HarryVip, ten błąd o tylnym czujniku masz taki:
HVAC rear load sensor, short circuit to ground ?
U mnie bez względu czy czujnik wpięty czy nie, taki sie pojawia, dlatego nie wiem czy to kwestia uszkodzonej wiązki czy samego czujnika
[ Dodano: Pią Lut 28, 2014 09:15 ]
A i jeszcze jedno - czy pozycjonowanie świateł działa tylko raz podczas włączania świateł czy później np w trakcie jazdy tez gdy zmieni sie np obciążenie samochodu (np dojdzie 3 pasażerów z tylu)?
popraw uziemienie za słaba rezystancja i dlatego nie ma znaczenia czy jest wpięty czy nie
Według mnie short circuit to ground oznacza zwarcie (rezystancję zerową) obwodu do masy, więc jest aż nadto uziemiony.
dawidd napisał/a:
HarryVip, ten błąd o tylnym czujniku masz taki:
HVAC rear load sensor, short circuit to ground?
Nie, u mnie jest open circuit czyli obwód otwarty z rezystancją wynoszącą ∞
dawidd napisał/a:
U mnie bez względu czy czujnik wpięty czy nie, taki sie pojawia, dlatego nie wiem czy to kwestia uszkodzonej wiązki czy samego czujnika
W tej sytuacji stawiałbym na wiązkę, a dokładniej na jej zwarcie z masą.
dawidd napisał/a:
A i jeszcze jedno - czy pozycjonowanie świateł działa tylko raz podczas włączania świateł czy później np w trakcie jazdy tez gdy zmieni sie np obciążenie samochodu (np dojdzie 3 pasażerów z tylu)?
Działa cały czas, ale oczywiście nie w czasie rzeczywistym. Spróbuj kiedyś wjechać przednimi kołami na jakieś wzniesienie (np. krawężnik) i odczekaj kilkadziesiąt sekund. Po tym czasie światła zmienią ustawienie.
[ Dodano: Pią Lut 28, 2014 12:13 ]
Do Administratorów. Po użyciu w tekście dowolnego znaku specjalnego, skrypt wywala poniższy błąd. Warto by było to naprawić.
rozebrałem czujnik - to czujnik halla - cewka magnes i 3 kondensatorki smd. Brak najmniejszych śladów korozji -czujnik jest ok.
Fotki jak by ktoś chciał zobaczyc
Którędy leci wiązka od czujników ? tzn czy jest jakieś miejsce szczególnie narażone na uszkodzenie?
sprawdziłem czy rzeczywiście jest zwarcie na wiązce tylnego czujnika - nie ma. Odłączony lsm i miernik do 200Mom mówi ze ani miedzy masa i pinami, ani miedzy samymi pinami nie ma zwarcia.
Sam juz nie wiem co robić.
Czy kable z czujników idą bezpośrednio do LSM'a czy gdzieś indziej?
Może ma ktoś rozpiskę które piny w lsm to czujniki?
Posprawdzałem wiązki na piechotę miernikiem - sa ok. Zastanawiało mnie dlaczego u mnie nie ma błędu gdy odepnę czujnik tak jak u Ciebie HarryVip,
Po znalezieniu które kable są we wtyczce w lsm od czujników wypiąłem je całkowicie i dalej nie miałem błędu od rozerwanym połączeniu. Zmieniłem LSM na starego i tu błąd się taki pojawił. Połączyłem znów wszystko do kupy na starym oryginalnym lsm od xenonow i błąd o open circuit zniknął. Rozebrałem oba lsm i okazało sie ze jednak od zwykłych lamp jest inny niż do xenonow. Ten z xenonami ma znacznie więcej elementów dyskretnych kolo gl procesora i chyba 1 czy 2 układy scalone więcej. Wstawiam starego LSM i teraz jest ok. A błędy o których pisałem czyli
turn lights switch / wire, short circuit to ground
High beam / headlight switch, short circuit to ground
HVAC front load sensor, short circuit to ground
HVAC rear load sensor, short circuit to ground
wywołuje sam PaSoft gdy szuka LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control i w rzeczywistości ich nie ma
Na tym moje eksperymenty dziś się zakończyły bo pad akumulator od ciągłego włączania świateł
[ Dodano: Pią Lut 28, 2014 17:48 ]
po 40 min ładowania prostownikiem z Lidla udalo sie brykę odpalić. Najechałem na spore wzniesienie, ale lampy nic sie nie obniżyły. Może ten stary oryginalny lsm ma jakąś wadę - sam juz nie wiem
Najechałem na spore wzniesienie, ale lampy nic sie nie obniżyły.
dawidd, nie znam się za wiele ale to nie na tym raczej polega ta auto regulacja. Ruszając spod górki lampy ustawiłyby Ci się zaraz przed auto. Nie wiele byś widział. Ruszając z górki lampy ustawiały by się za wysoko i raziłbyś strasznie po oczach innych Włóż coś ciężkiego do bagażnika i sprawdź czy lampy ruszą
To prawda. Twój tok rozumowania jest błędny. Poza tym weź kolego pod uwagę, że opisuję swoje dokonane obserwacje, a nie domysły czy przypuszczenia. Żeby za wiele nie tłumaczyć, wrzucę filmik z rejestratora jak to dokładnie działa, zaraz jak tylko uporam się z problemem poziomowania.
ja tez czekam na filmik bo już szukam lsm'a pod xenony
[ Dodano: Pią Lut 28, 2014 19:02 ] HarryVip, a jak u Ciebie PAsoft sprawdza LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control i zapalają się lampy to później nie masz żadnych błędów w lsm?
ja tez czekam na filmik bo już szukam lsm'a pod xenony
HarryVip, a jak u Ciebie PAsoft sprawdza LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control i zapalają się lampy to później nie masz żadnych błędów w lsm?
No właśnie niestety PASoft sam generuje błędy. Zauważyłem to wczoraj po wizycie u mechanika. Po oczyszczeniu i nasmarowaniu czujników oraz odłączeniu aku na kilka minut, poziomowanie zaczęło działać prawidłowo. Niestety przestało po podpięciu kabelka i usunięciu błędów PASOftem. Myślałem, że mechanik coś niedokładnie zrobił. Dziś oczyścił jeszcze raz wszystkie połączenia w kostkach (przy tylnym czujniku są minimum dwie kostki na wiązce, nikt nie wie po co... ) i niestety poziomowanie nie zadziałało, a PASoft wywalał błąd open circuit. Kiedy przeczytałem Twoje spostrzeżenia, zrobiłem odwrotnie. Najpierw skasowałem wszystkie błędy PASoftem, a później odpiąłem aku na 10 minut. Problem rozwiązany, poziomowanie działa. Filmik wrzucę jeszcze dziś, muszę go przyciąć trochę, ale najpierw kolacja.
Obiecany filmik. Nie muszę chyba nikogo przekonywać, że mam zamontowany LSM w wersji xenon. To jest dokładnie sytuacja, którą opisywałem wcześniej - wjazd przednimi kołami na próg. Auto ma uniesiony przód, stąd reakcja LSM-a polegająca na obniżeniu wiązki światła. Czas reakcji LSM-a wynosi od kilku do kilkudziesięciu sekund. Bladego pojęcia nie mam, od czego zależy ten czas.
rozpiskę chciałem żeby jeszcze sprawdzić przedni czujnik i kable od nich. Tyl sprawdzałem na piechotę miernikiem i trochę się z tym bawiłem. Co prawda komp błędów nie wywala o braku polaczenia, ale ten moj lsm był przez kogoś zalany i może cos sie w nim uszkodziło, albo jest jeszcze korozja pod scalakami albo gniazgem
dawidd u mnie winowajcą okazał się jednak LSM. PASoft wywalał błąd otwartego obwodu tylnego czujnika po jakimś czasie. Sprawdziłem napięcie we wtyczce czujnika i okazało się, że zaraz po włączeniu zapłonu jest ok. 5V, ale po jakimś czasie (ze 20 sekund na oko ) napięcie spada powoli do zera, PASoft wywala błąd czujnika, a LSM ustawia lampy w dolnym skrajnym położeniu, no może ciutek wyżej. Czujniki nasmarowane, wyczyszczone styki, wtyczki, a efekt przyniosła dopiero podmiana LSM-a. Wygląda na upływność jakiegoś kondensatora, ale szkoda zabawy. Taniej wymienić LSM. Faktycznie, elementy na płytkach w wersji Xenon i "zwykła" nieznacznie się różnią. W xenonach jest o jeden scalak i kilka elementów dyskretnych więcej. Zaraz konfiguruję wersję "zwykłą" na xenon i montuję w aucie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum