Forum Klubu ROVERki.pl :: [620Ti] Odcięło zapłon w czasie jazdy i nie można odpalić
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620Ti] Odcięło zapłon w czasie jazdy i nie można odpalić
Autor Wiadomość
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Lip 12, 2012 18:28   [620Ti] Odcięło zapłon w czasie jazdy i nie można odpalić
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Panowie; potrzebuję pomocy.
Przyśpieszałem - może było z 5 tys. obrotów, ciśnienie gdzieś 0,9 bara - odcięło zapłon, szarpnęło i juz nie moge odpalić.

Kręci bez problemu, ale nie można odpalić. Sprawdzałem pod maska i wydaję się być oki.
Pompa pompuje.

Jeździł super i tak nagle...
Żadnego dymienia, wycieków, nic.

Macie jakiś pomysł? Bo nie chce mi się przekopywać wszystkiego

Darek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 12, 2012 18:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lip 12, 2012 19:47   

masz rozdzielacz elektroniczny czy kopułkę ?
jest iskra ?
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Lip 13, 2012 18:43   

Mam coś takiego, przypuszczam, że to elektroniczny.
Nie sprawdzałem jeszcze czy jest iskra...

[ Dodano: Czw Lip 12, 2012 22:49 ]
Czy problemem nie będzie uszkodzona cewka zapłonowa?
Co nie co poczytałem i widzę, że tutaj najprędzej może byc problem.
Wszystko chodziło i nagle - klapa

Jak sprawdzić czy cewka jest oki?

[ Dodano: Pią Lip 13, 2012 18:43 ]
Jeszcze raz proszę o pomoc.
Opiszę bardziej precyzyjnie: przy max ciśnieniu doładowania turbiny czyli 0,86 bara komputer odcina zapłon. I tak też się stało u mnie. Wielokrotnie miałem podobne sytuacje i nie było kłopotów. Zwyczajnie lekko popuszczałem MBC.
Teraz odcięło i już nie reagował na gaz - zdechło :(

Dzisiaj wymieniłem cewkę. Oglądałem przekaźniki - wydaje się być wszystko ok.
Sam już nie wiem co może być przyczyną.
Wykluczam kable, bo niby czemu nagle miały by się popsuć?
Nic nie przerywało, jechał idealnie.

Gdzie szukac przyczyny?

POwiem szczerze, że wykręciłem MEMS-a i spróbuję zajrzeć do środka - może pod wpływe wstrząsu przy odcięciu zapłonu coś się poruszyło?

Czujnik uderzeniowy wcisnąłem, choć nie wiem jakie odczucie powinno być przy wciśnięciu...

Przeczytałem już całe forum z podobnymi tematami i nic nie znalazłem.
Trochę mnie to przeraża - bo bądź tu mądry i wymyśl co jest nie tak.

Kręci bez problemów, ale za nic nie odpala :(
 
 
Marshall7 




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 124
Skąd: Bytom/Katowice



Wysłany: Pią Lip 20, 2012 08:50   

Rozwiazałeś problem ?? ??

Wymieniłeś cewkę ale nie napisałeś czy jest iskra czy nie ;)
_________________
Jestem bo mnie nie ma...
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Lip 20, 2012 21:22   

Nietety padaka. Iskra jest, ale nadal cisza.
Kolejny element - czujnik położenia wału, ale póki co, nie mam jak się do niego dostać.

A potem to już nie wiem - z miernikiem będę latał...
 
 
KatoSBE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 71
Skąd: Wojkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 22, 2012 17:32   

Ja powiem tak nie wiem czy w tym silniku jest takie coś jak jednostka sterująca zapłonem jeszcze ją popatrz ja to mam świeży temat bo właśnie nie dawno auto stanęło tylko z tego powodu, że cewka padła i podobnie jechałem sobie dodałem gazu i jak zgasł tak już nie odpalił, brak iskry na świecy cewka zmierzona i jest kapa... w Twoim przypadku popatrz jeszcze tą jednostkę sterującą w RAVE powinno pisać jak ją sprawdzić ;)
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Nie Lip 22, 2012 21:43   Re: [620Ti] Odcięło zapłon w czasie jazdy i nie można odpali

antonio3 napisał/a:
Panowie; potrzebuję pomocy.
Przyśpieszałem - może było z 5 tys. obrotów, ciśnienie gdzieś 0,9 bara - odcięło zapłon, szarpnęło i juz nie moge odpalić.

Kręci bez problemu, ale nie można odpalić. Sprawdzałem pod maska i wydaję się być oki.
Pompa pompuje.

Jeździł super i tak nagle...
Żadnego dymienia, wycieków, nic.

Macie jakiś pomysł? Bo nie chce mi się przekopywać wszystkiego

Darek
jak Ci szarpneło to proponuje sprawdzić ustawienie rozrządu. :mrgreen:
 
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Lip 22, 2012 22:21   

Dzięki Panowie za podpowiedzi.
W weekend nic nie ruszałem. Odpoczywałem z rodziną, ale aż korciło by pogrzebać co nie co :)

Cewkę mam wymienioną i iskra jest, więc ten temat mam uz za sobą.
Najpierw zerknę na czujnik położenia wału (nie wiem jaka powinna byc prawidłowa wartość rezystancji), zobaczę wizualnie czy wszystko jest ok - kable, etc.

Myślę o rozrządzie, ale trochę mi nie pasuje hipoteza, bo miałem takie szarpnięcia-odcięcia juz wielokrotnie (najpierw uszkodzony ebc o którym nie wiedziałem a potem jak juz załozyłem MBC to potrafiłem przesadzić z eksperymentami).

Jak czujniki okażą sie oki, sprawdzę rozrząd.

Co do centralki sterowania zapłonem - poszukam w Rave- czy cosik tam piszą.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lip 23, 2012 22:25   

Może czujnik wstrząsu (inercyjny czy jakoś tak) zadziałał? Odcina on dopływ paliwa w przypadku dachowania. masz go za konsolą środkową mniej więcej za radiem wystarczy wcisnąć.
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sie 01, 2012 21:40   

Pisałem powyżej - czujnik sprawdzałem i zwierałem na krótko. Bez efektu.
Skompletowałem sobie zestaw laptop 2x COM i interfejs visa. Czyta Rovery w tym Ti, ale niestety w naszym Memsie typu 1.9MPI nie da radu zrobić diagnostyki. W 1.6MPI już się da - przynajmniej takie opcje pokazują się dostępne.

Więc póki co nic. Krok następny - zainwestowałem w testbooka T1. Czekam na dostawę. Podobno tym da się zrobić wszystko - zobaczzymy :)
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sie 02, 2012 22:57   

antonio3 napisał/a:
zainwestowałem w testbooka T1. Czekam na dostawę.


Gdzie go dorwałeś i za ile??
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Sie 06, 2012 11:12   

Znalazłem w Anglii. 3 tysiące. Własnie kurier przywiózł paczkę. Po powrocie z pracy - zaczynam działać. Aż się nie moge doczekać :)
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sie 06, 2012 22:30   

powodzenia !
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Sie 06, 2012 23:02   

Sprzęd dotarł. To stary 486DX z dotykowym ekranem i CD w środku. Mam do tego długi niebieski kabel, inferface diagnostyczny brickbox i jeszcze jedna skrzynke z przełącznikem na Rover i LandRover. Wtyczka diagnostyczna do 600-tki 16 pinowa.
POdłączyłem, wsadziłem CD, test kabli ok, ale niestety nie ma komunikacji. Dziwne, bo podłączając interface Visa euroscan (4 piny aktywne) połączenie poszło bez problemu.

I mam teraz problem.
Ciekawe czy ktoś ma o tym jakieś pojęcie...

Darek
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Sie 07, 2012 21:46   

Zapłon oczywiście był włączony?
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sie 08, 2012 21:53   

Znam już problem. Poczytałem trochę instrukcję obsługi Testbooka i cały szkopuł jest w tym by mieć odpowiednią konfigurację kabli.
Takich konfiguracji dla różnych Roverów jest kilkanaście + osobno dla Land Roverów.
Okazało się, że jeden z 3-częściowego zestawu kabli+boxów, jest inny (bardziej w kierunku LR). Aktualnie czekam na ten prawidłowy do 600-tki.

Powoli rozpracowuję sobie temat diagnostyki, zanim dostane przesyłkę.
Mam nadzieję, że wtedy będzie oki.

A póki co wiem jedno - jak siadł czujnik położenia wału korbowego - samochody nie da się odpalić. Ale to jedna z teorii.
Muszę najpierw samochód odcholować do teścia, bo pod blokiem to specjalnie nic nie zrobię...
 
 
marcin620ti 



Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 1



Wysłany: Sro Sie 15, 2012 11:57   

:bezradny: witam jestem nowy i mam problem z moim 620 ti nie dziala mi predkosciomiez pomuzcie
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sro Sie 15, 2012 14:26   

witamy kolego ale nie w tym temacie takie pytania .

Zadaj je rozpoczynając nowy temat bądź poszukaj na pewno cos było w tej kwestii omawiane
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
antonio3 



Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 105
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Sie 29, 2012 12:20   

Aż nieprawdopodobne!
4 miesiące temu wymieniałem pompę paliwa na Walbro. Samochód stanął w trakcie jazdy po odcięciu paliwa (przekroczone ciśnienie doładowania).
Szukałem po czujnikach, świecach, iskrach, etc.
Kupiłem nawet testbooka T1 (tak na przyszłość).

I co się okazałao???
Brak paliwa na listwie. W baku - ćwierć baku paliwa, dla pewności zrobiłem dolewkę - i jest pół baku.
Odkręciłem filtr paliwa i bezpośrednio z rurki nic nie leci.
POmpa pracuje przy starcie, kręce i kręcę rozrusznikiem a tu totalnie sucho.

I co Wy na to?
Rozmawiałem z gościem sprzedającym Walbro - mała szansa na uszkodzenie takiej pompy.

Pompa chodzi, ale nie pompuje.
Podobno mogły się zerwać łopatki wirnika, ale to byłby naprawdę fenomen.

Będę więc ponownie ściągał bak - niech to szlag.
Chyba że macie inną koncepcję... zanim się namęczę ze ściąganiem baku.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 29, 2012 13:44   

zatkany pęknięty przewód albo filtr paliwa?

co do rzeczy niemożliwych mam to samo z ABS każdy z podzespołów działa: czujniki, pompa, moduł a mimo to ABS nie działa i nie mam pomysłu...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [620Ti] Nie można odpalić - gasną kontrolki
antonio3 Rover serii 600, Honda Accord 12 Sro Paź 08, 2014 22:33
antonio3
Brak nowych postów [R600] Pisk, tarcie w czasie jazdy
zuber84cool Rover serii 600, Honda Accord 12 Pią Gru 25, 2009 21:52
filo
Brak nowych postów [618Si] Piszczy coś na postoju i w czasie jazdy.
Pawcio Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Mar 20, 2016 00:42
rozpa
Brak nowych postów [R620] Lekkie szarpania w czasie jazdy
GiE Rover serii 600, Honda Accord 6 Nie Cze 19, 2011 12:08
lck
Brak nowych postów [R600] Dziwne stukanie z przodu w czasie jazdy i hamowania.
zuber84cool Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Lis 11, 2014 22:05
zuber84cool



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink