;)

powiem Ci, że wwiertki władowałem o ile dobrze pamiętam 2.2 na pewno a nie wiem czy czasami nie 2.4 bo wtryski mi się zaczynały zapętlać i była kicha, po podciągnięciu ciśnienia jest super co widać na wykresie, przy ciśnieniu 1.4 auto było słabe.

neo88 napisał/a:
Ciśnienie można wyregulować, poza tym ciśnienie 1,6 bara nie jest na pewno zdrowe dla wtrysków.


to prawda dlatego już drugiego taurusa mam (poprzedni przejechał ok 100tys km ale co dziwne cewka jedna z ośmiu się spaliła a nie wypluło gumek ;) )

przy tym taurusie mam problem taki że jeśli zostawię to ciśnienie w wężach to z rana mi auto zalewa i ciężko odpala dlatego zamontowałem sobie przycisk którym wyłączam cewki w parownikach i dopalam gaz, spada do 0,8 bara i się przełącza na benzynę, wtedy nie mam problemów z zapalaniem z rana.

założyłbym sobie chętnie hanki ale niestety istnieje realne podejrzenie że komp DT tego nie wytrzyma bo były takie które nie wytrzymywały.

ciśnienie niestety musi zostać tak wysokie bo
1. wtryski mi się nie zapętlają
2. sonda nie "sadzi" na ubogo nawet przy rozpędzaniu auta na 4 biegu od 80 do 190 gdzie przy 1.6bara po paru sekundach to następowało

neo88 napisał/a:
Tu nie chodzi o to żeby mieć jak najwyższe ciśnienie tylko aby ciśnienie przy max bucie nie spadało.


ja wiem bo ciśnienie może być wyższe ale z chęcią wolałbym niższe wtedy mniej problemów i dłużej wytrzymują wtryski

neo88 napisał/a:
Kolega wie że węże PARKERA wytrzymują do 2.0 bara?


nie powiem teraz dokładnie jakie mam węże ale któreś były semperit z tego co pamiętam, wycieków gazu nie mam, na tych wężach przy takim ciśnieniu jeżdżę już ponad rok

neo88 napisał/a:
Kozik jakie masz spadki ciśnienia przy max bucie?


na początku ciśnienie wariuje przy bucie i buja z tego co pamiętam miedzy 2.2 a 1.8 potem trzyma się na 1,7 - 1,8 ale sonda pokazuje "orajt" więc nie panikuję ;)

hehe jakbym nie przyspieszał intensywnie pod spore góry to nie byłoby problemu bo problemy ze spadkami ciśnienia pojawiają się przy przyspieszaniu bardzo długim pod góry

neo88 napisał/a:
2 alaski ogarną moc do 150km, dla mnie 2 reduktory do 90km to strata miejsca miejsca pod maska oraz więcej płynu chłodniczego


dumam żeby założyć jeden konkretny reduktor, myślałem o KME ale kumpel który montuje je stwierdził po przejściach ze mną ;) że silver może nie wystarczyć a gold ma identyczną budowę wewnętrzną tylko dwa wyloty

[ Dodano: Wto Cze 19, 2012 20:08 ]
jak robiłem swapa to każda złotówka się liczyła a alaska druga kosztowała mnie 120zł
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:17   

Kozik napisał/a:
dumam żeby założyć jeden konkretny reduktor, myślałem o KME ale kumpel który montuje je stwierdził po przejściach ze mną ;) że silver może nie wystarczyć a gold ma identyczną budowę wewnętrzną tylko dwa wyloty

Jeśli chcesz uderzyć w moc to ac-r01 czerwony spokojnie wystarczy.
Gdy pętli to potrzebna korekta po obrotach a nie aż tak wysokie ciśnienie, nie wiem czy DT GAS SYSTEM posiada taką korektę. Polecam stag 300 isaII lub LPGtech.
Jeżeli chodzi o wtryski to polecam hanki sam posiadam i są najbardziej precyzyjne.
Najlepiej wystroić auto po afr i wtedy na pewno mieszanka będzie idealna.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Wrz 09, 2012 13:58   

neo88 napisał/a:
Gdy pętli to potrzebna korekta po obrotach a nie aż tak wysokie ciśnienie, nie wiem czy DT GAS SYSTEM posiada taką korektę.


posiada ale brakowało regulacji bo regulacja nic nie dawała :(

neo88 napisał/a:
Jeżeli chodzi o wtryski to polecam hanki sam posiadam i są najbardziej precyzyjne.


to też wiem w projekcie mam kolejnego swapa więc instalację chyba w całości będę wymieniał nie z powodu, że nie działa tylko z powodu tego że hanek nie mogę założyć

nad parownikiem się zastanawiam może wydębię na testy jakiś ;)

[ Dodano: Nie Wrz 09, 2012 13:58 ]
Kolejna inwestycja już za mną, hamulczyki :)
Zrezygnowałem z nacinanych/nawiercanych tarcz z przodu i z nacinanych z tyłu na rzecz mocniejszego zestawu.


Przód - Tarcze 282QH , klocki RH
Tył - Tarcze 240TRW, klocki ATE
płyn ATE SL

zestaw hamuje poprawnie, narazie docieram, ale już widać że Roverek mniej się męczy przy hamowaniu no i dzięki temu że mam gładkie tarcze jest cisza przy hamowaniu ;)

zrezygnowałem również z czerwonego koloru zacisków, wyczyszczone i pomalowane na czarny mat
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 09, 2012 18:21   

To już praktycznie nie masz co robić przy samochodzie :)
Czy jednak są jakieś plany?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Wrz 09, 2012 20:45   

greg-si napisał/a:
To już praktycznie nie masz co robić przy samochodzie :)
Czy jednak są jakieś plany?


jak dobrze pomyśleć to zawsze się coś znajdzie... ;)

a tak z grubszych rzeczy to może jakiś swapik czegoś...

ale zastanawiam się grubo bo nie mam ABSu a im większa prędkość tym bardziej by się przydał, jakoś sobie radzę bez ABSu ale nie ukrywam że powyżej 140km/h na śliskim jakby była awaryjna sytuacja to nie wiem czy by mi umiejętności wystarczyło ;) do tej pory umiejętności/rozsądek się sprawdzały :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 09, 2012 22:29   

Cytat:
ale zastanawiam się grubo bo nie mam ABSu a im większa prędkość tym bardziej by się przydał, jakoś sobie radzę bez ABSu ale nie ukrywam że powyżej 140km/h na śliskim jakby była awaryjna sytuacja to nie wiem czy by mi umiejętności wystarczyło ;) do tej pory umiejętności/rozsądek się sprawdzały :)

Ciężki temat. Sporo roboty z dorabianiem wężyków i instalacji elektrycznej.
No ale do odważnych świat należy :)

A ze swapem to nie przesadzajcie. Dajcie reszcie polski się wykazać :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 12:30   

greg-si napisał/a:
A ze swapem to nie przesadzajcie. Dajcie reszcie polski się wykazać
greg nie wstrzymuj kolegi ;)
Kozik, to co 1.8T :D ?
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 12:42   

bociannielot napisał/a:
Kozik, to co 1.8T ?

nie uprzedzajmy faktów, ale w Koziku odezwał się chyba dość stanowczy głos, mówiący "chce więcej niż 1.8T" :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 12:52   

bociannielot napisał/a:

Kozik, to co 1.8T :D ?

Imho to by był swap z cyklu "zamienił stryjek siekierkę na kijek" ;) Po samym swapie miał by w najlepszym wypadku tyle samo mocy tylko trochę więcej NM. Niby turbo podatniejsze są na mody ale na dobrą sprawę nikt u nas nie szedł w grubsze mody tego silnika wiec to jedna wielka niewiadoma, może się okazać, ze po grubym nakładzie kasy nie ugra jakiś sensownych wyników oscylujących >200KM. No chyba, ze piszesz o 1.8T z vaginy hehe ;)

P.S kozik zamiast SL przy następnej wymianie polecam TYP 200 też od ATE. Wyższa temp. wrzenia plus istotna rzecz to taka, ze SL wymiana max co rok, a TYP 200 co 3 lata wg ATE.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 13:03   



Chyba ze Kozik chce kompresor do VVC w tedy uciągnie 210KM :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 13:09   

zawsze może się pobawić w polerkę i zmianę wałków, ale swap byl by lepszy
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 18:45   

Cytat:
P.S kozik zamiast SL przy następnej wymianie polecam TYP 200 też od ATE. Wyższa temp. wrzenia plus istotna rzecz to taka, ze SL wymiana max co rok, a TYP 200 co 3 lata wg ATE.


Miałem ATE Super Blue Racing dwa razy i praktycznie co max 1,5 roku trzeba wymieniać, jakiegoś kosmosu w hamowaniu nie było
Teraz przy ATE SL też szału nie ma ale hamowanie jest w porządku, po prostu jest lepiej bo jest większy hebel ;)

Zobaczymy co będzie przy następnej wymianie, póki co testuję ten

Pływak napisał/a:
Imho to by był swap z cyklu "zamienił stryjek siekierkę na kijek"


też tak pomyślałem więc wstrzymałem, muszę przemyśleć wszystkie za i przeciw

Remigiusz napisał/a:
Chyba ze Kozik chce kompresor do VVC w tedy uciągnie 210KM :mrgreen:


jakby to było weekendowe auto to już dawno turbiłbym vvc ale jeżdżę nim dużo i praktycznie codziennie więc nie mogę sobie pozwolić na częste awarie (pomijam już kwestie finansowe)


greg-si napisał/a:
A ze swapem to nie przesadzajcie. Dajcie reszcie polski się wykazać :)


może faktycznie ktoś uturbi vvc u nas :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 19:02   

ATE Typ 200 "na papierze" ma takie same parametry jak ten blue racing, a jest tańszy bo koło 30zł chyba za butelkę 1l kosztuje. Wiadomo sam płyn jakiegoś szału nie robi gdy jest regularnie zmieniany ale u mnie ATE typ 200 ma 2 lata i różnicy jak na razie nie widzę, a jako, ze jakiś gigantycznych przebiegów nie robię rzędu kilkudziesięciu tysięcy rocznie to pewnie zmienię go zgodnie z zaleceniami ATE :)

Tu zestawienie płynów ATE

http://atmil.pl/user/images/ATE%20plyn.jpg
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Ronald 




Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 11:52   

Kozik, myślę że 200vi + turbo nie ma większego sensu. Po pierwsze 200 vi seria leci z predkościa maxymalna 220 (wg zegarów) przy 6250 rpm. Trzeba by wdłużyć skrzynię. Swoją drogą, jechałes kiedyś R200 z prędkościa 200 km/h dłużej niż kilka minut? Strach w oczach :D

Jak już jesteśmy przy skrzyni biegów. Da radę wsadzić do 200vi inna skrzynię? Mam na myśli jakąś 6 biegową, lub inna ale bardzo długą. Były w ogóle w Roverach 6 biegowe skrzynie? Te co masz na YT od R620 nie jest dużo dłuższa...
_________________
Od zera do prędkości maksymalnej. Mój wariat :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ai73eqMR-oA
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 12:00   

Ja to zastanawiam się na wstawieniem kolektora zmiennej długości, ciekaw jestem efektów i różnicy.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 18:18   

Ronald napisał/a:
Jak już jesteśmy przy skrzyni biegów. Da radę wsadzić do 200vi inna skrzynię?


jeździłem na skrzyni z 620Ti przez parę miesięcy ale na miasto męka, na trasę super ale o dziwo prędkość maksymalna na skrzyni z Vi jest większa bo silnik przy tych wyższych prędkościach ma problem z przełamaniem 5tys obr na 5 biegu a na krótkiej skrzyni z VVC praktycznie do odcinki dochodzi na 5 biegu
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 18:31   

To jak skrzynia z T serii pasuje do K serii to może samą 5 przełożyć by dało radę, wtedy w mieście fajnie się jeździ a w trasie ciut ciszej :wink:
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 18:46   

niekoniecznie by sie dalo, choinka to nie tylko 5tka, ale i inne biegi, z tym ze nie wiem jaka jest roznica z przelozeniami
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 18:53   

Tu się nie wypowiem bo to tylko moje gdybanie, nie rozbierałem nigdy skrzyni ani głębiej się w jej budowę zagłębiał, myślałem że zębatki są nakładane i wystarczy podmienić, ale widzę że nie jest to raczej tak proste.
 
 
 
Ronald 




Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 12, 2012 21:11   

A czy bedzie pasować do 200vi skrzynia np od BMW m3? 6 biegów, krótkie przełożenia. Niech ktoś się wypowie :)
_________________
Od zera do prędkości maksymalnej. Mój wariat :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ai73eqMR-oA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink