Forum Klubu ROVERki.pl :: [ROVER 618i]Kilka problemów po zakupie...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Pon Cze 25, 2012 18:27
[ROVER 618i]Kilka problemów po zakupie...
Autor Wiadomość
p.h. 



Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 24



Wysłany: Pon Cze 25, 2012 18:15   [ROVER 618i]Kilka problemów po zakupie...
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997

Witam wszystkich. jestem nowy na forum. Zero pojęcia na temat Rovera, ale tak mi się to auto podobało, że kupiłem. W porównaniu do innych aut za te pieniądze w całkiem niezłym stanie. Oczywiście auto ma kilka mankamentów. Po kolei. Dzisiaj zostawiłem auto u mechanika. Hurtowo wymieniam rozrząd. Poprzedni właściciel tego nie robił, a jeździł 4 lata. Do tego zacisk na tylnym hamulcu, gdyż w ogóle nie hamuje prawe koło. Do zrobienia jest jeszcze kilka rzeczy i tu mam pytanie do was forumowiczów.

1.Po przekręceniu się kluczyka świecą się dwie kontrolki, jedna, ze są otwarte drzwi, a wszystkie są zamknięte, druga kontrolka SRS. U mechanika u którego zostawiłem auto podpiąłem się dzisiaj pod komputer, ale nie mógł się podłączyć, chyba zbyt stare oprogramowanie w jego kompie, lub coś takiego i nadal nic nie wiem. Jak tylko odbiorę auto jadę do innego na inny komputer. Co to może być wg was, żebym się nie dał naciągnąć na koszty? Dlaczego świeci się ta kontrolka otwartych drzwi, oraz kontrolka SRS?. Ta druga podobno od poduszki, niby auto nie było bite, nie widać śladów, więc na kompie powinno pokazać przyczynę, ale wole wiedzieć wcześniej, żeby mechanik mi nic nie wmawiał.

2.Lewe lusterko(manualne) od strony kierowcy trzęsie się podczas jazdy. W/w mechanik powiedział mi, że się wyrobiło mocowanie i tego nie zrobi. Poradził kupić używane, albo jeździć. Co wy na to?

3.Auto jest w gazie. Po zakupie muliło go na gazie i falowały obroty. Pojechałem do speca od gazu. Ten wymienił bodajże silniczek krokowy, podłączył pod kompa, coś tam poregulował i chodziło dwa dni. Dzisiaj rano odpaliłem furę i po przełączeniu na gaz i ujechaniu kilkuset metrów zaczął się mulić, nie miał mocy, skręciłem w prawo, coś strzeliło i zgasł. Dopiero na benzynie pojechał dalej. Mechanik powiedział, że spadł ten przewód od powietrza taki gruby i że takie są uroki gazu i że na przyszłość powinienem najpierw zagrzać na benzynie, a potem dopiero na gaz wrzucić.

4.Silnik od zewnątrz "poci się ",ale olej nie kapie. Mechanik powiedział żebym tak jeździł do wymiany oleju i zobaczył wtedy co się stanie, a na razie nie ma co kombinować, bo tylko w koszta wpadnę, a jest dobrze. Zobaczymy jak będzie po wymianie rozrządu.

5.Nie działa antena od radia, która powinna się wysuwać automatycznie? jedynie ręcznie można to robić. jak temu zaradzić? jaka przyczyna ,co można zrobić?

Model auta to. ROVER618i,1.8 benzyna + gaz

Proszę o solidne rady i opinie. z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pon Cze 25, 2012 18:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 25, 2012 18:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 25, 2012 18:32   

p.h. napisał/a:
Dlaczego świeci się ta kontrolka otwartych drzwi,
Do sprawdzenia i ewentualnego przeczyszczenia tzw. "krańcówki"
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 25, 2012 19:09   

1. na 90% przerwana tasma w kierownicy koszt używki 50 złotych, z podłączeniem pod kompa jest problem bo najlepiej żeby był to testbook T4 a w Polsce jest zaledwie pare sztuk.

2. Zwal plastikowa zaślepkę i zobacz co się tam dzieje.

3. Zmien gazownika :mrgreen:

4. Najlepiej pokaż zdjęice, ale prawdopodobnie winna jest uszczelka pokrywy zaworów w komplecie z czterema uszczelkami świec.

5. Standard... rozbierz ten cały mechanizm nie jest skomplikowany) porządnie wyczyść i przesmaruj, jeśłi nie ruszy to antena do wymiany. ale jeśli antene da się wysunąć ręcznie, to prawdopodobnie jest pęknieta taka plastikowa linka, która odpowiada za wypychanie bata anteny, więc raczej antena do wymiany
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 25, 2012 19:42   

p.h. napisał/a:
1.Po przekręceniu się kluczyka świecą się dwie kontrolki, jedna, ze są otwarte drzwi, a wszystkie są zamknięte, druga kontrolka SRS. U mechanika u którego zostawiłem auto podpiąłem się dzisiaj pod komputer, ale nie mógł się podłączyć, chyba zbyt stare oprogramowanie w jego kompie, lub coś takiego i nadal nic nie wiem. Jak tylko odbiorę auto jadę do innego na inny komputer. Co to może być wg was, żebym się nie dał naciągnąć na koszty? Dlaczego świeci się ta kontrolka otwartych drzwi, oraz kontrolka SRS?. Ta druga podobno od poduszki, niby auto nie było bite, nie widać śladów, więc na kompie powinno pokazać przyczynę, ale wole wiedzieć wcześniej, żeby mechanik mi nic nie wmawiał.
Jeśli akumulator jest sprawny to spróbuj najpierw skasować błąd i zobaczymy co się stanie: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29520
A kontrolka do otwartych drzwi to prawdopodobnie któraś krańcówka.
p.h. napisał/a:
4.Silnik od zewnątrz "poci się ",ale olej nie kapie. Mechanik powiedział żebym tak jeździł do wymiany oleju i zobaczył wtedy co się stanie, a na razie nie ma co kombinować, bo tylko w koszta wpadnę, a jest dobrze. Zobaczymy jak będzie po wymianie rozrządu.
Skąd się poci?
Jeśli chcesz zdiagnozować wyciek tanim kosztem to podjedź na myjnie i umyj silnik. Pojeździj później trochę i zobaczysz skąd leci.

Antena najprawdopodobniej do wymiany. Uniwersalne, pasujące idealnie na allegro są po 60 zeta.
Wymiana banalna.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pon Cze 25, 2012 20:06   

p.h. napisał/a:
Nie działa antena od radia, która powinna się wysuwać automatycznie? jedynie ręcznie można to robić. jak temu zaradzić? jaka przyczyna ,co można zrobić?

Powinna wysuwac sie automatycznie.W przyszlosci najlepiej dbac o nia poprzez czyszczenie olejem silikonowym lub WD-40.Osobiscie psikam raz w tygodniu tym drugim preparatem i dziala idealnie.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
p.h. 



Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 24



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 23:34   

wielkie dzięki panowie za bardzo pomocne rady.jak tylko odbiore auto jade dalej z tymi kontrolkami,potem z gazem.dopiero teraz wyczaiłem,że antenke da sie wsuwać ręcznie.na razie to mi wystarczy.nikogo nie będzie kusić.jak wróce od diagnosty,lub elektromechanika napisze wiecej.pozdrawiam

[ Dodano: Wto Cze 26, 2012 23:34 ]
tak więc.dzisiaj odebrałem auto.lusterka nie da sie naprawic,trzeba kupic nowe,antenki równiez.z w/w kotrolkami pojade jutro,z gazem również,nagle wszyscy maja zajęte terminy.najgorsze jest to,ze zapłaciłem 1250zl.za wymiane rozrzadu plus zacisk(ponad 400zl)do tylniego hamulca plus robocizna,ale uważam ze nadal jest cos nie tak.wydaje mi sie ze silnik chodzi dalej jakoś dziwnie.tz.po odpaleniu obroty sa powyzej 1000,po czasie spadaja troche ponizej.kilkadziesiat sekund utrzymuja sie rowno,nagle tak na chwile spadaja w dół i znowu wracaja niewiem czy ja jestem jakis inny,ale uwazam ze wrócilem do punktu wyjscia.jak mam teraz jechac ustawiac gaz,itd jak silnik po wymianie rozrzadu nie działa wg mnie jak powinien.
biednemu zawsze wiatr w oczy wieje
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 07:30   

p.h. napisał/a:
silnik chodzi dalej jakoś dziwnie.tz.po odpaleniu obroty sa powyzej 1000,po czasie spadaja troche ponizej.
Tak ma być.
p.h. napisał/a:
kilkadziesiat sekund utrzymuja sie rowno,nagle tak na chwile spadaja w dół i znowu wracaja
A tak już nie.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 10:08   

p.h. napisał/a:
kilkadziesiat sekund utrzymuja sie rowno,nagle tak na chwile spadaja w dół i znowu wracaja

na pierwszy ognień do czyszczenia przepustnica i silniczek krokowy
Najpierw musisz zrobić auto żeby chodziło dobrze na benzynie bo do gazownika pojedziesz kolejny raz.
 
 
p.h. 



Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 24



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 12:01   

dzięki wielkie wszystkim za b.cenne rady.własnie wrócilem od elektromechanika.niestety ten również nie połączył sie z komputerem,tak jak ktos wyzej napisal ze bedzie z tym problem.ktos równiez podpowiedzial,ze kontrolka od drzwi to wina krańcówki.miał racje.gosc włozyl w nią srubokret, pogrzebal i przestala swiecic.ale i tak jest do wymiany bo jest urwany taki kawalek od tej krancowki.co do kotrnolki srs elektryk powiedzial,ze na 100% poduszka nie wystrzeli,wiec moge z tym jeździc,ale i tak mnie to draźni.jedyne co to ze nie zaplacilem ani zlotowki,a dzieki wam,co raz wiecej usterek znika.

co do silnika,kolega kilka postow wyzej napsial,ze tak ma byc z tymi obrotami jak odpala.dobrze wiedziec.co do tego falowania,to nie jest tak,ze to sie dziej caly czas,tylko tak roznie,ale i tak jak stoje na wlaczonym silniku mam wrazenie ze jest cos nie tak.tam gdzie trzymam nogi czuje takie drganie,takie trzepanie jak by calym silnikiem trzepało.nie wiem co to.jak jade tez takie dziwne uczucie,moze to kwestia przyzwyczajenia?na 15 jestem ustawiony z gazownikiem gosc ma tez mechanike wiec moze popatrzy co i jak
dzięki wszystkim za cenne info
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 18:16   

Cytat:

dzięki wielkie wszystkim za b.cenne rady.własnie wrócilem od elektromechanika.niestety ten również nie połączył sie z komputerem,tak jak ktos wyzej napisal ze bedzie z tym problem.
Nie warto jeździc po serwisach w celu podłączenia pod kompa, bo to robi się domowym sposobem: http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_ecu.html
To dość leciwa jednostka i komp nic ciekawego nie odczyta.
p.h. napisał/a:
o do kotrnolki srs elektryk powiedzial,ze na 100% poduszka nie wystrzeli,wiec moge z tym jeździc,ale i tak mnie to draźni.jedyne co to ze nie zaplacilem ani zlotowki
Próbowałeś skasować błąd sposobem, który podałem wyżej?
p.h. napisał/a:
co do tego falowania,to nie jest tak,ze to sie dziej caly czas,tylko tak roznie,ale i tak jak stoje na wlaczonym silniku mam wrazenie ze jest cos nie tak.tam gdzie trzymam nogi czuje takie drganie,takie trzepanie jak by calym silnikiem trzepało.
Jak kolega wyżej napisał. Przepustnica i krokowiec do przeczyszczenia + warto wymienić palec i kopułkę rozdzielacza. Sprawdzić tez przewody zapłonowe i w razie potrzeby wymienić na porządne np. NGK lub Bougicord. Trochę kosztują, ale reszta to chłam zwłaszcza do gazu.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
p.h. 



Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 24



Wysłany: Wto Lip 03, 2012 10:01   

wczorja pojechalem do cenionego gazownika.Sprawdził i powiedzial ze jest ok.tylko były usatwione chore parametry.ustawił na kompie po swojemu i jakos chodzi.co do SRS to ten sam koles powiedzial,zebym wpadl w poniedzialek to podlaczy kompa(trzeci juz,he)sam nie bd kombinował.natomiast teraz dzieje sie cos innego po odpaleniu auta na zimnym silniku.ruszam,jakos wolno sie zbiera,tak jak by mulił,po chwili go całego szarpie i gaśnie.pech ze zawsze na srodku skrzyzowania,plus ze nie ma akurat aut w okolicy.jak juz jeżdze dłuzej to tak nie ma./jade za chwile do tego samego co mi rozrzad zrobil,zobaczymy co powie,jak nie to mu powiem o tej przepustnicy i silniku krokowym

[ Dodano: Wto Lip 03, 2012 10:01 ]
witam ponownie.Trzeci mechanik nie dał rady połączyć sie z kompem,więc trzeba będzie kombinowac wg waszej instrukcji.co do silnika.mechanik przeczyścił przepustnice i silnik krokowy.3 dni jeżdze.niby ok.ale raz na kiedy jest taka akcja,głównie na zimnym silniku,że rusze pojedzie,dodam za mało gazu,zgaśnie i potem musze kręcić z 5 razy za nim odpali.mechanik mówil ze jak nie pomoze czysczenie to pomyslec o wymianie s. krokowego.i tu pytanie do was.ile taki silnik kosztuje?ma ktos namiary gdzie go ewentualnie kupic?nowy uzywany?co do poduszki i kontrolki srs,jeżeli by sie okazalo ze to ten pas pod kierownica,czy jak to sie zwie,to gdzie to mozna kupic?lepiej nowy?uzywany?
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lip 03, 2012 17:05   

p.h. napisał/a:
3 dni jeżdze.niby ok.ale raz na kiedy jest taka akcja,głównie na zimnym silniku,że rusze pojedzie,dodam za mało gazu,zgaśnie i potem musze kręcić z 5 razy za nim odpali.mechanik mówil ze jak nie pomoze czysczenie to pomyslec o wymianie s. krokowego.
Zanim weźmiesz się za wymianę to wyreguluj jeszcze zawory. Te silniki wymagają tego dość często, zwłaszcza przy lpg. Koszt w granica 60-100 zł.
p.h. napisał/a:
co do poduszki i kontrolki srs,jeżeli by sie okazalo ze to ten pas pod kierownica,czy jak to sie zwie,to gdzie to mozna kupic?lepiej nowy?uzywany?
Najpierw skasuj błąd sposobem, który masz wyżej, a potem pomyślimy, bo na 90% nic nie trzeba wymieniać.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
p.h. 



Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 24



Wysłany: Czw Lip 12, 2012 19:46   

długo nie odpisywałem,gdyż na razie autko jest ok.kontrolka dalej sie pali.z przyczyn czasowch nie am jak tego ogarnąc.powstała natomiast inna usterka.nie odparowywuje mi tylna szyba.przycisk właczajacy działa,swieci sie kontrolka,lecz szyba nie odparowywuje.co moze byc przyczyna i jak temu zaradzic?bezpiecznik?jesli tak to który to?
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Lip 13, 2012 15:55   

Co do szyby to sprawdź czy nitki ogrzewania nie sa przerwane
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
p.h. 



Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 24



Wysłany: Pią Lip 13, 2012 19:49   

ok.dzięki.jesli tak to co dalej?
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Lip 14, 2012 08:56   

trzeba kupić klej i je połączyć
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
p.h. 



Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 24



Wysłany: Wto Lip 24, 2012 21:52   

ma ktos może instrukcje obsługi ,uzytkowania do tego auta i tego modelu??w formie jakiegos pliku

[ Dodano: Wto Lip 24, 2012 21:52 ]
moze to smieszne dla wielu ale chodzi mi o takie podstawy.wybieram sie w sierpniu za granice i musze miec wszsytko obcykane.chocby jakie zarowki,ajk wymienic,jakie cisnienie w oponach,itd,itd
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 25, 2012 18:26   

oszę http://chomikuj.pl/slaxpopcorn/Rover+600

[ Dodano: Sro Lip 25, 2012 18:26 ]
ściągnij sobei plik opisany jako Accord 94 pdf, to nic innego jak nasz roverek
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
p.h. 



Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 24



Wysłany: Sro Lip 25, 2012 19:41   

ok.wielkie dzięki.jeszcze jedno pytanko.mozna sprawdzic auto w serwisie hondy?czy musi byc rover?
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 25, 2012 22:03   

może być honda
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Kilka problemów ....
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Wrz 20, 2009 22:58
filo
Brak nowych postów [R600] - Kilka problemow technicznych
Vader Rover serii 600, Honda Accord 7 Sob Gru 04, 2010 00:31
rami1000
Brak nowych postów [R600] Kilka drobnych problemów
Radio, zegarek, podświetlenie włączników, wentylator, ham. ręczny
Zientas Rover serii 600, Honda Accord 24 Sob Wrz 29, 2007 00:35
ADAM1
Brak nowych postów [R620] Kilka problemów (HGF (?), stukanie, turbina)
rtoip24 Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Mar 10, 2009 23:24
rtoip24
Brak nowych postów [Honda Accord] Problemów kilka do rozwiązania
a właściwie accord '96
wojtekkk Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Mar 17, 2010 22:31
wojtekkk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink