Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jaka turbina w moim R75
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jaka turbina w moim R75
Autor Wiadomość
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 10:58   [R75] Jaka turbina w moim R75
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

W niedawno poruszanym watku na forum(R75cdt vs bmw 320d) twierdza ze w Roverkach nie bylo turbin o zmiennej geometri,jednak na forach zagranicznych podaja ze w silnikach cdti jest turbina MITSUBISHI mr1 td025l3 o zmiennej geometri :shock: jak to w koncu jest czy w silnikach cdti sa inne turbiny anizeli w cdt :?:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 00:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 28, 2010 10:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 12:03   

yy z tego co wiem cdt oraz cdti turbinka zwykła bez zmiennej geometrii nowsze BM-ki miały pozniej zmienna geometrie ale nie rover. O ile się nie myle oczywiście jeśli tak to poprawcie mnie :)
Pozdrawiam Firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 12:39   

no wlasnie na zagranicznych forach twierdza co innego,a ja jestem ciekaw kto ma racje :grin:
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 13:40   

Prosty test Zmienna geometra ciągnie z dużo niższych obrotów niż zwykła turbina
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 15:32   

Turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek i jest to turbo tylko do silnika M47R. Nie pasuje od żadnej BMW. Numer BMW 11652248060 nie występuje w katalogu BMW. Numer Rovera PMF100520. Mitsubishi TD025L3-08T-3.3
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lip 23, 2010 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 17:53   

Ale znalazlem na wilkipedi artykul ze turbiny ze zmienna geometria byly montowane od 2002 rowniez w R75
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:09   

menior, wikipedia g**no wie na temat Rovera... Nie było turbin ze zmienną geometrią w R75. Turbina tak jak pisze apples, występowała taka tylko w Roverze, nie była stosowana w BMW. Tak jak mówiłem, to CDT, to był po prostu model testowy do BMW... :/
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:27   

moze w benzynie :)
prosta prawa - zagladnij pod spod na turbine. Turbo ze zmienna geometria ma westegata skierowany prostopadle do osi turbiny i ciegno przestawia lopatki (fot.2). W zwyklej zawor skierowany jet rownolegle do osi a ciegno otwiera bypass (fot.1)i tyle :)

[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 18:27 ]
na pocieszenie zostaje fakt ze ta turbina jest nie do zajechania :) o ile sie jezdzi wg. 10 przykazan kierowcy diesla :p
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 19:03   

i dobrze że niema zmiennej geometri :!: ,bardzo czesto kierownice sie zapiekają zwłaszcza zimą gdy motor sie niedogrzewa i łapie wtedy tryb awaryjny .Mam cieżką noge ale dwa razy w audi mi sie to przydarzyło :twisted:
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 19:09   

Pewnie i lepiej :mrgreen: Na wloskim forum Rovera zawrzala zawzieta dyskusja jak im napisalem ze w Roverkach nie ma turbin ze zmienna geometria :lol: Bo tam uparcie twierdza ze w cdti maja
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 19:10   

domel-x, fakt ,objaw problemu z VTG jest bardzo nieprzyjemny. Miałem okazje się przejechać autem z zapieczonymi kierownicami.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
drupi77 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Italia



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 20:32   

Witam wszystkich bardzo goraco. Ja tez bylem przekonany ze w naszych dieslach jest turbina ze zmienna geometria bo tak jest napisane nawet w ksiazce Haynesa odnosnie naprawy Rovera 75 i MG ZT. Ale dzieki zdjecia obu typow turbin wiem na sto procent ze mamy turbiny typu standardowego. Ktos potrafi mi wytlumaczyc lub podeslac linka, w jaki sposob zwiekszyc za posrednictwem wastegata cisnienie na nizszych obrotach. Pewnie sam bym do tego w jakis sposob doszedl ale jesli juz to ktos przeszed to poco tracic cenny czas. Z gory dziekuje.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 21:34   

drupi77, wydaje mi się, że jeśli ''podkręcisz'' turbinkę, to szybko ją zajeździsz
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 21:39   

Nie zwiększysz ciśnienia na wolnych obrotach.
Na wolnych obrotach westgate jest zamknięty, więc całe spaliny są kierowane na turbinę aby ja rozkręcić i napędzić sprężarkę. Niestety sprawność tego układu zależny jest geometrii łopatek turbiny. Przy danej geometrii łopatek turbiny, sprężarka zaczyna skutecznie doładowywać przy określonej prędkości obrotowej i nic tutaj nie polepszysz.
Westgate otwiera się w miarę wzrostu ciśnienia spalin i kieruje część spalin bezpośrednio do układu wydechowego . W przypadku zbyt dużego ciśnienia spalin, westgate otwiera sie całkowicie. Zbyt duże ciśnienie spalin napędzających turbinę mogło by doprowadzić do nadmiernej jej prędkości i w konsekwencji do jej zniszczenia a nawet samego silnika.

Zwiększenie sprawności turbiny przy mniejszych obrotach uzyskano, wprowadzając turbiny z regulowanymi kierownicami. Czasami spotyka się układy twin-turbo, czyli dwie sprężarki w okładzie szeregowym, jedna mniejsza i druga większa. Każda z nich pracuje w innych zakresach prędkości obrotowych.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Nie Lut 28, 2010 21:56, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 21:44   

drupi77 napisał/a:
Ktos potrafi mi wytlumaczyc lub podeslac linka, w jaki sposob zwiekszyc za posrednictwem wastegata cisnienie na nizszych obrotach.


Nie da się. Na niskich obrotach wastegate jest całkowicie zamknięte i nie dasz rady go bardziej przymknąć. Możesz zwiększyć doładowanie na niskich obrotach zakładając mniejszą turbinę, ale wtedy średnie obroty tracą, a wysokie to całkowita porażka. Standardową turbinę możesz podkręcić, ale na średnich i wysokich obrotach.
 
 
drupi77 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Italia



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 22:03   

Ok. Dzieki za odpowiedz.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 22:13   

chwała bogu siedzi tam prosta garetta , ciężko schodzi w sprzedaży taka turbinka :)
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
drupi77 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Italia



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 22:27   

Ciezko schodzi bo dziala, jak juz wsponiano, bez awaryjnie? Czy przez jej wysoka cene? :lol:
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 22:29   

bo działa bezawaryjnie
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 19:01   

a swoja droga po co chcesz na wolnych obrotach podkrecac cisnienie?
kris-tofer, nie zajezdzi jej tak latwo :) ja mam w swoim chipa od przeszlo 60kkm, dodatkowo MBC i cisnienie ustawione na 1,4bara (czasami jak mocno depne wskakuje na 1,6bara) i nic sie nie dzieje. Ale wazne jest zeby na zimno (slabe smarownie turbiny) jej nie katowac a po ostrej jezdzie dac czas zeby wystygla :)
PHJOWI, a nie MITSUBISHI mr1 td025l3 jak napisal menior ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]kilka Problemów z moim roverkiem.
krzysiekpian Rover serii 75, MG ZT 18 Pon Lut 27, 2017 05:54
krzysiekpian
Brak nowych postów [R75] Silnik w moim roverku gaśnie podczas
anna_m. Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Cze 21, 2008 18:16
piter34
Brak nowych postów [R75] Turbina
grota10 Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Lip 16, 2009 09:15
szoso
Brak nowych postów [R75]turbina
grota10 Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Maj 23, 2017 20:32
grota10
Brak nowych postów [R75] Problem z turbiną
history2 Rover serii 75, MG ZT 22 Wto Kwi 17, 2012 07:40
history2



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink