Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SD] alternator, akumulator czy regulator?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SD] alternator, akumulator czy regulator?
Autor Wiadomość
kurek 




Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 63



  Wysłany: Sro Paź 31, 2012 15:25   [R220 SD] alternator, akumulator czy regulator?
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

rano w czasie jazdy zaświeciła mi się kontrolka ładowania (akumulator), kontrolka gasła powyżej 2 tys obrotów, później dołączyła kontrolka abs i srs (ta już wcześniej dawała o sobie znać więc ją można wykluczyć - wystarczy poprawić kable pod siedzeniem). Dojechałem tak do pracy, samochód poniżej 2 tys robił się jakiś zamulony, czasem nie chciał 2 tys przekroczyć, wtedy trzeba było redukować i to pomagało. Po wyjściu z pracy odpalił z małymi problemami, dojechałem do domu (40km) w czasie jazdy żadna kontrolka się nie zapaliła, pojechałem zatankować i ze stacji już nie odjechałem, brak prądu. Odpaliłem z popychu i wtedy na zegarach pojawiła się istna choinka, abs, srs, akumulator, ręczny... obrotomierz przestał działać... zostawiłem auto w uliczce no i wróciłem do domu na piechotę... co może być przyczyną? Na początku podejrzewałem akumulator, ale przez 40km raczej by się naładował przynajmniej tyle, żeby odpalić. Po przeczytaniu kilku tematów alternator jest moim kolejnym typem, jednak mam wątpliwości co do regulatora napięcia bo wcześniej światła lekko przygasały na wolnych obrotach. No to się wyżaliłem.. HELP
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 31, 2012 15:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 31, 2012 15:43   

Kable masowe do wymiany i do sprawdzenia polaczenia ich do przedniego pasa i do skrzyni biegow.

Sprwadz miernikiem ile ląduje alternator jak działa auto.

SRS- to winna wtyczki pod fotelami
ABS- pekniety lub pęknięte pierścienie ABS
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



Wysłany: Wto Lis 13, 2012 22:11   

Cytat:
Sprwadz miernikiem ile ląduje alternator jak działa auto.

ABS- pekniety lub pęknięte pierścienie ABS


nie koniecznie mi równiez zapaliła się kontrolka od abs przy rozładowanym akumulatorze wiec nic nie musi pekac wystarczy ze akumulator słaby jest .

Na poczatek sprawdz przed odpaleniem akumulator miernikiem poczym odpal auto sprawdz ponownie a póżniej sprawdz jakie napiecie bedziesz miał na alternatorze bo może byc tak że masz ładowanie ale słabe (ja miałem tak ostatnio) i podejżewam że problem bedzie w alternatorze
 
 
 
kurek 




Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 63



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 08:17   

ładowanie ~ 13,6V, przy wysokich obrotach ~13,9V więc chyba alternator i regulator są dobre. Akumulator mam obsługowy i elektrolitu w środku jest do połowy. Nie mam czasu teraz podmieniać aku, ale na dniach wsadze z drugiego samochodu i zobaczymy czy go rozładuje czy nie.
 
 
Gutek-145 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 37
Skąd: Jedlina-Zdrój



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 08:22   

to jeśli na altku masz 13,9 to zobacz czy w tym samym momencie masz na akumulatorze tyle samo jesli nie to problem w kablach jeśli tak to akumulator lipa
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sro Lis 14, 2012 09:08   

Trochę słaby prąd jak na alternator, często widywałem granice 14,5-14,7. Na samym alternatorze może być więcej niż na akumulatorze, nieznaczny spadek będzie. Sam regulator jest w alternatorze, czasami dopiero na sole jak jest podłączony i pracuje kilka godzin zaczyna się ukazywać problem (początkowo daje dużo, po nagrzaniu ładowanie spada, a miernikiem patrząc wychodzi, że jest dobry).
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
kurek 




Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 63



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 10:23   

dlatego najlepszym testem będzie przekładka aku, wtedy będzie wiadomo czyja to wina ;)

edit:
alternator sprawdzałem na kablach, a nie przy samym alternatorze, wydawało mi się, że tak powinno być ok skoro sam aku pokazywał ~12V, a po odpaleniu wartość wzrosła, znaczy, że ładowanie było. Jeśli źle to zrobiłem to sprawdzę na samym alternatorze

edit2:
w takim razie to może być wina regulatora, po naładowaniu aku prostownikiem, na odcinku 6km wszystko było ok, kontrolka ładowania zapaliła sie dopiero po nagrzaniu się silnika
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 14, 2012 10:44   

Slabo tobie ten alternator ląduje miałem tak w 25 ze mi tez dopiero przy wyższych obrotach pokazywał 13,8V. Wymieniem od mojej 220 i problem byl z glowy. Powinno być ponad 14V jak masz sprawny alternator. Aku powinien pokazywać coś jak jest full naładowany 12.5V
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 14, 2012 17:43   

13.6V to zazwyczaj jest przy pełnym obciążeniu na wolnych
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sro Lis 14, 2012 18:28   

Harry napisał/a:
13.6V to zazwyczaj jest przy pełnym obciążeniu na wolnych


na akumulatorze, bo na alternatorze dużo więcej

jeśli mierzone było na akumulatorze to może tyle wyjść, najlepsza i najprostsza metoda (jeśli ma się taką możliwość) to podmianka części :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Sro Lis 14, 2012 19:32   

alternator do regeneracji o bedzie ok:) :mrgreen:
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
kurek 




Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 63



Wysłany: Pią Lis 16, 2012 17:26   

dolałem do aku wody destylowanej, naładowałem i jak na razie odpala bez zarzutu, dziś przejechałem ok 150km i wsio gra, także to raczej wina akumulatora :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220]Regulator świateł
massiv6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Mar 24, 2015 11:55
massiv6
Brak nowych postów [R220 SDi] regulator siły hamowania
empi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Mar 03, 2012 21:45
empi
Brak nowych postów [R25 1.4] Alternator/akumulator POMOCY!!!
Puszkin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Kwi 26, 2014 19:45
Puszkin
Brak nowych postów [R25, 1.6 '00r] Awaria, akumulator, alternator, ładowanie
KL Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Nie Kwi 06, 2014 19:47
Marcin1985
Brak nowych postów [R220 SDI 97r.] Akumulator
lszczota Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Mar 30, 2009 23:40
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink