Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 2.0 Di] Luźny/Spadający pasek alternatora(wieloklinowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400 2.0 Di] Luźny/Spadający pasek alternatora(wieloklinowy
Autor Wiadomość
osa2t 



Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 12
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 20:45   [R400 2.0 Di] Luźny/Spadający pasek alternatora(wieloklinowy
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

Miałem uszkodzone łożysko w alternatorze, które bardzo hałasowało. Zakupiłem używany alternator i zabrałem się z jego wymianę.

Niestety po skręceniu wszystkiego z powrotem, pasek na alternatorze i pompie po odpaleniu silnika jest dosyć "luźny" i po chwili spada.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Słyszałem ze po założeniu paska, gdzieś przy alternatorze są jakieś śruby dociskające pasek ale nie mogę ich znaleźć i nie wiem czy dotyczą mojego Roverka (tamten temat dotyczył Rover 416).
Może jakieś zdjęcia pomocnicze gdzie mogę taką regulację znaleźć, jeżeli jest w ogóle taka opcja.

W załączniku dodaję schemat jak to wygląda u mnie pasek + alternator (mam wersję z klimatyzacją)


Pozdrawiam,
osa2t
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 20:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 21:30   

Wersji SD SDi iDT to nie dotyczy bo od tego jest napinacz paska. Sprawdź wpierw czy napinacz dobrze napina pasek. Potem ew. luzy na altku. Ja przynajmniej nie wiem nic o żadnych śrubach dociskających. Może i trochę można ubrać tymi 3 śrubami którymi alternator jest przykręcony do obudowy.
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
osa2t 



Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 12
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 21:55   

Sprawdzając pasek od góry (alternatora) pasek jest mocno naciągnięty, nie mogę go ruszyć. Sprawdzając od dołu pasek moim zdaniem jest pasek trochę luźny.

Czy można jakoś naciągnąć napinacz? W przy pierwszej próbie w zła stronę przesuwałem napinacz (w stronę maski) i kilka razy "śruba strzeliła, przeskoczyła" może tutaj coś zepsułem? Co myślicie? nie wiem co tutaj mogę więcej zadziałać.
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 23:42   

Tu może być pies pogrzebany :/
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 07:38   

osa2t napisał/a:
Czy można jakoś naciągnąć napinacz?

nie można, po to jest sprężyna w środku by sam napinał
 
 
osa2t 



Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 12
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 08:03   

czyli wymiana naciągacza? wiecie jak go się demontuję?
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 14:54   

Najpierw sprawdź czy to faktycznie on. Wejdź pod auto z kluczem 15. Napnij ręcznie napinacz a druga osoba niech uruchomi silnik (uwaga na ręce ;-)) Jak nie spadnie znaczy napinacz (300 pln najmarniej) Jak nie to trzeba szukać przyczyny dalej.
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
procl 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Radom i okolice

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 23:28   

Przerabiałem ten temat u siebie, kolega wyżej niewiele się pomylił - napinacz kosztował mnie 294zł, plus pasek 28zł, a robocizna 86zł.

A zaczęło się od pisków pod maską, którym nie miałem czasu się przysłuchać. Potem pasek w trakcie jazdy strzelił, próba szybkiej wymiany paska na miejscu - przekręcenie napinacza w złą stronę = game over :/ Musiałem wymienić bo już nie chciał napinać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 2.0SDI 105KM] Spadający pasek na pompie wtryskowej
adam_ss Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Cze 23, 2010 13:11
szoso
Brak nowych postów [416 Si ] PASEK WIELOKLINOWY
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Cze 15, 2013 11:34
Dr.Stein
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R420] Piszczący pasek wieloklinowy
arcziarci Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Mar 31, 2014 16:03
Brt
Brak nowych postów [R45] Pęknięty pasek wieloklinowy, a dojazd do mechanika.
cwieta Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Lis 10, 2015 08:22
cwieta
Brak nowych postów [R45 iDT] Luźny pasek na pompie wtryskowej, a praca silnika
Jugol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Cze 13, 2010 22:15
Jugol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink