Hehe No cóż, tyle razy tam zaglądam i nigdy nie zagłębiałem się w trasę wiązki.
Jak nikt inny nie ma, to będąc na podnośniku mogę zrobić fotkę i przyjrzeć się temu bliżej.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Fajnie by było, bo ja więcej siedzę w kanale niż w samochodzie i nic nie widziałem. W RAVE jest schemat, ale już nie ma zdjęcia wtyczki. Najlepiej było by wyciągnąć LSM i zobaczyć czy są piny od czujników wolne czy nie. Juz wiem co będę robił jak wstanę w południe
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jak już zostało tu dowiedzione, LSMy różnią się budową dla wersji XENON. Być może właśnie odczytem tychże czujników. Po prostu jest pewna grupa elmentów SMD na płytce, która w wersji z xenonami występuje, a bez xenonów ich brak.
Wydaje mi się, że w RAVE powinien być numer wtyczki w opisie schematu, a potem tenże numer należy odnaleźć w spisie wtyczek także w RAVE i powinna być tam fota.
[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 00:01 ]
Czyli te czujniki nazywają się w RAVE: Sensor-Height-Front (Rear) (T238) (T237)
Wtyczka numer C1574 (3 pin) przód oraz C1575 (3 pin) tył.
Połączenia z przodu wchodzą na LSM'a na piny (19, 22, 23)
Połączenia z tyłu wchodzą na LSM'a na piny (14, 26,46)
I te piny w/g rozpiski którą wyżej podałem są NOT USED (widocznie dokumentacja
jest ze zwykłego LSM'a )
Ale masz racje, w moim RAVE którego posiadam nie ma tych wtyczek
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No i Marek nie masz co zdjęć robić :-\ nie ma kabli w tych pinach co podałeś.
Pierwszy raz wyciągam LSM i chwała mi za to, bo już nalot na pinach spory byl
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No ja już nie mam LSMa z xenonami i tym obszarem wypełnionym elementami SMD więc nie sprawdzę. Jednak ścieżki można prześledzić... jak znajdę chwilę mogę popróbować.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Na Twoim miejscu pokusiłbym się o podciągnięcie przewodów do czujników. Jeśli oczywiście masz lampy ze sprawnymi silniczkami i odpowiednią wersję (autoregulacja) LSM-a. T4 w takim przypadku nie jest potrzebny, wystarczy PASoft i kodowanie LSM-a.
rafalmis1 napisał/a:
Pierwszy raz wyciągam LSM i chwała mi za to, bo już nalot na pinach spory byl
Jak nie było jeszcze szlamu, nie musiałeś się spieszyć.
[ Dodano: Pią Kwi 04, 2014 01:32 ]
Tylko czujniki musiałbyś zakupić z metalowymi mocowaniami od R75, bo w E46 są całkiem inne.
[ Dodano: Pią Kwi 04, 2014 01:34 ]
MaReK napisał/a:
No ja już nie mam LSMa z xenonami i tym obszarem wypełnionym elementami SMD więc nie sprawdzę. Jednak ścieżki można prześledzić... jak znajdę chwilę mogę popróbować.
Mam chyba ze dwa manualne, ale rzeźbię cały czas te DLRy nieszczęsne i nie chce mi się szukać.
P.S.
Kiedy się na wymianę żarówek wybierasz? Xenon po stacyjce by się mocna przydał.
Nie wiem. Ale wybieram się w odwiedziny do BritishCars.pl może poproszę Mariusz418 żeby mi włączył tę opcję. Auto XEN po stacyjce?
Poproś koniecznie. Xen po zapłonie bez silnika. Niestety T4 koduje zupełnie według innych zasad niż NCS w module E46. Prawdopodobnie o halogenach można zapomnieć. Pozostają DLRy po silniku. Ale pewność będę miał jak porównam Xen po silniku z Xen po zapłonie. Jeśli różnica będzie tylko w bajcie 0x0070 (po silniku jest A1) to raczej fogi odpadają.
Ciekawe czy ścieżki od pinów odpowiedzialnych za czujniki prowadzą "w próżnię" w LSMie z ręczną regulacją, czy też są pod coś podpięte.
w próżnie. Przedni sygnałowy idzie do żółtego kondensatorka (którego brak w wersji bez xenon), a tylny gdzieś mi zginął gdzieś od strony ścieżek tez w pustych polach. Zasilanie chyba na obu czujnikach jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum