Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] dolozenie trakcji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] dolozenie trakcji
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Maj 24, 2012 07:10   [R75] dolozenie trakcji
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam
Szukam na forum i nie bardzo mogę znaleźć coś konkretnego jeśli chodzi o dołożenie ASR do R75. Co by trzeba dokupić? Moze ktoś ma jakiś opis - mi tylko udało sie znaleźć opis jak dołożyć tempomat i roletę, o ASR jest bardzo niewiele. I jeszcze jedno - czy były rovery z ESP? Na portalach aukcyjnych prawie każdy ma ESP a ja jeszcze sie nie spotkałem w rzeczywistości i czytałem kiedyś ze ESP w 75 nie było montowane
pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 24, 2012 07:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 24, 2012 08:37   

ESP w R75 nie było montowane
Tylko ASR

JAki silnik masz?
Z tego co patrzyłem na schematy w Rave ma to znaczenie.
W beznzynie system jest bardziej rozbudowany - czyujnik na przepustnicy, serwomotor na przegrodzie pomiędzy silnikiem a kabiną i sterownik ASR

Wszystko połączone z ECU i ABS

Warto najpierw postudiować schematy w Rave, masz tam nawet obrazki wtyczek i urządzeń do których idą przewody.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Maj 24, 2012 10:27   

Pieta napisał/a:
W beznzynie system jest bardziej rozbudowany - czyujnik na przepustnicy,
tzn. inna przepustnica i jeszcze oprócz tego co wyżej napisał Pieta pompa ABS z TC i liczniki z TC (albo przeprogramować)[/b]
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Maj 24, 2012 21:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 24, 2012 10:51   

Moim zdaniem ASR w R75 jest nie warte roboty i kasy którą tzrzeba włożyć w instalację
Pewnie dodatkowo trzeba będzie zrobić adaptację komputera samochodu na T4
 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Czw Maj 24, 2012 11:59   

a moim zdaniem ASR to bezpieczenstwo i nie mozna nikomu odmawiac poprawy bezpieczenstwa, to tak jakby ktos napisal, ze kupil auto i ma wszystkie poduszki wywalone a wy mu na to, nie wymieniaj bo sie nie oplaca, zycie nie ma swojej ceny jest bezcenne,

uwazam, ze dobrze sie stalo, ze ten temat zostal zalozony, bo rzeczywiscie w poscie o dokladkach na temat ASR sa szczatkowe informacje i sprawa nie zostala wyjasniona do konca,

proponuje :

Jezeli ktos wie co i jak niech ladnie napisze
a) do benzyny, jakie czesci, co i jak zrobic
b) do diesla , j.w
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Maj 24, 2012 12:51   

pazdzi0h napisał/a:
Jezeli ktos wie co i jak niech ladnie napisze
Ja proponuje poszukać na forum bo było już sporo na ten temat. :wink:
 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Czw Maj 24, 2012 14:04   

apples napisał/a:
pazdzi0h napisał/a:
Jezeli ktos wie co i jak niech ladnie napisze
Ja proponuje poszukać na forum bo było już sporo na ten temat. :wink:


moze i duzo bylo ale raczej nie na ten temat, nigdzie nie ma wprost napisane co jest potrzebne, kazdy cos tam szrajbnal , ale nikt nie napisal konkretnie, ze dolozyl to i to i cally uklad ASR dziala
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 24, 2012 14:08   

pazdzi0h napisał/a:
ale nikt nie napisal konkretnie, ze dolozyl to i to i cally uklad ASR dziala

Bo do v6 nikt nie dołożył jeszcze o ile mnie pamięć nie myli, a do diesla chyba tylko PHJOWI i to po sporych perturbacjach jak pamiętam. W 1.8 nie wychodziła trakcja seryjnie więc nie będzie info o dokladce
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 27, 2014 23:50   

Ostatnio znalazłem w konsoli środkowej kilka "wolnych" wtyczek, w tym jedną w kolorze niebieskim - zdaje się przewidzianą do podłączenia kontroli trakcji.

To sprawiło, że zacząłem się zastanawiać czy w moim dieselku dałoby się to łatwo podłączyć. Rozumiem, że poza przyciskiem w konsoli potrzebowałbym jeszcze pompę ABSu z TC. Czy poza tym potrzebne jest coś jeszcze?

Zapewne trzeba by też zmienić coś w oprogramowaniu ECU i ewentualnie IKE. Tutaj pytanie - czy da się to zrobić korzystając z PASoftu i/lub INPy czy koniecznie trzeba na T4?
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 04:45   

wellman, co rozumiesz pod hasłem kontrola trakcji? Ja mam i w sumie nie wiem czy mi się przydało. Raczej potrafi mnie wkurzać
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 10:11   

rafalmis1, mam na myśli to: http://pl.wikipedia.org/w...ontroli_trakcji. :-)

No i... dlaczego ASR Cię wkurza?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 13:38   

Często na skręconych kołach mi zaświeci się kontrolka, mimo że nie ruszam ostro. Boje się też o wyświetlacz, bowiem jak u nas lubi gubić linie, a na szczęście mam wszystkie :mrgreen: takie po prostu szczegóły :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 28, 2014 20:05   

Hm. Zapalanie kontrolki ASR/ESP przy skręcie może znaczyć wiele rzeczy, ale chyba ogólnie najpowszechniejsze jest uszkodzenie czujnika skrętu lub o kilka ząbków źle założona kierownica. Zakładam, że nie ma żadnych błędów typowych dla sterownika ABS w pamięci.

Mam zwykłe zegary, więc o wyświetlacz się nie boję :-)

No i wracam do pierwotnej kwestii - czy poza przyciskiem na konsolę i pompą abs z obsługą asr potrzebuję coś jeszcze? Oraz - czy do aktywacji funkcji AST potrzebny jest T4, czy ktoś z naszych guru wie, czy da się to zrobić PASoftem lub INPą? :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 30, 2014 09:49   

wellman napisał/a:
Zapalanie kontrolki ASR/ESP przy skręcie może znaczyć wiele rzeczy, ale chyba ogólnie najpowszechniejsze jest uszkodzenie czujnika skrętu lub o kilka ząbków źle założona kierownica.
żadne tam uszkodzenie, na szerokim kapciu po prostu jedno kolo potrafi zbuksować i wtedy mignie i tyle. Dopóki miałem standardowe gumy 195R15 to rzadko kiedy zerwało mi kołem na skręcie przy ruszaniu a od czasu jak założyłem 18" 225 to bardzo często, ale mnie to nie nerwi bo wiem, że to po to, żeby laczki oszczędzić.

[ Dodano: Pon Cze 30, 2014 09:49 ]
wellman no moduł TC musisz dołożyć, o ile pamiętam za schowkiem gdzieś się to montuje.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
yoonior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 125
Skąd: Krak-uff



Wysłany: Wto Lip 01, 2014 13:46   

pazdzi0h napisał/a:
a moim zdaniem ASR to bezpieczenstwo i nie mozna nikomu odmawiac poprawy bezpieczenstwa, to tak jakby ktos napisal, ze kupil auto i ma wszystkie poduszki wywalone a wy mu na to, nie wymieniaj bo sie nie oplaca, zycie nie ma swojej ceny jest bezcenne


A jakież to bezpieczeństwo zapewnia ci ASR???

Przecież ASR to tylko system antypoślizgowy na osi napędowej. To nie ESP, które rzeczywiście poprawia bezpieczeństwo poprzez kontrolę/korektę toru jazdy jeśli tylko się mu nie przeszkadza...

Wg. mnie kupno wysokiej klasy opon (a nie tanich badziewi) daje więcej bezpieczeństwa podczas jazdy niż system taki jak ASR.
 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Wto Lip 01, 2014 18:47   

yoonior, http://bluesbreaker.w.interia.pl/asr.html
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 08:41   

pazdzi0h, :ok: :brawa: :brawa: :brawa: mnie już ręce opadają i nie chce mi się pisać że TC w Roverkach nie jest tylko po to by oszczędzać opony, tym bardziej że ja nie wpadłem do rowu dzięki temu ustrojstwu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 08:54   

sknerko, a sterownika to nie trzeba dokładać w przypadku benzyny?
W dieslu chyba nie jest to konieczne..
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 08:55   

w obu trzeba
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 09:15   

A gdzie on się znajduje? Za schowkiem jak BCU?
Też chciałem dołożyć do swojego trakcję, pompę już mam, przycisk też. Nie wiem tyko jak to połączyć ze sobą :P
wellman, a te wolne wtyczki wychodzą u ciebie z BCU? Pytam bo nie zauważyłem u siebie przewodów i nie wiem czy ma sens cała ta zabawa..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kontrola trakcji
Kazio_75 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Mar 30, 2009 21:07
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Kontrola trakcji, VIS
Czujnik ABS padł?
Gość Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lip 02, 2009 12:29
sknerko
Brak nowych postów [R75] Kontrola trakcji?
MiReK Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Lut 25, 2008 20:30
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] kontrolka abs i trakcji
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 48 Czw Paź 20, 2022 10:51
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Kontrola trakcji
alpacino Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Cze 08, 2017 07:20
alpacino



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink