Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Soft po Tuningu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Soft po Tuningu
Autor Wiadomość
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Czw Sie 23, 2012 08:59   [R75] Soft po Tuningu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Jesli jest ktoś chętny udostępnię swoją mapę która była robiona w firmie włącznie z hamowanią. Jako że jest na forum trochę osób które ogarniają WinOLS zwracam się z prośbą o to iż żeby zobaczyli czy coś jeszcze uda się wyciągnąć z tej mapki. Jest to modyfikacja wersji CDT która pozwoliła uzyskać z 107 fabryki 127 Km i ponad 300 Nm .

Jeśli jest ktoś chętny do popracowania nad nią proszę o podanie maila na pw

Jakby ktoś ją podrasował w racjonalny sposób byłbym wdzięczny i jeszcze jedna prośba o sprawdzenie dawki startowej paliwa czy nie jest za wysoka :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 23, 2012 08:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 24, 2012 23:32   

Mnie zastanawia fakt, że na hamowni przed operacją tuningu miałeś 107KM :) Gdzie się podziało te 9KM :)
Gdyby nie to, może po tunie byłoby prawidłowe 136 od CDTi :) Podeślij mapkę, porównam ją z mapką od CDTi (oryginał). Może się okaże, że to to samo ;D

Plik możesz chyba załączyć do PW, a jeśli nie no to ślij na marek roverki pl

Pozdrawiam,

[ Dodano: Pią Sie 24, 2012 23:32 ]
Dostałem pliczek, przerzuciłem go przez WINOLS'a i z tego co ja się orientuję, to jest nieco niższy od CDTi, ale w niektórych miejscach, np. turbo, ma sporo wyższe wartości. Więc być może nie jest to przeklejany gotowiec z internetu tylko ktoś dłubał to i owo. Jak chcesz, mogę połączyć Twoje mapki z mapkami od CDTi i jak chcesz to możesz je sobie wgrać. Pewnie już nic więcej nie wyciągniesz z niego, ale zawsze możesz wprowadzić kody ZCS do auta informując ECU, że masz pakiet x-power 135KM :D

Potrzebujesz do tego, kodów ZCS z sumą, interefejsu PAsOFt i T4 ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
chdn 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 45

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 27, 2012 12:39   

dla zainteresowanych tematem :)
mam swój soft przed przeróbką i po :) Proszę pisać, podeślę na maila
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 27, 2012 13:10   

Ma ktoś sprawdzony wsad po modyfikacji do CDTI face lift?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sie 27, 2012 14:25   

Nie ma znaczenia czy face czy nie face lift ;) Ma znaczenie co masz w mapach. Dlatego lepiej wysłać swoją na przeróbkę i wrzucić. Każdy kto podsyła mi mapki są lekko przekraczające CDTi, albo są prawie takie same. U autora tego tematu lekko podciągnięte turbo, u innego ciut zwiększona mapa wtryskowa lub pedału gazu, która nie wiem specjalnie czy ma w ogóle jakieś znaczenie na zwiększenie mocy.

Sam się uczę i podpieram wiedzą kolegi, który w temacie siedzi dłużej, ale on się boi podjąć próby wzmocnienia map CR - nigdy tego nie robił w tych sterownikach i silnikach ;/
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 09:39   

MaRek
Mapa pedału gazu z tego co postudiowałem służy tylko do zmiany charakterystki odpowiedzi silnika na naciśnięcie pedału
Możesz zmieniać rampę, czyli stopień reakcji na naciśniecie pedału
Zmniejszyć tzw. luz jałowy, czyli po jakim początkowym naciśnięciu pedału silnik ma reagować
Oraz możesz zmienić charakterystkę na bardziej nieliniową np. rampa mniejsza w dolnym zakresie obrotów i większa w górnym.
Wnioskuję że mapa ta nie ma wpływu na zwiekszenie mocy

Próbowałeś użyć pluginu damos w Winolsie? Podobno jest to wtyczka do poprawnego rozpoznawania i nazywania map oraz opisywania osi
U mnie we wsadach R75, które mam nie rozpoznaje konkretnych map, w innych popularnych markach tak.
Może damos nie obsługuje R75.
Z tego co poczytałem w różnych źródłach to podobno z CDTi poprzez remap za wiele się już nie wyciągnie.
W swoim aucie był bym zadowolony z 145-150KM Moment 330Nm
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 09:58   

Rozumiem istotę tego, tak jak mapę powrotu pedału gazu, tylko że modyfikując wartości tej mapy w/g wskazań kolegi niewiele się zmieniło. No chyba, że zmiany odczułbym robiąc "płaskorzeźbę" albo kratery jak na marsie ;)

U mnie WINOLS jest z kalkami. Rozpoznaje poprawnie mapy i sterownik.
Osie są opisywane, ale nigdy nie dawałem im wiary bo czasami są jakieś dziwne krzaki.

Mam taki tutorial dla silników TDI i z niego czerpię wiedzę. Jest tam przykład jak ograniczać moment, dawkę paliwa, doładowanie itp. itd. tak żeby nie przesadzić. Nie mniej nie mogę tego połączyć z naszymi mapkami w sposób logiczny. Poza tym te wartości dość dokładnie trzeba przeliczyć.
Na pałę nie będę ryzykował ;/

Jeden z kolegów przysłał mi mapkę po modyfikacji przez kogoś z allegro.
Podobno moc jest odczuwalna, ale dowiedziałem się też, że to automat.
A z tego co wyczytałem i usłyszałem, automaty należy bardzo ostrożnie tunować
gdyż w prosty sposób można uszkodzić skrzynię biegów ;/

No i kolega ma CDT, a bez problemu skomunikował się MPPSem ;) - taka mała dygresja.

Pieta a skąd masz WinOLS'a?
Spytam się kolegi czy mogę udostępnić w kręgu naszym ową wersję ;)
Mam tylko problem, bo mojej wersji nie da się uruchomić na win7 tylko XP i to nie na VM.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 10:26   

WinOlsa mam z popularnego serwisu z pod znaku domowego gryzonia :) te same wersje widziałem na Elektroda
Mój niestety też nie chodzi pod Win7
Zainstalowałem natomiast najnowszą wersję 2,14 demo ze strony EVC i niby działa na Win7 64bit
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 11:24   

Ale poprawnie rozpoznaje 2.14 mapy i opisuje z ECU DDE4.0?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 11:46   

MaReK napisał/a:
Ale poprawnie rozpoznaje 2.14 mapy i opisuje z ECU DDE4.0?


Wyszukuje potencjalne mapy, oczywiście cześć z nich to śmietnik, nie opisuje ich i osi
Nie rozpoznaje ECU
Jest to wersja demo, nie wnikałem jakie są ograniczenia. Funkscjonalnie program działa, nie widziałem krzaków.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 11:47   

A ile Ci potencjalnych map znajduje?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 13:02   

MaReK napisał/a:
A ile Ci potencjalnych map znajduje?

31

[ Dodano: Wto Sie 28, 2012 13:02 ]
Masz wersję z tzw. kalkami
Możesz podać adresy od których zaczynają się kluczowe mapy w CDTI
Typowe mapy łatwo zidentyfikować ale mam takie w, których były wprowadzone zmiany a nie mam pojęcia czego dotyczą.
Może sam plik, który służy do wyszukiwania map w 75 można zgrać?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 14:11   

A Twój wsad który testujesz ile ma KB pojemności?
U mnie znajduje 26 map potencjalnych i 32 (chyba) mapy z kontrolą trakcji.

Generalnie wszystko mogę potestować i popodawać ale muszę najpierw skończyć robotę u siebie, a potem zabrać komputer z firmy, który obsługuje mi te zabawki ;)

Pieta napisał/a:
który służy do wyszukiwania map w 75 można zgrać?

To pewnie jest plik dla sterownika DDE4.0 - wydaje mi się, że masz starą wersję tego WinOLS'a - tę z chomika, nie tę ze strony producenta. Jak poczekasz do wieczora, to wyślę Ci swoją... która też działa, ale nie jest z firmy kolegi.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 14:24   

Wszystkie co mam mają 512KB
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 14:30   

No to generalnie okej. Ja mam takie i takie (48KB) z MPPS'a. On sobie zrzuca same tabele z mapami.
Jednak nie da się porównać wtedy dwóch plików (512) i (48) bo adresacja się kompletnie miesza.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Czw Sie 30, 2012 16:40   

a tym programem da sie cos pokombinowac z mapami?
ecm2001 6.3
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 30, 2012 17:10   

No jak masz drivery dobre to może i tak. Ja się poddałem bo nic nie mogłem znaleźć, a sam program jakiś taki mało intuicyjny ;/
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Czw Sie 30, 2012 17:50   

Niedługo dostarczę update mapki.
Po podniesieniu ciśnienia doładowania muszę dokonać jeszcze niezbędnej korekty.Auto ponownie wjedzie na rolki.

Ale co powiem to po podniesieniu ciśnienia do 1,3 bara jest odczuwalny kop i spalanie :)
No i przy takich modyfikacjach wyszło że hamulce przydałoby się wymienić :)
 
 
altar3 



Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Gru 04, 2012 22:56   

witam wszystkich serdecznie niejako że jestem tu nowy warto się przywitać ale nie moge znaleźć miejsca.
Pisze tutaj gdyż potrzebował bym mapy ori od CDTI bo chce wrzucić do swojego CDT, a nie chce się na razie bawić w mapach dlatego chce orginalne.
pozdrawiam wszystkich
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Gru 05, 2012 00:08   

altar3, nie wiem czy to ma jakiś sens. W/g opinii ludzi, którym wrzuciłem taki soft (na zasadzie przeklejania), bo nie ryzykowałbym wrzucania cudzego softu do innego sterownika, nie wiele się zmieniło, a może nawet i nic. Ostatnio skorzystałem z pomocy kolegi, który temat zgłębia nieco bardziej i przygotował mi mapkę, która dużo więcej daje niż CDTi. Ostatnio kolega apples był u mnie i po zabiegu widziałem łzy szczęścia w jego oczach ;D Póki co testowałem tę mapkę tylko na silnikach CDT, ale jak będzie więcej czasu, to wrzucę do siebie.

Jeszcze raz podkreślam, że wrzucenie mapki od CDTi do CDT nie zrobi z auta prawdziwego CDTi. To należy zmienić kodami ZCS, przy pomocy T4 i reflasha ECU, ew. specjalną płytą do T4, która kosztuje więcej niż więcej.

Oryginalny soft od CDTi powinienem gdzieś mieć, ale na pewno będzie na chiptuners.org.
Nie polecam jednak tej metody.

PS.
Ktoś wcześniej pytał o adresacje map ECU. Niestety nie mam tego, gdybym miał detale można zrobić xml'a odpowiedniego i śmiało skorzystać z ECUFlasha. Może gdzieś w sieci jest już taki plik, niestety mnie się nie udało znaleźć ;(
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Jaki soft do diagnostyki
tazOR Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Maj 06, 2014 18:07
apples
Brak nowych postów [R75] Komfortblinker,soft indicator,komfortowy kierunkowskaz
wellman Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Kwi 30, 2015 22:59
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT] Nowe mapy silnika i soft na język polski
Krzysztof_89 Rover serii 75, MG ZT 55 Nie Kwi 07, 2013 21:18
Krzysztof_89



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink