Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Dziwne dzwieki ze sprzegla i ...? Drzenie i szuranie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Dziwne dzwieki ze sprzegla i ...? Drzenie i szuranie
Autor Wiadomość
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Cze 17, 2012 17:22   

thebloody, Pewnie lada chwila sprzęgło całkowicie przestanie się skończy... ale to nie przeze mnie :mrgreen: Miałem bardzo podobne objawy. Jedz do mechanika jak najszybciej
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 17, 2012 17:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 18, 2012 11:45   

Dla zainteresowanych lub majacych podobne objawy - wracam od mechaniora. Diagnoza:

- sprzeglo do wymiany, stad ponowne pogorszenie pracy biegow i szumienie
- swiece (najprawdopodobniej stad ta nierowna praca, pulsowanie i drzenie kabiny, jeszcze to sprawdzi, choc mowi ze to dziwne, bo auto dobrze odpala, mimo ze pracuje glosniej na zimnym silniku, wspominal tez cos o szklankach, ale chyba az tak dobity ten silnik nie jest!)
- tlumik do wymiany (byc moze tylko jedna czesc, stad te niepokojace mnie "rrr" przed 2 tys. obrotow i brzydka praca, powiedzial ze na 100% tlumik, ale dopiero sie okaze ktora czesc)

No i tu jestem rozczarowana bo wg. papierow samochodu poprzednia wlascicielka wymienila tlumik na poczatku tego roku przed przegladem techniczym. Sciema? Tlumiki tak szybko sie chyba nie "koncza"...
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 18, 2012 12:05   

thebloody napisał/a:
No i tu jestem rozczarowana bo wg. papierow samochodu poprzednia wlascicielka wymienila tlumik na poczatku tego roku przed przegladem techniczym. Sciema? Tlumiki tak szybko sie chyba nie "koncza"...

Zależy o jaki dokładnie element układu wydechowego chodzi. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 18, 2012 12:46   

Drżenie może występować przy nadmiernym zużyciu sprzęgła, kiedy nity tarczy trą o docisk lub koło zamachowe, wtedy nie powinno się jeździć ale bez zdjęcia skrzyni można tylko gdybać.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 18, 2012 13:04   

Panowie, a w razie czego brac firmy Valeo czy Lukas? Roznica w cenie minimalna (wlasnie dostalam wycene z hurtowni za sprzeglo, docisk i lozysko). Co polecacie z doswiadczenia?
 
 
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 13:07   

LUK ;)
a z mechanikiem umów się tak, że zrobi sprzęgło i pojeździsz, zobaczysz. Reszta nie wymaga interwencji natychmiast ;) Świece zrobi się pod blokiem a tłumik można i za miesiąc, będzie czas na wsłuchanie się w bolid ;)
 
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 18, 2012 13:08   

farek, chyba ze u Ciebie pod blokiem :D bo ja nie ogarniam :D
 
 
Felipe987 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 14:44   

U mnie też występuje takie brzęczenie przy rozpędzaniu :razz: Raz tak przed 2 tys. obr a drugi chwilę po 2 tys. Też podejrzewam o to wydech. Ja mam uszkodzoną plecionkę, taki łącznik elastyczny zaraz przed pierwszym tłumikiem. Nie wiem czy to może być przyczyną tych dźwięków, ale tylko to rzuciło mi się w oczy podczas oględzin na kolanach :razz: Silnik chodzi cicho, bez objawów dziury w tłumiku :wink:
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 16:25   

Najlepiej sprawdzić wydech zatykając wylot z tyłu. Ręką przez szmatę, mocno dociśnąć. Wtedy dokładnie słychać gdzie jest dziura. Można jeszcze depnąć po gazie, słychać jeszce lepiej. A jeżeli robi się ciśnienie to dziury nie ma.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 18, 2012 18:04   

thebloody, przy grillu świece wymienimy :mrgreen:
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 14:16   

slax, na grillu to ja zamawiam przeczyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy (bo kiedys mi to polecaliscie), bo jeszcze tego mi do szczescia brakuje a moj mechanik zabiera sie do tego jak do jeza ;P

[ Dodano: Pią Cze 22, 2012 14:16 ]
UWAGA: moja cierpliwosc i zasob portfela dobiegaja konca.

Sprzeglo wymienione na nowe. Tlumik wzmocniony i zespawany (jedno miejsce bylo nieszczelne). Wymienione koncowki drazkow z obu stron. Swiece dobre.

I co? I gó... :(

Milord dalej brzeczy (wyobrazcie sobie trzmiela trwajacego 1-2 sekundy juz nie przed 2 tys. ale teraz ok 2,4 tys. obrotow), dodatkowo - co mnie przeraza - po dluzszej jezdzie, gdy zatrzymuje auto na swiatlach itp. kabina wpada w drzenie (o czym pisalam wczesniej), od podlogi, przez fotel, po kierownice - ŁUP ŁUP ŁUP i coraz szybciej i wszystko drzy :beczy: Przy okazji wskazowka obrotomierza wskazuje prawidlowo obroty, a silnik jakby swoje. Chyba, ze to nie silnik. Jakies pomysly????? :bezradny:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 14:19   

Poduszki silnika były sprawdzane ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 14:50   

leszczu, nie.

A czy to przeczyszczenie przepustnicy i krokowego cos jeszcze da? Sprobuje jeszcze kable wymienic, chociaz sama nie wiem... ma to w ogole zwiazek? Ktos z Was mial takie wibracje kabiny?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 14:54   

Te wibracje kabiny wskazują na któraś zużytą poduszkę powietrzną.
thebloody napisał/a:
A czy to przeczyszczenie przepustnicy i krokowego cos jeszcze da? Sprobuje jeszcze kable wymienic, chociaz sama nie wiem... ma to w ogole zwiazek? Ktos z Was mial takie wibracje kabiny?

Trzeba wpierw obadać, czy to wina poduszek, czy też silnika który może przez jakiś moment pracuje na 3, a może nawet 2 cylindrach. Sprawdzaliście te świece ?? Może któraś nie jest dokręcona.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 14:59   

jeżeli masz wibracje na kabinie to poduszki silnika mogą być już wyrobione, nie koniczynie uszkodzone. Jeżeli przy ruszaniu masz uderzenie to albo poduszka,albo akumulator jest nie przykręcony i cały lata

[ Dodano: Pią Cze 22, 2012 14:59 ]
thebloody napisał/a:
Sprobuje jeszcze kable wymienic,

na spr. czy przewody nie mają przebicia są dwa sposoby, lekko zroszyć wodą i wtey widzisz czy skacze iskra lub zewnętrza częścią dłoni dotykasz przewodów jak kopnie i zaczniesz bluźnić to masz przebicie.
Ostatnio zmieniony przez Harry Pią Cze 22, 2012 15:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 15:00   

Harry, uderzenia niet.
leszczu, swiece mechanik sprawdzal przy mnie, mowil ze wg niego sa dobre, przyczepilby sie bardziej kabli - mowil, ze wymienimy przy nastepnej wizycie (bo nie zdazylby zamowic).

OK podsune mu te poduszki. Odrazu powiedzcie, czy to bedzie droga impreza z tymi poduszkami???

[ Dodano: Pią Cze 22, 2012 15:00 ]
Harry napisał/a:
jak kopnie i zaczniesz bluźnić to masz przebicie.


a dziekuje Ci bardzo, niech sobie mechanik pomaca :D
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 15:04   

thebloody napisał/a:
a dziekuje Ci bardzo, niech sobie mechanik pomaca :D

zawsze możesz jakiegoś kolegę poprosić, żeby dotknął przewodów :mrgreen:
 
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 15:08   

hahahah zaraz dam posta na facebooku "koledzy, kto mi pomaca przewody?" :D Harry, tak mi sie skojarzylo, mojej mamie sie dwuznacznie kojarzy "krokowy" i "przepustnica" :D haha
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 18:24   

thebloody napisał/a:
Przy okazji wskazowka obrotomierza wskazuje prawidlowo obroty, a silnik jakby swoje. Chyba, ze to nie silnik. Jakies pomysly?????
Jak obroty nie idą równo z prędkością, proporcjonalnie do wbitego biegu oczywiście, to wskazywało by na slizgające sie sprzęgło, może mechanior coś spierniczył
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 18:54   

slax, wydaje mi sie, ze wszystko jest OK podczas jazdy w zaleznosci obroty-predkosc, a te drgania kabiny pojawiaja sie tylko i wylacznie kiedy stoje w miejscu, np. zatrzymuje sie na swiatlach lub na parkingu, silnik pracuje, bieg jalowy lub jedynka+sprzeglo, bo chce juz ruszac. Albo zatrzymuje sie, wrzucam luz, wszystko dobrze, a po chwili drgania i to "łup łup". Gdy jade dalej, uspokaja sie.

[ Dodano: Pią Cze 22, 2012 18:54 ]
Aaaa no i zeby nie bylo zbyt pieknie, ze ciesze sie nowym sprzeglem :evil:
Cieszylam sie nim jakies 50 km po wyjezdzie od mechanika, a potem klapa. Mianowicie sprzeglo bardzo powoli "wraca do gory", co powoduje, ze musze ruszac na takim pół-sprzegle, dopiero potem moge je puscic do konca, bo inaczej auto strzela ze dwa kangury i gasnie. Podobnie na wyzszych biegach, po zmianie np. z 3 na 4 puszczam sprzeglo dosc szybko, a ono po chwili "szarpie" autem, jakby dzialalo z opoznionym zaplonem.
Moim pomyslem na to jest zuzyta i przetarta linka, ktora stawia opor i zamula to nowe sprzeglo... Dobrze kombinuje?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200Si 16V '98] Dziwne dzwieki podczas wciskania sprzegla
Bruno Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Paź 05, 2007 23:33
Kris
Brak nowych postów [R200] dziwne dzwieki spod auta
arturzawa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sie 07, 2017 14:43
arturzawa
Brak nowych postów [R200 BRM] Dziwne dźwięki z auta oraz niestabilne obroty.
Lysack Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Cze 11, 2014 19:13
MD
Brak nowych postów [R25] Dziwne dźwięki z drzwi..
HuMaX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Gru 14, 2009 13:19
Botanix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink