Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 45 iDT] problem z odpalaniem z rana w mrozy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 45 iDT] problem z odpalaniem z rana w mrozy
Autor Wiadomość
igla 




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 57
Skąd: Hajnówka



  Wysłany: Nie Gru 16, 2012 11:40   [R 45 iDT] problem z odpalaniem z rana w mrozy
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich!!
posiadam R 45 idt od 7 lat.
Praktycznie od kiedy go mam, zimą mam problem z odpalaniem. Temperatura spada poniżej +5 i zaczyna się kręcenie rozrusznikiem- wprost proporcjonalnie do spadku temperatury- czym mniejsza tym dłużej się kręci.
Oczywiście jako kierowca nie chciałem codziennie wieczorem nosić akumulatora do domu pod prostownik a rano modlić sie o to by za 6 razem załapał po kręceniu ponad pięciominutowym.
Jak już odpalił- nie powiem- na dotyk przez cały dzień.
Sprawdziłem szczelność przewodów paliwowych, pompki ręcznej paliwa, wymieniałem filtry paliwa i wstawiałem zaworki zwrotne ( bo przecież chełtał rano jakby nie dostawał paliwa)
Pompa paliwa do regeneracji, wszystko ok jak ciepły ale rano - bieda.
W końcu na wakacjach postanowiłem się zająć generalnie- silnik turbina pompa wtryski zawory (gniazda zamki) pierścienie- no wszystko!!
Mam "nowy " silnik- wszystko było ok- ale- +4 i dupa- zaczyna sie kręcenie....
na lawete go i do Białego na ustwianie konta wtrysku ( tylko tego jeszcze nie robiłem- ) jakby to nie zadziałało to kiszka- nic więcej- na złom.
Okazało się , że miałem -7.8' a należy wg. komputerka 4,8'
Chłopcy ustawili mi na 5,5'
Mieszkam w Hajnówce- Białowieska Puszcza- zatem zimno u nas- w tym roku jeszcze nie było mrozów ( najniżej było -15'C) ale te minus pozwoliło zweryfikować i przetestować Roberta 45
Auto stoi pod blokiem...
Teraz jak wkładam kluczyk do stacyjki juz mi odpala- nie ma nawet żeby przekręcił raz za łechtal czy cokolwiek...pali na dotyk przy -15 tak jak w wakacje przy + 30
Powiedzieli mi magicy z Białego, że po każdej wymianie rozrządu trzeba sprawdzić i ustawic kąt wtrysku- KAŻDEJ!!!
Zaden mechanik nie ustawi idealnie - teraz za oknem nawet nie mam termometru- ( żona karmiła wrony i kawki na parapecie kładąc chleb- a te terrorystki zajumały termometr) i jest mi nie potrzebny...ide na pewniaka i odpalam.
Koszt ustawienia kąta wtrysku - 200zł
Koszty chełtania, noszenia aku na górę, zamawiania lawety by pomogla odpalić, żebranie o ciepły garaż u mechanika....nieporównywalnie wieksze:)
Pozdrawiam.
_________________
Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 16, 2012 11:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lukasik 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 201
Skąd: Przysucha

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 17, 2012 09:31   

Czyli jeżeli jest źle ustawiony kąt wtrysku to jeśli temperatura na dworze jest wyższa, to auto normalnie będzie odpalać, a jeżeli temperatura spadnie to może być kłopot z odpaleniem i trzeba dłużej kręcić? Myślałem że jeśli jest zły kąt wtrysku to czy ciepło czy zimno to auto będzie ciężko odpalało.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 17, 2012 10:37   

Lukasik napisał/a:
Myślałem że jeśli jest zły kąt wtrysku to czy ciepło czy zimno to auto będzie ciężko odpalało.

Pewnie zalezy o ile jest zle.
ja jak mialem zle ustawiony to czy zimno czy cieplo to byly problemy im dluzej samochod stal. tak od 5 godzin to juz 3 razy trzeba bylo grzac swiee
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Gru 17, 2012 10:55   

igla napisał/a:
Koszt ustawienia kąta wtrysku - 200zł
kupujesz elm na bluetooth i sam ustawiasz za mniej niż 200 a i do monitorowania parametrów pracy silnika Ci się przyda ;)
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Gru 17, 2012 22:01   

bociannielot napisał/a:
igla napisał/a:
Koszt ustawienia kąta wtrysku - 200zł
kupujesz elm na bluetooth i sam ustawiasz za mniej niż 200 a i do monitorowania parametrów pracy silnika Ci się przyda ;)


Polecicie jakiś elm? Wymaga jakiegoś konkretnego oprogramowania?
Pytam bo mam ten sam problem z odpalaniem. Auto łapie po kilku sekundach kręcenia. Nie ma znaczenia czy to lato, czy zima. Przez minutę leci z rury jasny dym. Potem odpala już przez cały dzień bez problemów. Dlatego myślę że dobrym pomysłem jest zakup tego interfejsu i ustawienie samemu konta wtrysku.
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 18, 2012 09:50   

Jak to temat o kącie wtrysku to może wiecie czy przy pompie mechanicznej też ustawia sie kąt wtrysku? Jesli tak to może poradzicie kogoś zaufanego z okolic Wołomina lub w Warszawie.
Tez mam czasami tak, że jak jest zimno to muszę trochę dłużej pokręcić.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 18, 2012 10:23   

tak kąt się ustawia tylko dawka jest na śrubie ale to już wiesz
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 18, 2012 10:28   

tak wiem. Kiedys dzwoniłem do jakiegos warsztatu polecanego na forum i powiedzieli mi, że Bosch zastrzegł jakies dane regulacyjne do tej pompy i oni nic nie moga zrobić.
 
 
igla 




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 57
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Wto Gru 18, 2012 18:43   

Lukasik- co to znaczy dobrze a co źle- ja , kiedy postał mi rover dobę- to nawet kiedy ciepło było, to chełtał około 5 sekund. Ale dla mnie to było dobre odpalanie- w porównaniu z tym co pamiętam z zimy. A zimą.... padał aku. od kręcenia... miałem na prawdę biedę i zmieniony kąt wtrysku o 13,5' to jest baaardzo dużo.
@Bociannielot- zrobiłeś smaka- powiedz gdzie skąd i jak to nabyć:)
@mirwin- kiedyś- a było tego kilkanaście razy, jak szukałem tu na forum o problemach z odpalaniem- i wpadłem na temat o kącie wtrysku- nie pamiętam o co i jak ale były podane wymagane kąty. Osobiście uważam, że jeśli w Białym mieli kompa z dostępem do rovera to nie będzie problemu w okolicach wawy czy na południu Polski -gdzie roverów jest więcej
Aaaaa- u mnie weszli na pompe Land Rover- bo nie mogli połączyć sie z R45...
Z tego co wtedy czytałem to zmiana kąta o 1' to już jest różnica - a 1' sami wiecie jak to jest nieiwiele... po znacznikach nigdy nie ustawicie doskonale.
Powodzenia z paleniem:)
_________________
Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sro Gru 19, 2012 18:40   

Ja jutro odbiorę interfejs ELM. Zobaczymy co jest wart. Dziś zainstalowałem na komórce aplikację Torque i muszę przyznać że powala ilością wskazań. Od temp. powietrza w układzie dolotowym po obliczanie momentu i mocy. Nie znalazłem tylko wskaźnika kąta wtrysku, jest za to kąt zapłonu. Ciekawe czy dobrze wskaże. Jeśli kąt będzie kiepski to po świętach postaram się go przestawić.

Wygląd programu:
http://www.youtube.com/watch?v=KAqe_3hAVYk

do tego telefon może nakładać wskaźniki na obraz ze swojej kamerki:
http://www.youtube.com/watch?v=dsd4oq7q9AY

[ Dodano: Sro Gru 19, 2012 18:40 ]
Witajcie ponownie.
Dziś odebrałem urządzenie. Sprawdziłem je w Fiacie Panda i w moim aucie. Obydwa auta testowane były tylko na postoju.
Wyświetla się wiele przydatnych informacji. Jednak nie mam czegoś takiego jak kąt wtrysku. Mam jedynie kąt zapłonu i w moim dieslu pokazuje -2 na wolnych obrotach i 0 czasami 1 przy 2000rpm lub powyżej. Pytanie czy te wartości mogę odnieść do kąta wtrysku? Możliwe bym miał tak źle ustawiony? Auto dobrze jeździ tylko odpala długawo no i od kiedy go kupiłem chodzi troszkę jak traktor (zawsze myślałem że ten typ tak ma i jest głośny). Mocy mu nie brakuje. Kolejna sprawa która się nie zgadza to wskaźnik doładowania. Nic nie wskazuje (sprawdzałem tylko na postoju podnosząc obroty do 2500rpm). W programie można ustawić parametr podpisany Boost na -14.7, 0, lub 14,7 (ciśnienie atmosferyczne na poziomie morza). Jaką wartość wybrać? Kolejny parametr który trzeba ustawić to Sprawność wolumentaryczna w % - domyślnie jest 85. Wartość ta jest prawidłowa? Ostatni to Metoda wyliczenia Boost i można tam wybrać: Stosuj MAP, Stosuj MAF, Stosuj ALT. Tutaj też nie wiem który parametr zastosować :/
Będę wdzięczny za pomoc. W weekend wybieram się w trasę to bym konkretnie przetestował urządzenie. Dodam że pokazuje mi między innymi:
ciśnienie w kolektorze dolotowym ( w okolicach 100 kpa na wolnych obrotach) po dodaniu gazu oczywiście rośnie,
oblicza zużycie paliwa w litrach na godzinę,
średnie na rozpoczętej trasie w l/100km,
średnie długoterminowe l/100km,
litry zużytego paliwa od odpalenia,
koszt zużytego paliwa od dopalenia - po wpisaniu ceny za l,
dystans jaki został do przejechania na paliwie w baku w km,
ilość paliwa w baku w %,
obciążenie silnika w %,
obroty w rpm,
otwarcie przepustnicy w %,
prędkość - dane z ECU ale można zmienić przelicznik np: gdy ktoś ma inny rozmiar opon,
Boost w Barach,
kąt zapłonu - w dieslu nie ogarniam,
napięcie w układzie elektrycznym w V,
temperatura płynu chłodzącego w stopniach C,
+ wiele innych parametrów których nie uznałem za interesujące dla mnie.
 
 
igla 




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 57
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 18:18   

Kobi84, właśnie potwierdziłem swoje przypuszczenia- kąt zapłonu to moment (miejsce na wale) kiedy następuje wtrysk paliwa czy tez iskra w benzyniakach.
Zatem to jest kąt wtrysku .
Mam pytanie - czy mógłbyś podpowiedzieć jaki ELM kupiłeś i jak ściągnąłeś program i jaki masz tel?
Pozdrawiam - bawisz się jeszcze czy już rozwaliłes system?
_________________
Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
 
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Pią Gru 21, 2012 18:40   

Kąt wtrysku sprawdzać trzeba na całkowicie nagrzanym silniku i na wolnych obrotach.
Najlepiej jak jest + 4 stopnie
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 19:04   

igla, Jutro przetestuję auto w trasie to zobaczę jaki ma kąt po rozgrzaniu. Dzięki za wyjaśnienie jak traktować to wskazanie.
Kupiłm dokładnie to urządzenie:

http://allegro.pl/elm327-...2867517276.html

a program jaki stosuję to płatna wersja programu Torque Pro na androida - kosztuje 15zł.

Po jutrzejszych testach opiszę co jeszcze dało się zauważyć.
Dodam że do progrmu wgrałem wtyczkę o nazwie Knock Detector i to też jutro przetestuję.
 
 
igla 




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 57
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Pon Gru 24, 2012 15:01   

Kobi84, nie chciałem zaśmiecać swojego wątku podziękowaniami i ochami- czekałem na okazję by to zrobic po Twoim teście...ale Cie nie ma...
Mam nadzieję, że żyjesz po tym teście - a może podrasowałeś coś i teraz śmigasz z niemcami po autobanach:)
Anyway- dzięki za opis linki itd. ale prosze Cię już nie testuj mojej cierpliwości:))))
opisz coś tam przetestował:)
Pozdrawiam:)
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia
_________________
Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sro Gru 26, 2012 18:23   

Przeżyłem :) Przepraszam że nie pisałem nic. Niestety w miejscu do którego przyjechałem na święta praktycznie nie mam dostępu do internetu więc nie mogłem pisać.
No to zaczynam.
W trasie wszystkie czujniki działały i pokazywały to co miały. Kąt wtrysku pokazywał -2 zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Trochę mnie zastanawia więc dlaczego trzeba go sprawdzać na rozgrzanym? Przecież liczy się jaki jest na zimnym bo to na takim odpala i wychodzą wtedy problemy. Gdy silnik ciepły to zawsze mi natychmiast. Ogólnie tak jak napisałem. Na wolnych -2, lekkie dodanie gazu i rośnie. Przy depnięciu pokazuje nawet blisko 10. Po świętach przestawię kąt i zobaczę czy będzie poprawa przy odpalaniu.
Wskaźniki paliwa też działały w czasie rzeczywistym i pokazywały ile średnio auto spala na 100km i przeliczał koszt zużytego paliwa. Ciężko mi powiedzieć na ile wiarygodne te wskazania są bo miałem mało paliwa gdy wybierałem się w trasę i nie ustawiłem dobrze parametrów. Za kilka dnie będę wracał to zatankuję pod korek i sprawdzę ponownie spalanie. Nie udało m się przetestować dodatku Knock Detector bo najzwyczajniej zapomniałem o nim. Nie wiem co jeszcze napisać. Najlepiej zadawajcie pytania. Jeszcze jedno. Nie wiem czy to wina złych ustawień a może tego że jechałem gdy było -10 stopni na zewnątrz (a czy to ma jakiś wpływ ?) ale Boost w całej trasie dochodził maksymalnie do 0.8 bara. Trochę mało:/
Wesołych Świąt :)

[ Dodano: Sro Gru 26, 2012 18:23 ]
Kurde. Dziś gdy temp na zewnątrz wynosiła +7 to autko odpaliło od strzała a kąt pokazywało +1. Teraz gdy wracałem i jest już zdecydowanie chłodniej to kąt wynosił -1.5. Zastanawia mnie dlaczego temp. otoczenia ma tak duży wpływ na ten parametr. Oczywiście pomiary na ciepłym silniku i wolnych obrotach.
 
 
igla 




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 57
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Czw Gru 27, 2012 12:50   

Witaj,
za cholere nie mam pojcia dlaczego temp otoczenia wpływa na kąt wtrysku...i tak i tak wg. tego co słyszałem od magików to masz za mały- powinien byc około 4,5- dlatego przy mrozie od -8 zaczynają się problemy...
Dziś zamówię tę końcówkę i potem sobie zainstaluję- żadne pieniądze- może i ja cos wymyślę?
zastanawiam się tylko czy możesz kasowac błędy ??
no ale jak już to dostanę to będzie wiadomo:)
Pozdrawiam
_________________
Niech ryczy z bólu ranny łoś, zwierz zdrów przebiega knieje, Ktoś nie śpi, aby spać mógł k
toś, To są zwyczajne dzieje.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Gru 27, 2012 13:11   

igla, błędów nie skasujesz z tego co wiem :ok:
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Czw Gru 27, 2012 22:23   

Co do błędów to żadnego nie mam więc nie wiem czy da się kasować. Czytałem tylko że udaje się to w IDT wyprodukowanych po 2004r. Mój jest z 2005 więc mam szansę że gdy się coś pojawi to się uda:) Trochę przerażają mnie wskazania średniego zużycia. Fakt że sprawdzałem na krótkich trasach i przy małych temp. ale pokazywało średnio 10-11l/100km:/ Lepiej się czułem nie widząc tego :) Kąt zmienię dopiero w pierwszy weekend przyszłego roku, więc jeszcze troszkę poczekam na efekt.

[ Dodano: Czw Gru 27, 2012 22:23 ]
Znów dziś testowałem program. Mimo temperatury otoczenia około 10 stopni, kąt pokazywało -2. Więc przestawię go o 6 stopni. Przetestowałem też Knock Detector. Test polega na tym że uruchamia się program i pokazuje komendę by wcisnąć gaz do końca. Usłyszymy wtedy dźwięk i rozpoczyna się test trwający jakieś 10 sekund więc lepiej mieć gdzie ten test wykonać bo mi się już droga kończyła:) Potem dźwięk kończący test i informacja. W moim przypadku poinformował mnie że nie wykrył eksplozji i jest Ok. Kolejna rzecz na którą zwróciłem uwagę to obciążenie silnika. Na postoju i wolnych obrotach pokazuje między 15-16.5% i jest tak czuły że podnosi się po włączeniu świateł, a znacząco po uruchomieniu klimy. Niestety muszę stwierdzić że wskazania zużycia paliwa są do dupy. Przejechałem 30km w trasie a ten mi pokazał zużycie ponad 2.5l. Kiedy auto na 100km normalnie pali 6. Działa za to poprawnie wskaźnik Boost po dobraniu innych parametrów. Pokazywał dziś 1.1 .
 
 
przemek2045 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 43

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 31, 2012 12:42   

Witam klubowiczów, jestem nowy na forum lecz roverka 45 2.0iDT mam już dwa lata ;) mam właśnie problem z kątem wtrysku, i pytanie do Was gdzie w okolicach Ostrzeszowa (25km od ostrowa wlkp) znajde mechaniora który mi to ustawi ? czytałem tu o interfejsie elm327 bt i że dzięki niemu można ustawić kąt wtrysku ale wolał bym sam nie majstrować ;) z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam ;)
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 31, 2012 14:37   

przemek2045, jedz do Nowego Miasta nad Warta do PHJOVI. Tam z 80km bedziesz mial ale warto
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r420 Di] Problem z odpaleniem z rana / po postoju
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Cze 01, 2012 16:54
haxigi
Brak nowych postów [R45] Spalanie LPG, mrozy
luk7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sty 11, 2016 07:54
luk7
Brak nowych postów [R420] Odpalanie diesla w mrozy??
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Gru 14, 2007 09:56
lukasz17
Brak nowych postów [R420] Kopci z rana
kopci z rana
boros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Gru 07, 2008 00:15
NEOSSS
Brak nowych postów [Rover 416 Si] Mrozy i ZAMYKANIE auta BEZ akumulatora
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sob Lut 11, 2012 11:43
bizon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink