Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 45+ lpg] problem z obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 45+ lpg] problem z obrotami
Autor Wiadomość
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 20:06   [R 45+ lpg] problem z obrotami
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Cześć na wstępie powiem że korzystałem z szukajki ale jednoznacznie nie znalazłem odpowiedzi.

Mam problem z falującymi obrotami na gazie wiem, wyczyściłem i silnik krokowy i tak też uczyniłem, zamiast pomóc objawy się nasiliły.

Dziś miałem inny problem,a mianowicie odpaliłem silnik pojechałem do skrzyżowania jakieś 200 metrów i mi zgasł i tak za każdym razem jak naciskałem sprzęgło. Dodam że na benzynie zwieszał obroty a na gazie od razu gasł. Po przejechaniu z 2 km wszystko wróciło do normy.

I teraz moje pytanie czy już mój silnik krokowy jest do wyrzucenia czy szukać winnych w innych częściach.

Moje drugie pytanie czy silnik krokowy będzie pasował od anglika r 400 ??

I ilu pinowy jest silniczek krokowy do r 45 z 2000r.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 20:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 22:55   

Możesz przetestować to tak że: zatykasz wlot powietrza tego które podaje krokowiec korkiem od szampana (plastikowym) i wypalasz w nim otwór igłą a ten przed przepustnicą zaślepiasz całkiem. ciężej odpala jak jest zimny i trzeba z wciśniętym pedałem gazu odpalać i samemu przez chwilę trzymać na obrotach ale potem jedzie i trzyma obroty. Jak to się sprawdzi to masz winnego i wymieniasz krokowy(lub czyścisz) a jak w takim układzie ci będzie szalał to musisz szukać gdzie indziej przyczyny. Sam tak diagnozowałem i raz musiałem wyczyścić krokowy a drugi raz rozregulował sie LPG na wolnych obrotach, gazmen przeregulował i chodzi dalej a korek od szampana wożę w bagażniku :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 12:39   

panwilli napisał/a:
Moje drugie pytanie czy silnik krokowy będzie pasował od anglika r 400 ??

Nie. :neutral:
panwilli, zobacz w jakim stanie jest przepustnica i przy okazji poluzuj lekko linkę gazu. :wink:
Wina może być również po stronie czujnika TPS.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
cieszes 



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 2
Skąd: Płońsk



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 15:55   

witam . Miałem ten sam problem i wkurzało mnie to jak przed jakimś skrzyżowaniem po nacisnieciu sprzęgła obroty spadały prawie do 0 i czesto gasł ;/ I pojechałem do serwisu gazu i on powiedział ze za małe są dysze, przewiercił na wieksze i teraz juz nie gaśnie . ale falowanie obrotów sie zdarza i zdarzy sie ze nieraz zgasnie ale juz nie tak czesto jak kiedyś. dlatego niedługo wybieram sie do nich jeszcze raz. pzd
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 21:05   

Cytat:
ciężej odpala jak jest zimny i trzeba z wciśniętym pedałem gazu odpalać i samemu przez chwilę trzymać na obrotach ale potem jedzie i trzyma obroty.


Teraz właśnie mam takie objawy

A do tego zauważyłem że teraz obroty zwariowały doszczętnie a mianowicie
jednego dnia się zacinają na gazie w okolicach 1100 i przy przycisnieciu sprzęgła zamiast spadać to rosną przez moment a potem spadają

A nastepnego faluja
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 21:32   

To ewidentnie łapie ci fałszywe powietrze za przepustnicą trzeba sprawdzić zatykając otwór przez który krokowiec podaje powietrze i zobaczyć czy zgaśnie jak się gaz puści, może np. przepustnica ci się nie domykać.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 21:36   

to przepustnice sprawdzę po świętach dodam tylko, że te problemy zaczeły się jak przeczyściłem krokowiec
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 22:03   

to go pewnie źle założyłeś albo uszkodziłeś bo to dość łatwo zrobić. czasem jak u mnie trzeba jeszcze raz zdjąć i wyczyścić ten otwór w który wchodzi trzpień krokowca bo od syfu się nie domyka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 07:54   

Po świętach mój R wogóle już zastrajkował. Odpalać muszę z dodaniem gazu i naczej nie załapie, gdy już zapali to po użyciu sprzęgła od razu traci obroty i gaśnie.

I teraz nie wiem czy to wina krokowca czy przepustnicy czy czegoś jeszcze.
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 08:03   

może masz poluzowaną śrubkę odpowiadającą za niskie obroty, też mi nie trzymał na wolnych i przykręciłem tą śrubkę i jest git
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 10:28   

Tylko ze ja tej śrubki nie ruszałem

Problemy zaczeły się jak gazownik wyczyścił silniczek krokowy od tego momentu jest coraz gorzej i teraz nie wiem co mam wymienić a co sprawdzić

Przed tym na benzynie chodził jak szwajcarski zegarek tylko na gazie falował, a teraz to i na tym i na tym

Dodam też że jak silnik się zagrzeje to obroty trzyma na gazie w okolcach 1500 a na benzynie 1400 i spadają one bardzo powoli
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 12:48   

panwilli, moim zdaniem krokowy uszkodzony
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 19:41   

Też% tak myśle i jutro dzwonie do tomateam i zamówie, tylko szkoda że nie ma zamienników.

A mam jeszcze jedno pytanie czy w krokowcach od R 45 da się wyjąć ten trzpień

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2012 19:41 ]
Tak jak kolega sknerko podejrzewał krokowiec był walnięty po wymianie jak na razie jesty wszystko okej

Pozdrawiam
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Nie Lip 01, 2012 21:01   

Cytat:
panwilli
zakupiłeś nowy silniczek krokowy? czy używkę?
Ja mam taki objaw że jak zimny to potrafi zgasnąć zafalować obrotami, na gazie dławi się.
 
 
rapek 




Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 47
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 21:40   

silniczek krokowy uszkodzony. to jest pewne.
 
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Nie Lip 01, 2012 22:02   

rapek napisał/a:
silniczek krokowy uszkodzony. to jest pewne.
skąd ta pewność?
Opłaca się kupić używany silniczek krokowy na allegro?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 23:06   

A masz kilka stówek (300~400) na nowy? :wink:
 
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Nie Lip 01, 2012 23:36   

Adrian napisał/a:
A masz kilka stówek (300~400) na nowy? :wink:
Drogawy...
Za 100zł można wyrwać sprawny sliniczek na aledrogo?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 15:55   

neo88 napisał/a:
Za 100zł można wyrwać sprawny sliniczek na aledrogo?

Pewności ci nigdy nikt nieda, chyba, że sprzedawca daje jakąś gwarancje. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
neo88 




Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 138
Skąd: Grodzisk WLKP.



Wysłany: Pią Lip 06, 2012 11:52   

leszczu jaką farbą malowałeś pokrywę zaworów?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 iDT 01r] problem z obrotami
bartoslaw1988 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Maj 16, 2010 18:35
PHJOWI
Brak nowych postów [R45] Problem z obrotami
_PUO_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Paź 11, 2011 10:53
najko
Brak nowych postów [r45] problem z obrotami
rover45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Lis 06, 2013 18:17
rover45
Brak nowych postów [R45] problem z obrotami
cieszes Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Lis 16, 2011 13:47
cieszes
Brak nowych postów [R420]Problem z obrotami
Dinedal18 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Sie 15, 2014 09:31
Dinedal18



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink