Forum Klubu ROVERki.pl :: [220] Czujnik oleju, filtr oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220] Czujnik oleju, filtr oleju
Autor Wiadomość
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 27, 2012 18:36   [220] Czujnik oleju, filtr oleju
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam.
Właśnie nadszedł czas na pierwszą poważną usterkę auta. Mianowicie zaczęła mi się palić kontrolka od oleju. Czasami mruży, czasem przygada, bądź ciągle świeci. Znajomy mechanik powiedział mi, żebym się modlił nad tym, że poszedł jedynie czujnik. W tym celu mam go wykręcić i zatkać otwór palcem patrząc czy jest ciśnienie.

Pora na pytania.
Przeczytałem, że w Roverku są 2 czujniki. Który z nich mam sprawdzić? Oba?
Gdzie one dokładnie są? Jak się do nich dostać? Czytałem że to gdzieś obok filtra oleju. Problem w tym, że nawet tego nie mogę znaleźć. Czy ktoś może podać mi dokładną lokalizację tego? Mam nadzieję, że nie muszę jechać na kanał.

Przy okazji, czy warto wymieniać od razu filtr?

Usterka nastąpiła nagle. Wcześniej śmigałem pięknie. Mechanik powiedział, że jeżeli jest to jakaś pompa to mam się modlić o fundusze.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 27, 2012 18:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 19:09   

Czujnik od oleju jest tylko jeden,własnie zaraz przy obudowie filtra oleju.
Najpierw sprawdz czy kabel nie jest gdzies przerwany badz nie dotyka do masy,dosc czesta przyczyna .
Znajduje sie on za prawym przednim kolem ,najlepiej je odkrecic i wtedy jest ładny dostep do fitra jak i czujnika oraz wiazki.
zakreslony w kółku jest czujnik cisnienia oleju
http://zapodaj.net/d4f64de275d55.jpg.html

Co do wymiany filtra to zaszkodzic nie powinno ,a najlepiej aby wymienic go wraz z olejem :razz:

A co do mechanika to popros go aby w miejsce czujnika wkrecił zegar wtedy najdokładniej zmierzy sie cisnienie oleju.

A i najwazniejsze pamietaj ze na czujniku jest gwint stożkowy, wiec trzeba krecic z wyczuciem i nie dokonca ,gdyz uszkodzic latwo mozna ta cała obudowe w której jest on wkrecony.
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 27, 2012 19:36   

Cudownie, takiej odpowiedzi oczekiwałem.
Jak na razie mechanik jest zajęty, ponieważ ma warsztat pełen. Poprosił abym na razie sprawdził sam to co trzeba. W takim razie jutro działam. Dziękuję, bardzo. Jutro dam znać jaki jest progres.
Olej został wymieniony jakieś 7000 km temu.
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 09:07   

Ciekawe jak sprawdzisz ciśnienie palcem. Za nim zatkasz otwór palcem po wykręceniu czujnika i odpalisz auto to Ci wszystko zachlapie olejem. Mechanika masz naprawde dobrego :)
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 14:16   

mirwin napisał/a:
Ciekawe jak sprawdzisz ciśnienie palcem. Za nim zatkasz otwór palcem po wykręceniu czujnika i odpalisz auto to Ci wszystko zachlapie olejem. Mechanika masz naprawde dobrego :)

A nie pomyślisz, że mogę mieć do tego drugą osobę?

No więc tak. Pod czujnikiem jest szczelina przez którą mam wyciek (w tym miejscu gdzie się go wykręca). http://www.bankfotek.pl/view/1278018 - żółtym kółkiem zaznaczyłem miejsce wycieku, a czarną kreską wygląd pęknięcia.

Przynajmniej mam pewność że jest jakieś ciśnienie. W takim wypadku ile może to kosztować?

EDIT: Mechanik powiedział, że muszę wymienić tą całą część bo jest poważne pęknięcie. Jak zwie się ta część? Czy ewentualnie pasuje jakiś zamiennik od Hondy, bądź innego auta? Nie wiem czy kupować nówkę czy używkę?
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 17:05   

Jest to podstawa filtra oleju, taka sama będzie w SD oraz w SDi, szukaj od r200, r400, r600.
Nie wiem czy nówkę dostaniesz ale moim zdaniem wystarczy używka w dobrym stanie, pękanie nie jest wadą fabryczną, wygląda na to, że ktoś za mocno wkręcił czujnik ciśnienia oleju, ty też na to uważaj.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 17:28   

Mechanik powiedział mi, że obawia się, że będzie trzeba rozmontowywać rozrząd aby wymieć tą część? Prawda?

Następne pytanko - niestety poza tematem
Mam do wymiany całą skrzynię biegów. Czy pasuje ona z rovera SD, czy musi być koniecznie pod SDi? Może być również z 400 i 600?
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 17:39   

rovek, nie wprowadzaj w błąd !! NIE PASUJE OD 600 SDI !

SZUKAJ OD R200

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 17:39 ]
http://allegro.pl/rover-2...2400585010.html

Tu kupilem do swojego Pompe . I uwazaj zeby lekko dokrecic ten czujnik bo to przez to ze ktos za daleko go wkrecil pekla pompa
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 17:50   

Raptile napisał/a:
rovek, nie wprowadzaj w błąd !! NIE PASUJE OD 600 SDI !
Dobra, nie podniecaj sie, moja pomyłka, pomyliłem sie też co do nazwy bo to musi być pompa oleju a nie podstawa i trzeba demontować rozrząd aby wymienić.

Cytat:
Następne pytanko - niestety poza tematem
Mam do wymiany całą skrzynię biegów. Czy pasuje ona z rovera SD, czy musi być koniecznie pod SDi? Może być również z 400 i 600?

Skrzynie w R200 i R400 są takie same, w silnikach SDi montuje się większe sprzęgło ale skrzynie pasują, do tego według danych z rave skrzynia z SDi jest wytrzymalsza.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 18:04   

rovek, za późno juz fapnełem ;) Po prostu Cie poprawiam co by kolega nie kupil innej pompy i nie mial pretensji do Ciebie ;)

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 18:03 ]
ps nówke dostaniesz za 1200 zl ;)

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 18:04 ]
skrzynia od SD nie podejdzie. Musi byc SDi
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 07:44   

Jesli masz jakiego magika w poblizu to daj i niech ci pospawa to pekniecie i poprawi gwint.
Wszystko jest do zrobienia i wyjdzie o wiele taniej niz kupno całej pokrywy. :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 12:22   

Wychodzi na to że pompę olejową tak czy siak kupię bo są z nią problemy.
Mechanik powiedział, że lepiej wymienić cały rozrząd, bo po ponownym założeniu starego, może pęknąć pasek. W tym wypadku muszę kupować tylko pasek rozrządu, czy cały zestaw taki jak tu http://allegro.pl/rozrzad...2436876229.html ?

Co do tej skrzyni biegów. Na aukcji gościa od pompy znalazłem jedną w niby bardzo dobrym stanie.
http://allegro.pl/show_item.php?item=2397023381

Wymieniam z tego względu, ponieważ nie działa mi wsteczny bieg. (wcześniej mocno szarpał a później coś strzeliło i silnik obraca tak jak na sprzęgle). Po wymianie tego będzie wszystko w normie?

Ostatnia sprawa. Wypada w tym wypadku zakupić nowy czujnik i koniecznie filtr, prawda?
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 14:54   

Sabzu, po co wymienia caly rozrzad ? ( pytanie kiedy byl wymieniany) po 2 NIGDY NIE WYMIENIA SIE SAMEGO PASKA. po 3 WYMIANA POMPY TYLKO I WYLACZNIE Z NOWĄ USZCZELKA ! Bo one są jednorazowe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 18:21   

Mechanik mi powiedział że skoro trzeba rozmontować rozrząd aby wymienić pompę to muszę kupić nowy, bo mi stary pasek strzeli. Pytanie czy mam kupować tylko pasek?

Raptile, planuję kupić pompę od tego gościa co mi podałeś link. W takim wypadku mam kupić jeszcze dodatkowo uszczelkę? Mógłbyś podać mi link do takiej? Nie mogę tego znaleźć.
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 19:44   

Sabzu,

tu masz uszczelkę

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=548

lub http://allegro.pl/land-ro...2409053040.html


U mnie nie byl wymieniany pasek ( caly rozrzad wymieniany z 8-9 tys km wczesniej) I koniecznie delikatnie z tym czujnikiem oleju. Zeby znowu nie pekla obudowa i nie wmawial ci ze uszkodzona pompe kupiles ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 19:56   

Dobrze, w takim razie wszystko już chyba wiem.
Do kupienia:
- pompa
- uszczelka
- czujnik
- filtr
- skrzynia biegów

Co do rozrządu. Jeżeli mi zostało około 15000 km rozrządu to chyba mogę wymienić tylko pasek? Ciągle nie mam odpowiedzi, czy mam kupować cały rozrząd czy tylko tą część.
Ostatnio zmieniony przez Sabz Pon Lip 02, 2012 20:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 19:59   

Sabzu, ogólnie samego paska sie nie wymienia. Pasek nie powinien peknac od zmiany pompy oleju. Chyba ze jest zafajdany olejem to zmieniaj komplet.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 20:02   

Pęknąć od wymiany pompy nie powinien, ale skoro trzeba zdjąć rozrząd aby dostać się do pompy to raczej trzeba już kupić nowy pasek, bo jak sam napisałeś "nigdy nie wymienia się tego samego paska"

http://allegro.pl/listing...tring=rover+220
Jest tego sporo, ale nie wiem za jaką cenę brać. Nie chcę przecież brać bubla który mi strzeli po założeniu.
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 20:03   

TYLKO samego paska :P jak juz zmieniac to komplet :) Gates sa dobre mam u siebie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 20:09   

No teraz zrozumiałem :D
W takim wypadku muszę wydać jeszcze około 400 zł na rozrząd. Pięknie...

Podliczając koszty - 400 zł rozrząd + 250 pompa + 25 uszczelka + grosze na filtr i czujnik.
Skrzynię sobie odpuszczę bo raczej nie wydolę kolejnych 370 zł.

Dobrze liczę? Nie uwzględniam jeszcze tego, ile mechanik weźmie...
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 iDT] Filtr oleju, paliwa itp
HuMaX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Maj 12, 2010 13:49
PopaY
Brak nowych postów [R200] [1.4 16V] [99] - filtr oleju
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Sie 31, 2007 22:15
Brt
Brak nowych postów [214i '98] czy pasuje ten filtr oleju
leszek95b Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Maj 28, 2009 08:47
PTE
Brak nowych postów [R220SDi 97r] Filtr oleju DENCDENCKERMANN
DPosk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 34 Sro Lip 01, 2009 22:37
memo
Brak nowych postów [R214i] Filtr oleju MG ROVER
tomi83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Maj 24, 2011 12:02
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink