Forum Klubu ROVERki.pl :: [PN K16] Zapowietrza się układ chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[PN K16] Zapowietrza się układ chłodzenia
Autor Wiadomość
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Paź 05, 2012 09:16   

rafalrz1989, jak bym czytał swój opis usterki, na moje masz HGF
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 05, 2012 09:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Pią Paź 05, 2012 10:44   

Dziś po pracy wezmę klucz dynamometryczny i dokręce szpilki głowicy. Albo coś tym zmienię albo będzie trzeba zrzucać głowicę i ją robić...

Tak to jest z polskimi mechanikami... Podejrzewam, że szpilek to napewno ktoś nie wymienił i lekko rozciągnięte dokręcał zgodnie z technologią i jednak gdzieś coś nie przylega jak powinno.

Tylko kwestia tego na ile próbować to dokręcać... Coś poradzicie ?

P.S. Jestem świadom, że to trochę druciarski sposób, ale niech to chociaż wytrzyma z miesiac albo dwa jeszcze, bo się spłukałem trochę :/
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Paź 05, 2012 15:22   

U mnie dokręcenie nie pomogło bo miałem przerwany taki silikonowy uszczelniacz na uszczelce. Przerwa wyglądała jakby ktoś nożem przeciął. Jeździłem tak 3-4 miesiace bo tylko czasem był mega kłopot a zwykle jak czułem ze się zimno robi w kabinie (zimą to było) to stop i odpowietrzanie i jazda dalej po przestygnięciu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Sob Paź 06, 2012 19:38   

sknerko napisał/a:
U mnie dokręcenie nie pomogło bo miałem przerwany taki silikonowy uszczelniacz na uszczelce.

Tutaj wiem, że HGF był robiony niedawno. Auto w którym jeździł ten silnik rzekomo trafiło na złom z powodu padnięcia skrzyni biegów.

I widać z zewnątrz, że ta uszczelka jest świeża...

Podejrzewam, że było tak jak powyżej. Dociągnąłem dziś szpilki momentem 75Nm. Niektóre się obracały po pół obrotu, a niektóre aż cał obrót. Dociągałem zgodnie z kolejnością zalecena przez Elringa.

Rozgrzałem silnik, odpowietrzyłem układ i nie miałem czasu na więcej. Jutro zrobię test drive. Albo się uda albo nie.

Po ściągnięciu dekla było miejscami troszeczkę masła. Na bagnecie czysty olej.

A chodził mi po głowie pomysł, żeby ściągnąć głowicę zanim włożyłem silnik do auta, po tym jak zobaczyłem, że ktoś wszędzie obficie stosował silikon czerwony. Łącznie z tym, że zamiast wymienić oringi w obudowie termostatu, nawalił chyba cała tube silikonu. Pompa wody też nie miała oringu tylko pół tuby silikonu. Masakra.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Paź 06, 2012 20:42   

Nie no po tym co piszesz to silnik kwalifikuje się do rozebrania i ponownego złożenia z wymianą wszystkich uszczelnień bo za chwile będzie więcej kłopotów. Jak kupiłem Freela to zaczęło mi delikatnie płynu ubywać, potem coraz więcej i dałem silnik do uszczelnienia bo olejem też był ocieknięty, jak mechanik rozebrał to mi powiedział że jak bym nie robił to za moment miałbym HGF. A uszczelka głowicy była robiona niecałe 30tys km wcześniej w serwisie Land Rovera, normalnie porażka
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Sob Paź 06, 2012 21:03   

Zobaczę co przyniosą kolejne dni.

Z jednej strony jest wielu mechaników partaczy, ale z drugiej strony jest wielu ludzi chcących zaoszczędzić i potem powstają takie sytuacje jak u mnie lub tak jak Ty piszesz sknerko...

Jutro sprobuję tym pojeździć, jak dalej będzie kompresja szła w układ to odstawiam auto, zanim się olej z płynem pomiesza i za miesiąc będę robił. Szkoda, żeby świeżutki olej się zmarnował.

Ciekawe czy uszczelka głowicy też była smarowana silikonem :lol:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 07, 2012 10:56   

rafalrz1989 napisał/a:
Ciekawe czy uszczelka głowicy też była smarowana silikonem

Tez tak może być. U mnie np. tak było, ktoś od siebie jeszcze dał czarny silikon. :mrgreen:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Pon Paź 08, 2012 08:52   

Dociągnięcie szpilek na 75Nm niestety tylko opóźniło to co działo się wcześniej.

Dalej ich nie chcę kręcić, żeby się nie urwała któraś, niewiadomo w jakim to stanie jest...
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 08, 2012 18:24   

rafalrz1989 napisał/a:
Dociągnięcie szpilek na 75Nm niestety tylko opóźniło to co działo się wcześniej.

Dalej ich nie chcę kręcić, żeby się nie urwała któraś, niewiadomo w jakim to stanie jest...

75Nm to bardzo dużo jak na te szpilki.
A co do silikonu to ktoś miał fantazję. ale mój kumpel miał lepszą. składał golfa3 i złożył na poxipol. stara uszczelka, bez planowania i chodzi już z 10 lat.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [polonez 1,4 układ zapłonowy, montaż procedury startowej]
lukasz1990FSO Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Mar 24, 2013 21:35
kruszan
Brak nowych postów [Astra II 1.7 DTI 2001 r] Olej w układzie chłodzenia.
greg_szczytno Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Sty 06, 2008 16:42
azor77
Brak nowych postów [Polonez Caro+ 1.4] Olej w układzie chłodzenia
mony Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Wto Kwi 10, 2007 11:41
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink