Forum Klubu ROVERki.pl :: [r620sdi] vs 420sdi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r620sdi] vs 420sdi
Autor Wiadomość
kpolski 



Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 48
Skąd: kielce



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 20:28   [r620sdi] vs 420sdi
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam. Miałem okazje dzisiaj przejechać się roverem 420 sdi mojego kolegi. Silnik taki sam jak w moim 2.0 diesel 105KM rok ten sam 1999 przebieg jego miał wiecej o 40.000. No i jego sto razy lepiej idzie jak mój, na jedynce i dwójce to do 3tys obr/min to w siedzenia wciska nie miał żadnych modyfikacji itd. W czym tkwi problem że mój ma mniejsze kopyto?

Dodam iż wymieniałem w moim ostatnio olej i zmieniłem z mineralnego na półsyntetyk auto ciszej chodzi po wymianie. Przepływomierz wymieniłem filtry itd tez. Skrzynie biegów miałem regenerowaną nowe łożyska. Jedyną bolączką to falowanie obrotów na luzie i jak mu przycisne gaz do dechy to go zamuli i dopiero dostaje kopa. Byłem na podłączeniu do kompa nie ma żadnych błedów.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 15, 2012 20:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 22:14   

W SDi możesz sobie sam wybłyskać błędy :ok: poza tym 400 jest lżejszy chyba od 600-ty.
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 22:28   

kpolski napisał/a:
bolączką to falowanie obrotów na luzie

Pewnie przydałoby sie przeczyscic nastawnik w pompie. :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 23:13   

albo czujnik w pompie
 
 
kpolski 



Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 48
Skąd: kielce



Wysłany: Sob Cze 16, 2012 16:26   

Gdzie znajdę ten nastawnik albo czujnik mozna o wiecej wskazówek
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Cze 16, 2012 19:00   

kpolski, na samym początku możesz wywalić katalizator. U mnie też nie miał mocy od razu po wciśnieciu gazu a zbieral sie dopiero jak troche go odjąłem. Wywaliłem katalizator, problem zniknął a ja zarobiłem na tym oponad 500zł
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Cze 16, 2012 20:36   

kpolski napisał/a:
Gdzie znajdę ten nastawnik albo czujnik mozna o wiecej wskazówek

Wpisz w google czyszczenie pompy vp37, google prawde ci powie :mrgreen:
Co do porowania to moze byc jeszcze zbyt pózny zapłon,przydałoby sie sprawdzic kąt wtrysku
A i jaki rozmiar oponek miały auta ?
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
bubas83 




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 59
Skąd: Gniezno



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 09:37   

Mundekk, a co wstawiłeś zamiast kata?? Zwykłą rurę? Nie zmienił się dźwięk tłumnika?? Bo też myślę żeby to zrobić, tylko nie wiem czy wystarczy zwykła rura, czy może jakaś strumiennica albo mały tłumnik dopasować od czegoś. A co do zbierania się to faktycznie, brat miał r400 sdi, a ja mam 600 sdi i różnica jest dosyć spora. Też jestem ciekawy dlaczego tak jest.
 
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 11:09   

Sytuacja wyglada tak ze R 600 SDi duzo gorzej sie zbiera w upalne dni.Spowodowane jest to faktem, iz dostaje sie gdzies tam geste powietrze niz podczas chlodniejszych dni.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 11:12   

420SDI ma 11,2 do setki
620SDI ma 11,6
więc powinny zbierać się podobnie.

Co do katalizatora to nie można go wywalić ot tak sobie, ponieważ w ten sposób zmienia się parametry wydechu (odpęża się silnik).
To może spowodować spadek mocy, choć nie wiem jak to jest w przypadku silników doładowanych.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 11:55   

sobrus napisał/a:
choć nie wiem jak to jest w przypadku silników doładowanych.

już Ci mówię, odmula się :lol:
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 12:47   

Wiesz, nawet posiadacze wolnossących odczuwają odmulenie.
Bo nie ma nic gorszego niż zatkany kata.
Ale czy silnik ma faktycznie większą moc niż bez zdrowego kata - to moze wykazać tylko hamownia. Ponoć w benzynowych Roverach daje to efekt odwrotny (wg pomiarów).

Ja sam mam tłumik (ale z dławikiem) i zbiera się zdecydowanei lepiej, niż na rozsypujacym sie katalizatorze. Przynajmniej tak mi sie wydaje :D
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 13:01   

sobrus napisał/a:
Ale czy silnik ma faktycznie większą moc niż bez zdrowego kata - to moze wykazać tylko hamownia.
lub licznik prędkości, u kumpla w autku przed wycięciem kata 217max, po 230 ;)
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 08:58   

kpolski,

A jaki rozmiar felg i opon w tych autkach?
Bo jak ty masz większą srednicę felgi z oponą to autko gorzej przyśpiesza i to znacznie.
Sprawdź jeszcze na lewarku czy koła swobodnie kręcą się
A skąd wiesz że kolega nie miał modyfikacji? Jest włascicielem od nowosci?
Najlepiej pomierzyc auta jak przyspieszają do 100 km/h
Co do kata to lepiej go wymienić niż wycinac.
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 20, 2012 09:04   

KRYS napisał/a:
Co do kata to lepiej go wymienić niż wycinac.

uzasadnij bo w sdi jest on niepotrzebny :wink:
 
 
bubas83 




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 59
Skąd: Gniezno



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 14:18   

Ja tam sie już umówiłem w sobote w warsztacie :mrgreen: Tylko nie wiem jaką średnice rury mamy przy wydechu bo bym sobie z roboty przyniosł i bym nie musiał płacić. Ciekawe jaka bedzie różnica :twisted:
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 17:15   

szoso,
Auto może nie przejsc badania technicznego
Mogą byc problemy przy kontroli policji za zachodnią granicą.
Dźwiek wydechu fatalny
I wydaje mi się ze tłumiki szybciej sie przepalają
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 18:56   

KRYS, nie gadaj jak nie wiesz. W turbo dieslu nie ma efektów ubocznych. Ja u siebie wstawiłem strumienice z allegro pasowała p&p. Dzwięk silnika nie zmienił się w ogóle, jedynie co to turbina troche bardziej gwizda. Auto przejdzie badanie techniczne bez problemu bo w dieslach nie mierzy się skłądu spalin a jedynie stopień zadymienia i to też rzadko sie go sprawdza. Zresztą nawet jak będa sprawdzac to i tak bez katalizatora bezproblemowo można go przejść. Poprawe dynamiki natomiast czuć od razu. Mój kat miał 150 tyś przebiegu więc jeszcze raczej nie zapchany, a po wywaleniu auto i tak sie odmuliło.

bubas83, http://allegro.pl/honda-l...2432089221.html - tutaj masz gotowe rozwiązanie pasuje idealnie wystarzczy tylko wykecić stary katalizato i przykręcić to. A jak będziesz chciał robić u mechanika to pamiętaj żeby nie dac sie nabrać na sztuczke typu że mechanik zrobi to za darmo pod warunkiem że zabierze stary katalizator. One są dużo warte, zachowaj go dla siebie i sprzedaj na allegro.
 
 
bubas83 




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 59
Skąd: Gniezno



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 21:17   

Spoko Mundekk, wiem że są dużo warte, kumpel robi w tłumnikach i mówił żebym w żadnym przypadku nie zostawiał. Ciekawe rozwiązanie ta strumiennica Ci powiem :grin: Musze sie zapytać czy tam u niego tez mają, a jak nie to zamówie. A co do tego gadania że nie warto i że przeglądu nie przejdzie, to widze że wypowiadają sie osoby, które tego nie robiły. Troche czytałem o tym i jak narazie wszyscy są zadowoleni. Dlatego myśle że mojemu roverkowi też pomoże, a przy okazji wymienię olej i filtry za free jak dobrze pojdzie :mrgreen:
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 22:26   

u mnie jedyny efekt uboczny po wywaleniu kata jest taki iż auto bardziej wali spalinami niż kiedyś :D :D czuć tak jakbyś stał koło starego autosana :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620SDI]ABS
Norbi21 Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Lis 11, 2013 21:45
thorm
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R620SDI]
marioo Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Wrz 17, 2011 18:47
szoso
Brak nowych postów [r620sdi] obrotomierz
siema977 Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Wrz 01, 2011 20:41
R.E.D.
Brak nowych postów [r620sdi]alternator
kiwi Rover serii 600, Honda Accord 1 Czw Paź 04, 2012 10:54
kruszan
Brak nowych postów [R620sdi] problem z ABS
kiwi Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Wrz 25, 2012 10:18
rami1000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink