Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Moduł LSM i komunikat err
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Moduł LSM i komunikat err
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 28, 2014 09:15   

HarryVip, ten błąd o tylnym czujniku masz taki:
HVAC rear load sensor, short circuit to ground ?
U mnie bez względu czy czujnik wpięty czy nie, taki sie pojawia, dlatego nie wiem czy to kwestia uszkodzonej wiązki czy samego czujnika

[ Dodano: Pią Lut 28, 2014 09:15 ]
A i jeszcze jedno - czy pozycjonowanie świateł działa tylko raz podczas włączania świateł czy później np w trakcie jazdy tez gdy zmieni sie np obciążenie samochodu (np dojdzie 3 pasażerów z tylu)?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 28, 2014 09:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pią Lut 28, 2014 10:09   

dawidd napisał/a:
U mnie bez względu czy czujnik wpięty czy nie, taki sie pojawia, dlatego nie wiem czy to kwestia uszkodzonej wiązki czy samego czujnika


popraw uziemienie za słaba rezystancja i dlatego nie ma znaczenia czy jest wpięty czy nie ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 28, 2014 10:43   

gdzie mam to uziemienie poprawić?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pią Lut 28, 2014 12:13   

damiwr napisał/a:
popraw uziemienie za słaba rezystancja i dlatego nie ma znaczenia czy jest wpięty czy nie ;)

Według mnie short circuit to ground oznacza zwarcie (rezystancję zerową) obwodu do masy, więc jest aż nadto uziemiony. :mrgreen:

dawidd napisał/a:
HarryVip, ten błąd o tylnym czujniku masz taki:
HVAC rear load sensor, short circuit to ground?

Nie, u mnie jest open circuit czyli obwód otwarty z rezystancją wynoszącą ∞
dawidd napisał/a:
U mnie bez względu czy czujnik wpięty czy nie, taki sie pojawia, dlatego nie wiem czy to kwestia uszkodzonej wiązki czy samego czujnika

W tej sytuacji stawiałbym na wiązkę, a dokładniej na jej zwarcie z masą.
dawidd napisał/a:
A i jeszcze jedno - czy pozycjonowanie świateł działa tylko raz podczas włączania świateł czy później np w trakcie jazdy tez gdy zmieni sie np obciążenie samochodu (np dojdzie 3 pasażerów z tylu)?

Działa cały czas, ale oczywiście nie w czasie rzeczywistym. Spróbuj kiedyś wjechać przednimi kołami na jakieś wzniesienie (np. krawężnik) i odczekaj kilkadziesiąt sekund. Po tym czasie światła zmienią ustawienie.

[ Dodano: Pią Lut 28, 2014 12:13 ]
Do Administratorów. Po użyciu w tekście dowolnego znaku specjalnego, skrypt wywala poniższy błąd. Warto by było to naprawić. :wink:
Kod:
Could not insert new word matches

DEBUG MODE

INSERT INTO phpbb_search_wordmatch (post_id, word_id, title_match) SELECT 839025, word_id, 0 FROM phpbb_search_wordlist WHERE word_text IN ('popraw', 'uziemienie', 'słaba', 'rezystancja', 'dlatego', 'nie', 'znaczenia', 'czy', 'jest', 'wpięty', 'według', 'mnie', 'short', 'circuit', 'ground', 'oznacza', 'zwarcie', 'rezystancję', 'zerową', 'obwodu', 'masy', 'więc', 'aż', 'nadto', 'uziemiony.', 'mrgreen', 'harryvip', 'ten', 'błąd', 'tylnym', 'czujniku', 'masz', 'taki', 'hvac', 'rear', 'load', 'sensor', 'open', 'czyli', 'obwód', 'otwarty', 'rezystancją', 'wynoszącą', '∞', 'bez', 'względu', 'czujnik', 'sie', 'pojawia', 'wiem', 'kwestia', 'uszkodzonej', 'wiązki', 'samego', 'czujnika', 'tej', 'sytuacji', 'stawiałbym', 'wiązkę', 'dokładniej', 'jej', 'masą.', 'i', 'jeszcze', 'jedno', 'pozycjonowanie', 'świateł', 'działa', 'tylko', 'raz', 'podczas', 'włączania', 'później', 'w', 'trakcie', 'jazdy', 'tez', 'gdy', 'zmieni', 'obciążenie', 'samochodu', 'dojdzie', 'pasażerów', 'tylu', 'cały', 'czas', 'ale', 'oczywiście', 'czasie', 'rzeczywistym.', 'spróbuj', 'kiedyś', 'wjechać', 'przednimi', 'kołami', 'jakieś', 'wzniesienie', 'np.', 'krawężnik', 'odczekaj', 'kilkadziesiąt', 'sekund.', 'tym', 'światła', 'zmienią', 'ustawienie.')

Line : 266
File : functions_search.php

Jeśli nie potrafisz znaleźć rozwiązania tego problemu,
możesz spróbować poszukać, lub zadać pytanie na forum: http://www.przemo.org/phpBB2/
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 28, 2014 12:41   

rozebrałem czujnik - to czujnik halla - cewka magnes i 3 kondensatorki smd. Brak najmniejszych śladów korozji -czujnik jest ok.
Fotki jak by ktoś chciał zobaczyc

Którędy leci wiązka od czujników ? tzn czy jest jakieś miejsce szczególnie narażone na uszkodzenie?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pią Lut 28, 2014 13:12   

HarryVip napisał/a:
damiwr napisał/a:
popraw uziemienie za słaba rezystancja i dlatego nie ma znaczenia czy jest wpięty czy nie ;)

Według mnie short circuit to ground oznacza zwarcie (rezystancję zerową) obwodu do masy, więc jest aż nadto uziemiony. :mrgreen:


mój błąd jeszcze nie zacząłem myśleć a raczej czytać ze zrozumieniem ;)

biję się w pierś :oops:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 28, 2014 14:33   

sprawdziłem czy rzeczywiście jest zwarcie na wiązce tylnego czujnika - nie ma. Odłączony lsm i miernik do 200Mom mówi ze ani miedzy masa i pinami, ani miedzy samymi pinami nie ma zwarcia.
Sam juz nie wiem co robić.
Czy kable z czujników idą bezpośrednio do LSM'a czy gdzieś indziej?
Może ma ktoś rozpiskę które piny w lsm to czujniki?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pią Lut 28, 2014 15:13   

MaReK ma na pewno rozpiskę pinów. Kiedyś mi podesłał, ale znaleźć nie mogę...
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 28, 2014 17:48   

Posprawdzałem wiązki na piechotę miernikiem - sa ok. Zastanawiało mnie dlaczego u mnie nie ma błędu gdy odepnę czujnik tak jak u Ciebie HarryVip,

Po znalezieniu które kable są we wtyczce w lsm od czujników wypiąłem je całkowicie i dalej nie miałem błędu od rozerwanym połączeniu. Zmieniłem LSM na starego i tu błąd się taki pojawił. Połączyłem znów wszystko do kupy na starym oryginalnym lsm od xenonow i błąd o open circuit zniknął. Rozebrałem oba lsm i okazało sie ze jednak od zwykłych lamp jest inny niż do xenonow. Ten z xenonami ma znacznie więcej elementów dyskretnych kolo gl procesora i chyba 1 czy 2 układy scalone więcej. Wstawiam starego LSM i teraz jest ok. A błędy o których pisałem czyli
turn lights switch / wire, short circuit to ground 
High beam / headlight switch, short circuit to ground 
HVAC front load sensor, short circuit to ground 
HVAC rear load sensor, short circuit to ground

wywołuje sam PaSoft gdy szuka LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control i w rzeczywistości ich nie ma
Na tym moje eksperymenty dziś się zakończyły bo pad akumulator od ciągłego włączania świateł

[ Dodano: Pią Lut 28, 2014 17:48 ]
po 40 min ładowania prostownikiem z Lidla udalo sie brykę odpalić. Najechałem na spore wzniesienie, ale lampy nic sie nie obniżyły. Może ten stary oryginalny lsm ma jakąś wadę - sam juz nie wiem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 28, 2014 18:02   

dawidd napisał/a:
Najechałem na spore wzniesienie, ale lampy nic sie nie obniżyły.
dawidd, nie znam się za wiele ale to nie na tym raczej polega ta auto regulacja. Ruszając spod górki lampy ustawiłyby Ci się zaraz przed auto. Nie wiele byś widział. Ruszając z górki lampy ustawiały by się za wysoko i raziłbyś strasznie po oczach innych ;) Włóż coś ciężkiego do bagażnika i sprawdź czy lampy ruszą ;)
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pią Lut 28, 2014 18:15   

MatiNitro napisał/a:
nie znam się za wiele

To prawda. :mrgreen: Twój tok rozumowania jest błędny. Poza tym weź kolego pod uwagę, że opisuję swoje dokonane obserwacje, a nie domysły czy przypuszczenia. Żeby za wiele nie tłumaczyć, wrzucę filmik z rejestratora jak to dokładnie działa, zaraz jak tylko uporam się z problemem poziomowania.
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 28, 2014 18:27   

HarryVip, dlatego zaznaczyłem to na samym wstępie ;) czekam na film i chętnie zaczerpnę wiedzy na ten temat :)
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 28, 2014 19:02   

ja tez czekam na filmik bo już szukam lsm'a pod xenony :)

[ Dodano: Pią Lut 28, 2014 19:02 ]
HarryVip, a jak u Ciebie PAsoft sprawdza LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control i zapalają się lampy to później nie masz żadnych błędów w lsm?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pią Lut 28, 2014 19:39   

dawidd napisał/a:
ja tez czekam na filmik bo już szukam lsm'a pod xenony :)
HarryVip, a jak u Ciebie PAsoft sprawdza LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control i zapalają się lampy to później nie masz żadnych błędów w lsm?

No właśnie niestety PASoft sam generuje błędy. Zauważyłem to wczoraj po wizycie u mechanika. Po oczyszczeniu i nasmarowaniu czujników oraz odłączeniu aku na kilka minut, poziomowanie zaczęło działać prawidłowo. Niestety przestało po podpięciu kabelka i usunięciu błędów PASOftem. Myślałem, że mechanik coś niedokładnie zrobił. Dziś oczyścił jeszcze raz wszystkie połączenia w kostkach (przy tylnym czujniku są minimum dwie kostki na wiązce, nikt nie wie po co... :o ) i niestety poziomowanie nie zadziałało, a PASoft wywalał błąd open circuit. Kiedy przeczytałem Twoje spostrzeżenia, zrobiłem odwrotnie. Najpierw skasowałem wszystkie błędy PASoftem, a później odpiąłem aku na 10 minut. Problem rozwiązany, poziomowanie działa. Filmik wrzucę jeszcze dziś, muszę go przyciąć trochę, ale najpierw kolacja. :mrgreen:
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 28, 2014 20:22   

błędy pokasowałem, a później odpinałem aku bo siadł, ale po podłączeniu go ponownie poziomowania dalej nie dostrzegłem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pią Lut 28, 2014 20:40   

Obiecany filmik. Nie muszę chyba nikogo przekonywać, że mam zamontowany LSM w wersji xenon. :mrgreen: To jest dokładnie sytuacja, którą opisywałem wcześniej - wjazd przednimi kołami na próg. Auto ma uniesiony przód, stąd reakcja LSM-a polegająca na obniżeniu wiązki światła. Czas reakcji LSM-a wynosi od kilku do kilkudziesięciu sekund. Bladego pojęcia nie mam, od czego zależy ten czas.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Mar 01, 2014 18:52   

to pozostaje mi jeszcze zakup kolejnego lsm. Ciekawe czy płytka ma jakieś różnicę w wersji z halogenami z przodu i bez halogenów.

[ Dodano: Sob Mar 01, 2014 18:52 ]
HarryVip napisał/a:
MaReK ma na pewno rozpiskę pinów

Marek mógłbyś mi podesłać ta rozpiskę pinów w LSM ?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 02, 2014 15:36   

W temacie o DRLach na bank wklejałem albo dawałem PDF'a ;)
A co chcesz zrobić, co chcesz znaleźć?

LSM i regulacja światełkami oraz opóźnienie nie wynika z faktu, że gdybyś jechał po zwykłej ulicy on by ześwirował? ;)

Skoro u Harrego mruga światłami, to pewnikiem i u mnie też tak jest.
Nie mam czasu tego sprawdzić... i aura nie sprzyja.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Mar 03, 2014 08:03   

rozpiskę chciałem żeby jeszcze sprawdzić przedni czujnik i kable od nich. Tyl sprawdzałem na piechotę miernikiem i trochę się z tym bawiłem. Co prawda komp błędów nie wywala o braku polaczenia, ale ten moj lsm był przez kogoś zalany i może cos sie w nim uszkodziło, albo jest jeszcze korozja pod scalakami albo gniazgem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Wto Mar 04, 2014 15:59   

dawidd u mnie winowajcą okazał się jednak LSM. PASoft wywalał błąd otwartego obwodu tylnego czujnika po jakimś czasie. Sprawdziłem napięcie we wtyczce czujnika i okazało się, że zaraz po włączeniu zapłonu jest ok. 5V, ale po jakimś czasie (ze 20 sekund na oko :wink: ) napięcie spada powoli do zera, PASoft wywala błąd czujnika, a LSM ustawia lampy w dolnym skrajnym położeniu, no może ciutek wyżej. Czujniki nasmarowane, wyczyszczone styki, wtyczki, a efekt przyniosła dopiero podmiana LSM-a. Wygląda na upływność jakiegoś kondensatora, ale szkoda zabawy. Taniej wymienić LSM. Faktycznie, elementy na płytkach w wersji Xenon i "zwykła" nieznacznie się różnią. W xenonach jest o jeden scalak i kilka elementów dyskretnych więcej. Zaraz konfiguruję wersję "zwykłą" na xenon i montuję w aucie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ komunikat ]
meechoo Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sty 01, 2021 18:07
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Komunikat EP-E02
tracid9 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lip 22, 2011 08:17
sebapol
Brak nowych postów [R75] Komunikat....Engine Disabled
tracid9 Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Sie 11, 2009 14:55
Robertus74
Brak nowych postów [MG ZT-T] komunikat motor test
alter6 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Maj 26, 2014 11:33
alter6
Brak nowych postów [R75] Komunikat na ekranie i warkot silnika
bujak19 Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Wrz 19, 2008 16:27
bujak19



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink