Forum Klubu ROVERki.pl :: [214si 16v] Problem po wymianie świec i kabli na NGK
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214si 16v] Problem po wymianie świec i kabli na NGK
Autor Wiadomość
kzfr 



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 29
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 07, 2012 21:10   [214si 16v] Problem po wymianie świec i kabli na NGK
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam, mam problem ponieważ po wymianie kabli i świec na NGK nie mogłem z początku uruchomić silnika. Ale gdy już się go udało uruchomić okazało się że zalewa i jeden cylinderek działa na pół gwizdka.

Wyglądało to tak, miałem problem z rozłączeniem się zapłonu podczas wielkiej ulewy (po wciśnięciu gazu jakby zaczynał gasnąć/przerywać),drugi bieg szarpał w każdych warunkach a rano po wrzuceniu tego biegu i wciśnięciu sprzęgła rosły obroty do około 2tyś obrotów. Naczytałem się tutaj na forum i w celu zadbania o auto zakupiłem kable i świece NGK, filtr powietrza, paliwa, kabinowy(przy okazji)

- odpiąłem wszystkie kable po wcześniejszym zapisaniu kolejności
- odkręciłem świece po kolei(świece o kolorze nalotu - białawy) i wymieniłem
Po tej czynności próbowałem uruchomić silnik bez rezultatu kręcił kręcił kręcił i nawet zagadać nie chciał. Więc wkręciłem stare (nowe zalane że aż z nich kapało) i to samo bez rezultatu, użyłem pomocnika "rozruchu" PLAK :P bo tylko tyle miałem pod ręką aż po bardzo długim kręceniu zagadał około 3-4min kręcenia pochodził na wolnych zgasiłem i uruchomiłem jeszcze raz pojawiło się falowanie obrotów. Odkręciłem pierwszą świece w celu sprawdzenia i o dziwo czarny nalot. Więc zacząłem po jednej wymieniać i uruchamiać.
Pierwsza nowa świeca na nowym kablu ruszyła więc byłem happy. Druga to samo więc pomyślałem że skoro na 2 gada z innymi problemu nie będzie więc skręciłem resztę za jednym razem i koniec przyjemności. Świece się zalewały i nic nie pomagało nawet plak. Walczyłem kilka godzin aby doprowadzić do porządku roverka ale nic nie skutkowało jedynie pozostawał w garażu zapach benzyny. Brat "mechanik" rozłożył ręce i pozostało kręcić kręcić kręcić aż po 5-7min kręcenia próbował zagadać nagle po chwili nastąpił cud. Po uruchomieniu wyjechałem już w stronę domu nie gasząc go do momentu zaparkowania. Słychać że jeden cylinderek kuleje. Co mam zrobić co kupić? W sobotę będę go podpinał do kompa (sobota jeszcze daleko a ja do pracy muszę dojechać)

Głośno myślę: wymienić sonde lambda i czujnik temperatury czy od razu zaatakować wtryski?

Z innej beczki. Zamówiłem filtr kabinowy okazuje się że nie pasuje mam inny schowek na ten filtr a jego wymiary to wys.192/ szer.30/głębokość 235 a na obudowie pisze "Valeo" Wymiary pasują do filtrów z Alfy Romeo i Mondeo.
Zamówiłem filtr paliwa więc wymontowałem stary (oryginalny!) i okazuje się że gwinty są gęściej ułożone w oryginalnym do tego głębokość gwintu jest większa i nowy filtr nie pasuje.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 07, 2012 21:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 07, 2012 21:25   

Sprawdzaliście, czy na każdej świecy pojawia się "zdrowa" iskra?
 
 
 
kzfr 



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 29
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 07, 2012 21:26   

tak, na każdej świeci super.
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 07, 2012 21:30   

filtr paliwa z filtrona pp942
na pewno dobrze podlaczyleś przewody ? kolejność zaplonu 1-3-4-2
palec i kopułka w jakim stanie ?
dobrze założyleś przewód na cewkę? nie jest za luzny ?
przerwe na świecy ustawiłeś dobrą? 0.85mm
 
 
 
kzfr 



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 29
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 07, 2012 21:37   

Cytat:
filtr paliwa z filtrona pp942
- to ten tylko tanszy za 19zł
Cytat:
na pewno dobrze podlaczyleś przewody ? kolejność zaplonu 1-3-4-2
tak
Cytat:
palec i kopułka w jakim stanie ?
Wydaje mi się że mocne (kopło mnie dość mocno) chociaż nie sprawdziłem głębiej.
Cytat:
dobrze założyleś przewód na cewkę? nie jest za luzny ?
Nie ale w początkowej fazie zakładania (poprzedni kabel) sam "wyleciał" a z NGK ścisłem mocniej więc trzeba mocno pociągnąć aby wypadł chociaż jego przekręcenie nie jest problemem. Macie pomysł jak mocniej go zmocować?

Żadnej przerwy nie ustawiałem! Dodatkowo zaznaczam że na starych świecach też pojawiło się zalewanie.

Dalej obstawiam że wina leży przy "zalewaniu świec"
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 07, 2012 21:47   

Cytat:
palec i kopułka w jakim stanie ?
Wydaje mi się że mocne (kopło mnie dość mocno) chociaż nie sprawdziłem głębiej.

odkreć i spr. jak wygląda palec i czy jest w kopułce jeszcze węgielek

kzfr napisał/a:
dobrze założyleś przewód na cewkę? nie jest za luzny ?
Nie ale w początkowej fazie zakładania (poprzedni kabel) sam "wyleciał" a z NGK ścisłem mocniej więc trzeba mocno pociągnąć aby wypadł chociaż jego przekręcenie nie jest problemem. Macie pomysł jak mocniej go zmocować?

kombinerkami wystarczy przewód troche zacisnąc,ale nie przesadź :wink:

kzfr napisał/a:
Żadnej przerwy nie ustawiałem! Dodatkowo zaznaczam że na starych świecach też pojawiło się zalewanie.

Dalej obstawiam że wina leży przy "zalewaniu świec"


to spr. tą przerwę. Masz problem z układem zapłonowym. spr. jeszcze cewkę,bo moze dawać za słabą iskrę żeby uruchomić silnik, ale Tobie wydaję się że jest ok. Obojętnie jaką cewkę weźmiesz. Nawet z malucha może być
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sro Lis 07, 2012 22:09   

A czy przewód od cewki do kopułki nie był za długi a guma na cewkę za lużna? Zakładałem 2 razy przewody z NGK (w odstępie kilku lat) i miałem ten problem. Przewody NGK RC-RV 413 . Iskra uciekała przy cewce. Skróciłem przewód a gumę dorobiłem ze starych przewodów. Trzeba uciąć gumę ze świecy, dopasować i wcisnąć na przewód.
 
 
kzfr 



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 29
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 07, 2012 22:15   

zdzichu napisał/a:
A czy przewód od cewki do kopułki nie był za długi a guma na cewkę za lużna? Zakładałem 2 razy przewody z NGK (w odstępie kilku lat) i miałem ten problem. Przewody NGK RC-RV 413 . Iskra uciekała przy cewce. Skróciłem przewód a gumę dorobiłem ze starych przewodów. Trzeba uciąć gumę ze świecy, dopasować i wcisnąć na przewód.


Dokładnie tak było jak piszesz i nadal jest. Czyli zrobić tak jak Ty i powinno być okay? Ale czy dużą różnice daje skrócenie przewodu? Nie jestem zwolennikiem poprawiania po kimś roboty.
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 08, 2012 09:20   

zdzichu napisał/a:
Przewody NGK RC-RV 413
Moim zdaniem powinno się kupować RC-RV415. W katalogu NGK jest chyba błąd. Do 214 Si proponują RC-RV413, a do 216 Si już RC-RV415. Jeśli dobrze pamiętam różnica jest w długościach kabli, kształtach wtyczek świec i kształcie wtyczki cewki. Stąd te problemy z prawidłowym montażem... A silniki zewnętrznie takie same. Ja do swojego używam RC-RV415 i wszystko siedzi jak należy.
 
 
 
kzfr 



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 29
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 08, 2012 13:05   

Adrian napisał/a:
zdzichu napisał/a:
Przewody NGK RC-RV 413
Moim zdaniem powinno się kupować RC-RV415. W katalogu NGK jest chyba błąd. Do 214 Si proponują RC-RV413, a do 216 Si już RC-RV415. Jeśli dobrze pamiętam różnica jest w długościach kabli, kształtach wtyczek świec i kształcie wtyczki cewki. Stąd te problemy z prawidłowym montażem... A silniki zewnętrznie takie same. Ja do swojego używam RC-RV415 i wszystko siedzi jak należy.


Jeżeli jest tak jak mówisz to myślę że powinno się to znaleźć w podwieszonych pomocach technicznych dot. roverka! Szkoda że nie wiedziałem o tym wcześniej bo teraz będzie kłopot. Za godzinę jadę na warsztat to myślę że się to ogarnie chociaż wolałbym wymienić te kable ale skoro są już założone...
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Czw Lis 08, 2012 23:20   

Nie musisz skracać ale wtedy musisz jakoś zabezpieczyć żeby się nie trzepał. Ważniejsza jest guma.
 
 
kzfr 



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 29
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 09, 2012 19:29   

jednak nie brałem się za te kable z powodu "dużej odległości od domu" ale za to dowiedziałem się od gościa który handlował swego czasu roverkami że:
- świece wymienia się na zimnym silniku
- końcówkę cewki odtłuszczamy/czyścimy
- świece wymieniać wraz z przewodami zaczynając od najdłuższego przewodu jednym
- najlepiej próbować uruchamiać silnik po zmianie jednej świecy i przewodu

Zauważyłem że auto straciło moc na 2gim biegu. Wcześniej auto rwało że aż cała buda trzęsła.
Teraz 2jka przymulona troszkę ale znowu biegi wyższe pokazały mały "pazur" zastanawiam się czy by nie wystawić tych świec i przewodów na allegro a kupić takie same jak były zamontowane (oryginalne)
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 09, 2012 22:19   

kzfr napisał/a:
- świece wymienia się na zimnym silniku

nic odkrywczego, glowica jest alu i mozna gwint zerwać

Oryginalnie sa zastosowane świece platynowe
 
 
 
kzfr 



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 29
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 08:55   

Harry napisał/a:
Oryginalnie sa zastosowane świece platynowe


To może dlatego tak żwawo auto na 2gim biegu pędziło do przodu?
 
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 09:26   

kzfr napisał/a:
Cytat:
filtr paliwa z filtrona pp942
- to ten tylko tanszy za 19zł

Wymieniłbym na Manna, Boscha, albo Knechta.

Tanie filtry paliwa lubią mieć problemy z przepustowością...
 
 
kzfr 



Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 29
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 10:35   

rafalrz1989 napisał/a:

Wymieniłbym na Manna, Boscha, albo Knechta.
Tanie filtry paliwa lubią mieć problemy z przepustowością...


Czy zamawiając z tomateam filtry marki MG Cars/ MG Rover / Lucas będzie dobrym wyborem? bo powoli zaczynam nie wierzyć w hurtownie. Dostałem zły filtr kabinowy, dostałem złe przewody i świece i do tego filtr paliwa. Chyba zacznę przed kupnem tu wszystko pisać co mam zamiar kupić...
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 10:41   

swiece ngk v line 28
przewody wg. ngk CI nie powiem
filtr paliwa filtron pp 942
Ostatnio zmieniony przez Harry Sob Lis 10, 2012 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 11:44   

Harry napisał/a:
filtr paliwa filtron pp 928

Jesteś pewny ? Mi katalog pokazuje PP829.
 
 
CjRudi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 92
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lis 10, 2012 16:02   

pp829 nie pasuje, ostatnio zamówiłem, jest większy... jest błąd w katalogu filtrona.
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 10, 2012 16:10   

rafalrz1989 napisał/a:
filtr paliwa filtron pp 928

Jesteś pewny ? Mi katalog pokazuje PP829.

pp 942 wtedy bład robiłem, nie wiem czmeu tak napisalem, skoro kilka postow wczesniej dobrze napisałem . Jest bład w katalogu filtrona
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200 1.4 16V 99r.] problem przy wymianie świec
marcze83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Paź 22, 2010 18:36
chomik1948
Brak nowych postów [ Rover 214, 1,4 1997]problem z zapłonem po wymianie świec
shirokaba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Paź 04, 2011 13:31
shirokaba
Brak nowych postów [R200]Wymiana kabli i swiec
xZone Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Mar 13, 2012 22:43
7Tomi
Brak nowych postów [214si] problem bodajze po wymianie rozrzadu
gaxik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Maj 15, 2009 20:24
gaxik
Brak nowych postów SOLVED [214si 96r] wymiana świec.
mariobrons Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Wrz 07, 2008 21:01
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink