Forum Klubu ROVERki.pl :: Zlot letni - wyniki z hamowni
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zlot letni - wyniki z hamowni
Autor Wiadomość
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 10:00   

Hamownia była fajna jako porównanie, ale była chyba skalibrowana (nieskalibrowana) tak, że "będzie pan zadowolony". ;)

Mój Roverek po 13 latach, dokładnie 200 000 km (pękło w drodze powrotnej ze Zlotu), remoncie uszczelki pod głowicą i 50 000 km z instalacją gazową (ja uważam, że to akurat nie wpływa, ale pewnie są tacy co się nie zgodzą), bez żadnych modów ma podobno 117 KM (zamiast fabrycznych 111 KM). ;)

Owszem, jest przyzwoicie utrzymany i serwisowany, ale należy mu się już chyba wymiana świec, a ja w cuda nie wierzę... ;)

Ale porównawczo (zmierzyłem sobie charakterystyki na benzynie i LPG) super - już wiem co trzeba dostroić na gazie. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 28, 2012 10:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 10:21   

Maciej, ja tez ogladajac swoj od razu powiedzialem ze z "bonusem" ale nie patrzac na cyfry, albo odejmujac 10% masz podglad na przebieg mocy i momentu, czy zdrowo to wyglada ;)

a wartosci ... trzeba by porownac to samo auto na innej hamowni, zeby cos wiedziec, ale co hamownia to inny wynik ;) tylko dla mnie te +/- 10 km miedzy hamowniami nie robi mi roznicy ;)

Moj ZS wyplul 181,4 KM @6772 oraz 220Nm @ 4525, ale bardzo plaski wykres momentu, wiec akurat najwyzszy tutaj przypadl :) to ze ma "tylko" 106 k km i nowe niemal swiece + kable + filtry + oleje... IMHO i tak ten wynik, nadal jest zawyzony.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Raptile 




Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 10:43   

co do zawyzania mocy

Seria 113 KM i 227 Nm wyszla :D Watpie by bonus byl spowodowany podkrecona turbina i ominieciem 3/4 wydechu oraz nowym filtrem powietrza bez rury do rezonatora.

Chociaz mozliwe ze po prostu moj silnik jest w tak dobrej kondycji i tak dobrze sie uszczelnil nagarem ze ma podwójną kompresje :lol:

Chociaz patrzac na seryjne wykresy innych SDi z innych hamowno przebieg momentu i jego ilosc by sie zgadzala i te "7 nm" moze byc spowodowane podkrecona turbina
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 10:57   

moj 125p był dwa razy na tej hamowni, oba wyniki byly bardzo zbliżone minimalnie mniej niz 100KM fabrycznie 103
silnik mimo ze jest z 96 roku ma na 100% 120 tys. km
zeby pogorszyć osiagi to nie wiem, musiałoby spasc cisnienie sprezania, lub ktorys wazniejszy czujnik, czesto sie slyszy ze silniki po rozebraniu maja jeszcze slady po honowaniu, luz na zaworach regulowany hydraulicznie, wiec tez nie ma tu bardzo co sie pogorszyc

fakt Macka przypadek jest zastanawiający, jedź gdzies indziej na hamownie, chyba ze masz stożki, magnetyzery, flipery :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
szoso 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 11:10   

kiedyś widziałem jak seryjne auto 90KM wypluło na hamowni 95KM, hamownia była profeska, w aucie nic nie było zmieniane
gdzieś czytałem że seria może mieć delikatnie więcej niż podają w danych, nie wiem czy ma to zastosowanie w Roverze, może jest jakiś margines
 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 11:14   

to sie moze roznic miedzy poszczegolnymi egzemplarzami , wiec ja mowie dla mnie +/- 10 km, nie robi mi roznicy ;) wazne ze jest seria z bonusem :D nawet jak zawyza o te 10% to jak na 10 letnie auto trzyma sie niezle, a i VIS power byl padniety, dopiero nastepnego dnia z Dzieju sprawdzilismy to... wiec nie wiem czy lub na ile sprawny vis power poprawilby wykres...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 14:03   

mi na hamowni wyszlo 112.4 i 126.5 nm
auto jest po 2 planach glowicy, wiec komora spalania jest zmieniona tzn. zwiększyła sie, ale przez to stopień sprężania spadł
 
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 14:09   

Harry napisał/a:
auto jest po 2 planach glowicy, wiec komora spalania jest zmieniona tzn. zwiększyła sie, ale przez to stopień sprężania spadł

odwrotnie, zmniejszyłeś komore spalania i podniosłeś CR.

czy ktoś bedzie weryfikował te wyniki na normalnej hamowni? bardzo mnie ciekawi jak to sie do siebie ma ;)

Maniaq troche mało momentu :/ masz cos dłubane przy wydechu czy seria? tłumiki ori czy zamienniki?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 14:25   

dlubane przez poprzedniego wlasciciela, wlozona puszka koncowa od hatchbacka + przedmuchy :) dla mnie ten wykres jest orientacyjny, nie licza sie tak bardzo wartosci co przebieg.

na hamowni mialem padniety power vis, wiec moze to tez mialo wplyw, dopiero teraz pomyslalem, ze mozna bylo zrobic pomiary z padnietym balance, padnietym power i oba sprawne... madry polak po szkodzie :/ ale od dzieja dopiero w niedziele visy odebralem, wiec nie mialem jak na torze tego zrobic.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 14:29   

Markzo napisał/a:
odwrotnie, zmniejszyłeś komore spalania i podniosłeś CR.

racja odwrotnie :wink:
 
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 14:59   

Kumpel mi tłumaczył, że za małe tłumiki, zwlaszcza srodkowe, ktore nie zapewnią odpowiedniego rozprężenia spalin zabierają sporo mocy, stad pytanie o wydech. Zalezy w jakiej pozycji miałeś powera, patrzac po wartosciach max, został włączony ;)

Co do samej hamowni to rózne opinie krążą w necie, raczej negatywne :/ Remii hamował swojego diesla? mozna by porownac z wykres od Huberta. Maniaq wrzuc swoj wykres porownamy z moim. Jak wyglądały straty na przeniesieniu napedu?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
pelson91 




Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 28, 2012 15:00   

Markzo napisał/a:
Remii hamował swojego diesla?

Na zlocie nie, bo przyjechał dopiero w piątek wieczorem jak się już ściemniało. Chyba, że hamował go wcześniej i gdzie indziej
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Gonia 




Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 29, 2012 08:02   

szoso napisał/a:
kiedyś widziałem jak seryjne auto 90KM wypluło na hamowni 95KM, hamownia była profeska, w aucie nic nie było zmieniane
gdzieś czytałem że seria może mieć delikatnie więcej niż podają w danych, nie wiem czy ma to zastosowanie w Roverze, może jest jakiś margines


http://www.roverki.pl/gal...-chojnacki.html

Na hamowni uważanej za jedną z dokładniej mierzących.

Żaden serii nie trzymał, a miały od 3 do 6 lat.

[ Dodano: Wto Maj 29, 2012 08:02 ]
Harry napisał/a:
mi na hamowni wyszlo 112.4 i 126.5 nm
auto jest po 2 planach glowicy, wiec komora spalania jest zmieniona tzn. zwiększyła sie, ale przez to stopień sprężania spadł


Po planowaniu głowicy komora spalania się zmniejsza i zwiększa stopień sprężania :P
_________________
Gonia
 
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 29, 2012 08:28   

szoso napisał/a:
kiedyś widziałem jak seryjne auto 90KM wypluło na hamowni 95KM, hamownia była profeska, w aucie nic nie było zmieniane
gdzieś czytałem że seria może mieć delikatnie więcej niż podają w danych, nie wiem czy ma to zastosowanie w Roverze, może jest jakiś margines

Są silniki, które mają fabrycznego bonusa np niektóre JTD czy TDI ale sporo osób na forum potwierdziło, że R/MG średnio trzymają moc. Co do Agmy to można sobie na necie poczytać różne opinie jakie o ich wynikach krążą więc raczej jako zlotowa atrakcja ok ale jeśli ktoś chce się sugerować wynikami przy modyfikacjach to raczej wybrał bym inną. Tak czy inaczej bardzo fajnie, że doszło od pomysłu do realizacji i mogliście sobie na zlocie auto na rolki wrzucić ;)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
SyntaX 



Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Maj 29, 2012 12:04   

Wiele zależy od kierownika.
Stylu jazdy, rodzaju części na jakich serwisowane jest auto oraz jakości paliwa na jakim chodzi.
Jak przekonał się jeden kolega z forum nawet to jak mocno posmarujesz olejem sportowy filtr ma znaczenie.
 
 
mzas 




Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 127
Skąd: Warszawa

MG ZS

Wysłany: Wto Maj 29, 2012 19:54   

Jakby ktoś był zainteresowany porównaniem wyników z hamowni to wrzucam swój ( można zrobić oddzielny temat).
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 08:54   

To i ja dorzucę. :)

Słabszy wyniki na LPG - niedostrojone jest. :(

Ale, tak, jak pisałem, pomiary są powtarzalne, bo instalacja LPG przy 6000 obr. przełącza się na benzynę i wtedy oba wykresy się pokrywają. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 12:12   

moj wynik z Radomia :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 05, 2012 12:18   

Markzo, Niestety nikt inny nie hamował IDT z takim setupem jak mam ja. Firq'a to już wyższa szkolą jazdy :wink:

Mi się nie udało dojechać bo bylem długo u Tomka jeszcze w Pilznie :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Cze 11, 2012 15:17   

tylko tyle wykresow ? malo O_o
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink