Forum Klubu ROVERki.pl :: [r400] Tylne koło pod kątem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r400] Tylne koło pod kątem
Autor Wiadomość
Squid 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 167
Skąd: Łęczna

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 05, 2012 19:47   [r400] Tylne koło pod kątem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam, dawno tu nie zaglądałem bo roverek spisuje się bez zarzutu ;) Nurtuje mnie jedna dolegliwość - w zasadzie od momentu zakupu tylne koło po stronie kierowcy nachylone jest pod kątem to asfaltu, z tyłu wygląda to mniej więcej tak /--------| :) Czy ktoś miał z czymś podobnym do czynienia ? Wiem, że do wymiany są tuleje wahacza - duże cukiery ale czy to one mogą powodować takie, a nie inne ustawienie koła ? Po niedzieli wybieram się na stację diagnostyczną to może się czegoś dowiem ale miło by było się już teraz dowiedzieć co mnie czeka ;D
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 05, 2012 19:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 05, 2012 20:00   

Duży cukierek może być przyczyną choć bardziej doszukiwałbym się winy w małym cukierku.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 05, 2012 20:09   

U mnie jest podobna sytuacja - jest to trochę widoczne, ale nic się w sumie nie dzieje, nie ściąga, nie drze opony. Nic. W związku z czym na razie nic z tym nie robię.
 
 
Squid 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 167
Skąd: Łęczna

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 05, 2012 20:19   

No u mnie też niby nie ściąga i nie drze opony ;) głupio trochę wygląda :mrgreen:
 
 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Lip 05, 2012 21:11   

ja tak mialem jak dalem matce fure- spotkanie z kraweznikiem (dostał nowy wahacz) wygiete jednak w druga strone. Generalnie zawieszenie w hondzie i roverku to najslabsza zawiecha jaką widziałem.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 05, 2012 21:44   

kacpextreme napisał/a:
Generalnie zawieszenie w hondzie i roverku to najslabsza zawiecha jaką widziałem.

Jakość większość uważa zupełnie inaczej.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lip 06, 2012 10:22   

Ma swoje wady - pęknięcie sworznia może się źle skończyć (ale to chyba generalnie problem z zawieszeniem dwuwahaczowym).
Jest dość złożone i nie jest najtańsze w naprawie, ale generalnie jest świetne.
 
 
kacpextreme 



Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Lip 06, 2012 11:58   

Przerost formy nad treścią, dużo zużywających się elementów, skomplikowana budowa, a nie uważam aby działało jakoś nieprzeciętnie dobrze. Poza tym, tak jak pisałem- pierwsza lepsza dziura może wygiąć ten wahacz.. popatrzcie sobie chociażby i na powypadkowe auta na allegro, każdy civic ma krzywe koła, a inne auta generalnie dużo rzadziej. Może uczestniczą w innych wypadkach? ;]
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Lip 06, 2012 12:42   

kacpextreme napisał/a:
każdy civic ma krzywe koła, a inne auta generalnie dużo rzadziej.

Wadą fabryczna Forda Mondeo III ( napewno w kombi )sa własnie krzywe tylnie koła
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
monia 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 01 Mar 2012
Posty: 114
Skąd: Ząbki



Wysłany: Pią Lip 06, 2012 14:06   

Pawkaz napisał/a:

Wadą fabryczna Forda Mondeo III ( napewno w kombi )sa własnie krzywe tylnie koła

http://w608.wrzuta.pl/obr...k_skorka_dolnik
zgadzam się :ok:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 06, 2012 14:26   

co do tych krzywych kół to może zwykłe ustawienie zbierzności by pomogło ? Z tego co mi wiadomo to są dwie śruby którymi się reguluje ustawienie koła względem pionu i poziomu (nie jestem w 100% pewien).
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 06, 2012 18:17   

haxigi napisał/a:
są dwie śruby którymi się reguluje ustawienie koła względem pionu

Nic z tych rzeczy. Nie ustawisz sobie negatywu na oem wahaczach.
Nie wiem czy wiecie jakie jest dopuszczalny kąt pochylenia koła i w jakich warunkach ten kąt jest większy. Koła muszą być pochylone dla lepszej przyczepności.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 27, 2013 15:17   

Szanowni Państwo temat szybko wygasł :(
Niestety u mnie sytuacja wygląda podobnie jak u kolegi zakładającego z tym, że u mnie prawe tylne jest pochylone, góra odstaje od pionu o jakieś 1,5 cm.. :?:
|----\
Co robić ? Co sprawdzać ? :( Może Squid zdążyłeś to już zdiagnozować ?

Baaardzo proszę o podpowiedź !:)
http://img489.imageshack....rererer7us6.jpg

Czy elementy gumowe w tej części nazywane są "cukierkami" ??
Czy "wyrobienie się" tych gum może powodować pochylenie koła
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10899
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 15:55   

Sprawdź tulejki górnego wahacza poprzecznego, dolnego zresztą pewnie też można wymienić.
adamek.o2 napisał/a:
Czy elementy gumowe w tej części nazywane są "cukierkami"

Nie, a przynajmniej nie zupełnie. Ten zakreślony wahacz, to wahacz kompensujący i jest zamontowany z przodu. Nie ma nic wspólnego z pochyleniem koła.
Ten drugi, to właśnie górny wahacz poprzeczny jak zajrzysz nad koło, to go widać. Cukierkami nazywa się takie tuleje metalowo gumowe jak jak najwyżej na tym zdjęciu. Niemniej mówiąc o cukierach w kontekście R400 najczęściej myśli się o tulejach wahacza wzdłużnego, które najczęściej się psują.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 30, 2013 08:32   

steryd dzięki za podpowiedź.
na zdjęciu jest rzeczywiście zakreślony zły (ten po lewej), a ja zauważyłem, że powybijane są te tulejki na kompensacyjnym (umieszczonym na górze). Zużycie tulejek tego wahacza górnego poprzecznego może powodować pochylenie koła - dobrze zrozumiałem ?
Facet w sklepie z autoczęściami nie mógł znaleźć tych tulejek w kategorii Rover, znalazł jednak takie do Civic'a ale jak sam mówi pomimo , że to praktycznie to samo, nie jest pewien rozmiaru.
Czy może ktoś mi pomóc w internecie namierzyć dokładnie te tulejki wahacza górnego i podlinkować ?
Dzięki ! :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10899
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 01, 2013 12:24   

od Civica będą pasować :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 02, 2013 17:53   

u mnie było z lewym tylnym kołem,nie wiadomych mi przyczyn,bo nie pamiętam abym uderzył w coś,nawet niby jak?
Też górna część koła wystawała mi na zew.
Wymieniłem cały ten wahacz i z głowy.
_________________
Pavlo
 
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 13, 2013 13:01   

Pawel-414 wymieniłeś ten górny ? Ten z dwoma tulejkami ?? ?
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 27, 2013 23:11   

ja wymieniłem tylko ten element .
było skrzywione,dlaczego ,tego nie wiem.

_________________
Pavlo
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10899
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Wrz 28, 2013 09:51   

to praktycznie całe zawieszenie :-|
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Tylne łożysko
gpredki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Lut 17, 2009 19:27
Koniu_zory
Brak nowych postów [r400] drzwi tylne
czy sa takie same w sedan i htb
areek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Kwi 12, 2010 19:24
Lechos
Brak nowych postów [R400] drzwi tylne
zil Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lut 18, 2016 18:58
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] tylne zawieszenie
sobek0075 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sie 06, 2012 08:18
sTERYD
Brak nowych postów [R400/R45] nadkola tylne
Remigiusz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Sro Lis 16, 2011 20:03
faecd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink